کنسول جستجوی گوگل (GSC) ابزاری عالی برای یافتن راههای جدید برای بهبود برجستگی کلمه کلیدی و ارتباط موضوعی برای سئوی درون صفحه است.
گوگل همراه با گوگل آنالیتی، و کنسول جستجو، ابزار سئو مفید دیگری به نام Google Trends دارد. مرورگر خود را به آن اشاره کنید trends.google.com و یک موضوع اصلی را که می خواهید برای آن کلمات کلیدی جدیدی پیدا کنید، مانند “ChatGPT” که در تصویر مثال زیر مشاهده می شود، وارد کنید.
به ،وان مثال، من در این مقاله به ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند Semrush زیاد اشاره کرده ام، اما به صورت گذرا. سپس میتوانم از «Semrush» به،وان کلیدواژه اولیه در هر ابزار تحقیق کلمات کلیدی برای تجزیه و تحلیل پتانسیل ایجاد محتوای با رتبه بالا در اطراف آن نرمافزار محبوب برای یک مقاله جدید استفاده کنم. شما می تو،د این استراتژی را در عمل با راهنمای من در مورد Semrush در اینجا مشاهده کنید: “چگونه در Semrush تحقیق کلمات کلیدی انجام دهیم.”
امیدوارم از این راهنما در مورد فرصت های کلمات کلیدی لذت برده باشید.
یک راه رایج برای استفاده از این روش، تایپ یک کلمه کلیدی دانه ای (طول ۱ تا ۲ کلمه) و به دنبال آن یک حرف منفرد در حین چرخش از طریق الفبا (AZ) برای یافتن احتمالات برتر برای هر تغییر کلمه کلیدی دانه است. برای مثالی از نحوه کار با استفاده از عبارت «ایدههای کلیدواژه» و بعد از حرف «b»، تصویر زیر را ببینید.
2. افراد را نیز بپرسید
اکنون، این گزارش را حتی بیشتر اصلاح میکنید تا بهترین شانس را برای افزودن کلمات کلیدی جدید به یک URL خاص بیابید. این مراحل را برای است،اج داده هایی که برای استفاده از این فرصت نیاز دارید دنبال کنید. (تصویر نمونه GSC در زیر آمده است.)
- روی دکمه New بالای نمودار کلیک کنید.
- Page را انتخاب کنید.
- URL مورد نظر برای تجزیه و تحلیل سئو را وارد کنید.
- روی Apply کلیک کنید.
- به کلمات کلیدی که در ستون Queries ج، داده ها نمایش داده می شوند نگاه کنید.
- URL را که در حال بررسی آن هستید در پنجره مرورگر باز کنید.
- صفحه وب را برای پرس و جوهای فهرست شده در ج، داده ها تجزیه و تحلیل کنید.
- اگر از یک پرس و جو در صفحه استفاده نمی شود، پس این یک فرصت من، برای کلمه کلیدی برای هدف سئو است. این عبارت را چندین بار به محتوا اضافه کنید تا به الگوریتم رتبهبندی Google تأیید کنید که صفحه وب با درخواست مرتبط است. دفعه بعد که ،نده موتور جستجو صفحه را اسکن میکند، متن را مجدداً ارزیابی میکند، نمونههای کلیدواژه جدید را پیدا میکند و احتمالاً URL را در SERP برای عبارت کلیدواژه رتبهبندی میکند.
5. با نظارت بر رسانه های اجتماعی، فرصت های جدید را کشف کنید
محتوایی که قبلاً در وب سایت خود منتشر کرده اید، معدن طلای پنه، از احتمالات بالقوه کلمات کلیدی جدید است. پست های گذشته خود را مرور کنید و به دنبال حقایق، نکات یا پیشنهاداتی باشید که ممکن است فقط به طور خلاصه ذکر شوند، اما به راحتی می توان آنها را در مقالات خود توضیح داد.
توجه: این راهنمای دیگر را با نکات بیشتر در مورد نحوه یافتن کلمات کلیدی رقبا برای محتوای جدید سئو و همچنین این مقاله با لیستی از ابزارهای رایگان تحقیق کلمات کلیدی در صورتی که قبلاً در یک سرویس مش، نیستید، مشاهده کنید.
8. کلمه کلیدی جدید را با Google Trends پیدا کنید
این نه تنها میتواند کلمات کلیدی جدیدی را برای سئو که قبلاً به آن فکر نکردهاید شناسایی کند، بلکه میتواند به شما کمک کند تا قبل از اینکه رقبای شما فرصتی برای جلب توجه داشته باشند، با هدف قرار دادن کلمات کلیدی بر اساس روندهای زمان واقعی، از رقبا پیشی بگیرید.
اگر بسیاری از افراد با پرسشهای خود به رسانههای اجتماعی، گروهها و انجمنها روی میآورند، ممکن است پاسخهای مورد نیاز خود را از نتایج جستجو دریافت نکنند و فرصتی طلایی برای شما ایجاد میکند تا آن سؤالات را به ،وان کلیدواژههای طول، هدف قرار دهید.
7. از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی برای تجزیه و تحلیل رقبا استفاده کنید
من همچنین معمولاً از این روش برای افزایش شانس این وب سایت برای رتبه بندی در SERP با SEO استفاده می کنم. من این کار را با ایجاد سه مقاله از یک عبارت کلیدی واحد انجام می دهم-یک استراتژی موثر که می تو،د برای وب سایت خود نیز کپی کنید.
این راهنما مفهوم فرصت های کلمات کلیدی و نحوه یافتن کلمات کلیدی جدید برای سئو (بهینه سازی موتور جستجو) را توضیح می دهد.
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 مجذوب سئو شده است. هدف او به اشتراک گذاشتن بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو است تا به شما کمک کند ترافیک وب سایت بیشتری داشته باشید.