اگر تگ‌های متا روبات‌ها بر رتبه‌بندی جستجو تأثیر بگذارند، گوگل پاسخ می‌دهد


جان مو،، م،ع جستجوی گوگل توضیح می‌دهد که آیا استفاده از بر،ب‌های متا روبات‌ها می‌تواند بر رتبه‌بندی صفحات وب در نتایج جستجو تأثیر بگذارد یا خیر.

این موضوع در آ،ین ،مت از سری Ask Googlebot در YouTube پرداخته شده است.

مو، به سؤال زیر در توییتر پاسخ می دهد:

“اگر سایتی متا تگ ربات نداشته باشد، آیا این روی رتبه بندی تاثیر منفی می گذارد؟”

وب‌سایت‌ها می‌توانند از تگ‌های متا روبات‌ها برای سفارشی‌سازی ظاهر قطعه‌های جستجو استفاده کنند، بنابراین معمولاً سؤال می‌شود که آیا آنها بر رتبه‌بندی جستجو تأثیر می‌گذارند یا خیر.

جواب کوتاه، نه است؛ بر،ب های متا روبات ها سیگنال های رتبه بندی نیستند.

پاسخ طول، تر این است که آنها می توانند بر نرخ کلیک تأثیر بگذارند.

پاسخ کامل مو، را در بخش زیر بخو،د.

جان مو، گوگل در تگ های متا روبات ها

مو، در پاسخ به این سوال در مورد تگ های متا روبات ها و تاثیر آنها بر رتبه بندی جستجو می گوید:

ما در مورد برخی از این ،اصر سئو آنقدر صحبت می کنیم که به راحتی می توان فرض کرد که آنها مورد نیاز هستند. در این مورد، خیر. تگ متا روبات برای رتبه بندی لازم نیست.

متا تگ robots می تواند مشخص کند که یک صفحه خاص چگونه باید در جستجو نشان داده شود یا اینکه اصلاً نشان داده نشود. این متاتگ تنها زم، ضروری است که بخواهید ظاهر پیش فرض یک صفحه را در نتایج جستجو تغییر دهید.

به ،وان مثال، اگر می خواهید مدت زمان قطعه را محدود کنید، می تو،د از متاتگ ربات حدا،ر قطعه استفاده کنید. اگر هیچ اولویتی در مورد نحوه نمایش صفحه در جستجو ندارید، در این صورت عدم وجود متاتگ ربات در یک صفحه نیز کاملاً خوب است.

اگر در مورد گزینه‌ها کنجکاو هستید، من اسناد ما را در مورد متا تگ‌های روبات‌ها و همچنین سایر بر،ب‌هایی که Google پشتیب، می‌کند، بررسی می‌کنم.

گوگل از بیش از ده‌ها تگ متا روبات پشتیب، می‌کند که ناشران می‌توانند از آن‌ها برای سفارشی ، همه چیز از متن در یک قطعه جستجو گرفته تا اندازه‌های تصاویر و پیش‌نمایش ویدیو استفاده کنند.

بر،ب‌ها بر آنچه افراد در نتایج جستجو می‌بینند تأثیر می‌گذارند، اما تأثیر مثبت یا منفی بر رتبه‌بندی جستجو ندارند.

تگ‌های ربات متا هیچ سیگنال یا اطلاعاتی را که گوگل می‌تواند برای درک مکان رتبه‌بندی یک صفحه در نتایج جستجو استفاده کند، ارسال نمی‌کند.

بنابراین، صفحه ای با تگ های متا روبات ها مزیت ذاتی نسبت به صفحه بدون آنها ندارد.

با این حال، این بدان م،ا نیست که آنها مفید نیستند. بر،ب‌های متا روبات‌ها زم، ارزش استفاده را دارند که از نحوه نمایش صفحات شما در نتایج جستجو توسط گوگل ناراضی باشید.

ممکن است متوجه شوید که گوگل مقدار زیادی از محتوای اصلی صفحه را در قطعه جستجو می دهد، در این صورت می تو،د تعداد کاراکترها را با حدا،ر قطعه بر،ب زدن

اگر احساس می کنید یک قطعه جستجو بدون کادر جستجوی sitselinks بهتر به نظر می رسد، می تو،د از آن استفاده کنید با، جستجوی nositelinks بر،ب زدن این یک مورد استفاده است که می‌تواند بر نرخ کلیک تأثیر بگذارد، اما بر نحوه رتبه‌بندی صفحه Google تأثیری نخواهد داشت.

برای اطلاعات بیشتر در مورد تگ های متا روبات هایی که گوگل پشتیب، می کند، به رسمی مراجعه کنید صفحه راهنما.


منبع: مرکز جستجوی گوگل

تصویر ویژه: اسکرین شات از YouTube.com/GoogleSearchCentral، سپتامبر 2022.




منبع: https://www.searchenginejournal.com/google-answers-if-meta-robots-tags-affect-search-rankings/465881/

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است