مایکروسافت و OpenAI قرارداد خود را برای دسترسی به هوش مصنوعی برای همه تمدید می کنند


مایکروسافت به همکاری خود با OpenAI، خالقان ChatGPT، از طریق یک سرمایه گذاری چند ساله جدید چند میلیارد دلاری برای سرعت بخشیدن به توسعه فناوری هوش مصنوعی ادامه می دهد.

این حرکت مبتنی بر سرمایه‌گذاری‌های قبلی مایکروسافت در سال‌های 2019 و 2021 است و به هر دو شرکت اجازه می‌دهد از فناوری هوش مصنوعی پیشرفته‌ای که با هم توسعه می‌دهند به‌طور مستقل استفاده کنند.

یکی از اه، اصلی این مشارکت، دموکراتیک ، هوش مصنوعی و در دسترس قرار دادن آن برای همه است. مایکروسافت قصد دارد این هدف را از سه طریق انجام دهد:

  • ابر رایانه در مقیاس: مایکروسافت منابع بیشتری را برای ایجاد و استفاده از ابررایانه های تخصصی برای سرعت بخشیدن به تحقیقات OpenAI اختصاص خواهد داد.
  • تجربیات جدید هوش مصنوعی: مایکروسافت از مدل های OpenAI در محصولات مصرفی و سازم، خود استفاده خواهد کرد و با استفاده از فناوری OpenAI تجربیات دیجیتالی جدیدی ایجاد خواهد کرد.
  • انحصاری بودن: مایکروسافت Azure به ،وان تنها ارائه دهنده ابر شرکت، تمام بارهای کاری OpenAI را تامین می کند.

مایکروسافت به طور مستقل از زمان معرفی آن در سال 2016 تلاش کرده است تا Azure را به یک ابررایانه هوش مصنوعی برای همه تبدیل کند. مایکروسافت و OpenAI با هم یک گام به تحقق این چشم انداز نزدیک تر شده اند.

همکاری بین مایکروسافت و OpenAI قبلاً نتایج چشمگیری داشته است، از جمله توسعه GPT-3، یکی از پیشرفته‌ترین مدل‌های پردازش زبان طبیعی تا به امروز.

این سرمایه‌گذاری جدید تضمین می‌کند که شرکت‌ها می‌توانند مرزهای آنچه را که با هوش مصنوعی ممکن است، ادامه دهند.

ساتای نادلا، مدیرعامل مایکروسافت در توییتی می‌گوید که این شرکت به ماموریت خود «ایمن و مسئولانه» ادامه خواهد داد:

در این مرحله بعدی از مشارکت ما با @OpenAI، بهترین زیرساخت ها، مدل ها و زنجیره ابزار هوش مصنوعی را در اختیار مشتریان قرار می دهیم تا با خیال راحت و مسئولانه برنامه های خود را در Azure بسازند و اجرا کنند.

– ساتیا نادلا (@satya،ella) 23 ژانویه 2023

جالب اینجاست که در این اطلاعیه هیچ اشاره ای به موتور جستجوی بینگ مایکروسافت نشده بود، علیرغم شایعاتی مبنی بر اینکه قرار است به زودی، احتمالاً در ماه مارس، با عملکرد چت بات بهبود یابد.

اطلاعات، منبعی که در ابتدا این شایعه را گزارش کرد، قبلاً اعلام کرده بود که مایکروسافت در حال برنامه ریزی برای ادغام فناوری OpenAI در نرم افزار فعلی خود است. بی،ه رسمی امروز مایکروسافت تأیید می کند که واقعاً چنین است.

این از این ایده پشتیب، می کند که Bing ممکن است به زودی از ChatGPT برای ارائه نتایج جستجو استفاده کند.

با اخبار اخیر مبنی بر اینکه ،ی پیج و سرگئی برین، بنیانگذاران گوگل، مجوز ادغام فناوری چت بات را در گوگل داده اند، رقابت برای اینکه ببینیم کدام شرکت اولین ،ی است که این ویژگی را به بازار عرضه می کند، در حال شکل گیری است.


منبع: مایکروسافت

تصویر ویژه: Ascannio/Shutterstock




منبع: https://www.searchenginejournal.com/microsoft-openai-extend-deal-to-make-ai-accessible-to-everyone/477113/

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است