درآمد جستجوی گوگل، شبکه و یوتیوب در سه ماهه چهارم 2022 کاهش یافت

علاوه بر این، کاهش مداوم درآمد تبلیغاتی ممکن است باعث تغییر قیمت، رقابت برای قرار دادن تبلیغات و تغییر در سیاست‌های تبلیغاتی پلت فرم شود. اگر گوگل توجه خود را به سمت هوش مصنوعی معطوف کند، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند کنترل بیشتری بر کمپین‌های خود از دست بدهند.

چشم انداز مالی در یوتیوب می تواند حتی بدتر شود زیرا شروع به پرداخت حقوق بازی های حرفه ای فوتبال می کند. در ماه دسامبر، لیگ ملی فوتبال اعلام کرد که یوتیوب سالانه حدود 2 میلیارد دلار برای حق پخش “بلیت یکشنبه” در خانه ها، در یک قرارداد هفت ساله، پرداخت می کند. انتظار می رود که این یک پیشرو در زیان باشد که به YouTube امکان می دهد مش،ین پولی بیشتری را به دست آورد.

از سوی دیگر، کاهش درآمد می تواند منجر به کاهش تقاضا شود که می تواند هزینه های تبلیغات را برای تبلیغ کنندگان کاهش دهد.


منبع: https://searchengineland.com/google-search-network-and-youtube-revenue-all-fell-in-q4-2022-392611

چرا ما اهمیت می دهیم. کاهش درآمد تبلیغاتی می‌تواند بر توانایی پلتفرم برای دستیابی به مخاطبان هدف و در نتیجه، موفقیت کمپین‌های تبلیغاتی آن تأثیر بگذارد. درآمد کمتر از تبلیغات همچنین می‌تواند منجر به سرمایه‌گذاری کمتر در بهبود پلتفرم و نوآوری شود که منجر به محیط تبلیغاتی کمتر مطلوب می‌شود.

یک جو اقتصادی بد روث پورات، مدیر مالی گوگل به CNBC گفت که کندی یوتیوب نتیجه تبلیغات برنامه ریزی شده و پاسخ مستقیم در شرایط اقتصادی چالش برانگیز است. او گفت که گوگل سرعت استخدام را کاهش می دهد تا بتواند رشد سودآور بلندمدتی را ارائه دهد. ماه گذشته، گوگل اعلام کرد که حدود 6 درصد از نیروی کار خود یا تقریباً 12000 شغل را ا،اج خواهد کرد. این شرکت حدود 187000 کارمند دارد.

گوگل دیروز گزارش داد که درآمدهای جستجو، شبکه تبلیغات و یوتیوب در سه ماهه چهارم سال 2022 کاهش یافته است. به طور کلی، درآمد تبلیغات گوگل با 3 درصد کاهش به 59 میلیارد دلار رسید.

تو عمیق تر می تو،د درآمد را بررسی کنید اینجا.

درآمد تبلیغات جستجو انعطاف پذیرترین بود و در سه ماهه چهارم 2022 1.6 درصد نسبت به سه ماهه چهارم 2021 کاهش یافت. درآمد شبکه Google و YouTube به ترتیب 8.6 درصد و 7.0 درصد کاهش یافت.

درآمد تبلیغات سه ماهه چهارم 2022 گوگل بر اساس بخش
Q4 2022 Q4 2021 تغییر دادن
جستجو و موارد دیگر 42.6 میلیارد دلار 43.3 میلیارد دلار – 1.6٪
شبکه گوگل 8.5 میلیارد دلار 9.3 میلیارد دلار -8.6٪
یوتیوب 8.0 میلیارد دلار 8.6 میلیارد دلار -7.0٪

مشکل برای یوتیوب درآمد تبلیغات یوتیوب کمتر از پیش‌بینی‌های تحلیلگران کاهش یافت و به 7.96 میلیارد دلار رسید که نسبت به سال قبل 8.63 میلیارد دلار کاهش 8 درصدی داشت. روز پنجشنبه، ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل، گفت: علاوه بر کاهش کلی هزینه تبلیغات، یوتیوب با رقابت شدید TikTok در ویدیوهای کوتاه نیز مواجه است. متا همچنین گفت رقابت TikTok رشد را محدود می کند.

ICYMI، Meta همچنین شرایط بد اقتصادی را ناشی از تقاضای ضعیف تبلیغات خود دانست.

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است