فرصت های کلمات کلیدی (10 راه برای یافتن کلمات کلیدی جدید برای سئو)

کنسول جستجوی گوگل (GSC) ابزاری عالی برای یافتن راه‌های جدید برای بهبود برجستگی کلمه کلیدی و ارتباط موضوعی برای سئوی درون صفحه است.

گوگل همراه با گوگل آنالیتی، و کنسول جستجو، ابزار سئو مفید دیگری به نام Google Trends دارد. مرورگر خود را به آن اشاره کنید trends.google.com و یک موضوع اصلی را که می خواهید برای آن کلمات کلیدی جدیدی پیدا کنید، مانند “ChatGPT” که در تصویر مثال زیر مشاهده می شود، وارد کنید.

به ،وان مثال، من در این مقاله به ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند Semrush زیاد اشاره کرده ام، اما به صورت گذرا. سپس می‌توانم از «Semrush» به‌،وان کلیدواژه اولیه در هر ابزار تحقیق کلمات کلیدی برای تجزیه و تحلیل پتانسیل ایجاد محتوای با رتبه بالا در اطراف آن نرم‌افزار محبوب برای یک مقاله جدید استفاده کنم. شما می تو،د این استراتژی را در عمل با راهنمای من در مورد Semrush در اینجا مشاهده کنید: “چگونه در Semrush تحقیق کلمات کلیدی انجام دهیم.”

امیدوارم از این راهنما در مورد فرصت های کلمات کلیدی لذت برده باشید.

یک راه رایج برای استفاده از این روش، تایپ یک کلمه کلیدی دانه ای (طول ۱ تا ۲ کلمه) و به دنبال آن یک حرف منفرد در حین چرخش از طریق الفبا (AZ) برای یافتن احتمالات برتر برای هر تغییر کلمه کلیدی دانه است. برای مثالی از نحوه کار با استفاده از عبارت «ایده‌های کلیدواژه» و بعد از حرف «b»، تصویر زیر را ببینید.

مثال امکانات کلیدواژه در بینگ با استفاده از روش الفبا

2. افراد را نیز بپرسید

اکنون، این گزارش را حتی بیشتر اصلاح می‌کنید تا بهترین شانس را برای افزودن کلمات کلیدی جدید به یک URL خاص بیابید. این مراحل را برای است،اج داده هایی که برای استفاده از این فرصت نیاز دارید دنبال کنید. (تصویر نمونه GSC در زیر آمده است.)

  • روی دکمه New بالای نمودار کلیک کنید.
  • Page را انتخاب کنید.
  • URL مورد نظر برای تجزیه و تحلیل سئو را وارد کنید.
  • روی Apply کلیک کنید.
  • به کلمات کلیدی که در ستون Queries ج، داده ها نمایش داده می شوند نگاه کنید.
  • URL را که در حال بررسی آن هستید در پنجره مرورگر باز کنید.
  • صفحه وب را برای پرس و جوهای فهرست شده در ج، داده ها تجزیه و تحلیل کنید.
  • اگر از یک پرس و جو در صفحه استفاده نمی شود، پس این یک فرصت من، برای کلمه کلیدی برای هدف سئو است. این عبارت را چندین بار به محتوا اضافه کنید تا به الگوریتم رتبه‌بندی Google تأیید کنید که صفحه وب با درخواست مرتبط است. دفعه بعد که ،نده موتور جستجو صفحه را اسکن می‌کند، متن را مجدداً ارزیابی می‌کند، نمونه‌های کلیدواژه جدید را پیدا می‌کند و احتمالاً URL را در SERP برای عبارت کلیدواژه رتبه‌بندی می‌کند.
یافتن فرصت های کلمات کلیدی در کنسول جستجوی گوگل

5. با نظارت بر رسانه های اجتماعی، فرصت های جدید را کشف کنید

محتوایی که قبلاً در وب سایت خود منتشر کرده اید، معدن طلای پنه، از احتمالات بالقوه کلمات کلیدی جدید است. پست های گذشته خود را مرور کنید و به دنبال حقایق، نکات یا پیشنهاداتی باشید که ممکن است فقط به طور خلاصه ذکر شوند، اما به راحتی می توان آنها را در مقالات خود توضیح داد.

توجه: این راهنمای دیگر را با نکات بیشتر در مورد نحوه یافتن کلمات کلیدی رقبا برای محتوای جدید سئو و همچنین این مقاله با لیستی از ابزارهای رایگان تحقیق کلمات کلیدی در صورتی که قبلاً در یک سرویس مش، نیستید، مشاهده کنید.

8. کلمه کلیدی جدید را با Google Trends پیدا کنید

این نه تنها می‌تواند کلمات کلیدی جدیدی را برای سئو که قبلاً به آن فکر نکرده‌اید شناسایی کند، بلکه می‌تواند به شما کمک کند تا قبل از اینکه رقبای شما فرصتی برای جلب توجه داشته باشند، با هدف قرار دادن کلمات کلیدی بر اساس روندهای زمان واقعی، از رقبا پیشی بگیرید.

اگر بسیاری از افراد با پرسش‌های خود به رسانه‌های اجتماعی، گروه‌ها و انجمن‌ها روی می‌آورند، ممکن است پاسخ‌های مورد نیاز خود را از نتایج جستجو دریافت نکنند و فرصتی طلایی برای شما ایجاد می‌کند تا آن سؤالات را به ،وان کلیدواژه‌های طول، هدف قرار دهید.

7. از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی برای تجزیه و تحلیل رقبا استفاده کنید

من همچنین معمولاً از این روش برای افزایش شانس این وب سایت برای رتبه بندی در SERP با SEO استفاده می کنم. من این کار را با ایجاد سه مقاله از یک عبارت کلیدی واحد انجام می دهم-یک استراتژی موثر که می تو،د برای وب سایت خود نیز کپی کنید.

این راهنما مفهوم فرصت های کلمات کلیدی و نحوه یافتن کلمات کلیدی جدید برای سئو (بهینه سازی موتور جستجو) را توضیح می دهد.

استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 مجذوب سئو شده است. هدف او به اشتراک گذاشتن بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو است تا به شما کمک کند ترافیک وب سایت بیشتری داشته باشید.


منبع: https://seochatter.com/keyword-opportunities/

فرصت های کلمات کلیدی، کلمات کلیدی جدیدی هستند که امکان بهبود رتبه بندی یک وب سایت در موتورهای جستجو را فراهم می کنند. فرصت های خوب کلمات کلیدی به سایت شما این فرصت را می دهد که از محتوای SEO که بازار هدف شما را برای ،ب و کار جذب می کند، استفاده کند.

چگونه فرصت های کلمات کلیدی را برای سئو پیدا کنیم

1. از AutoComplete استفاده کنید

استفاده از ابزار Google Trends برای تجزیه و تحلیل محبوبیت زمان واقعی و بلندمدت یک کلمه کلیدی به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که آیا آن یک فرصت برای کلمه کلیدی ارزش استفاده از آن است یا خیر. همچنین می تواند برای تجزیه و تحلیل رقبا استفاده شود، همانطور که در راهنمای دیگر من در مورد اینکه Google Trends برای چه مواردی استفاده می شود توضیح داده شده است؟

9. محتوای موجود خود را برای فرصت های از دست رفته تجزیه و تحلیل کرد

یکی دیگر از راه های خوب برای یافتن فرصت های کلمه کلیدی استفاده از آن است تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل. این سرویس رایگان دارای ابزارهای زیادی برای تجزیه و تحلیل سئو است که به شما کمک می کند تا سایت خود را توسعه دهید. با این حال، موثرترین گزارشی که می‌توان برای یافتن امکانات جدید برای هدف‌یابی کلمات کلیدی بررسی کرد، در زیر قرار دارد تعامل > صفحات و صفحات.

ابزارهای سئو مانند Semrush، SE Ranking و Ahrefs فقط کلمات کلیدی رتبه بندی وب سایت شما را به شما نشان نمی دهند. این ابزارها همچنین می توانند داده های ارزشمندی را در مورد کلمات کلیدی که رقبای شما برای آنها در گوگل رتبه بندی می کنند ارائه دهند.

با رعایت موضوع رسانه های اجتماعی، در گروه های فیس بوک، زیرمجموعه های Reddit و سایر انجمن های فعال فعال باشید. مانند ابزارهای نظارتی که در بالا ذکر شد، این می تواند به شما کمک کند موضوعات پرطرفدار را با امکانات جدید کلیدواژه برای هدف گذاری در وب سایت خود پیدا کنید.

کلمات کلیدی که تعداد زیادی برداشت را دریافت می‌کنند اما تنها با چند کلیک ممکن است عبارت‌های جستجویی باشند که به صراحت آنها را هدف قرار نداده‌اید، اما گوگل محتوای مرتبط را برای آنها در SERP رتبه‌بندی می‌کند.

به ،وان مثال، من برای اولین بار این مقاله را نوشتم: Dofollow vs Nofollow Links. سپس، من این ایده کلمه کلیدی را به دو مقاله جداگانه ت،یم کردم تا در مورد هر نوع بیشتر به عمق بپردازم: پیوندهای Dofollow و لینک های Nofollow. همانطور که می بینید، یک فرصت کلمه کلیدی در مجموع به سه امکان برای جذب ترافیک ارگ،ک از موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ تبدیل شد.

10. کلمات کلیدی PPC را بررسی کنید

وارد شوید کنسول جستجوی گوگل و حرکت کنید به عملکرد > نتایج جستجو > کوئری ها. این گزارش کلمه کلیدی سوالات و عبارات جستجویی را که سایت شما قبلاً در گوگل رتبه بندی کرده است را به شما نشان می دهد. همچنین نشان می‌دهد که افراد چند بار محتوای شما را در نتایج جستجوی خود می‌بینند (بر،ب‌گذاری شده به ،وان Impressions) در مقابل چند بار که روی آن کلیک می‌شود (بر،ب شده به ،وان کلیک).

توجه: گوگل با استفاده از نام‌های جدید برای کادر People also Ask as آزمایش کرده است اینجا گزارش شده است. بنابراین، ممکن است این ویژگی را در SERP با ،وان More to Ask، Others Want to Know، اغلب جستجو شده با هم یا چیزی مشابه مشاهده کنید.

3. کلمات کلیدی فعلی را با استفاده از Google Analytics تجزیه و تحلیل کنید

یک مثال کامل از این روش فرصت کلمات کلیدی که من در عمل به کار بردم، زم، است که به روز رس، محتوای مفید گوگل اعلام شد. من این روند نوظهور را دیدم که در زمان واقعی آنلاین اتفاق می‌افتد و به سرعت مقاله‌ای درباره به‌روزرس، قبل از افزایش سریع ترافیک جستجوی ارگ،ک نوشتم.

همانطور که متوجه شدید، فرصت های کلمات کلیدی، کلمات کلیدی جدیدی هستند که امکان بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو را برای یک وب سایت فراهم می کنند. و یک فرصت خوب برای کلمه کلیدی به سایت شما این شانس را می دهد که از محتوای SEO استفاده کند که بازار هدف شما را برای ،ب و کار جذب می کند. برای کمک به افزایش ترافیک ارگ،ک و رتبه‌بندی ،ب‌وکارتان، می‌تو،د از هر یا همه تکنیک‌های ذکر شده در بالا برای نحوه یافتن کلمات کلیدی جدید برای سئو استفاده کنید.

برترین نتایج پیشنهاد خودکار که در موتورهای جستجوی گوگل و بینگ نمایش داده می‌شوند، عباراتی هستند که بیشترین جستجو را بر اساس داده‌های واقعی کاربر دارند، و آنها را به بهترین فرصت‌های کلمه کلیدی برای جستجوی محتوای جدید وب‌سایت تبدیل می‌کند.

هر دوی این موتورهای جستجو دارای یک ویژگی پیشنهاد خودکار هستند که شروع به پیش بینی پرس و جوهای جستجو بر اساس جستارهای مشابهی که توسط سایر کاربران ایجاد می شود، می کند. همانطور که در تصویر زیر می بینید، چند کلمه مرتبط با موضوع خود را تایپ کنید و موتورهای جستجو متداول ترین جستجوها را با استفاده از آن کلمات به شما نشان می دهند.

نحوه یافتن فرصت های کلمه کلیدی با مثال تکمیل خودکار

می تو،د از ابزارهایی مانند هوت سوئیت، جوانه اجتماعی، و اشاره برای کشف موضوعات و گفت،ای پرطرفدار مربوط به جایگاه خود.

همچنین می تو،د تجزیه و تحلیل شکاف کلمات کلیدی را مانند آنچه در تصویر مثال زیر نشان داده شده است انجام دهید. این استراتژی فرصت‌های کلمات کلیدی را نشان می‌دهد که رقبای شما ترافیک ارگ،کی به دست می‌آورند که از وب‌سایت شما گم شده است، بنابراین می‌تو،د سعی کنید برای آنها بهینه‌سازی کنید.

گزارش فرصت شکاف کلمه کلیدی Semrush

با بررسی این لیست از کلیدواژه‌های محرک ترافیک فعلی‌تان، می‌بینید که کدام محتوا در بین مخاطبان شما محبوب‌تر است و توسط الگوریتم رتبه‌بندی گوگل پاداش زیادی دریافت می‌کند. سپس، آن عبارات را به یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند Semrush، SE Ranking یا KWFinder متصل کنید تا سایر کلمات کلیدی مرتبط را برای هدف پیدا کنید.

همچنین، این استراتژی به طور بالقوه می تواند به وب سایت شما اجازه دهد تا دو موقعیت برتر در SERP ها (یک لیست پولی و یک لیست ارگ،ک) را برای عبارت مورد نظر تصاحب کند.

یکی از زیرمجموعه‌هایی که من دوست دارم هر هفته برای ایده‌های کلیدواژه برای استفاده در محتوای جدید اسکن کنم، r/SEO است که در تصویر زیر می‌بینید. موضوعاتی که بیشترین رای مثبت و نظرات را دارند نشان می‌دهند که این موضوع داغی است که کاربران می‌خواهند با آن درگیر شوند، که می‌تواند یک مقاله عالی برای وب‌سایت من باشد.

مثال استفاده از Reddit برای ایده های کلمات کلیدی و فرصت های جدید برای SEO

در زیر، یک نمای کلی از مفهوم فرصت های کلمات کلیدی را مشاهده خواهید کرد، به دنبال آن فهرستی از تکنیک هایی که می تو،د برای یافتن امکانات جدیدی برای کلمات کلیدی در وب سایت خود استفاده کنید، خواهید دید.

اولین راه برای چگونگی یافتن فرصت های کلمات کلیدی، استفاده از ویژگی تکمیل خودکار (یا پیشنهاد خودکار) در گوگل و بینگ است.

به ،مت‌های Related Topics و Related Queries بروید، که محبوب‌ترین کلمات کلیدی مرتبط با اصطلاح شما را به شما نشان می‌دهد. با کلیک بر روی هر یک از آن کلمات کلیدی، کلمات کلیدی محبوب تری را در رابطه با آن موضوع نشان می دهد.

موضوعات مرتبط با کلمات کلیدی Google Trends

اگر گوگل ترافیک زیادی را برای یک نوع کلمه کلیدی خاص به وب سایت شما ارسال می کند، باید با تولید محتوای مشابه، این فرصت را دو چندان کنید. به ،وان مثال، اگر یک سایت دستور پخت برای وعده های غذایی شام مرغ ترافیک زیادی دریافت می کند، یک استراتژی خوب سئو ایجاد محتوای بیشتر در مورد غذاهای مختلف شام مرغ است.

4. پرس و جوها را در کنسول جستجوی گوگل کاوش کنید

اگر در حال اجرای تبلیغات پولی در گوگل ادوردز هستید، به یاد داشته باشید که به کلمات کلیدی موجود در کمپین های پرداخت به ازای کلیک (PPC) خود نگاه کنید که بیشترین تبدیل را ایجاد می کنند. به هر حال، اگر آنها ترافیک پولی را هدایت می کنند که تبدیل می شود، دلیلی ندارد که ترافیک ارگ،ک را نیز هدایت نکنند.

People Also Ask یک ویژگی در گوگل، یاهو و بینگ است که سوالات متداول مربوط به یک عبارت جستجو را نشان می دهد. برای مثال، اگر عبارت «چگونه رتبه‌بندی وب‌سایت خود را بهبود ببخشم» را جستجو کنید، این ویژگی به شما نشان می‌دهد که مردم همچنین می‌خواهند به سؤالاتی مانند «چرا وب‌سایت من رتبه‌بندی پایینی دارد» پاسخ دهند، که یکی دیگر از فرصت‌های بالقوه کلیدواژه جدید برای هدف‌گیری است.

مردم همچنین فرصت کلمه کلیدی را می پرسند

هدف این است که به شما کمک کند از هر فرصت من، برای کلمات کلیدی که برای سایت شما در دسترس است استفاده کنید تا بتو،د شانس رتبه بندی در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) را برای به دست آوردن ترافیک ارگ،ک بیشتر افزایش دهید.

فرصت های کلیدواژه

فرصت های کلمات کلیدی چیست؟

به علاوه، اگر بودجه شما اجازه می دهد، می تو،د تبلیغات PPC را برای صدها کلمه کلیدی طول، آزمایش کنید تا سودآورترین کلمات کلیدی را پیدا کنید. عباراتی که بیشترین کلیک و تبدیل را دریافت می‌کنند، می‌توانند فرصت‌های من،ی برای کلمات کلیدی برای هدف قرار دادن محتوای جدید باشند، زیرا شما مدرک تأیید شده‌ای مبنی بر تقاضای بالای جستجو و قصد ،یدار دریافت کرده‌اید.

خلاصه فرصت های کلیدواژه

این مقاله در 10 موقعیت برتر برای عبارات جستجو در مورد «به‌روزرس، محتوای مفید Google» قرار گرفت، که باعث افزایش قرار گرفتن در معرض نام تجاری SEO Chatter شد و به سایت کمک کرد با تبلیغات نمایشی درآمد بیشتری ،ب کند.

6. در گروه ها و انجمن ها شرکت کنید

این روش تکمیل خودکار برای یافتن کلیدواژه‌های جدید راهی عالی برای کشف آنچه که مردم در حال حاضر به دنبال آن‌ها هستند به‌صورت آنلاین است و می‌تواند برای یافتن کلیدواژه‌های دم بلند جدید برای هدف‌گیری فوق‌العاده باشد.

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است