چرا توییت مقایسه گوگل با Dying Mall ویروسی شد؟


توییتی که نشان می‌دهد گوگل دیگر نتایج مفیدی ارائه نمی‌دهد، اعصاب دیگران را که همین احساس را داشتند، به هم زد و باعث شد آن را ویروسی کند. این توییت بیش از 42000 لایک و نزدیک به 6000 ریتوییت از سوی دیگر، که از گوگل راضی نیستند دریافت کرد.

این توییت گوگل را با مراکز ،ید فرسوده مقایسه می‌کند که نمی‌تو،د «آنچه برای آن آمده‌اید» به دست آورید.

آن شخص در توییتی نوشت:

جستجوی گوگل در حال تبدیل شدن به یکی از آن مراکز رو به مرگ است. شما هنوز از روی عادت به آنجا می روید، اما وقتی به آنجا رسیدید، هیچ کدام آن چیزی نیست که می خواهید. می تو،د به یاد بیاورید زم، که مکان مفیدی برای بازدید بود، اما اکنون به طرز عجیبی توخالی شده است و بدون دریافت چیزی که برای آن آمده اید ، می کنید.

— امیلی و،کو (@MLE_Online) 25 اکتبر 2022

دیگران نیز همین احساس را در مورد گوگل داشتند

ممکن است دیگران در توییتر نیز همین احساس را داشته باشند، شاید توضیح دهند که چرا این توییت در فضای مجازی منتشر شد.

برخی احساس ،د گوگل اخیرا بدتر شده است:

مطمئناً – عجیب است که چگونه در یک ماه گذشته بسیار بدتر شده است. به نظر می رسد یک تغییر در استراتژی از طرف گوگل است.

— Becky Renewed (@BeckyRenewed) 25 اکتبر 2022

خدا رو شکر بابت این تاپیک و این ریتوییت، فکر کردم دارم عقلمو از دست میدم.

– ایگان رایش (@jegan،) 26 اکتبر 2022

من هم متوجه این موضوع شده ام وب سایت های عجیب و غریبی که به نظر می رسد با محتوایی از جای دیگری تولید شده اند

— ثور لیندبرگ (@t،r_lindberg) 25 اکتبر 2022

برخی از مردم از گوگل راضی هستند

همه پاسخ‌ها از طرف افرادی نبود که از Google ناراضی بودند:

شاید من بیشتر چیزهای فنی را ،اش می دهم اما هنوز هم عالی به نظر می رسد

— شیائو وانگ (@xiao،1984) 26 اکتبر 2022

بله، من مدام چنین موضوعاتی را می بینم و نمی دانم در مورد چه چیزی صحبت می کنند. گوگل هنوز هم تقریباً همان چیزی را که در ا،ر مواقع می خواهم به من می دهد.

– درک کلارک (@clarky07) 26 اکتبر 2022

اما آنهایی که از SERP های گوگل ابراز رضایت می ،د، به طور قابل توجهی موارد پرت بودند.

ا،ر پاسخ‌ها با توییت اصلی موافق بودند و بیش از 42000 لایک دریافت ،د و این نشان می‌داد که شاید افراد بیشتری از گوگل ناراضی باشند تا از آن خوشحال شوند.

Google Forcing Intent on SERPs

یکی از گرایش‌ها در آن بحث این است که گوگل تفسیر خود را از پرس و جو جستجو می‌کند.

اما گوگل م،ای مورد نظر را تغییر می‌دهد به پاسخ‌های اشتباه منجر می‌شود.

این امر کاربر را مجبور می کند تا درخواست جستجوی خود را دوباره فرموله کند.

،، که از این موضوع شکایت می کنند ممکن است تصورش را نداشته باشند.

یک مطالعه اخیر توسط SEMRush نشان داد که تقریباً 30٪ از سؤالات جستجو باید دوباره فرموله شوند.

مطالعه SEMRush اشاره کرد:

“در اینجا مقدار زیادی اصلاح کلمه کلیدی وجود دارد.

اگر تعداد کلیک‌های گوگل را با تعداد تغییرات کلیدواژه ،یب کنیم، می‌بینیم که تقریباً 30 درصد از افراد یا به نوعی جستجوهای خود را اصلاح می‌کنند یا گسترش می‌دهند.

… 27.6% از جستجوها در نهایت تحت نوعی اصلاح پرس و جو قرار می گیرند…”

برخی از اه، اجباری را می‌توان با اعمال اشتباه موقعیت جغرافیایی گوگل در جست‌وجو و تفسیر یک پرس و جو به ،وان جستجوی محلی توضیح داد.

شخصی که این توییت را شروع کرد همچنین پیشنهاد کرد که کاربران نباید مجبور به استفاده از نقل قول ها یا اپراتورهای جستجوی پیشرفته شوند.

برخی از توییت‌های نقل قول چیزهایی را به این مضمون می‌گویند که «اگر ترفندها را بلد باشید، هنوز هم کار می‌کند» که اصل مطلب را از دست می‌دهد.

1. بسیاری از ترفندهای قدیمی دیگر جواب نمی دهند
2. ما نباید اینقدر تلاش کنیم تا موتور جستجو را فریب دهیم تا نتایج مفیدی به دست آورد

— امیلی و،کو (@MLE_Online) 25 اکتبر 2022

بسیاری از افراد در توییتر موافق بودند که SERP های گوگل تفسیر نادرست پرس و جو را اعمال می کنند.

همین روزها داشتم به این فکر می کردم که چقدر مفیدتر شده است. به نظر می‌رسد دیگر نمی‌تو،د عبارات جستجو را اجباری کنید، اما درعوض عبارات مرتبطی را که گوگل فکر می‌کند مفید هستند، گیر کرده‌اید.

— ربیع ابونور (@rabonour) 26 اکتبر 2022

من از آن برای تحقیق در مورد چیزهای واقعاً مبهم استفاده می کنم، بنابراین تشخیص اینکه هر نتیجه جستجو باید به نحوی با مکان فعلی من در وسط پنسیلو،ا مرتبط باشد یک اشکال است نه یک ویژگی.

— Verna 12-foot sKaleton (@vernakale) 25 اکتبر 2022

من سعی می کردم قو،ن واردات را به ،وان یک آمریکایی که از کانادا به ایالات متحده باز می گشتم بررسی کنم، و چون در کانادا بودم، اصرار داشت که به من بگوید کانادایی ها برای سفر به ایالات متحده چه چیزهایی نیاز دارند یا می توانند به کانادا بیاورند.

– جهنم شرقی (@CorynWolk) 26 اکتبر 2022

کیفیت پایین سایت ها در SERP های گوگل

روند دیگری در بحث ایجاد شده توسط توئیت ویروسی این است که SERP ها با سایت های ،اشیده شده آلوده شده اند، نتایج بد دستور العملی که کاربران را مجبور می کند برای رسیدن به دستور العمل ها و محتوایی که عمومی هستند و مفید نیستند، محتوای بی فایده را مرور کنند.

سایت های ،اشیده شده در SERP برای پرس و جوهای کدنویسی

بله، من هم با نتایج کدنویسی متوجه این موضوع شده ام – صفحات مربوط به GitHub ،اشیده شده و رشته های سرریز پشته ای که گاهی از رشته اصلی بالاتر می رود

– shriphani (@shriphani) 25 اکتبر 2022

فقط یکی از نمونه های زیاد
هر چیزی در مورد کدنویسی: نتایج آلوده به پاسخ های سرریز پشته های قدیمی گرم شده و ،یب شده است.
و اکنون ربات‌ها این محتوا را به تولید خودکار هزاران ویدیوی یوتیوب با متن به کارت‌های ،وان و ،یب گفتار برده‌اند.

— جاستین (@T،pery45) 25 اکتبر 2022

سایت های بد دستور غذا

آیا ،ی سعی کرده است یک وب سایت دستور غذا را بخواند که برای گوگل بهینه شده است؟ “اول، اینجا تاریخچه فلفل است”… 10 پاراگراف بعد دستور غذا را دریافت می کنید

– نیل بورن (@neal_boren) 26 اکتبر 2022

SERP ها به قدری غیر مفید توصیف شدند که این تجربه با قدم زدن در میان علف های هرز مقایسه شد:

دیروز داشتم به این موضوع فکر می کردم که به دنبال چیزی می گشتم و به خوبی می دانستم که باید در میان علف های هرز بچرخم به این امید که واقعاً چیز مفیدی پیدا کنم.

– کریگ بهنا (@CraigBehenna) 25 اکتبر 2022

یکی از ناراحت‌کننده‌ترین پاسخ‌ها این است که حس کشف از گوگل از بین رفته است:

من قبلاً با جستجو در گوگل، جالب ترین صفحات مبهم را در وب پیدا می کردم. این یک لذت بود، به من کمک کرد تا دیدگاه‌های جدید را بیاموزم و کشف کنم، اما اکنون بیشتر از وب‌سایت‌های شرکتی حمایت مالی و پولی دریافت می‌کنم که مرا به سمت محصولات تجاری یا اطلاعات عمومی بسیار مبهم هدایت می‌کنند.

— Western Prodigy (@WesternProdigy) 25 اکتبر 2022

آیا این تقصیر گوگل است؟ یا مقصر محتوای آنلاین است؟

بخشی از تقصیر ممکن است گوگل باشد زیرا به نظر می رسد مدت ها پیش تصمیم گرفته است که محتوای انجمن ها را که جوامعی هستند که در آن افراد واقعی درباره موضوعات مورد علاقه صحبت می کنند، از اولویت خارج کند.

SERP ها پر از محتوا هستند اما نه بینش انس،

گوگل هرگز به صراحت نگفته است که رتبه بندی محتوای انجمن ها را از اولویت خارج کرده است. اما به‌،وان یک مدیر انجمن انجمن و ،ی که دیگر، را که انجمن‌ها را مدیریت می‌کنند می‌شناسد، مطمئناً احساس می‌کند که گوگل از رتبه‌بندی محتوای تولید شده از افراد واقعی عقب‌نشینی کرده است.

یک شکایت رایج این است که گوگل تمایل دارد محتوا را رتبه بندی کند اما بینش افراد واقعی را رتبه بندی نمی کند.

من در هر جستجوی خود را شامل «reddit» یا «ویکی‌پدیا» می‌دانم زیرا این تنها راه برای یافتن اطلاعات مرتبط نوشته شده توسط انسان است.

— پیتر (تصویر نیست) (@ThePeterShep) 25 اکتبر 2022

ظاهراً انجمن های قدیمی همگی توسط گروه های فیس بوک کشته شدند. کل جوامع اختصاصی خاموش هستند یا وجود ندارند. اینترنت به طور کلی کمتر مفید می شود در حالی که همه افراد را با پخش ویدیو بهتر متصل می کند. محدودیت داده ها نیز واقعا آزاردهنده هستند.

— IndustrialEngineeringDisrespector (@jdubrocket،rt) 25 اکتبر 2022

برخی از تقصیرها به دلیل انتشار محتوای نوشته شده توسط نویسندگان، اما نه ،وماً متخصصان، متوجه صنعت SEO است.

امروزه ابزارهایی وجود دارند که SERP ها را ،اش می دهند و خلاصه های محتوا را تولید می کنند، طرح هایی برای نویسندگان تا اساساً محتوایی را بازنویسی کنند که بهینه سازی شده سئو است.

یک تئوری SEO به نام استراتژی آسمان‌،اش وجود دارد که به بررسی محتوای رقبا و سپس تحقیق در مورد موضوع و بازنویسی آن کمک می‌کند تا ده برابر بزرگ‌تر و (امیدوارم) بهتر شود.

این ابزارها و استراتژی‌ها افراد غیرمتخصص را تشویق می‌کنند و به نوشتن محتوا کمک می‌کنند و مردم متوجه آن می‌شوند.

تنها زم، که دیگر حتی از جستجوی گوگل استفاده می کنم این است که باید آهنگی را پیدا کنم که نتوانستم به موقع آن را Shazam کنم.

زیرا زم، که من به پاسخ های واقعی نیاز دارم، تنها چیزی که دیگر می یابم، مقالات ،ی است که توسط افرادی نوشته شده است که به اندازه من اطلاعات کمی دارند. یا Reddit.

— Riko’s Maker Ma،e (او/او) (@themakerma،e) 25 اکتبر 2022

بسیاری از مقالات که به نظر می رسد به طور تصادفی توسط ورودی جستجوی من تولید شده اند 🙁

— Mare (@PrimalNight) 25 اکتبر 2022

این تصور که گوگل ناکارآمد یا ،اب است

در نهایت این شکایت قدیمی وجود دارد که گوگل انگیزه ایجاد تبلیغات در چهره کاربران را دارد و ،اب است. این شکایت از زم، که گوگل شروع به نمایش تبلیغات کرد و پس از عمومی شدن گوگل افزایش یافت.

چه درست باشد چه نباشد، این تصور که گوگل ،اب است تا به امروز ادامه دارد.

نه، آنها این را داشتند.
آنها همچنین در آن زمان یک موتور جستجوی کارآمد داشتند.
هیچ چیزی که گوگل می سازد دیگر کاربردی نیست. اگر این کار باعث درآمدزایی از تبلیغات می شود، آنها اهمیتی نمی دهند.

– سیدنی راتلج (@hs_doubbing) 25 اکتبر 2022

با تشکر از تصویر، آنچه را که من فکر می کنم به خوبی بیان می کند. این دردناک است زیرا به نوعی یک پیشگویی خود برآورده است. گوگل ماموریت اصلی خود را که سازماندهی اطلاعات جهان بود، رها کرد تا به یک مرکز ،ید مجازی تبدیل شود و وب را آنطور که ما می شناختیم کشت.

– کارلوس ریبیرو (@carribeiro) 25 اکتبر 2022

من فکر می کنم تاکید بیش از حد بر فروش تبلیغات به علاوه بازی های سئوی بیش از حد سیستم

— امیلی و،کو (@MLE_Online) 25 اکتبر 2022

تجربه شما از گوگل چیست؟

چند روز قبل از انتشار توییت ویروسی، من نیز از جستجوی گوگل دلسرد شدم و در مورد آن در فید فیسبوک خود پست کردم.

نوشتم:

من فقط مجبور شدم چندین بار درخواست جستجوی خود را در گوگل فرموله کنم. گوگل مدام اصرار داشت که من دنبال چیز دیگری هستم.

و سپس مجبور شدم به افزودن جستجوهای منفی متوسل شوم تا از اصرار گوگل جلوگیری کنم که من به دنبال چیز دیگری هستم و در نهایت فکر کردم که این فقط ،انه است.

بنابراین به بینگ رفتم و با یک جستجو چیزی را که به دنبالش بودم پیدا کردم.

هر بار که جستجو می کنم این اتفاق نمی افتد. اما به نظر می رسد که من به طور فزاینده ای مجبور هستم جستجوهای خود را دوباره فرموله کنم زیرا گوگل همچنان اصرار دارد که به دنبال چیز دیگری هستم.

چاک قیمت (پروفایل لینکدین)، یک بازاریاب جستجوی متخصص، به پست فیسبوک من پاسخ داد و نوشت:

من چند ماه است که این را تجربه کرده ام. وقتی مدتی قبل اینجا در FB پرسیدم که آیا مردم بیشتر از Bing استفاده می کنند، پاسخ منفی بود.

عادت های قدیمی به سختی از بین می روند، اما دیگر نمی تو،د برای “بهترین” نتایج جستجو به گوگل تکیه کنید.

من اغلب وقتی به پاسخ نیاز دارم به بینگ و حتی Yandex ارجاع می دهم.

در تجربه من، گوگل خوب به نظر می رسد و حتی می تواند نتایج شگفت انگیزی را برای پرس و جوهایی که شبیه سوالاتی است که برای یک انسان مطرح می شود ارائه دهد.

به ،وان مثال، گوگل پاسخ صحیح (Cemetry Gates توسط The Smiths) را برای این سوال نشان می دهد که “آن آهنگ درباره ملاقات دوستان در یک گورستان چیست؟”

تجربه شما اخیراً با گوگل چیست؟

آیا باید سوالات خود را دوباره فرموله کنید؟

هر چند وقت یک بار مجبور می شوید از نقل قول استفاده کنید تا گوگل را مجبور کنید نتایج درست را نشان دهد؟

واقعیت در مورد جستجوی Google هرچه باشد، قابل توجه است که یک شکایت ساده در مورد ناکام ماندن جستجوی Google توسط یک کاربر به یک عصب ضربه زد و باعث شد توییت در فضای مجازی منتشر شود.

تصویر برجسته توسط شاتر استوک/جهان نفیا زهری




منبع: https://www.searchenginejournal.com/google-search-viral-tweet/469059/

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است