از کوکی گرفته تا فراتر از CRM و رضایت ثابت

مرگ کوکی همانطور که می د،م ممکن است بار دیگر توسط گوگل متوقف شده باشد، اما شک نکنید: پایان آن نزدیک است. با این حال، مردم هنوز آمادگی لازم را ندارند: یک مطالعه اخیر روی 500 CMO در بریت،ا و ایالات متحده نشان می دهد که تقریباً 50 درصد آنها برای روزهایی که کوکی ها به گذشته تبدیل می شوند، آماده نیستند.

ارزیابی مجدد داده‌ها به همین جا ختم نمی‌شود – برای پر ، شکاف‌های درک شده در دانش، ما به دنبال افزایش مجدد استفاده از منابع داده‌های شخص ثانویه و مشارکت‌ها و ایجاد نمایه برای ایجاد دید کامل‌تری از مشتری هستیم. با کاهش مخاطبان شبکه‌های تبلیغاتی، اندازه، مقیاس و دقت ردیابی بین دستگاه‌ها باعث می‌شود که توالی‌سازی خلاقانه سخت‌تر و کم ارزش‌تر شود. در نتیجه رویکردهای CRM بسیار ارزشمندتر خواهند شد و به مدیریت ارتباط با تجربه (ERM) تبدیل می‌شوند و دیدگاه بسیار غنی‌تری از رفتار مشتری ارائه می‌دهند. این امر استراتژی های CRM-to-ERM را با دقت بیشتری به برنامه ریزی دیجیتال بازمی گرداند، اما تمرکز بیشتر بر رضایت را نیز جلب می کند. این امر به ،ه خود، نوار تبادل ارزش با مصرف کنندگان را افزایش می دهد – ارائه های اولیه دیگر کافی نخواهد بود و مبادلات خدمات جسورانه تر برای مطابقت با نیازهای مخاطب، که به خوبی از ارزش زمان، توجه و داده های خود آگاه هستند، مورد نیاز است. هنگامی که نیاز به تأیید مجدد رضایت دارید، درهای معمولی را به روی افرادی که از کشتی می پرند باز می کنید. ارزش ماندن باید قابل توجه باشد.

به گفتگو با ما بپیوندید لینکدین و توییتر.




منبع: https://www.searchenginewatch.com/2022/11/10/from-cookie-to-beyond-crm-and-constant-consent-why-cookieless-means-a-brighter-future-for-di،al-experience/

برخی اقدامات کلیدی وجود دارد که ما در طی 12 تا 24 ماه گذشته با مشتریان باهوش خود انجام داده‌ایم و آنچه را که می‌تواند منفی ،ره‌آور به نظر برسد به مثبت متمرکز بر مصرف‌کننده تبدیل می‌کند:

  1. لیست فروشنده خود را ارزیابی کنید تا ببینید کدام شرکای قبلاً دارید و ممکن است از عملکرد اتاق تمیز داده آنها مانند Microsoft، AppsFlyer، Snowflake، AWS و GCP استفاده نکنید. با قرار دادن تخم مرغ های خود در یک سبد نترسید – هدف کلی اتاق تمیز این است که یک پلتفرم امن خانه آگنوستیک برای تمام داده های بخش اول شما باشد تا ادغام آن بین شرکای ا،یستم بازاریابی خارجی شما را واسطه کند.

همه اینها ممکن است زیاد به نظر برسند – عملاً برخی از بافت دیرینه عملکرد بازاریابی دیجیتال و زیرساخت اینترنتی انتخاب نشده است، بدون اینکه مشخص شود چه چیزی جایگزین آن خواهد شد. اما برندها و بازاریابان می توانند برای آماده شدن برای آنچه در آینده می آید اقدام کنند. تغییرات شرکای Adtech را در آغوش بگیرید، که برای منظره جدید بدون کوکی نیز آمادگی بهتری دارند. در مورد رضایت و مبا، ارزش متقابل به مصرف کنندگان تجدید نظر کنید. جمع آوری داده های فعلی را تقویت کنید و شریکی برای حل شناسه پیدا کنید که من، اه، شما باشد. شروع به ایجاد شراکت داده های شخص ثانویه کنید و در نهایت متوجه شوید که مکالمات سختی در راه است و ضروری است. آینده بدون کوکی ممکن است نامشخص، ترسناک و ناآشنا به نظر برسد، اما ارزش آن را دارد که ریشه‌ها و پتانسیل‌های اغلب از دست رفته آن را به خاطر بسپارید. کوکی ها همیشه بدون هیچ گونه سوالی معتبر بوده اند که برای فناوران همیشه ناامید کننده بوده است. آینده بدون کوکی باید محدودیت‌هایی را که مدت‌هاست در بازار تعیین کرده‌اند حذف کند و در عوض آینده‌ای جدید، گسترده‌تر و غنی‌تر را برای تجربیات دیجیتالی با ارزش و جامع با مخاطبان به‌طور کلی بگشاید.

خوشبختانه، به ،ب‌وکارها فضای تنفس بیشتری داده شده است تا برای این تغییر پارادایم آینده هم از نظر سازم، و هم از نظر فنی در نحوه جلب رضایت برندها و پلتفرم‌ها، مرتبط ماندن و تقویت روابط کامل و بلندمدت آماده شوند. هیچ چیزی در مورد آن فکر نکنید، تأثیر استهلاک کوکی ها دامنه وسیعی خواهد داشت. این امر پتانسیل بازاریابی مجدد را محدود می‌کند، که مدت‌ها جزء اصلی ،ید آنلاین در تلاش برای جلب مجدد توجه ،، است که ممکن است به یک محصول یا سایت نگاه کرده باشند و از اینترنت عبور کرده باشند. همچنین وضوح با باغ های دیواری را که بسیار تأثیرگذار شده اند، محدود می کند. برندها اغلب نمی توانند آینده ای را بدون ارتباط با پلتفرم های فیس بوک یا لینکدین برای گسترش چشم انداز مشتریان متصور شوند. اپل در حال حاضر با اتخاذ موضع اول محصول در زمینه انتخاب حریم خصوصی تبلیغات پیشتاز است – با توجه به اینکه این مسیر اکنون ش،ت خورده است، به نظر می رسد مسیری کاملاً پیموده شده باشد. این امر همچنین ممکن است باعث بازنگری کامل رضایت و ارزیابی مجدد بازاریابی مجدد به ،وان یک استراتژی شود، و بسیاری از افراد باید از هم اکنون برای بازنگری کلی رضایت داده شخص اول خود اقدام کنند اگر پیشنهادات خود را در آینده ای جدید و بدون کوکی دوباره تصور کنند.

آنها تنها نیستند. تأخیرهای مکرر و فقدان نقشه‌های راه مشخص برای جایگزین‌های بلندمدت قابل مقیاس‌پذیری معتبر برای شناسایی، هدف‌گیری، گزارش‌دهی و استراتژی‌های بازاریابی در حال توسعه، آب‌ها را گل‌آلود می‌کند. با این حال، اقداماتی وجود دارد که می‌توانند و باید توسط مشاغل مختلف برای آماده شدن برای روزی که در نهایت کوکی از شیشه خارج می‌شود، انجام دهند. پارک ، مشکل و خوابیدن در محل کار می‌تواند در درازمدت مشکل‌سازتر باشد، زیرا کوکی یکی از جنبه‌های اساسی‌تر بازاریابی عملکرد و زیرساخت دیجیتال به ،وان یک کل بوده است. آماده شدن برای غیبت آن یک ماراتن است، نه یک سرعت.

رابطه بین نام تجاری و ناشر نیز تغییر خواهد کرد – دیگر به سادگی شروع با “پرداخت یک کوکی” نیست، وظیفه برندها خواهد بود که رضایت صریح و واضح طرف اول را به هر ناشر مورد نظر برای غنی سازی منتقل کنند. اتاق‌های تمیز داده‌ها و نمودار شناسه مالکیتی برای مدیریت این فرآیند در کنار رویه رضایت به‌صورت پویا بسیار گسترده‌تر خواهند شد. ما همچنین انتظار داریم که شاهد توسعه IP masking بیشتر باشیم، دوباره مسیری را که اپل با توانایی Mail در پوشاندن پی،ل‌های ردیابی، و پنهان ، آدرس‌های IP از فرستندگان ایمیل ش،ت داده بود، دنبال کند. همه این‌ها با هم ،یب می‌شوند تا اعتماد برند در مدیریت داده‌ها و سرپرستی را به یک امر اساسی در دنیای پس از کوکی تبدیل کنند.

ممکن است جذاب نباشد، اما انطباق کامل داده‌ها، داده‌های شخص اول و استراتژی فعال‌سازی باید اولین قدم مهم باشد. مشکل کوکی ها در همه جا بودن آنهاست. همه ما به برخورد با آنها عادت کرده ایم. با این حال، آن‌ها از شناخت مشتریان به‌صورت آنلاین دور هستند و به‌ویژه در این روزهایی که به طور فزاینده‌ای نسبت به حفظ حریم خصوصی اهمیت دارند، محدودیت‌های قابل توجهی دارند. معاون و مدیر تبلیغات خود گوگل، Gerry Dischler، به بهترین وجه بیان کرد: «کوکی‌ها و سایر شناسه‌های شخص ثالث که برخی از آنها در صنعت حمایت می‌کنند، انتظارات رو به افزایش مصرف‌کنندگان را در مورد حفظ حریم خصوصی برآورده نمی‌کنند. آنها در برابر محدودیت های نظارتی که به سرعت در حال تحول هستند نمی ایستند. به سادگی نمی توان در دراز مدت به آنها اعتماد کرد.»

نظارت بیدرنگ ا،یستم بازاریابی

  1. تیم های طراحی فناوری، بازاریابی محصول، داده ها و تجربه خود را به طور جدی در مورد تحول مبادلات ارزش داده شما صحبت کنند. از هم اکنون تکامل را شروع کنید و اگر قبلاً شروع کرده اید، تسریع کنید. پس از ،ید، فراتر از ثبت نام در خبرنامه، کدهای کوپن و مشارکت مجدد بروید. دلایل منحصر به فرد واقعی برای ثبت نام و حفظ ارتباط با نام تجاری خود بسازید، به ،وان مثال بسته های انحصاری، وفاداری که فقط شما می تو،د انجام دهید، پایداری و برنامه های اجتماعی که دلایل به اشتراک گذاری داده ها را فراتر از محصولات اصلی تقویت می کند. این می تواند شامل طرح های بازیافت، تجربیات بازشو و رویدادهای شریک باشد.
  2. فراموش نکنید که غروب غروب کوکی شخص ثالث در را بر روی اشتراک‌گذاری داده‌های شریک نمی‌بندد. از اتاق تمیز خود (AKA. CDP، DMP 2.0) برای ایجاد روابط م،ادار و شفاف با شرکای قابل اعتمادی استفاده کنید که پیشنهاد آنها مکمل است یا می تواند ارزش افزوده جدیدی را به پایگاه مشتری شما اضافه کند.
  3. .. پرداختن به چالش های اندازه گیری را فراموش نکنید که غروب کوکی قبلاً ایجاد کرده است. بازنگری یا تجدید نظر در اسناد چند لمسی. این کشور نتوانسته به وعده های خود عمل کند. Attribution چند لمسی در حال ایجاد شهرت برای ش،ت است. این در مورد استقرار CDP/DMP خارج از قفسه یا راه‌حل مدل‌سازی انتساب و هی-پیشرو نیست!

آنتونی مگی مدیر فناوری داده و تجربه در SYZYGY است.

این در مورد ،یب همه داده‌های موجود برای تفسیر و زمینه‌سازی محرک‌های عملکرد، ابهام‌زدایی از مشارکت‌کنندگان و تأثیرگذاری بر بهینه‌سازی مطمئن است – ما این ،وجی‌های Attribution Full-funnel را می‌نامیم که عبارتند از:

  • هزینه بازاریابی با لنز مشاهده منتسب (مثلاً Attributed در مقابل آ،ین کلیک)
  • مشارکت کانال برای هدایت مجدد بودجه قابل اعتماد
  • مسیرهای تبدیل را کاوش کنید تا به راحتی روی مسدودکننده های تبدیل عمل کنید
  • برای بهینه‌سازی هزینه‌های خطی و سرمایه‌گذاری در گروه‌های خاص، روی تأثیر بخش عمل کنید
  • اثربخشی محتوا به صفحات ارزش و سهمی در تبدیل می دهد
  • تمرینات افزایشی پروژه و کمپین برای ترسیم عملکرد منتسب به ابتکارات خاصی که در بین تیم ها اجرا می شود
  • ی،ان سازی اندازه گیری جستجو (پرداخت + ارگ،ک) برای تراز ، استراتژی ها و شروع از بین بردن آدم خواری – شروع به اثبات افزایش با اطمینان

مدل‌سازی اسناد قیفی بدون کوکی


برای اطلاعاتی در مورد SEO، چشم انداز جستجو، بازاریابی جستجو، بازاریابی دیجیتال، رهبری، پاد،ت ها و موارد دیگر در خبرنامه Watch Engine Watch مش، شوید.

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است