آیا از پوشش دسترسی برای کمک به کاربران ناتوان استفاده می کنید؟ نکن!

من این را می دانم زیرا دوستان نابینایی دارم که همیشه از من می پرسند: “کیسی، چرا از قدرت سئوی خود به خوبی استفاده نمی کنید و به شرکت ها نمی گویید استفاده از این پوشش ها را متوقف کنند؟”

“وعده جلوگیری از شکایت های ADA با استفاده از ابزارک دسترسی یا همپوش، ها واقعی نیست. بسیاری از دعاوی حقوقی در سال 2021 ویجت ها و ویژگی های پوششی را به ،وان مانعی برای دسترسی برابر و سایر جنبه های غیرقابل دسترس وب سایت ذکر می کنند. این بدان م،است که این رویکردها به شاکیان ادعاهای بیشتری را برای افزودن به دعوی می دهد، نه کمتر.»

اگر هدف شما ارائه یک تجربه برتر برای خوانندگان صفحه نمایش و کاربر، است که به محتوای سایت شما با معلولیت دسترسی دارند، باور نکنید که هکرها برای حل مشکلات خود از مزایای یک پوشش استفاده می کنند. این نمی شود.


حتی قانع‌کننده‌تر، پاسخ صنعت حرفه‌ای به سؤال پوشش‌ها است.

در نهایت، فدراسیون ملی نابینایان علناً علیه همپوش، ها ظاهر شده است.

فراگیر بودن برای کاربران دارای معلولیت همیشه باید از دغدغه های اصلی باشد. برای این منظور، دستورالعمل‌هایی در مورد آنچه برای وب‌سایت‌ها و محتوای آنلاین انتظار می‌رود توسط سازمان توسعه داده شد دستورالعمل‌های دسترسی به محتوای وب (WCAG) تحت نظارت کنسرسیوم وب جه، (WC3).

سایت ناظر صنعت دسترس‌پذیری Usablenet گزارش سالانه‌ای را منتشر کرده است که از سال 2018 همه شکایت‌های مرتبط با دسترسی را ردیابی می‌کند. این گزارش حتی داده‌های خاصی را در مورد دعاوی مرتبط با استفاده از پوشش‌های دسترسی منتشر می‌کند که هر سال به طور چشمگیری افزایش می‌یابد.

جدید در زمین موتورهای جستجو

ممکن است فکر کنید همپوش،‌هایی که برای آسان‌تر ، تجربه گشت و گذار آنلاین برای ،، که از صفحه‌خوان‌ها یا فناوری کمکی داخلی Chrome و سایر مرورگرها استفاده می‌کنند، طراحی شده‌اند، طرفداران روشنی در جامعه معلولان داشته باشند.

اگرچه واقعیت به مراتب خشن تر است.

در حالی که روکش‌ها می‌توانند برخی تعمیرات خودکار را برای کاربران ناتوان فراهم کنند، این اثر ناهموار، ناقص است و بارها با صفحه‌خوان‌ها و ویژگی‌های دسترسی داخلی موجود در مرورگر تداخل می‌کند.

برخی از کاربران ناتوان تا آنجا پیش رفته‌اند که راه‌حل‌هایی را برای مسدود ، همپوش،‌ها معرفی کرده‌اند، زیرا تداخل زیادی با صفحه‌خوان‌های پذیرفته‌شده مانند فک یا NVDA.

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و ،وماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.


سرزمین موتور جستجو را به فید Google News خود اضافه کنید. اخبار گوگل


این ادعاها بی سر و صدا از بسیاری از سایت های همپوش، پاک شده اند، اما به لطف معجزه ماشین راه برگشت، هیچ چیز واقعاً از بین نمی رود.

،ن زده می شود که در حدود 61 میلیون آمریکایی با معلولیت زندگی می کنند. این حدود 18٪ از کل جمعیت ایالات متحده را در سرشماری سال 2022 نشان می دهد. از جهاتی دیگر، این رقم 61 میلیون نشان دهنده کل جمعیت کشورهای آفریقای ج،ی یا ایتالیا خواهد بود.

ا،ر ابزارهای خودکار می توانند تا 30٪ از مشکلات شناخته شده را شناسایی کنند، به این م،ی که 70٪ باقیمانده باید توسط متخصص، که آزمایش دستی انجام می دهند، به صورت دستی شناسایی شوند.

پوشش‌ها همچنین انطباق کامل و محافظت در برابر مشکلات عدم انطباق WCAG 2.x و ADA را هنگامی که مع، معمول است، تبلیغ می‌کنند.

به طور خلاصه، همپوش، اصطلاح گسترده‌ای است که برای طبقه‌بندی ابزارک‌ها یا فناوری‌هایی که کد منبع شخص ثالث را به یک صفحه (معمولاً جاوا اسکریپت) تزریق می‌کنند تا در کد منبع جلویی صفحه مورد نظر بهبود یابد، استفاده می‌شود.

این عدد معمولاً به چهار گروه مجزا ت،یم می‌شود که ا،ر گروه‌ها دارای ناتو،‌های همپوش، هستند:

  • اختلالات بینایی (حدود 12 میلیون).
  • اختلالات شنوایی (حدود 48 میلیون).
  • اختلالات فکری (حدود 6.5 میلیون).
  • اختلالات جسمی (حدود 39 میلیون).

در کلیپ دویدن رزلی را مشاهده می کنید تبر، ARC، یا موج ابزارهای تست دسترسی در برابر چندین سایت با استفاده از همپوش، های محبوب.

متأسفانه، در بسیاری از موارد، اصلاح ADA می تواند گران باشد.

دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


دلیل 2: همپوش،‌ها همه مشکلات دسترسی را اصلاح نمی‌کنند – حتی بدتر از آن، موارد جدیدی ایجاد می‌کنند

اما ما نمی تو،م.

Roselli به وضوح نشان می دهد که چگونه همپوش، ها مسائل واقعی را در صفحات سایت پنهان می کنند و در برخی موارد حتی ایجاد می کنند. بیشتر مشکلات دسترسی کاربران به سایت با استفاده از صفحه خوان های محبوب یا افزونه های مرورگر.

آنها accessiBe را از کنفرانس 2021 خود به ،وان حامی منع ،د و علناً اعلام ،د که این شرکت را یافته اند “…به طور جدی و تحقیرآمیز نگر، افراد نابینا در مورد محصولات و رویکرد آن به دسترسی را رد می کند.”


و با این حال، در توییتر برای هشتگ هایی مانند جستجو می کند #UserWay و #accessiBe پر از صدها از شکایات توسط کاربران ناله پوشش ها. شکایات متنوع هستند اما نشان دهنده انزجار آشکار کاربران مبتدی و با تجربه نسبت به این افزونه است.

Usablenet در حال حاضر ارائه می دهد ردیاب شکایت ماهانه که به صورت جداگانه دعوای حقوقی مربوط به همپوش، شخص ثالث را مطرح می کند. این همان میزان ادعاهایی است که از سایت‌هایی که به جای اصلاح مستقیم برای رفع مشکلات دسترس‌پذیری از پوشش استفاده می‌کنند، افزایش می‌یابد.

خواه این دستورالعمل ها باشد، قانون آمریکایی های دارای معلولیت و بخش 508، قانون قابل دسترس کانادا یا هر قانون دسترسی محلی یا ایالتی دیگر، هدف این است که باشد که در انطباق با این دستورالعمل ها و یا خطر عواقب قانونی احتمالی.

این برگه اطلاعات همپوش، توسط شناخته شده نگهداری می شود کارل گرووز کارشناس دسترسی و توسط صدها مدیر عامل، ADA و متخصصان دسترسی، مربیان و اساتید، سازمان های تجاری، طراحان وب و م،عان معلولیت امضا شده است. همه مخالف استفاده و پذیرش همپوش، هستند.

ارائه اخیر توسط شناخته شده است مشاور دسترسی آدریان روزلی با ،وان “Overlays Underwhelm” در این مورد با جزئیات بیشتری توضیح می دهد.

چیز های زیادی وجود دارد شما می تو،د انجام دهید تا سایت شما در دسترس باشد اما در پایان، هیچ سایتی نمی تواند 100% در دسترس باشد (و در نتیجه 100% عاری از اقدامات قانونی احتمالی) مگر اینکه از بالا به پایین به این صورت “طراحی” شده باشد.

پوشش های دسترسی را وارد کنید

آیا می‌خواهید موارد خاصی را از سایت‌هایی که دارای پوشش‌هایی هستند که شکایت شده و گم شده‌اند، مشاهده کنید؟

تجربه برای کاربران معلول وجود ندارد.

استیو کلوور، یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار نابینا که در زمینه دسترسی تخصص دارد، این راهنما را منتشر کرد برای مسدود ، accessiBe پس از آن که ساختمان آپارتمان او پوشش را برای وب سایت خود پذیرفت.

طبق گزارش 2021 ، موارد زیر مربوط به بحث ما است:

دفتر حقوقی Lainey Feingold دارای یک به طور مداوم به روز رس، جریان لیست موارد در حال انجام و تکمیل شده.

محبوبیت این پوشش‌ها در چند سال گذشته به حدی افزایش یافته است که اکنون در ده‌ها هزار سایت در سراسر وب قرار دارند. اگرچه ده ها مورد وجود دارد، دو محبوب ترین همپوش، بر اساس سهم بازار عبارتند از UserWay و accessiBe.

مثال‌های ذکر شده در ارائه ویدیویی با سایت‌هایی که همپوش، دارند، رایج است.

کیسی مارکی صاحب مشاوره اینترنتی است رسانه وایز. او بیش از دو دهه است که یک سئوکار است، از سال 2015 به طور انحصاری با وبلاگ نویسان غذا و سبک زندگی کار می کند. در طول این مدت او با هزاران وبلاگ نویس در همه جاهایی که می توان تصور کرد کار کرده است. او پیاده روی طول، تا یخچال و پشت را دوست دارد و معتقد است بیکن و ذرت آب نبات غذاهای لذیذی هستند.


منبع: https://searchengineland.com/accessibility-overlay-disabled-users-389394

این دستورالعمل‌ها بهترین شیوه‌های فنی و محتوایی را برای ارائه تجربیات آنلاین م،ی‌دار برای همه کاربران، از جمله معلولان، پوشش می‌دهند.

اگر تنها کاری که باید انجام می‌دادیم این بود که یک همپوش، را فعال کنیم، یک کد جاوا اسکریپت را به وب‌سایت‌هایمان اضافه کنیم، و «به‌طور معجزه‌آسا» محتوا و محصولات خود را کاملاً به صورت آنلاین در دسترس همه قرار دهیم، بسیار عالی خواهد بود.

به ،وان مثال، به این اسکرین شات از سایت accessiBe در فوریه 2021 نگاه کنید که برای خوانایی برجسته شده است:

فناوری وجود ندارد.

این یک واقعیت شناخته شده در صنعت دسترس‌پذیری است که هیچ ابزار واحدی، از جمله پوشش‌ها، وجود ندارد که بتواند تمام مشکلات دسترسی شناخته شده را در وب‌سایت متوسط ​​تشخیص دهد.

این یک ادعای رایج از سوی شرکت های پوششی است که استفاده از ویجت های دسترسی آنها شما را در برابر دعاوی حقوقی ADA محافظت می کند.

درباره نویسنده

کیسی مارکی

مهمتر از همه، ا،ر افراد ناتوان بینایی با همپوش، مخالف هستند.

دلیل 1: معلولین نفرت پوشش داده و به طور فعال علیه آنها مبارزه می کند

در نهایت، هر ،ی (به ویژه شرکت های حقوقی) می تواند از سایتی مانند BuiltWith برای یافتن لیست کامل وب سایت هایی که دارای ویجت های همپوش، هستند استفاده کند. (این لیست برای accessiBe و UserWay به ،وان نقطه شروعی برای اه، احتمالی دعوی قضایی جدید.)

راه حل سریع این است نه همیشه بهترین راه حل: پوشش های دسترسی خود را کنار بگذارید

این تلاش من است. کاش می توانستم بیشتر کار کنم.

پوشش دسترسی راه حل نیست

بسیاری از ما دوستان یا اعضای خانواده ای داریم که با معلولیت زندگی می کنند. روکش ها در بیشتر موارد یک سیلی به صورت آنها است.

با پرداخت هزینه ماهانه، این پوشش‌ها با نصب یک خط کد در وب‌سایت، 100% انطباق ADA و WCAG، محافظت در برابر دعاوی حقوقی و UX برتر برای کاربران ناتوان را به کاربران وعده می‌دهند.

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است