وزارت دادگستری ایالات متحده دوباره از گوگل شکایت کرد و قصد دارد بخش تبلیغات خود را از بین ببرد

آیا تبلیغ کنندگان باید نگران باشند. احتمالا نه. حداقل الان نه. گوگل و سایر شرکت‌های فناوری در گذشته با چالش‌های قانونی و نظارت‌های نظارتی در رابطه با شیوه‌های تبلیغاتی خود مواجه شده‌اند. همیشه این امکان وجود دارد که در آینده شکایت های جدیدی مطرح شود، اما هنوز خیلی زود است که بگوییم مشکلات اخیر چه خواهد شد، و گفتن اینکه آیا در حال حاضر دلیلی برای نگر، تبلیغ کنندگان وجود دارد یا خیر دشوار است.


شکایت قبلی و،خانه، که در اکتبر 2020 تحت ،ت ترامپ تنظیم شد، گوگل را متهم کرد که از قدرت انحصاری ادعایی خود برای حذف رقابت برای جستجوی اینترنتی از طریق توافقنامه های انحصاری استفاده می کند. انتظار می رود این پرونده در ماه سپتامبر به دادگاه کشیده شود.

در مورد این دعوای حقوقی اخیر، این رقابت می‌تواند به موقع ظاهر شود و فضا را برای پلتفرم‌های نوظهور بیشتری برای ورود به بازار و تصاحب سهم بازار فراهم کند.

جدید در زمین موتورهای جستجو

و، دادگستری ایالات متحده به تازگی دومین شکایت ضد انحصاری خود را علیه گوگل تنظیم کرده است که نشان می دهد ،ت به پیگیری پرونده ها علیه شرکت های فناوری ادامه می دهد. این شکایت جدید که با هدف وادار ، گوگل به واگذاری بخش‌هایی از تجارت تبلیغات آنلاین خود انجام می‌شود، اولین شکایت علیه این شرکت است که تحت ،ت بایدن تشکیل شده است.

TikTok و دیگر پلتفرم های در حال ظهور. در سال 2022، سهم بازار گوگل و فیسبوک در بازار تبلیغات برای اولین بار از سال 2014 به زیر 50 درصد رسید و به 48.4 درصد رسید. پیش بینی می شود تا سال 2023 به 44.9 درصد کاهش یابد. این به دلیل نفوذ روزافزون سایر پلتفرم های دیجیتال مانند آمازون، تیک تاک و سرویس های استریم مانند نتفلی، است، زیرا مردم زمان کمتری را در گوگل و فیس بوک می گذرانند.

علاوه بر این، اگر گوگل مجبور شود بخش‌هایی از تجارت تبلیغاتی خود را واگذار کند، به طور بالقوه می‌تواند منجر به هزینه‌های بالاتری برای تبلیغ‌کنندگان شود، زیرا ممکن است مجبور شوند برای رسیدن به همان مخاطبان یا استفاده از پلتفرم‌های تبلیغاتی گران‌تر هزینه بیشتری بپردازند.

چرا ما اهمیت می دهیم. اگر DOJ در دعاوی موفق باشد، می تواند منجر به تغییرات قابل توجهی در بازار تبلیغات آنلاین شود، که می تواند بر نحوه دسترسی تبلیغ کنندگان به مخاطبان و تخصیص بودجه تبلیغات خود تأثیر بگذارد.

ا،اج، طرح های فروش مجدد و قطع شدن داشبورد. این هفته به تنهایی برای گوگل سخت بوده است. دیروز، یک قطعی باعث شد داشبورد تبلیغات و چندین ابزار دیگر مانند ویرایشگر و جستجو 360 برای ا،ر کاربران از کار بیفتد. این قطعی اولین مورد در نوع خود در سال جاری است، اما سال 2022 مملو از مشکلات متعددی بود که باعث نارضایتی تبلیغ‌کنندگان از این پلتفرم شد.

درآمد و سهم بازار این شرکت در صنعت فناوری قابل توجه است، اما بسیاری از شرکت ها و رقبای دیگر نیز در این زمینه سهم بازار را به دست می آورند. علاوه بر این، Google یک موسسه مالی نیست، بنابراین خطرات مشابهی را برای سیستم مالی ایجاد نمی کند که ممکن است یک بانک یا بیمه گذار باشد.

مایکروسافت ادز که قبلاً به ،وان تبلیغات بینگ شناخته می شد، سهم بازار قابل توجهی دارد و بسیاری از ویژگی ها و قابلیت های مشابه گوگل را ارائه می دهد و آن را به یکی از بزرگترین رقبای خود تبدیل می کند.

  • دسترسی: تبلیغات مایکروسافت حدود 157 میلیون بازدیدکننده منحصر به فرد در ایالات متحده و بیش از 500 میلیون در سراسر جهان دارد که مخاطب قابل توجهی برای تبلیغ کنندگان است.
  • جمعیت شناسی: تبلیغات مایکروسافت دارای جمعیتی متفاوت از تبلیغات گوگل است، به این م،ی که می تواند گزینه خوبی برای دستیابی به مخاطبان متفاوت باشد.
  • هزینه: تبلیغات مایکروسافت به ازای هر کلیک هزینه کمتری نسبت به Google Ads دارد که می تواند برای تبلیغ کنندگان با بودجه محدود مفید باشد.
  • یکپارچه سازی: تبلیغات مایکروسافت با سایر محصولات مایکروسافت مانند لینکدین، ای، با، و اسکایپ یکپارچه شده است که می تواند فرصت های هدف گیری منحصر به فردی را به تبلیغ کنندگان ارائه دهد.
  • عملکرد: گزارش شده است که Microsoft Ads نسبت به Google Ads دارای نرخ تبدیل بهتر و قابلیت های هدف گیری موثرتری است.

نیکول فارلی ویرایشگر زمین موتور جستجو است که همه چیزهای PPC را پوشش می دهد. او علاوه بر کهنه سرباز تفنگداران دریایی، پیشینه گسترده ای در بازاریابی دیجیتال، MBA و تمایل به جنایات واقعی، پاد،ت ها، سفر و تنقلات دارد.


منبع: https://searchengineland.com/us-justice-department-sues-google-a،n-aims-to-dismantle-its-ad-division-392140

و، دادگستری در مورد این پیشنهاد اظهار نظر نکرد و مشخص نیست که آیا آنها چیزی کمتر از فروش دارایی را می پذیرند یا خیر. این شرکت همچنین با تحقیقات مشابهی در زمینه فناوری تبلیغات در اتحادیه اروپا روبرو شد، جایی که آنها پیشنهاد دادند به رقبا اجازه دهند فروش تبلیغات را مستقیماً در YouTube واسطه کنند.

زمان خوبی برای رقابت رقابت در بازار تبلیغات عموماً به دلایلی یک چیز خوب در نظر گرفته می شود، از جمله:

مانند سهام، نگه داشتن هزینه تبلیغات شما در تعداد زیادی از پلتفرم‌های تبلیغاتی نه تنها تضمین می‌کند که آن تبلیغات توسط کاربران بیشتری دیده می‌شود، بلکه از شما در صورت دعوا، تغییرات الگوریتم و رقابت با سایر افراد تازه وارد در بازار محافظت می‌کند. بستر، زمینه. سرزمین موتورهای جستجو SMX بعدی یک منبع عالی برای کاوش در آن پلتفرم های تبلیغاتی در حال ظهور است.

شکایت‌ها همچنین می‌توانند نوآوری را خفه کنند و توسعه فناوری‌ها، ویژگی‌ها و محصولات جدیدی را که می‌تواند برای تبلیغ‌کنندگان مفید باشد، نه تنها برای Google، بلکه برای همه پلتفرم‌های تبلیغاتی که ممکن است در توسعه محصولات و خدمات جدید مردد باشند، محدود کند.

تنوع. نه فقط برای محل کار. تنوع در پلتفرم‌های تبلیغاتی نه تنها شرکت شما را از چشم و، دادگستری دور نگه می‌دارد، بلکه برای تبلیغ‌کنندگان می‌تواند به م،ای کاهش خطر قرار گرفتن در معرض شما باشد.

با این حال، یکی از قدرتمندترین شرکت های جهان با طیف گسترده ای از محصولات و خدمات است که مردم به صورت روزانه از آن استفاده می کنند و تأثیر زیادی بر اقتصاد و صنعت دارد.

جدید نیست. در ماه ژوئیه، گوگل پیشنهاد داد بخشی از ،ب و کار خود را که حراج و تبلیغات در وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها قرار می‌دهد، به یک شرکت جداگانه زیر چتر Alphabet ت،یم کند تا از شکایت و، دادگستری ایالات متحده جلوگیری کند.

گوگل همچنین با دعواهای ضدتراست دیگری از سوی چندین دادستان کل ایالتی مواجه است، از جمله پرونده ای که بر تجارت تبلیغاتی خود به رهبری کن پ،تون، دادستان کل تگزاس متمرکز است. کالیفرنیا، ک،ادو، کانکتیکات، نیوجرسی، نیویورک، رود آیلند، تنسی و ویرجینیا در این شکایت به و، دادگستری پیوستند. ،ب‌وکار تبلیغاتی گوگل به دلیل موقعیت‌یابی در بازار مورد انتقاد قرار گرفته است، زیرا در چندین بخش از بازار فعالیت می‌کند و بینش منحصربه‌فردی و اهرم بالقوه به آن می‌دهد. گوگل تسلط بر بازار تبلیغات آنلاین را تکذیب می کند و به سهم بازار رقبایی مانند فیس بوک اشاره می کند.

هفته گذشته گوگل همچنین اعلام کرد که قصد دارد 12000 کارگر یا 6 درصد از نیروی کار خود را ا،اج کند. پس از آن اعلامیه، آنها استراتژی کاهش هزینه ها را با استفاده از شبکه فروشندگان تایید شده برای خدمات تبلیغاتی تایید ،د، که شرکت را به ،وان یک ارائه دهنده نرم افزار به ،وان سرویس (SaaS) قرار می دهد و آن را برای سرمایه گذاران جذاب تر می کند.

درباره نویسنده

نیکول فارلی

مایکروسافت در سال های اخیر پلتفرم تبلیغاتی خود را به میزان قابل توجهی بهبود بخشیده است. برای رقابت با گوگل، آنها متعهد شده اند که حجم پلت فرم تبلیغاتی آن را دو برابر کرده و به 20 میلیارد دلار برسانند.

علاوه بر این، قدرت TikTok در بازار تبلیغات دیجیتال در سال 2022 بیش از دو برابر شد، در حالی که آمازون سهم بازار را به دلیل ،ب و کار تبلیغاتی خود به دست آورد که می تواند کاربران را از طریق ،ید و سابقه مرور آنها هدف قرار دهد. آمازون در سال گذشته 11.7 درصد از هزینه تبلیغات دیجیتال ایالات متحده را به خود اختصاص داده است و انتظار می رود در سال 2023 به 12.4 درصد افزایش یابد. سایر ،ده فروشان مانند Walmart، eBay، Etsy و Instacart نیز ،ب و کارهای تبلیغات دیجیتال مبتنی بر داده های مصرف کننده دارند که به ،وان رسانه ،ده فروشی شناخته می شود. شبکه‌ها، و مجموعاً 1.4 درصد از دلارهای تبلیغات دیجیتالی که در سال گذشته در ایالات متحده ،ج شده بود را به خود اختصاص دادند.

به‌روزرس، iOS 14 در سال 2021، که برنامه‌ها را م،م می‌کرد از کاربران بپرسند که آیا می‌خواهند ردیابی شوند یا خیر، فیس‌بوک و دیگر پلتفرم‌ها را نیز تحت تأثیر قرار داد، در حالی که Google تحت تأثیر قرار نگرفت زیرا به نیت مشتری که توسط عبارات جستجو آشکار می‌شود متکی است.

Google- برای ش،ت بسیار بزرگ است. آیا گوگل آنقدر بزرگ است که ش،ت بخورد؟ غیر واضح. اصطلاح «بیش از حد بزرگ برای ش،ت» معمولاً برای توصیف شرکت یا مؤسسه‌ای استفاده می‌شود که در اقتصاد آنقدر بزرگ و به هم مرتبط است که ش،ت آن آسیب قابل توجهی به سیستم مالی کلی وارد می‌کند. گوگل مطمئناً یک شرکت بزرگ و تأثیرگذار است، اما مشخص نیست که آیا این شرکت واجد شرایط «بسیار بزرگ برای ش،ت» است یا خیر.

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است