گوگل ابعاد سفارشی را در گزارش های GA4 مجاز می کند


Google در حال به‌روزرس، گزارش‌ساز سفارشی GA4 با قابلیت افزودن ابعاد و معیارهایی است که برای ،ب و کار شما مهم هستند.

لاگ رسمی تغییرات گوگل آنالیتی، می گوید:

اکنون می‌تو،د ابعاد و معیارهای سفارشی را به ،وان ابعاد اصلی به گزارش‌های سفارشی خود اضافه کنید و به شما امکان می‌دهد تا اطلاعات سفارشی را که برای ،ب و کارتان مهم است، راحت‌تر گزارش دهید. علاوه بر این، انتخابگرهای ابعاد و معیارها در Reports Builder به‌روزرس، شده‌اند تا برای پیمایش آسان‌تر به شما کمک کند ابعاد و معیارها را سریع پیدا کنید.

در مثالی که Google ارائه کرده است، ببینید که چگونه ابعاد سفارشی می‌توانند معیارهایی مانند طول مقاله را شامل شوند و به ناشران راهی می‌دهند تا داده‌های Google Analytics را با داده‌های غیر Google Analytics ،یب کنند.

گوگل ابعاد سفارشی را در گزارش های GA4 مجاز می کند

اکنون می‌تو،د ابعاد و معیارهای سفارشی را به گزارش‌های GA4 که در ویژگی Google Analytics شما تعریف شده‌اند، اضافه کنید.

قبلا این گزینه فقط برای گزارش های Universal Analytics در دسترس بود.

در اینجا بیشتر در مورد نحوه افزودن یک بعد یا متریک سفارشی به گزارش برای ویژگی های GA4 آورده شده است.

نحوه افزودن ابعاد و معیارهای سفارشی به گزارش‌های GA4

برای دسترسی به سازنده گزارش Google Analytics، روی دکمه سفارشی ، گزارش (به نظر می رسد یک مداد) در گوشه سمت راست بالای هر گزارش کلیک کنید، یا کلیک کنید کتابخانه در منوی ناوبری سمت چپ

در مرحله بعد، به پایین بروید گزارش ها ج،، کلیک کنید + ایجاد گزارش جدیدو انتخاب کنیدایجاد گزارش جزئیات

بعد، کلیک کنید ویرایش کنید یا یک کپی تهیه کنید از منوی کشویی سازنده گزارش اکنون باید روی صفحه ظاهر شود.

بخش گزارش داده جایی است که ابعاد و معیارهایی را که در ج، گزارش ظاهر می شود را تعیین می کنید. می‌تو،د از بین ابعاد و معیارهای پیش‌فرض و سفارشی در گزارش انتخاب کنید.

برای اطلاعات بیشتر، این دستورالعمل های گام به گام برای ایجاد یک گزارش سفارشی در GA4 را ببینید.


منبع: گوگل
تصویر ویژه: p،to_gonzo/Shutterstock




منبع: https://www.searchenginejournal.com/google-allows-custom-dimensions-in-ga4-reports/470435/

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است