“هر برنامه یک برنامه هوش مصنوعی خواهد بود”


ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت، طی تماس اخیر با سهامداران اعلام کرد که هوش مصنوعی در نهایت در تمام برنامه های این شرکت گنجانده خواهد شد.

پس از بحث در مورد عملکرد مالی مایکروسافت در سه ماهه گذشته، نادلا به سوالاتی در مورد هوش مصنوعی و ادغام مورد انتظار آن در محصولات بیشتر پاسخ داد.

با توجه به تعهد مایکروسافت به گسترش همکاری خود با OpenAI، منطقی است که سهامداران در مورد زم، که مایکروسافت قصد استفاده از فناوری سرمایه گذاری در آن را دارد، سؤالاتی داشته باشند.

اگرچه نادلا مایل به ذکر تاریخ خاصی نبود، اما اظهار داشت که هوش مصنوعی در آن ادغام خواهد شد همه از برنامه های مایکروسافت در آینده

در این مقاله، نگاهی دقیق‌تر به اظهارات نادلا در مورد هوش مصنوعی خواهیم داشت و به طور خلاصه نکات برجسته مربوط به درآمد مایکروسافت را خلاصه می‌کنیم. گزارش.

نادلا می گوید هر برنامه مایکروسافت یک برنامه هوش مصنوعی خواهد بود

تای، رادکه، تحلیلگر ارشد در سیتی، از نادلا در مورد میزان استفاده از هوش مصنوعی در سراسر مایکروسافت آزور، که پلتفرم مح،ات ابری است که برنامه های کاربردی آن را اجرا می کند، پرسید.

این پاسخ نادلا بود:

“من فکر می کنم خیلی زود است که به نوعی شروع به جدا ، هوش مصنوعی از بقیه حجم کاری کنیم. منظورم این است که حتی خود بارهای کاری، هوش مصنوعی تنها بخش اصلی حجم کاری در Azure در مقابل فقط هوش مصنوعی خواهد بود. به عبارت دیگر، اگر برنامه‌ای دارید که از مجموعه‌ای از استنتاج استفاده می‌کند، فرض کنید، یک سری فضای ذخیره‌سازی نیز خواهد داشت، و اگر بخواهید، یک سری مح،ات دیگر فراتر از استنتاج GPU خواهد داشت. من فکر می کنم با گذشت زمان، بدیهی است که فکر می کنم هر برنامه یک برنامه هوش مصنوعی خواهد بود. فکر می‌کنم این بهترین راه برای فکر ، به این تحول است.»

نادلا می‌گوید هنوز زود است که هوش مصنوعی را به دسته‌بندی خودش ت،یم کنیم، زیرا در حال تبدیل شدن به بخش اصلی همه محصولات است.

او معتقد است هوش مصنوعی در طول زمان در همه برنامه‌ها ادغام می‌شود و همچنین با فضای ذخیره‌سازی و سایر اشکال مح،اتی فراتر از استنتاج GPU ادغام می‌شود.

در پاسخ به سوال کیث وایس از مورگان استنلی، نادلا نیز احساسات مشابهی را ابراز کرد و گفت سرمایه گذاران باید انتظار داشته باشند که هوش مصنوعی در همه چیز گنجانده شود.

“من فکر می کنم راه برای سرمایه گذاران ما برای دیدن این است که ما اساساً معتقدیم که موج پلت فرم بزرگ بعدی، همانطور که گفتم، هوش مصنوعی خواهد بود. و ما قویاً معتقدیم که بسیاری از ارزش‌های سازم، تنها با توانایی گرفتن این امواج ایجاد می‌شود، و سپس آن امواج بر هر بخش از پشته فناوری ما تأثیر می‌گذارند، و همچنین راه‌حل‌های جدید و فرصت‌های جدید ایجاد می‌کنند.

بنابراین، ما کاملاً از ما انتظار داریم که به نوعی هوش مصنوعی را در هر لایه از پشته، چه در بهره وری، چه در خدمات مصرف کننده خود، بگنج،م.

نکات برجسته دیگر از فراخوان درآمد مایکروسافت

مایکروسافت اعلام کرد که در سه ماهه آ، سال 2022، 52.7 میلیارد دلار درآمد داشته است که 2 درصد بیشتر از سال قبل است.

با این حال، سود شرکت به دلیل کاهش درآمد عملیاتی، سود خالص و سود هر سهم کاهش یافته است.

مخارج تبلیغات اندکی بیشتر از حد انتظار کاهش یافت و بر تبلیغات جستجو و اخبار و راه حل های بازاریابی لینکدین تأثیر گذاشت.

یکی از قابل توجه ترین نکات، افزایش 10 درصدی درآمد لینکدین است. این نشان می‌دهد که پلت‌فرم شبکه حرفه‌ای به خوبی کار می‌کند و ،ب‌وکارها می‌توانند با اطمینان زمان خود را روی آن سرمایه‌گذاری کنند.

یکی دیگر از نکات برجسته این گزارش، افزایش 20 درصدی درآمد محصولات سرور و خدمات ابری است. این رشد ناشی از درآمد Azure و سایر خدمات ابری است که 31 درصد افزایش یافته است.

این نشان می‌دهد که سرویس‌های ابری مایکروسافت به طور فزاینده‌ای در بازار محبوب می‌شوند، که نویدبخش آینده همکاری این شرکت با OpenAI است.

با وجود کاهش جزئی سود، عملکرد مالی کلی شرکت همچنان قوی است.


منبع: مایکروسافت

تصویر ویژه: T،masAFink/Shutterstock




منبع: https://www.searchenginejournal.com/microsoft-ceo-every-app-is-going-to-be-an-ai-app/477334/

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است