Google Ads API نسخه 12.0 Now Out

تبدیل ها

  • conversion_tracking_id همیشه برای همه مشتریان > 0 خواهد بود. قبلاً، این فیلد برای مشتری، که قبلاً هیچ اقدام تبدیلی ایجاد نکرده بودند، می‌توانست 0 باشد.
  • debug_enabled برای انجام همه بررسی‌ها و بازگرداندن خطاها در صورت مشاهده در هنگام آپلود تبدیل‌های پیشرفته اضافه شد.

همچنین نسخه 10.1 در 27 آوریل 2022 و نسخه 10.0 در 9 فوریه 2022 منتشر شد. و Google API AdWords را در 27 آوریل غروب کرده است که در پایان جولای به طور کامل کار نمی کند.

دارایی های

  • پشتیب، اضافه شده برای بازیابی CustomLeadFormSubmissionField از طریق LeadFormSubmissionData با استفاده از GoogleAdsService.SearchStream یا GoogleAdsService.Search.
  • پشتیب، برای افزودن، به‌روزرس، و حذف CampaignAsset و AdGroupAsset با field_type به‌،وان AD_IMAGE (فقط برای مشتریان مجاز).
  • با استفاده از گزارش ،et_field_type_view، می‌تو،د آمار دارایی‌های Image (،et_field_type_view.field_type = AD_IMAGE) را بازیابی کنید.
  • گزارش ،et_set_،et اکنون از معیارها و بخش‌ها پشتیب، می‌کند.
  • ad_group_ad_،et_view.pinned_field اضافه شد تا امکان فیلتر ، توسط دارایی پین شده وجود داشته باشد.
  • پشتیب، از segment.conversion_action به گزارش ad_group_ad_،et_view اضافه شد.
  • پشتیب، برای پیوند دادن مشتریان و گروه‌های تبلیغاتی با مجموعه‌های دارایی فقط برای حساب‌های آزمایشی اضافه شده است.
  • CustomerAssetSetService برای افزودن/به روز رس،/حذف CustomerAssetSet، که نشان دهنده پیوندی بین یک مشتری و یک مجموعه دارایی است.
  • AdGroupAssetSetService برای افزودن/به روز رس،/حذف AdGroupAssetSet که نشان دهنده پیوندی بین AdGroup و AssetSet است.
  • پشتیب، برای جهش و واکشی دارایی های مکان فقط برای حساب های آزمایشی اضافه شده است.

  • زمینه های:
  • Asset.location_،et اضافه شد که نوع آن LocationAsset است.
  • فیلدهای زیر را به AssetSet اضافه کرد:
  • location_group_parent_،et_set_id
  • ،et_set_source (یکی از فیلدها)
  • location_set (استفاده با CustomerAssetSet)
  • business_profile_location_group (استفاده با CampaignAssetSet و AdGroupAssetSet)
  • chain_location_group (استفاده با CampaignAssetSet و AdGroupAssetSet)
  • excluded_parent_،et_set_types به Campaign و AdGroup اضافه شد.
  • فهرست ها:
  • AssetType.LOCATION اضافه شد.
  • مقادیر زیر را به AssetSetType اضافه کرد:
  • LOCATION_SYNC
  • BUSINESS_PROFILE_DYNAMIC_LOCATION_GROUP
  • CHAIN_DYNAMIC_LOCATION_GROUP
  • STATIC_LOCATION_GROUP
  • گزارش ها (در دسترس برای همه حساب ها):
  • per_store_view آمار را در سطح شناسه مکان برمی گرداند.
  • ،et_set_type_view آماری را در سطح AssetSetType برمی‌گرداند که در حال حاضر فقط مجموعه دارایی موقعیت مک، را پشتیب، می‌کند.

تغذیه می کند

  • LEGACY_FEED_TYPE_READ_ONLY به فهرست‌های زیر اضافه شد: CampaignFeedError، FeedItemError، FeedMappingError

خطاها

  • کدهای خطای بازگردانده شده برای برخی از عملیات نامعتبر برای فیلدهای زیر تغییر کرده است.
  • BiddingStrategy.currency_code
  • BiddingStrategy.scheme
  • BiddingStrategy.type
  • TargetCpa.target_cpa_micros
  • TargetImpressionShare.cpc_bid_ceiling_micros
  • TargetSpend.target_spend_micros (منسوخ شده)

مدیریت حساب

  • یک نوع پیوند حساب جدید اضافه شد، ADVERTISING_PARTNER برای پیوند دادن یک حساب مشتری به حساب دیگری. این آماده سازی برای یک ویژگی آینده در نسخه بعدی است.
  • AccountLinkError.PERMISSION_DENIED برای موردی که یک کاربر غیر سرپرست تلاش می کند پیوند حساب ایجاد کند اضافه شد.

شاخص

  • فیلدهای مجموعه دارایی زیر را برای حساب‌های آزمایشی به LocationGroupInfo اضافه کرد:
  • enable_customer_level_location_،et_set
  • location_group_،et_sets
  • مقادیر زیر را به CriterionError اضافه کرد:
  • CANNOT_SET_ASSET_SET_FIELD_FOR_CUSTOMER
  • CANNOT_SET_ASSET_SETS_WITH_FEED_ITEM_SETS
  • CANNOT_SET_BOTH_ASSET_SET_AND_FEED
  • CANNOT_SET_FEED_OR_FEED_ITEM_SETS_FOR_CUSTOMER
  • CANNOT_SET_GEO_TARGET_CONSTANTS_WITH_ASSET_SETS
  • INVALID_LOCATION_GROUP_ASSET_SETS

کمپین ها

  • تغییرات در کمپین های هوشمند:
  • SmartCampaignSuggestService.SuggestKeywordThemes را به‌روزرس، کرد تا پیشنهادات تم کلیدواژه بیشتری را برای کمپین‌های هوشمند ایجاد کند و در برخی موارد می‌تواند مضامین کلیدواژه‌های رایگان را پیشنهاد کند.
  • مدیریت خطا بهبود یافته و کدهای خطای بیشتری برای SmartCampaignSuggestService.SuggestKeywordThemes اضافه شده است.
  • پشتیب، از ایجاد کمپین‌های نمایش هوشمند جدید حذف شد. کمپین‌های نمایش هوشمند موجود همچنان مانند همیشه کار می‌کنند.
  • OperationAccessDeniedError.CREATE_OPERATION_NOT_PERMITTED اگر بخواهید یک کمپین نمایش هوشمند جدید ایجاد کنید پرتاب می شود.
  • فیلدهای زیر را به کمپین اضافه کرد:
  • primar_status برای ارائه بینشی در مورد اینکه چرا یک کمپین به طور مطلوب ارائه نمی شود یا ارائه نمی شود.
  • Primary_status_reasons برای ارائه دلایلی در مورد اینکه چرا یک کمپین به طور مطلوب ارائه نمی شود یا ارائه نمی شود. این دلایل برای تعیین status_primary جمع آوری می شوند.
  • افزودن و حذف مکان‌یابی به کمپین‌های خدمات محلی به جز هدف‌یابی نزدیکی فعال شد.
  • خطاهای زیر را برای کمپین های خدمات محلی به CampaignCriterionError اضافه کرد:
  • AT_LEAST_ONE_POSITIVE_LOCATION_REQUIRED_FOR_LOCAL_SERVICES_CAMPAIGN
  • CANNOT_ADD_OR_REMOVE_LOCATION_FOR_LOCAL_SERVICES_CAMPAIGN
  • CANNOT_TARGET_COUNTRY_FOR_LOCAL_SERVICES_CAMPAIGN
  • LOCATION_INVALID_FOR_LOCAL_SERVICES_CAMPAIGN
  • LOCATION_NOT_IN_HOME_COUNTRY_FOR_LOCAL_SERVICES_CAMPAIGN
  • LOCATION_NOT_LAUNCHED_FOR_LOCAL_SERVICES_CAMPAIGN

برنامه ریزی

  • AudienceInsightsService.ListAudienceInsightsAttributes اکنون AudienceInsightsDimension.GEO_TARGET_COUNTRY و AudienceInsightsDimension.SUB_COUNTRY_LOCATION را می پذیرد، و به مشتریان امکان می دهد معیارهای مکان مورد استفاده در AudienceInsightsService را کشف کنند.
  • AudienceInsightsService.ListInsightsEligibleDates اضافه شد (فقط برای حساب‌های مجاز در دسترس است)، که به مشتریان امکان می‌دهد مجموعه‌ای از محدوده‌های تاریخی را که می‌توان در AudienceInsightsService استفاده کرد، کشف کنند.
  • GenerateProductMixIdeas را از ReachPlanService حذف کرد.
  • Targeting.plannable_location_ids اضافه شد که از هدف قرار دادن چندین مکان جغرافیایی در یک مکان والد در یک پیش‌بینی دسترسی واحد پشتیب، می‌کند.
در اینجا همه چیز در نسخه 12.0 اعلام شده است:

تبلیغات

  • پشتیب، برای ایجاد یک تبلیغ جدید جیمیل حذف شد. به جای آن از کمپین های Discovery استفاده کنید.
گوگل منتشر شده ویدیویی از تغییرات ماهور در 12.0:

گوگل نسخه 12.0 Google Ads API را منتشر کرده است. نسخه 11.0 Google Ads API در ژوئن منتشر شد و نسخه 11.1 در ماه آگوست منتشر شد. نسخه 12.0 یک به روز رس، بزرگ است.

توصیه ها

  • RaiseTargetCpaBidTooLowRecommendation اضافه شد که تنظیمات CPA هدف را برای کمک به کمپین‌ها برای شروع ارائه شناسایی می‌کند.
  • ForecastingSetTargetRoasRecommendation اضافه شد که تنظیمات ROAS هدف را برای گرفتن ارزش تبدیل اضافی از افزایش ترافیک مورد انتظار شناسایی می کند.

آزمایش

  • CampaignExperimentService را به نفع آزمایش‌های جدید اضافه شده قبلی حذف کرد. ExperimentArm.trial به ExperimentArm.experiment تغییر نام داد.
  • وقتی یک بازوی آزمایشی جدید با استفاده از MutateExperimentArms ایجاد می‌کنید و answer_content_type درخواست جهش خود را روی MUTABLE_RESOURCE تنظیم می‌کنید، اکنون مقادیری را در ExperimentArm.in_design_campaigns نیز پر می‌کند.

گزارش نویسی

  • پشتیب، برای برگرداندن تعداد کلیک‌های پیوندهای سایت (زم، که segments.click_type = SITELINKS) در گزارش landing_page_view اضافه شد.
  • معیارهای ترافیک ،یداری شده زیر را اضافه کرد: metrics.publisher_purchased_clicks, metrics.publisher_،ic_clicks, metrics.publisher_unknown_clicks

مناقصه

  • پشتیب، از استراتژی‌های مناقصه پورتفولیوی مرتبط و بودجه کمپین اضافه شده است. استراتژی‌های مناقصه و بودجه کمپین می‌توانند این پیوندها را با استفاده از جهش‌های انبوه تغییر دهند:
  • BiddingStrategy.aligned_campaign_budget_id
  • CampaignBudget.aligned_bidding_strategy_id

بحث انجمن در توییتر.




منبع: https://www.seroundtable.com/google-ads-api-version-12-34314.html

صورتحساب

  • AccountSummary به ،وان Invoice.account_summaries اضافه شد[] برای گزارش تطبیق (فقط برای مشتریان لیست مجاز).
  • BillingSetupError اضافه شد.TOO_MANY_BILLING_SETUPS_FOR_PAYMENTS_ACCOUNT.
  • AccountBudgetProposalError اضافه شد.INVALID_MASTER_SERVICE_AGREEMENT.

مخاطبان

  • مقادیر زیر را به OfflineUserDataJobFailureReason اضافه کرد: HIGH_AVERAGE_TRANSACTION_VALUE، LOW_AVERAGE_TRANSACTION_VALUE، NEWLY_OBSERVED_CURRENCY_CODE

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است