فیس بوک مرورگر درون برنامه ای جدید را برای اندروید راه اندازی کرد


فیس بوک در حال آماده شدن برای راه اندازی یک مرورگر درون برنامه ای جدید در اندروید است که جایگزین سیستم استاندارد Android WebView با یک راه حل پایدارتر می شود.

برخلاف سایر برنامه‌های اندرویدی که لینک‌های وب را در مرورگر خارجی به انتخاب کاربر باز می‌کنند، فیسبوک صفحاتی را در خود برنامه باز می‌کند.

فیس بوک مشکلی را در نحوه مدیریت لینک های خارجی شناسایی کرد و گفت که کاربران برنامه فیس بوک را بیشتر از نرم افزاری که مرورگر درون برنامه را تامین می کند به روز می کنند.

در اطلاعیه ای در وبلاگ مهندسی متا آمده است:

«مرورگر درون‌برنامه‌ای ما برای فیس‌بوک در اندروید از لحاظ تاریخی بر یک WebView سیستم Android مبتنی بر Chromium، پروژه منبع باز که بسیاری از مرورگرها را در Android و سایر سیستم‌های عامل قدرت می‌دهد، متکی بوده است.

در چند سال گذشته، مشاهده کرده‌ایم که بسیاری از کاربران اندروید برنامه فیسبوک خود را به‌روزرس، می‌کنند، اما برنامه‌های Chrome و WebView خود را به‌روزرس، نمی‌کنند، که ممکن است منجر به خطرات امنیتی و تجربه کاربری منفی شود.»

این شرکت حساسیت به سوء استفاده های روز صفر و ،ابی برنامه فیس بوک را به ،وان مشکلات مهم ناشی از اتکا به سیستم Android WebView ذکر می کند.

برای رفع این مشکلات، فیس‌بوک یک WebView مبتنی بر کرومیوم جداگانه ایجاد کرد که می‌تواند همگام با به‌روزرس،‌های برنامه فیس‌بوک به‌روزرس، شود.

فیس بوک چندین مزیت تغییر به یک مرورگر سفارشی، از جمله بهبود ثبات، امنیت و عملکرد را فهرست می کند.

مزایای یک مرورگر درون برنامه ای جدید برای فیس بوک در اندروید

امنیت

یک مرورگر درون‌برنامه سفارشی به فیس‌بوک امکان می‌دهد جدیدترین وصله‌های امنیتی Chromium را مستقیماً برای کاربران عرضه کند، که وقتی کاربران برنامه فیس‌بوک را به‌روزرس، می‌کنند، نصب می‌شوند.

این کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که کاربران با استفاده از نرم افزارهای قدیمی از صفحات بازدید نمی کنند، که ممکن است خطرات امنیتی ایجاد کند.

ثبات

فیسبوک می‌گوید یک راه‌حل سفارشی مرورگر باید منجر به ،ابی برنامه‌های کمتر شود.

به‌روزرس، نرم‌افزار WebView اندروید در سطح سیستم می‌تواند باعث از کار افتادن برنامه‌ها شود، زیرا Android باید اطمینان حاصل کند که تمام نمونه‌های WebView متوقف شده‌اند تا بتواند آ،ین نسخه را نصب کند.

استفاده از نسخه سفارشی WebView، انحصاری برای برنامه فیس بوک، به این م،ی است که Android دیگر نیازی به ،اب ، فیس بوک در هنگام به روز رس، سیستم WebView ندارد.

کارایی

فیس‌بوک می‌گوید مرورگر درون‌برنامه‌ای سفارشی‌اش عملکرد مربوط به رندر ، صفحات وب و راه‌اندازی بازی‌های فوری از طریق Facebook Gaming را بهبود می‌بخشد:

«نمایش وب ما همچنین عملکرد رندرینگ را بهبود می‌بخشد… از آنجا که می‌تو،م نحوه نمایش WebView در برنامه‌هایمان را محدود کنیم، می‌تو،م فرآیند GPU را برای WebView خود فعال کنیم. این عملکرد رندر و پایداری صفحات وب و بازی‌های فوری را بهبود می‌بخشد.”

به طور خلاصه

اگر با سیستم عامل اندروید آشنایی ندارید، مزایای ذکر شده در بالا ممکن است مانند اصطلاحات فنی به نظر برسد.

باید بد،د که این تغییر باعث بهبود امنیت و عملکرد و کاهش ،ابی برنامه ها در هنگام مشاهده وب سایت ها در برنامه فیس بوک می شود.

فیس بوک اولین برنامه ای نیست که از یک مرورگر درون برنامه ای سفارشی در اندروید استفاده می کند. موزیلا، مایکروسافت و سامسونگ همگی نسخه های مخصوص به خود را دارند.

این شرکت تاکید می کند که این تغییر بر انتخاب حریم خصوصی افراد در سرویس های متا تاثیری نخواهد داشت.


منبع: مهندسی در متا
تصویر ویژه: امره آکویون/شاتراستاک




منبع: https://www.searchenginejournal.com/facebook-laun،g-new-in-app-browser-for-android/466775/

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است