بایدها و نبایدهای مدیریت رسانه های اجتماعی


آیا به دنبال راه های بهتری برای مدیریت حساب های رسانه های اجتماعی بدون از دست دادن چیز مهم هستید؟

پلتفرم های رسانه های اجتماعی نقشی حیاتی در زندگی امروز ما دارند. از ارتباط ماندن با دوستان گرفته تا اشتراک‌گذاری به‌روزرس،‌های شخصی، فرصت‌های بی‌شماری را برای ارتباط با دیگران فراهم می‌کنند.

برندها علاوه بر اطلاع از رویدادهای جاری، می توانند با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کرده و مخاطبان خود را افزایش دهند.

ابزارهای مدیریت رسانه های اجتماعی به شما این امکان را می دهند که محتوا را از چندین منبع به طور همزمان ارسال کنید و پست ها را از قبل برنامه ریزی کنید. آن‌ها همچنین به شما امکان دسترسی به داده‌های تحلیلی را می‌دهند و به شما امکان می‌دهند معیارهایی مانند لایک‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها، نظرات و حتی تبدیل‌ها را ردیابی کنید – که همگی می‌توانند به ،وان راهنمای مفیدی در تعیین اثربخشی کمپین‌های خاص عمل کنند.

این ابزارها همچنین می‌توانند با پلتفرم‌های مختلف (به ،وان مثال، توییتر و فیس‌بوک) کار کنند و به شما کنترل کاملی بر حضور خود در رسانه‌های مختلف می‌دهند.

بنابراین اکنون، بیایید به روند فعلی مدیریت رسانه های اجتماعی برای مارک های B2B و B2C بپردازیم.

گرایش های استراتژی مدیریت رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی امروزه یکی از همه کاره ترین و موثرترین ابزارهای بازاریابی هستند.

ما از رسانه های اجتماعی برای هدایت تلاش های برندسازی خود، ارتباط با مشتریان، ایجاد سرنخ های جدید، ،ب بینش در مورد عادات ،ید، مدیریت شهرت و تقویت ردپای دیجیتالی خود استفاده می کنیم.

اما، در حالی که رسانه‌های اجتماعی بخش مهمی از تجارت مدرن هستند، بسیاری از شرکت‌ها هنوز پتانسیل کامل را از تلاش‌های دیجیتال خود دریافت نمی‌کنند.

به ،وان بازرس رسانه های اجتماعی گزارش صنعت بازاریابی رسانه های اجتماعی 2022 آشکار می کند:

  • ،، که تازه وارد بازاریابی رسانه های اجتماعی شده اند، عموماً روی فیس بوک تمرکز می کنند (82%) و اینستاگرام (67%). با این حال، افرادی که بیش از پنج سال مدیر رسانه‌های اجتماعی بوده‌اند، در چندین پلتفرم از جمله فیس‌بوک، اینستاگرام، لینکدین، یوتیوب، توییتر و تیک‌تاک متنوع‌سازی شده‌اند.
  • دو پلتفرم برتری که بازاریابان B2C استفاده می کنند فیس بوک است (94%) و اینستاگرام (85%).
  • دو پلتفرم برتری که بازاریابان B2B استفاده می کنند فیس بوک است (85%) و لینکدین (81%).
  • در خصوص طرح های اجتماعی ارگ،ک، 61% بازاریابان فعالیت اینستاگرام خود را افزایش خواهند داد.
  • ا،ر بازاریابان موافق هستند که می خواهند بازاریابی ویدیویی خود را افزایش دهند 68% از بازاریاب، که قصد دارند بازاریابی ویدیویی خود را برای اینستاگرام افزایش دهند، 67% برای یوتیوب و 56% برای فیس بوک

اگر این شما را شگفت زده کرد، ممکن است بخواهید تلاش های بازاریابی خود را تغییر دهید. چون متاسفانه، ا،ر مشاغل B2B و B2C فاقد استراتژی موثر برای مدیریت رسانه های اجتماعی هستند. شما باید استراتژی ایجاد کنید که با روندهای رسانه های اجتماعی حرکت کند و به شرکت ها کمک کند تا این تغییر را درک کنند.

اکنون، شما را از طریق مهم‌ترین «بایدها» و «نبایدها» رسانه‌های اجتماعی راهنمایی می‌کنم.

و در پایان این مقاله، ج،ی را نیز قرار داده ام که نکات اصلی من را خلاصه می کند. با خیال راحت آن را چاپ کنید و هر زمان که نیاز دارید استراتژی رسانه های اجتماعی خود را به مسیر درست برگرد،د، از آن به ،وان یادآوری استفاده کنید.

انجام دادن

1. یک استراتژی داشته باشید

مهمترین بخش مدیریت رسانه های اجتماعی قبل از ثبت نام در فیس بوک یا انتشار اولین توییت خود اتفاق می افتد.

هر کمپین بازاریابی رسانه های اجتماعی باید با اه، مشخص و طرح جنگی شروع شود که به شما در دستیابی به آن اه، کمک کند.

راز یک استراتژی موثر این است: برای موفقیت یک برنامه، باید تا حد امکان خاص باشد.

به ،وان مثال، استراتژی رسانه‌های اجتماعی SEJ تاکتیک‌های برخورد با انواع مختلف پلتفرم‌ها (اشتراک‌گذاری ع،، اشتراک‌گذاری ویدیو، نشانک‌گذاری و تالار گفتگو) را تجزیه می‌کند و هر کدام در اه، خود خاص هستند. آنها استراتژی های خود را با فهرست ، دستورالعمل های لحن، استراتژی های ارسال، استراتژی های تعامل و استراتژی هایی برای یافتن دنبال کنندگان جدید اصلاح می کنند.

استراتژی های معمولی مدیریت رسانه های اجتماعی استارت آپ کمی متفاوت به نظر می رسند. این استراتژی ها حول ارزیابی نقاط قوت و ضعف شما به ،وان یک شرکت و یافتن فرصت هایی برای تبدیل مشتریان اولیه خود به وفادار به برند می چرخد.

البته، استراتژی کامل شما کپی کربنی از اه، برخی برندهای دیگر نخواهد بود. بنابراین، هنگام ایجاد استراتژی مدیریت رسانه های اجتماعی، اه، واقع بینانه ای را برای تأثیرگذاری بر تجارت خود تعیین کنید.

یادداشت ویراستار: برای ،ب اطلاعات بیشتر در مورد ایجاد یک استراتژی رسانه اجتماعی که تلاش های سئو را نیز در بر می گیرد، بررسی کنید این مقاله.

2. بهترین پلتفرم ها را انتخاب کنید

گسترش فیسبوک شما چگونه پیش می رود؟ توییتر، لینکدین و گوگل پ، چطور؟ آیا شما یک حساب YouTube دارید؟ پینترست، اینستاگرام و تامب، چطور؟ و مبادا فراموش کنیم، TikTok.

با وجود بسیاری از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی که می‌تو،د از بین آنها انتخاب کنید، اگر سازماندهی نشده باشید، به راحتی می‌تو،د احساس ناراحتی کنید. بدترین بخش این است که نادیده گرفتن یک پلتفرم ممکن است به م،ای از دست دادن یک بازار بالقوه عظیم باشد.

تحقیقات شلی والش در مورد استفاده از رسانه های اجتماعی، بازاریابی و استراتژی را بررسی کنید.

3. از ابزارهای من، استفاده کنید

همراهی با رسانه های اجتماعی برای ما انسان های ف، یک کار غیرممکن است.

خوشبختانه، گزینه‌های نرم‌افزاری مفیدی وجود دارد که به شما کمک می‌کند همه حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود را از یک مرکز مرکزی مدیریت و نظارت کنید. در اینجا برخی از بهترین گزینه ها وجود دارد:

  • BuzzBundle: BuzzBundle به ،وان بهترین ابزار مدیریت رسانه های اجتماعی توسعه یافته است. نه تنها با تمام پلتفرم‌های بزرگ رسانه‌های اجتماعی ارتباط برقرار می‌کند، بلکه به شما کمک می‌کند وبلاگ‌ها، انجمن‌ها و سایت‌های پرسش و پاسخ را نیز نظارت کنید. تجزیه و تحلیل BuzzBundle به شما بینش هایی را می دهد که برای دستیابی به مشتریان جدید، تقویت کمپین SEO و یافتن تأثیرگذاران کلیدی در صنعت خود نیاز دارید.
  • هوت سوئیت: Hootsuite شما را به شبکه های اجتماعی متعددی متصل می کند. مانند BuzzBundle، Hootsuite به شما این امکان را می دهد که بد،د مشتریانتان در مورد برند شما چه می گویند و به لطف یک مرکز مرکزی برای تمام مدیریت رسانه های اجتماعی خود، به راحتی دسترسی خود را مدیریت کنید.
  • بافر: رسانه های اجتماعی تخصص Buffer است. Buffer به شما امکان می دهد ع، ها، فیلم ها و پست ها را در محبوب ترین سایت های رسانه های اجتماعی ارسال کنید. همچنین به شما این امکان را می‌دهد که پست‌ها را از قبل بسازید و بعداً آن‌ها را برای حدا،ر نمایش منتشر کنید.
  • جوانه اجتماعی: پلت فرم Sprout Social به شما امکان می دهد پیام های اجتماعی خود را از طریق یک صندوق ورودی تک جری، مدیریت کنید. می‌تو،د محتوا را برنامه‌ریزی کنید، منتشر کنید و در سایت‌های رسانه‌های اجتماعی مورد علاقه‌تان پست کنید و بینش‌های ارزشمندی در مورد نحوه تعامل مخاطبان با محتوای شما به دست آورید.
  • استودیو اجتماعی: پیشنهادات استودیو اجتماعی به شما کمک می کند با اتصال شما به منابع مختلف با مشتریان خود در تعامل باشید و می تواند جایگزین برنامه هایی مانند P،tos،p و Canva شود. با استفاده از این نرم افزار می تو،د از قابلیت های هوش مصنوعی برای ایجاد پست در پلتفرم ها استفاده کنید.

4. معیارهای مهم را دنبال کنید

اگر نمی د،د که آیا گسترش رسانه های اجتماعی شما بر ،ب و کار شما تأثیر می گذارد یا نه، پس نکته چیست؟ وقتی هدفی را برای کمپین رسانه های اجتماعی خود تعریف کرده اید، جمع آوری معیارهای مربوطه تنها راه برای تشخیص موفقیت آمیز بودن آن است.

در اینجا چند معیار وجود دارد که ممکن است موفقیت را نشان دهد:

  • اگر هدف شما گسترش دسترسی شماست، میزان تعامل و فالوورهای جدید را بسنجید.
  • اگر هدف شما افزایش آگاهی از برند است، سهام و تأثیرگذار، که نام تجاری شما را ذکر می کنند را اندازه گیری کنید.
  • اگر هدف شما فروش بیشتر است، ارجاعات، CTR و تبدیل ها را اندازه بگیرید.

ابزارهای ذکر شده در بالا به شما بینش های زیادی در مورد معیارهایی که برای اندازه گیری موفقیت کمپین خود نیاز دارید، می دهد.

5. به طور منظم درگیر و ارسال کنید

نکته آ، و نه کم اهمیت، هدف یک شبکه اجتماعی اجتماعی شدن است. بنابراین، به طور منظم محتوای عالی را به اشتراک بگذارید تا به دنبال کنندگان خود چیزی برای اشتراک گذاری و هیجان زده شدن بدهید.

فراموش نکنید که با محتوای آنها نیز درگیر شوید. اطمینان حاصل کنید که از رهبران صنعت در جایگاه خود پیروی می کنید و سعی کنید بیشتر از آنچه دریافت می کنید، ببخشید.

برای اطمینان از اینکه با رسانه های اجتماعی همگام هستید، برنامه ای برای خود تنظیم کنید. حتی 10 دقیقه ای که صرف اشتراک گذاری و درگیر شدن روزانه می کنید، راه زیادی برای تقویت حضور شما در وب دارد.

نکن

1. سعی کنید همه را راضی کنید

درک مخاطبان یکی از مهم ترین بخش های استراتژی شما است. اگر سعی کنید همه را راضی کنید، هیچ چیز منحصر به فردی ارائه نمی دهید و هیچ ، راضی نخواهد شد.

از طرف دیگر، اگر مخاطبان خود را بشناسید و نکات دردناک آنها را درک کنید، می تو،د خدمات خود را برای حل مشکلات خاص آنها تنظیم کنید.

این کار را بهتر از هر یک از رقبای خود انجام دهید و در کمترین زمان یک فالوور وفادار خواهید داشت.

2. نظرات منفی را حذف کنید

وقتی هر اشاره ای به نام تجاری خود می بینید، می تواند وسوسه انگیز باشد که تجربیات منفی را از وب پاک کنید. در مقابل آن اصرار مقاومت کنید.

در عوض، با افرادی تماس بگیرید که نظر منفی دارند. بپرسید چگونه می تو،د تجربه آنها را بهبود ببخشید و سخت تلاش کنید تا اعتماد آنها را دوباره به دست آورید. انجام این کار نه تنها ممکن است یک وضعیت بد را نجات دهد، بلکه نشان می دهد که تا چه حد می خواهید برای مشتریان خود پیش بروید.

پاسخ دادن به نظرات مثبت و منفی روشی مفید برای به دست آوردن بینش در مورد تجارت و بازار هدف شما است.

3. تماس شخصی خود را از دست بدهید

ممکن است اتوماسیون تنها راه برای همگام شدن با تمام حوزه های اجتماعی شلوغ باشد، اما این بهانه ای برای از دست دادن ،صر انس، در برند شما نیست.

این به م،ای ارسال محتوای جدید برای هر جمعیتی است، مهم نیست که در کجای قیف فروش شما قرار می گیرند. پیام های خود را شخصی، هدفمند و پر از شخصیت منحصر به فرد برند خود نگه دارید.

در این یادداشت، مطمئن شوید که دسترسی شما همیشه ارگ،ک است. این اشتباه را مرتکب نشوید که با هر دنبال کننده ای دوست شوید و پست های بیهوده را اسپم کنید.

از طرف دیگر، گوشه نشین نباشید که فقط مطالب خود را پست می کند و تبلیغ می کند. در عوض، محتوایی را که واقعاً دوست دارید به اشتراک بگذارید و با افرادی که بینش آنها برای شما ارزش قائل هستید ارتباط برقرار کنید.

4. از خود راضی شوید

یافتن مخاطبان خود در تمام پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی شلوغ و تماشای واکنش مشتاقانه آن‌ها در زمان ارسال محتوای جدید کافی نیست. بنابراین، بهترین استراتژیست های رسانه های اجتماعی از قبل برنامه ریزی می کنند – و آنها همیشه در حال آزمایش هستند.

حقیقت این است که مدیریت رسانه های اجتماعی هرگز انجام نمی شود. همیشه راه بهتری برای دستیابی به مخاطبان هدف، پلتفرم جدیدی که در انتظار کشف است و راه های بیشتری برای تعامل با مشتریانتان وجود دارد.

از منحنی ها جلوتر بم،د و هرگز اجازه ندهید استراتژی فعلی شما “به اندازه کافی خوب” باشد.

5. از مخاطب خود غافل شوید

جداسازی یکی از بدترین گناهان شبکه های اجتماعی است. از یک شبکه به نفع شبکه دیگر غافل نشوید یا نظرات و سؤالات مخاطبان واقعاً درگیر را بی پاسخ نگذارید.

اگر نیاز به وقفه دارید، از رسانه های اجتماعی برای اطلاع رس، به دنبال کنندگان خود استفاده کنید – آنها برای ارتباط ارزش قائل هستند.

غذای نهایی

اگر مراقب نباشید، مدیریت رسانه های اجتماعی می تواند طاقت فرسا باشد. با این حال، امروزه پلتفرم‌ها، برنامه‌ها و ابزارهای بی‌شماری در دسترس هستند تا به شما در مدیریت حساب‌هایتان کمک کنند و برخی از استرس‌های غیرضروری را از بین ببرید.

اگر روی این «بایدها» و «نبایدها» ساده تمرکز کنید، می‌تو،د یک استراتژی مدیریت رسانه‌های اجتماعی موثر و کارآمد برای هر برندی ایجاد کنید.

برای جمع بندی، در اینجا مهمترین “بایدها” و “نبایدها” در مورد مدیریت رسانه های اجتماعی آمده است:

ج،تصویر ایجاد شده توسط نویسنده، سپتامبر 2022

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: استودیو Red Fox/Shutterstock




منبع: https://www.searchenginejournal.com/dos-donts-social-media-management/460566/

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است