کار سئو داخلی در مقابل آژانس: مزایا و معایب


تقریباً نیمی از پیام‌های پیامکی توییتر که دریافت می‌کنم تلاش‌هایی برای فروش «پست ، لینک مهمان با کیفیت بالا» است.

نیمی دیگر سئوکاران مادام العمر آژانس هستند که به دنبال نقل مکان در داخل هستند و از من می پرسند که چگونه این حرکت را انجام دهم و رزومه آنها را بررسی کنم.

در حالی که من کارم را در یک آژانس لینک بیلدینگ (ترانشه های واقعی سئو) شروع کردم و برای آژانس ها احترام زیادی قائل هستم، می خواهم بینش هایی را در مورد احساسم در مورد زندگی داخلی در مقابل آژانس به اشتراک بگذارم.

سلب مسئولیت: این تجربه من است و منع، کننده حقیقت همه نیست. اگر تصمیم گرفته اید که تغییر را در داخل خود انجام دهید، توصیه می کنم با ،، که این حرکت را انجام داده اند صحبت کنید، زیرا این مقاله تنها یک نقطه داده است.

مزایای زندگی نمایندگی

راستش، ای کاش هر سئو کار خود را در یک آژانس شروع می کرد. مانند یک بوت کمپ، سرعت زندگی آژانس در اوایل کار شما بسیار شکل دهنده خواهد بود.

حضور در خانه در تمام طول زندگی خود (به ویژه در یک یا دو شرکت) می تواند دید تونلی از جهان به شما بدهد.

قرار گرفتن در معرض سایت‌هایی با اندازه‌های مختلف و هوشیاری سئو که می‌توان در یک آژانس به دست آورد بی‌نظیر است.

تجربه یک ابرقدرت در سئو است، بنابراین در حالی که اکنون در زندگی من (به وضوح) از زندگی داخلی لذت می برم، به شدت توصیه می کنم سئوکاران در آژانس ها کار کنند، حتی اگر فقط برای چند سال باشد.

در اینجا سایر مزایای کار در آژانس وجود دارد:

  • قرار گرفتن در معرض بسیاری از مشتریان و عمودی ها.
  • یادگیری مهارت های مدیریت پروژه باور ن،ی
  • بسیاری از افراد ارشد شما را در کاری که انجام می دهید راهنمایی می کنند.
  • به سرعت یک کتاب بازی قابل تکرار از بهترین شیوه ها را برای هر عمودی یاد بگیرید.
  • مشوق های شرکت (ی،ی فرستادن شما به رویدادهای سئو یا اجازه صحبت ، به شما).
  • نردبان شغلی توسعه یافته تر (ی،ی فرصتی برای مدیر یا مدیر ارشد شدن).
  • جلسات کمتر و انتقال آسان تر به مشاوره.

قرار گرفتن در معرض بسیاری از مشتریان و عمودی ها

یکی از بزرگ‌ترین کاستی‌هایی که در استخدام سئو می‌بینم، عدم تجربه کار در سایت‌هایی با اندازه‌های مختلف با منابع مختلف است.

حتی اگر بتو،د کل حرفه سئوی خود را در یک شرکت کاملاً رقابتی مبتنی بر سئو (مثلاً Tripadvisor، Condé Nast) سپری کنید، این ،وماً به خوبی به انجام SEO برای یک شرکت جدید SaaS با منابع محدود و بدون ابزار سفارشی یا سفارشی تبدیل نمی شود. .

در یک آژانس، شما می تو،د از انواع ابزارهای خانگی مشتریان و ابزارهای سئوی خارج از قفسه استفاده کنید که ممکن است مشتریان شما قبلاً ،یداری شده باشند، بنابراین ابزار من، برای کار را می شناسید.

یادگیری مهارت های مدیریت پروژه باور ن،ی

فقدان مهارت های مدیریت پروژه و ذینفعان اغلب می تواند شغل شما را فلج کند.

من به سئوکاران پیشنهاد می‌کنم در صورتی که می‌خواهند در داخل خانه حرکت کنند، روی این مهارت‌های نرم تمرکز کنند.

این یک مهارت بقای است که ا،ر سئوکارهای آژانس در هنگام دستکاری در کار و روابط مشتری از آن استفاده می کنند.

مربیگری اولیه و کتاب بازی قابل تکرار

در یک آژانس، با فرض اینکه سئو یک سرویس رایج فروخته شده است، ممکن است سئوکاران ارشد زیادی با تجربه گسترده در اطراف شما باشند.

به طور کلی، هر عمودی دارای بهترین شیوه هایی است که نسبتاً قابل تکرار هستند و معمولاً کار می کنند.

داشتن این انبوه دانش و تجربه در اطرافتان می تواند به سرعت شما را ارتقا دهد و کمبود تجربه شما را جبران کند.

در داخل، ممکن است شما تنها سئوی باشید که سعی می‌کنید در حین آموزش خودتان آن را بفهمید.

من اغلب متوجه شده ام که سئوکاران کاملاً خودآموخته در صورتی که هرگز در ابتدای کار خود بازخوردی از سایر سئوکاران دریافت نکرده باشند، کمی بی انضباط هستند.

مشوق های شرکت برای ارسال شما به رویدادهای SEO یا اجازه صحبت ، به شما

سخنر، عمومی می تواند یک پلت فرم باورن،ی برای ایجاد حرفه سئو شما باشد. همچنین برای شبکه سازی و بحث در مورد تاکتیک های سئو به صورت خصوصی با سایر سئوکاران عالی است.

رک و پوست کنده، اگر شما هم مثل من اجتماعی باشید، آنها نیز بسیار سرگرم کننده هستند!

اما به ندرت پیش می‌آید که شرکت‌ها برای سخنر، عمومی یا شرکت در رویدادهای سئو، به شما پول بدهند. صرفاً انگیزه کمی برای انجام این کار وجود دارد.

آژانس‌ها به ،ب‌وکار جدید نیاز دارند، بنابراین فرستادن کارمندان به رویدادها و قرار دادن خود در مقابل شرکت‌هایی که به دنبال یادگیری در مورد SEO هستند، از نظر مالی منطقی است.

این یک راه عالی برای ایجاد نام تجاری آژانس شما و آوردن سرنخ های ورودی است.

در برخی از سازمان ها، فرستادن کارمندان سئو برای سخنر، گاهی اوقات به ،وان یک منفی مضاعف تلقی می شود. نه تنها پرهزینه است، بلکه استعدادها نیز احتمالاً شکار می شوند و آنها نمی توانند به راحتی داده های خود را ناشناس کنند.

هیچ شرکتی نمی‌خواهد اسرار خود به‌طور آشکار با جهان به اشتراک گذاشته شود تا به‌طور نامحدود در SlideShare زندگی کنند، جایی که رقبا می‌توانند به راحتی آن‌ها را ببینند.

بهترین شرکت هایی که من در آنها حضور داشته ام هر سال اجازه برگزاری یک کنفرانس را می دهند. به طور کلی، شما باید در مورد کار سایر شرکت‌ها صحبت کنید تا واجد شرایط باشید.

نردبان حرفه ای توسعه یافته تر برای سئو

اگر شما تنها سئوکار شرکت خود یا یکی از معدود آنها هستید و سئو یک اهرم اصلی نیست، بعید است که سئو نردبان شغلی مشخصی داشته باشد.

به ،وان مثال، ممکن است لازم باشد برای ایجاد یک موقعیت ارشد مانند مدیر سئو حمایت کنید – و احتمالاً ممکن است هرگز این اتفاق نیفتد.

با توجه به تعداد سئوکارها و جنبه مشتری مداری آژانس‌ها، من احساس می‌کنم که نقش‌های سئوی آژانس در سطوح مدیر و معاونت بسیار بیشتر از داخلی است.

استثنای کلیدی که من دیده‌ام مربوط به شرکت‌های مبتنی بر SEO، مانند Booking، Yelp یا Tripadvisor است.

بیشتر نقش‌های سئو داخلی در جایگاه «سرب» یا «رئیس سئو» قرار دارند.

برخی این را با قرار گرفتن در تیم های دیگر، مانند SEM، دور می زنند. اما معمولاً شرکت‌ها یک تیم سئو را به سرنخ جستجوی پولی می‌دهند تا جستجوی پولی را به سئو دهند.

وقتی میلیون‌ها دلار بودجه در خط است، هزینه‌های عاقلانه بودجه معمولاً برای تیم‌های جستجو تحت یک سرنخ جستجو بهینه می‌شود.

جلسات کمتر، زیرا شما یک مشاور هستید و انتقال آسان تر به مشاوره

من دارم زیاد از جلسات طبق تجربه من با یک آژانس و دوستان مشاور خودم، بسیاری می توانند حدا،ر 2 جلسه در روز داشته باشند.

به ،وان یک رهبر سئو در یک شرکت چند ملیتی، غیر معمول نیست که ارشدترین سئو در 5 تا 6 ساعت جلسه در روز حضور داشته باشد. این امر به ویژه زم، که شروع به انجام پروژه‌ها یا محصولات بیشتری در شرکت می‌کنید رایج است.

همچنین انتقال از سئوی آژانس به مشاوره بسیار ساده تر است زیرا شما:

  • کتاب بازی را داشته باشید.
  • بد،د که چگونه مشتریان را معرفی کنید.
  • اصول راه اندازی ،ب و کاری که سئو می فروشد را بد،د.

اگر بهترین مشتریان را دارید، مشاوره پیشنهاد جذابی است. من بسیاری از بهترین سئوکاران را می شناسم که به راحتی با چند مشتری در سال چندین صد هزار درآمد ایجاد می کنند.

من دیده ام که سئوکاران داخلی مادام العمر با این انتقال دست و پنجه نرم می کنند. در مقابل، برای دوستان سئوی آژانس من، طبیعت دومی به نظر می رسید که شروع به کارهای جانبی کنند و در نهایت به کار تمام وقت برای خودشان تبدیل شوند.


دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


مزایای حضور در خانه

تبدیل شدن به یک سئوی داخلی مزایای مختلفی دارد که من واقعا از آنها لذت می برم. برخی از آنها عبارتند از:

  • داشتن کیفیت زندگی بهتر (حداقل برای من).
  • فرصت های بیشتر برای کار مداوم و عمیق.
  • اهمیتی نمی دهید که مشتریان شما را ا،اج کنند.
  • رفتن به محصولات فناوری یا سئو.

کیفیت زندگی بهتر

من می دانم که برخی از آژانس ها کیفیت زندگی بالایی دارند. اما طبق ماهیت آنها، من همیشه کار را بسته به اینکه مشتری چه ،ی باشد، واکنش پذیرتر می دیدم.

من همچنین شاهد سوءاستفاده برخی از مشتریان با آژانس‌ها بوده‌ام، زیرا وقتی اوضاع به سمت ج، پیش می‌رود، می‌توانند قرب، آس، باشند.

پیوستن به یک شرکت جدید تقریباً همیشه برای من دردناک است. سطحی از نیاز به “اثبات خود” در ابتدا وجود دارد.

با این حال، با گذشت زمان، متوجه می‌شوم که آشنایی و دوستی‌هایی که در یک شرکت ایجاد کرده‌ام به من این امکان را می‌دهد که زندگی با کیفیت بالایی داشته باشم.

این سطح از آرامش و آسایش معمولاً در حدود 1.5 سالگی اتفاق می‌افتد، زم، که شما چند برد داشته باشید و در نهایت احساس آرامش کنید.

کیفیت زندگی من بسیار استثنایی است و از ا،ر شرکت های بزرگی که در آنها کار می کردم شکایتی ندارم.

فرصت های بیشتر برای کار مداوم و عمیق

وقتی هر روز فقط به یک مشتری (شرکت خود) فکر می‌کنید، دریافت ،ید مورد نیاز برای پروژه‌های بزرگ و چند ساله بسیار آسان‌تر می‌شود.

همچنین به شما این امکان را می‌دهد که یک متخصص واقعی در زمینه محصولات خود باشید، و به شما امکان می‌دهد ایده‌های هیجان‌انگیز و خارج از چارچوب SEO را بپذیرید و فقط بهترین روش‌ها را اجرا نکنید.

بسیاری از دوستان آژانس من این کمبود تنوع را ،ل کننده می دانند، اما من شخصاً دوست دارم عمیقاً در مورد مجموعه کوچکتری از محصولات فکر کنم.

نیازی به ا،اج مشتریانتان نیست

اغلب اوقات، آژانس ها ممکن است یک مشتری بزرگ داشته باشند که سهم نامتن،ی از درآمد در آژانس را نشان می دهد. از دست دادن مشتری، مانند این اغلب می تواند به م،ای ا،اج سریع باشد.

این برای من بسیار استرس زا است زیرا اکنون باید نگران انجام سئو باشم و حفظ تمام مشتریان

نگر، در مورد نتایج و تاثیر سئو برای من کافی است و دوست ندارم امنیت شغلی من به شدت به یک مشتری وابسته باشد.

رفتن به محصولات فناوری و/یا سئو

فناوری باعث تغییر شغل شده است. کاری را که دوست دارم همراه با کار بر روی محصولاتی که روزانه استفاده می‌کنم انجام می‌دهم و از مزایای صنعتی بسیار تحسین‌شده‌ای مانند:

  • بسته های سهام.
  • مزایای سخاوتمندانه
  • تنقلات در سطح جه،.
  • آموزش عالی به زبان بومی شرکت های بزرگ (ی،ی «یک قدم به عقب» برای ایجاد نتایجی که واقعاً «سوزن را حرکت می دهد»).

تشخیص می‌دهم که با زمان‌بندی خود در Square بسیار خوش شانس بودم. ا،ر شرکت های فناوری ش،ت می خورند و در حال حاضر این صنعت بسیار پرفراز و نشیب است. اما من عمیقاً از تجربه خود در فناوری راضی و قدردان هستم و این یک راه باورن،ی برای ایجاد ثروت است.

کار برای یک شرکت فناوری همچنین به این م،ی است که معمولاً یک سازمان مدیریت محصول بزرگ وجود دارد.

این بدان م،ی است که شما ممکن است بتو،د به یک نردبان فناوری سنتی تر بپیوندید و به یک رهبر رشد کامل تر بپیوندید و به آن منتقل شوید و شاید دیگر حتی SEO را انجام ندهد.

اگر می‌خواهید وارد محصول شوید، کار ، برای یک شرکت فناوری احتمالاً ساده‌ترین راه برای انتقال به این سبک نقش است (اگر هنوز وجود نداشته باشد).

افزایش شانس خود برای استخدام در خانه

مصاحبه برای نقش داخلی؟

رایج‌ترین اشتباهی که می‌بینم سئوی آژانس‌ها مرتکب می‌شوند این است که زمان زیادی را صرف بحث در مورد ،ب‌وکار جدید می‌کنند در حالی که شرکت‌های داخلی به سادگی اهمیتی نمی‌دهند.

پیشنهادات من اینجاست:

تعداد مشتریان را به تعداد سایت هایی که در اختیار دارید تغییر دهید

مدیران استخدام داخلی اهمیتی نمی‌دهند که چقدر صورت‌حساب می‌دهید یا چند مشتری را مدیریت می‌کنید. آنها می خواهند از نتایجی که شما برای هر مشتری خاصی تولید کرده اید، بدانند.

روی اعداد رشد کمی، اندازه سایت ها و ابزارهایی که با آنها آشنایی دارید تمرکز کنید. هر چیزی که مربوط به فروش/بستن مشتریان باشد را حذف کنید.

اگر مدیر تیم بودی بگو!

چند نفر را که استخدام کرده اید و/یا مدیریت کرده اید ذکر کنید. استخدام یکی از مهم ترین مشاغل شما به ،وان یک رهبر است، بنابراین اگر مدیر افراد خوبی هستید، به آنها اطلاع دهید.

افت نام

شرکت‌های بزرگ دوست دارند بدانند شما برای شرکت‌های بزرگ دیگر کار کرده‌اید، به‌خصوص اگر رقیب یا شرکت‌هایی مانند آنها باشند.

اگر پایگاه مشتری جذابی داشتید، به آنها اطلاع دهید، و این کمک می کند رزومه شما به مدیر استخدام برسد.

عصبی نباش

به یاد داشته باشید، شرکت بیشتر از همه می خواهد این نقش را ایفا کند. این به نفع آنهاست که شما را دوست داشته باشند.

اگر شرکت با شما بد رفتار می کند، این شرکت برای شما من، نیست و باید ادامه دهید.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و ،وماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.


جدید در زمین موتورهای جستجو

درباره نویسنده

جکی چو

جکی چو در حال حاضر رهبر هوش SEO در Uber Technologies در سانفرانسیسکو است. او تجربه عمیقی در B2B، B2C و انتشارات آنلاین دارد و تلاش‌های SEO و ASO را هم در داخل و هم به ،وان مشاور برای شرکت‌هایی مانند Square، Dropbox و Ya،o رهبری کرده است. او علاوه بر انجام سئو، عاشق هدر دادن پول در Barry’s Bootcamp، نوشیدن شراب گازدار و معاشرت با گلدندودل کوچک خود، بیلی است.


منبع: https://searchengineland.com/in-،use-vs-agency-seo-work-pros-cons-389844

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است