اینستاگرام در ماه مارس به قابلیت خرید لایو خود پایان می دهد

اثرات این همه گیری هنوز احساس می شود. در طول همه‌گیری، ،ده‌فروشی آنلاین افزایش یافت، اما پس از بازگشت اوضاع به حالت عادی، تحلیلگران دریافتند که مصرف‌کنندگان آمریکایی به طور کامل از ،ید زنده استقبال نکرده‌اند، که تنها 5 درصد از کل فروش تجارت الکترونیک در این کشور را تشکیل می‌دهد. حتی TikTok برنامه‌های تجارت زنده خود را به دلیل فروش کم کاهش داد. تفاوت‌های فرهنگی و دیجیتالی بین بازارهای غربی و چین ممکن است توضیح دهد که چرا تجارت زنده در ایالات متحده موفق نبوده است

اینستاگرام به جای ،ید زنده، تبلیغات را به ،وان راهی اصلی برای کشف مشاغل و ،ید کاربران در اولویت قرار می دهد. این شامل تبلیغات خودکار فروشگاه و کمپین‌های ،ید Advantage+ برای بهبود عملکرد تبلیغات و همچنین ادامه سرمایه‌گذاری در پرداخت است. اینستاگرام اخیراً در پاسخ به انتقاد کاربران مبنی بر تاکید بیش از حد بر محتوای ویدیویی، تب S،p را حذف کرده و Reels را تغییر داده است. علی‌رغم پایان ،ید زنده، اینستاگرام همچنان به سازندگان اجازه می‌دهد تا میزبان پرسش و پاسخ و دعوت از مهمانان باشند، و ،ب‌وکارها همچنان می‌توانند فروشگاهی را در این پلتفرم راه‌اندازی و راه‌اندازی کنند.

تجارت زنده وجود ندارد. اگرچه متا در حال پایان دادن به ویژگی ،ید زنده خود در اینستاگرام است، اما آنها می گویند که همچنان روی ،ید سرمایه گذاری می کنند زیرا 90 درصد از کاربران حداقل یک تجارت را در سایت دنبال می کنند.

«سال کارآمدی» متا با از بین بردن تجارت ،ید زنده در اینستاگرام آغاز می شود. از 16 مارس 2023، کاربران دیگر نمی‌توانند محصولات را هنگام پخش زنده بر،ب‌گذاری کنند.

این حرکت منع، کننده چالش های موفقیت آمیز ، ،ید مستقیم در بازار ایالات متحده است، برخلاف محبوبیت و سودآوری آن در بازارهای آسیایی. با وجود کشش اولیه مشاغلی مانند TalkS،pLive، NTWRK، و Brandlive، و همچنین پذیرش توسط شرکت های بزرگ فناوری مانند متا، آمازون و یوتیوب، مشکلات همچنان ادامه دارد.

چرا ما اهمیت می دهیم. اگرچه متا می گوید که آنها بیشتر روی تبلیغات اینستاگرام تمرکز می کنند، اما هنوز نمی د،م این به چه م،است. اما در حال حاضر، ممکن است تبلیغ‌کنندگان نیاز داشته باشند که استراتژی‌های خود را برای حذف برگه فروشگاه تنظیم کنند و راه‌های جدیدی را برای جلب توجه کاربران و جذب تبدیل در نظر بگیرند.


منبع: https://searchengineland.com/instagram-is-ending-its-live-s،pping-feature-in-march-393101

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است