سئو چیست ؟ آموزش سئو برای افراد مبتدی نوین

علاوه بر آن، این صفحات هر کدام خواهر و برادر یکدیگر محسوب می‌شوند. Off Page Seo (سئوی خارج از صفحات) تمام فعالیت‌هایی است که با هدف ارتقای رتبه صفحات در موتورهای جستجو، خارج از وب سایت انجام می‌گیرد. یک سایت با بک لینک‌های باارزش بیشتر، معمولا رتبه بهتری در مقایسه با وب سایتی مشابه با بک لینک‌های کمتر می‌گیرد. موتورهای جستجو بک لینک‌ها را نشانه محتوای باکیفیت قابل ارجاع و استناد درنظر می‌گیرند.

شاید نزدیک ترین جمله برای سئو مدرن این جمله باشد؛ مجموعه راهکارهای بهبود کارایی سایت و تولید محتوای با کیفیت که در راستای تجربه کاربری و بازخورد مثبت کاربران هدف گذاری می شوند. به عبارت دیگر، سئو در دنیای امروز دیگر بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو نیست بلکه بهینه سازی برای بهبود تجربه جستجو یا Search Experience Optimization است. لینک سازی داخلی موجب میشود که گوگل درک درستی از ساختار سایت و ارتباط موضوعی صفحات داشته باشد و لینک سازی خارجی ارزش و اعتبار هر صفحه در فضای اینترنت را مشخص میکند. شناخت و پیاده سازی استراتژی های لینک سازی به ما کمک میکند که در رقابت های پیچیده تر نیز شانس موفقیت بالایی داشته باشیم. کارگاه استراتژی سئو و آموزش تولید محتوا دقیقا با همین هدف طراحی شده است. Search Engine Optimization یا SEO Marketing ابزاری ایده آل و کارآمد برای فعالیت در فضای بازاریابی آنلاین محسوب میشود.

شناسایی شکاف‌های محتواهای قبلی و بهبود آن

بررسی سایت و تعیین اهداف SEO، سئوی تکنیکال، تحقیق کلمۀ کلیدی (کیورد ریسرچ)، سئوی محلی، استراتژی محتوا و افزایش رتبۀ سایت. هرچه رتبۀ وبسایت ما در نتایج موتور جستجو بالاتر باشد، احتمال اینکه افراد بیشتری از آن بازدید کرده و درنهایت مشتری ما شوند، بیشتر می‌شود. بخش زیادی از فرایند سئوی یک وبسایت مربوط به تجزیه و تحلیل می‌شود. اولویت اول ما در سئو این است که مطمئن شویم محتوایی که در اختیار مخاطب قرار می‌دهیم با چیزی که او واقعا می‌خواسته مرتبط است.

سئو کلاه سیاه و کلاه سفید

اما به طور کلی مهم است که موارد زیر را هنگام معماری اطلاعات در نظر داشته باشید. توجه داشته باشید که «تگ عنوان» (Title Tag) در واقع «تیتر اصلی» (Headline) صفحه نیست. تیتر اصلی در صفحه‌های وب معمولاً با عناصر HTML مختلف مانند H1 یا گاهی H2 مشخص می‌شود. محتوای تگ عنوان معمولاً در بالای مرورگر نمایش داده می‌شود و در کدهای تگ متا در صفحه جای می‌گیرد. دیگری نیز مربوط به ابزاری رایگان اما محدود برای آنالیز بک لینک رقبا است که اگر فریلنسر کار می کنید تا حدودی نیاز شما را برطرف می کند.

مارک‌آپ‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها در صفحه‌های وب‌سایت خود بهره بگیرید. نمی‌توان در تمام کسب و کارها از تمام اسکیماهای موجود استفاده کرد، ما به احتمال زیاد حداقل یک مارک‌آپ مناسب برای کسب و کار شما وجود دارد که می‌توانید در بعضی از صفحه‌های وب‌سایت از آن‌ها بهره بگیرید. برای آزمایش مارک‌آپ‌های درون وب‌سایت می‌توانید از ابزار تست داده‌های ساختاریافته گوگل استفاده کنید. به عنوان مثال منشن بدون لینک (میزان درج url وبسایت شما در سایت های دیگر بدون لینک شدن)، سوشال سیگنال، بوک مارک، تبلیغات برندینگ و … می تواند در استراتژی های سئو خارجی قرار گیرد. وبسایت MOZ را می توان رقیب اصلی Ahrefs در تحلیل سئو داخلی و خارجی وبسایت دانست اما به تجربه، Ahrefs ربات های قدرتمند تری برای یافتن بک لینک هر وبسایت دارد.

سئو چیست ؟ آموزش سئو برای افراد مبتدی نوین اما صفحات دینامیک، صفحاتی هستند که با زبان برنامه نویسی سمت سرور مثل PHP، Java، ASP و JSP نوشته می‌شوند. از آنجاییکه این کد‌ها مستقیما روی سرور اجرا می‌شوند، هر بار که صفحات دینامیک بارگذاری شوند، سرور امکان تولید محتوایی جدید را خواهد داشت. در‌نتیجه، محتوای این صفحات برای افراد مختلف، متفاوت نمایش داده خواهد شد. از صفحات دینامیک برای سایت‌های هواشناسی یا سایت‌های ارائه دهنده قیمت ارز و سهام که باید اطلاعات متفاوتی را در زمان‌های مختلف ارائه دهند، استفاده می‌شود.

هدف از ایندکس کردن درک اطلاعات وب سایت ها و آماده سازی آنها برای نمایش در نتایج جستجو است. Meta Description یا توضیحات متا، یکی از تگ‌های متا است که توصیفی درباره موضوع صفحه ارائه می‌دهد. گوگل توضیحات متا را در اسنیپت‌های صفحات نتایج جستجو و زیر عنوان نمایش می‌دهد. توضیحات متا باید خلاصه‌ای مرتبط از موضوع یک صفحه باشد که کاربران را مطلع و علاقه‌مند سازد. این توضیحات قابلیت این را دارند تا کاربران را متقاعد سازند که این صفحه دقیقا همان چیزی است که به دنبالش هستند.

سئو خارجی  (off-page)

این زمان معمولا باید زیر 5 ثانیه باشد که موتور جستجو اثر منفی روی رتبه بندی وبسایت مذکور اعمال کند. یکی از فاکتور هایی که بطور غیرمستقیم در رتبه بندی گوگل تاثیر گذار است، نرخ پرش یا بانس ریت می باشد. نرخ پرش درصدی است از 1 تا 100 برای نشان دادن میزان ماندگاری مخاطب روی سایت.

  • واضح است که همه افراد برای پیدا کردن قالیشویی مانند شما عمل می‌کنند و معمولا همه این افراد به همان 3 گزینه‌ی اول که در گوگل نمایش داده می‌شود مراجعه کرده و با آنها تماس می‌گیرند.
  • برای درک بهتر نحوه جذب ترافیک بیشتر برای وبسایت، دانستن مفهوم برخی از اصطلاحات و عبارت ضروری است.
  • اینجا بود که زبان اسکریپت نویسی (که خود یک زبان برنامه نویسی است) پا به عرصه وجود گذاشت.
  • در نهایت باید بگوییم که سئو یعنی هر چیزی که به شما کمک میکند جایگاه بهتری در نتایج جستجو داشته باشید.
  • فایلی متنی است که به کرولر ها دسترسی و عدم دسترسی به محتوای برخی صفحات را نشان میدهد.

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است