گروه صنعتی عاملی و مبرمی | کسری ساران

ما بهترین شیرآلات صنعتی در بازار ایران را در فروشگاه خود گردآوری کرده ایم و تمام محصولات خود را با گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش مانند تعمیر شیرآلات و غیره  عرضه میکنیم. شما میتوانید برای اطلاع از لیست قیمت محصولات شیرآلات صنعتی با ما تماس بگیرید و از شرایط ویژه ما برای خرید شیر های صنعتی مطلع شوید. شیر توپی با نام های quarter-turn action و quick opening در بازار عرضه میشود. این شیر در صورتی که به اندازه 90 درجه برچرخد باز و بسته میشود و در حین باز بودن فشار کمی را ایجاد میکند. طرز کار این شیر به گونه ای است که در داخل آن توپ یا کره ای قرار گرفته که با چرخش 90 درجه این توپ مانع جریان سیال و یا باعث جریان میشود. شیر های توپی در انواع شیر توپی فول بور Full Bore Ball valve و شیر توپی ردیوس بور Reduced Bore Ball Valve و شیر توپی V پورت V Port Ball Valve تولید میشوند.

ویژگی های انگل ولو فیشر مدل AT-18/28

زیرا اگر برای سیستم پنوماتیک مورد نظر، شیر انتخابی نامناسب باشد؛ عملکرد کلی سیستم نادرست خواهد شد. شیرآلات دارای مشخصات فنی مختلفی مانند جنس بدنه، نوع عملکرد(دستی یا اتوماتیک)، کاربرد و چک ولو شکل ظاهری هستند. سایز، حرکت مکانیکی، نحوه عبور سیالات، ضریب شیرآلات و میزان افت فشار از دیگر مشخصات فنی هستند که در هنگام انتخاب شیرآلات باید به آن‌ها توجه کرد. از نظر عملکرد تقریبا مانند شیر دروازه ای بوده اما به جای صفحه ای که در مسیر جریان سیال بود این عمل به وسیله جسم کروی شکل که در وسط آن مجرایی موجود است انجام می‌شود. در زمان باز بودن مجرا در مسیر حرکت سیال واقع می‌گردد و در زمان بسته بودن طرف دیگر جسم محل عبور سیال را مسدود می‌کند.

  • این شیر ها همانطور کهاز نامش پیداست در حوضچه های آب و آب نماها کاربرد زیادی دارند.
  • مهم ترین نوع این شیرها، شیر یکطرفه نوسانی (Swing Check Valve) می باشد.
  • امروزه اکچویتورهای هیدرولیکی و الکتریکی وجود دارند اما اکچویتورهای فنری و دیافراگمی به عنوان شایع ترین نوع اکچویتور در سیستم‌های کنترل اتوماتیک استفاده شده‌اند.
  • به صورت کلی، مکانیزم عملکرد این شیرها استفاده از یک مانع کروی در مقابل جریان می باشد.
  • در ادامه قصد داریم تا به معرفی انواع شیرآلات صنعتی مورد استفاده در صنایع نفت و گاز و سایر صنایع و کاربرد هر یک بپردازیم.

گروه صنعتی عاملی و مبرمی | کسری ساران

بدنه شیر، پوسته اصلی شیر می باشد که قطعات شیر در داخل آن قرار گرفته اند و سیال با فشار از داخل آن عبور می کند. هدف ما در مقاله مرجع شیرآلات صنعتی، آشنایی شما با انواع شیرآلات صنعتی و افزایش سطح دانش فنی شما در این زمینه می باشد؛ همراه ما باشید. يکی از ساده‌ترين شيرآلات صنعتی که کاربرد صنعتی آن در واحدهای نفت وپتروشيمی متداول است، شير صنعتی پروانه‌ای است. ساختمان اين نوع شيرها از يک بدنه معمولی و يک صفحه مدور که تقريبا در وسط قرار دارد تشکيل شده است.

تست و بازرسی شیرآلات صنعتی (Inspection and Testing)

این شیرها فشار شکن هستند، مانند شیر هایی که در بخش 8-3 به شما معرفی شد، البته اندکی تفاوت با آن ها دارند. حال اگر بنابر هر علتی، ما شروع به تخلیه کامل یا تخلیه بخشی از سیال داخل مخزن کنیم، فشار داخل مخزن افت می کند. شیرهای تنفسی به روی مخازن بسته می شوند و امکان تنفس برای مخازن را مهیا می سازند. در واقع این شیر انرژی لازم جهت انجام وظیفه خود را، تنها از فشار سیال موجود در خط می گیرد. نکته با اهمیت در مورد شیر اطمینان این است که این شیر بدون نیاز به هیچ منبع انرژی وظیفه خود را انجام می دهد.

دریچه های کمکی معمولاً از فنر برای بسته نگه داشتن شیر استفاده می کنند، اما همچنین به فشار بیش از حد اجازه می دهند که شیر را در برابر بارگذاری فنر باز کند. استاندارد شیر ASME B16.34 یک استاندارد پذیرفته شده جهانی برای طراحی، ساخت و آزمایش شیرهای مورد استفاده در صنعت نفت و گاز است. ASME B16.34 همچنین در مشخصات عمومی تر ASME ASME B31.1، “طراحی لوله کشی برق” ذکر شده است. از جمله خطوط لوله‌کشی گاز، سیستم‌های دوغاب و سیستم‌هایی که در آن‌ها دما و فشار بسیار بال است.

معایب شیر توپی

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است