Google to sunset 4 مدل ارجاع در تبلیغات و تجزیه و تحلیل

گوگل به زودی چهار مدل اسناد مبتنی بر قو،ن را در Google Ads و Google Analytics بازنشسته خواهد کرد:

  • ابتدا کلیک کنید.
  • خطی.
  • زوال زمان
  • مبتنی بر موقعیت.

چرا تغییر. به گفته سخنگوی Google، این مدل‌های انتساب به دلیل «نرخ پذیرش فزاینده پایین، با کمتر از 3 درصد تبدیل‌ها در Google Ads از این مدل‌ها» غروب خواهند کرد.

  • تغییر به مدل اسناد مبتنی بر داده معمولاً منجر به الف افزایش 6 درصدی در تبدیل گوگل گفت برای تبلیغ کنندگان.

اسناد مبتنی بر داده هیچ درصد یا فرمولی در مورد نحوه شمارش کلیک‌ها برای تبدیل به اشتراک نمی‌گذارد، بلکه به‌طور سفارشی براساس سابقه حساب ساخته می‌شود.

چرا ما اهمیت می دهیم. این روی هر ،ی که هنوز از این مدل‌ها در تبلیغات گوگل استفاده می‌کند، تأثیر می‌گذارد. ردیابی هر چیزی که آ،ین کلیک نباشد بسیار سخت تر خواهد بود زیرا فرمول اسناد مبتنی بر داده برای هر تبلیغ کننده متفاوت است – و قابل مشاهده نیست.

  • «در گذشته، می‌توانستید از خطی استفاده کنید و به هر لمس اعتبار ی،، بدهید. شما دیگر قادر به انجام این کار نخواهید بود. هیچ تاثیری بر آ،ین لمس نخواهد داشت، زیرا هنوز در دسترس است. گرگ فین، مدیر بازاریابی Cypress North گفت، اما یافتن برخی از اطلاعات اولیه بسیار مبهم‌تر خواهد بود، زیرا دیگر راهی برای مشاهده فرمول‌هایی که امتیازات اسناد را مح،ه می‌کنند وجود نخواهد داشت.

اکنون تنها راهی که تبلیغ‌کنندگان می‌توانند همه کلیک‌ها را اعتبار کنند، اسناد مبتنی بر داده است. این مدل بسته به تبلیغ‌کننده متفاوت است، زیرا از داده‌های تبدیل از حساب استفاده می‌کند تا تعیین کند کدام لمس بیشترین تأثیر را دارد.

تو عمیق تر اسناد مبتنی بر داده: چگونه در مورد مدل اسناد پیش فرض گوگل فکر کنیم


منبع: https://searchengineland.com/google-sunsets-attribution-models-395297

ج، زم، غروب آفتاب مدل‌های اولین کلیک، خطی، زوال زم، و مدل‌های مبتنی بر موقعیت، همه از ماه سپتامبر در Google Ads و Google Analytics غروب می‌کنند. قبل از آن، برای کنش‌های تبدیل جدید ایجاد شده، این مدل‌های انتساب دیگر در:

  • GA4 از ماه مه شروع می شود.
  • تبلیغات گوگل از ژوئن شروع می شود.
انتساب داده محور به ،وان مدل انتساب پیش فرض. Google در سپتامبر 2021 تغییر خود را به اسناد مبتنی بر داده اعلام کرد. برای تبلیغ‌کنندگ، که نمی‌خواستند از انتساب داده‌محور استفاده کنند، Google به حمایت از مدل‌های انتساب باز ادامه داد:

  • ابتدا کلیک کنید (100٪ از تبدیل ها به اولین کلیک می روند).
  • خطی (همه تبدیل ها در همه کلیک ها ت،یم می شوند).
  • زوال زمان (تبدیل بر اساس فرمول نیمه عمر).
  • بر اساس موقعیت (40٪ به اولین و آ،ین کلیک و 20٪ برای دیگران).

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است