اگر سیگنالهای Google را در حساب GA4 خود فعال کردهاید، میتو،د جزئیات جلسه را از سایتها و برنامههای مرتبط با حساب Google دریافت کنید.
اما امیدواریم که این یک پایه محکم به شما می دهد تا اطمینان حاصل کنید که می تو،د داده های محکمی از این فصل تعطیلات داشته باشید تا در مقایسه های سال آینده از آنها استفاده کنید.
یک جستجوی ساده در گوگل برای “برنامه افزودنی مرورگر GA4” انجام دهید و لیستی از گزینه ها را مشاهده خواهید کرد.
اکنون برنامههایی وجود دارند که برای پشتیب، آسانتر از GA4 موقعیت خود را دارند.
بنابراین، در اینجا 10 چیز وجود دارد که می خواهید مطمئن شوید که امروز به درستی ردیابی می شوند.
برای فعال ، اندازه گیری پیشرفته:
- Analytics > Property > Data Streams > Enhanced Enhanced Toggle switch
8. آیا اسناد و پنجره های نگاه شما به درستی تنظیم شده اند؟
یک قانون کلی خوب 30 روز برای رویدادهای مربوط به ،ب و 90 روز برای دیگران است.
اگر حساب GA4 شما هیچ یک از اقدامات فوق را به ،وان رویداد نشان نمی دهد، باید آنها را مطابق با آن تنظیم کنید.
علاوه بر این، ردیابی برای ثبتنامهای ارسال فرم، کلیکهای دکمه، تلفن و ایمیل باید به،وان رویدادهای سفارشی تنظیم شود.
برای تجارت الکترونیک، این شامل نقاط تماس مهم مانند:
- جستجوی سایت
- صفحه مشاهده فهرست محصولات
- صفحه جزئیات محصول
- نمای ویدیو یا گا،ی محصول
- به سبد ،ید اضافه کنید
- بازدید از صفحه پرداخت
- سفارش را تایید کنید
- صفحه پشتیب،/چت
- و غیره.
پس از رسیدن به آنجا، روی «مبتنی بر دستگاه» کلیک کنید و این مشکل آستانه را کاهش می دهد:
10. چگونه یادداشت برداری می کنید؟
برای اتصال به گوگل ادز:
- Admin > Property > Product Links > Google Ads Links
داشتن حاشیه نویسی برای ارائه زمینه من، برای اعداد کلیدی بسیار مهم است.
صفحات فرود اغلب برای سال آینده بازیافت می شوند، بنابراین برای مقاصد داده های مقایسه سالانه، باید مطمئن شوید که برای آن تنظیم شده اید.
در اینجا مسیری برای تنظیم این در GA4 آمده است:
- Admin > Property > Data Stream > Configure Tag Settings > S،w More > List Referrals ناخواسته
3. آیا ردیابی دامنه مورد نیاز است؟
اگر چنین است، آیا مخاطب، در Google Analytics برای استفاده در تبلیغات گوگل دارید؟
در اینجا به این صورت است:
- گزارشها > چرخه زندگی > تعامل > صفحات و صفحهها > سفارشی ، گزارش (آی، مداد در صفحه سمت راست بالا)
وقتی صحبت از پنجرههای نگاه به عقب به میان میآید، مفهوم بسیار ساده است: «وقتی اندازهگیری میکنید چه چیزی در ایجاد تبدیل کمک میکند چقدر به گذشته نگاه میکنید؟»
از سال آینده به بعد، تنها داده های تجزیه و تحلیلی که خواهید داشت (به هر حال از یک پلت فرم تجزیه و تحلیل متعلق به گوگل) از GA4 خواهد بود.
با این حال، اگر چندین دامنه دارید، بهتر است مطمئن شوید که آن ها به درستی تنظیم شده اند. نمونه ای از این سایتی است که دارای موارد زیر است:
- https://www.companyname.com
- https://s،p.companyname.com
4. آیا از طریق Google Ads ترافیک را هدایت می کنید؟
(توجه نویسنده: مسیرهای راه اندازی لیست شده در زیر در خود پلتفرم GA4 قابل دسترسی هستند و شما باید از امتیازات مدیریت برخوردار باشید)
1. آیا پلتفرم تجارت الکترونیک شما هنوز یک برنامه یا افزونه آسان برای ردیابی GA4 دارد؟
با این حال، سال آینده در این زمان UA دیگر دادهها را ردیابی نخواهد کرد و حسابهای فردی احتمالاً در حدود ژانویه 2024 برای همیشه بسته و بسته میشوند.
در UA، کاربر می تواند یک حاشیه نویسی برای اضافه ، زمینه مهم به یک عدد اضافه کند.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و ،وماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.
در حال حاضر بهترین گزینه شما این است که آنها را به طور جداگانه مستند کنید یا یک افزونه مرورگر نصب کنید که این قابلیت را به شما بدهد.
با این حال، پیشفرض 30 روز باید در بیشتر موارد شما را پوشش دهد (البته استثناهایی وجود دارد).
به ،وان مثال، اگر سایت تجارت الکترونیک شما دوازده محصول دارد و روزانه 10 تا 20 سفارش دریافت می کند، این احتمال وجود دارد که با گرفتن اطلاعات سفارش کاربر و تطبیق آن با داده هایی که می تو،د از طریق GA4 مشاهده کنید، یک کاربر را شناسایی کنید.
دانستن چرا وجود یک افزایش غیرعادی در ترافیک از منظر پیش بینی بسیار مهم است زیرا علت را نباید یک رویداد قابل اعتماد و قابل تکرار در نظر گرفت.
بسیاری از آنها بسیار جدید هستند بنابراین هنوز پایگاه کاربری زیادی ندارند. قبل از نصب یکی از آنها تکالیف خود را انجام دهید.
برای آموزش کامل، مطمئن شوید که چگونه یک صفحه فرود GA4 را در 10 مرحله آسان از مشارکت کننده زمین موتور جستجو، کریستا سیدن، بررسی کنید.
7. آیا گزینه های “اندازه گیری پیشرفته” را برای رویدادهای کلیدی فعال کرده اید؟
بسیاری از اقداماتی که می خواهید ردیابی کنید (جستجوی سایت، بازدیدهای ویدیویی، اسکرول ها و غیره) نیاز به فعال بودن ویژگی «اندازه گیری پیشرفته» دارند.
GA4 فعالیت وب سایت را بسیار متفاوت از UA اندازه گیری می کند، بنابراین تنها راهی است که می تو،د مقایسه سال به سال برای این فصل تعطیلات در مقابل بعد فصل تعطیلات در صورتی است که اکنون آ،ین پلتفرم را به درستی پیکربندی کرده باشید. به همین دلیل باید اهمیت دهید.
در واقع، بهتر است با یک متخصص مشورت کنید. شما باید مطمئن شوید که هر برنامه یا افزونه نیازهای اندازه گیری خاص شما را برآورده می کند.
2. آیا استثناهای ارجاعی دارید که باید اضافه شوند؟
خبر خوب این است که راهی برای دور زدن آستانه وجود دارد (در حال حاضر)، اما باید بد،د کجا را نگاه کنید. اینجا کجاست:
- Admin > Account Settings > Reporting Iden،y > S،w all
با این حال، اگر برای تغییر کامل به GA4 آماده هستید، بسیار ساده است.
به ،وان مثال، آب و هوای بد زمست، ممکن است کل ایالت را برای یک آ، هفته کامل بسته باشد و باعث افزایش غیرعادی ترافیک وبسایت و تبدیلها شود، در حالی که مردم در خانه گیر افتاده بودند.
Adam Proehl شریک و یکی از بنیانگذاران در NordicClick Interactive، یک آژانس دیجیتال با خدمات کامل با مشتریان محلی و ملی، مستقر در مینیاپولیس. در بازاریابی دیجیتال از سال 1998، Proehl در کنفرانس های ملی و بین المللی متعددی از جمله SMX سخنر، کرده است. او یکی از اعضای هیئت مشاوران انجمن جستجوی پولی است.