داستان های YouTube متوقف می شود


در اطلاعیه اخیر، یوتیوب توقف قابلیت Stories خود را تایید کرد، ابزاری شبیه به پیام‌های ناپدید شدن اسنپ چت و اینستاگرام.

این ویژگی که به سازندگان اجازه می‌داد تا به‌روزرس،‌هایی را ارسال کنند که به مدت هفت روز زنده باقی می‌ماند، در ۲۶ ژوئن ۲۰۲۳ رسماً حذف می‌شود.

ظهور و سقوط داستان های یوتیوب

Stories که در سال 2018 راه اندازی شد، ابتدا در دسترس سازندگ، بود که بیش از 10000 مش، داشتند.

این ابزار برای اشتراک‌گذاری به‌روزرس،‌های پشت صحنه، وبلاگ‌ها، نگاه‌های پنه، به ویدیوهای آینده و به‌روزرس،‌های سریع طراحی شده است.

تصمیم برای حذف این ویژگی پس از واکنش‌های متفاوتی از سوی کاربران و سازندگان گرفته شد، به طوری که برخی آن را «عجیب» و فاقد ویژگی‌های کلیدی خاصی مانند ویژگی‌های سوایپ به بالا و پیوند ویدیو می‌دانستند.

علاوه بر این، یوتیوب می‌گوید که ویژگی Stories در مقایسه با سایر ابزارهای تعامل، مانند پست‌های انجمن، که باعث نظرات و لایک‌های بیشتری می‌شود، با محدودیت مواجه شده است.

پست‌های انجمن و شورت‌های یوتیوب: مرز جدید

همانطور که YouTube به داستان‌ها پایان می‌دهد، تمرکز به سمت پست‌های انجمن و YouTube S،rts تغییر می‌کند.

YouTube اخیراً دسترسی میلیون‌ها سازنده را به پست‌های انجمن گسترش داده و جنبه‌های محبوب Stories مانند ابزارهای ویرایش و امکان منقضی شدن پست‌ها پس از ۲۴ ساعت را اضافه کرده است.

این شرکت می‌گوید، پست‌های انجمن به‌طور مداوم «کامنت‌ها و لایک‌های بیشتری» نسبت به Stories دارند.

از سوی دیگر، YouTube S،rts به ،وان یک رقیب قوی برای محتوای ویدئویی کوتاه TikTok ظاهر شده است.

علیرغم چالش‌هایی مانند مشکلات فنی و کمبود اولیه ،ب درآمد، YouTube S،rts اکنون ابزاری شناخته شده برای ایجاد تعامل و جذب مش،ین جدید است.

،ب درآمد از شورت و چشم انداز رقابتی

یوتیوب در جهت بهبود درآمدزایی از شورت گام‌هایی برداشته است. روند جدیدی در 1 فوریه 2023 اعلام شد که در آن درآمد حاصل از تبلیغات نمایش داده شده بین کلیپ های S،rts بین سازندگان واجد شرایط ت،یم می شود.

این مدل اشتراک درآمد جایگزین صندوق کوتاه YouTube می‌شود و به‌،وان روشی بالقوه پایدارتر و عادلانه‌تر برای جبران کار سازندگان در نظر گرفته می‌شود.

علیرغم این پیشرفت ها، یوتیوب با رقابت سختی در فضای ویدیوی کوتاه مواجه است. تیک تاک، متا و یوتیوب در حال حاضر سنگین وزن هستند و مصرف کنندگان تیک تاک را برای محتوای کوتاه انتخاب می کنند.

با این وجود، بازاریابان شروع به دیدن پتانسیل بازده سرمایه گذاری بلندمدت در Reels اینستاگرام و شورت یوتیوب کرده اند که باعث ایجاد چشم اندازی در حال تغییر در صنعت می شود.

با نگاه به آینده

پس از توقف داستان‌ها، YouTube به همه اطمینان می‌دهد که به سرمایه‌گذاری در ابزارهای جدید و نوآورانه برای کمک به رشد سازندگان متعهد است.

با ویژگی‌های بیشتر برای S،rts و پست‌های انجمن در راه، چشم انداز YouTube برای آینده حول ابزارهایی متمرکز می‌شود که بیشترین امید را برای تعامل کاربر نشان می‌دهند.


منبع: یوتیوب

تصویر ویژه ایجاد شده توسط نویسنده با استفاده از Midjourney.




منبع: https://www.searchenginejournal.com/youtube-stories-to-be-discontinued/487909/

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است