Google Ads API نسخه 14 Now Out

نسخه 13.1 قبل از این نسخه جدید است که در آوریل 2023 منتشر شد. نسخه 12.0 در اکتبر 2022، نسخه 11.0 Google Ads API در ژوئن و نسخه 11.1 در ماه آگوست منتشر شد. همچنین نسخه 10.1 در 27 آوریل 2022 و نسخه 10.0 در 9 فوریه 2022 منتشر شد. و Google API AdWords را در 27 آوریل غروب کرده است که در پایان جولای به طور کامل کار نمی کند.

بحث انجمن در توییتر.


منبع: https://www.seroundtable.com/google-ads-api-version-14-35526.html

در اینجا لیست کامل تغییرات نسخه 13.1 با توجه به تغییرات ثبت شده:

کمپین ها

  • CampaignBudgetError اضافه شد.BUDGET_AMOUNT_MUST_BE_UNSET_FOR_CUSTOM_BUDGET_PERIOD

تبدیل ها

  • پشتیب، برای شناسایی تبدیل‌های Google Analytics و تعیین اینکه آیا یک تبدیل از ویژگی Universal Analytics یا GA4 وارد شده است یا خیر:
  • مقادیر زیر را به ConversionActionType اضافه کرد: UNIVERSAL_ANALYTICS_GOAL، UNIVERSAL_ANALYTICS_TRANSACTION، GOOGLE_ANALYTICS_4_CUSTOM، GOOGLE_ANALYTICS_4_PURCHASE
  • ConversionAction.google_،ytics_4_settings اضافه شد
  • Customer.offline_conversion_client_summaries اضافه شد که وضعیت و اطلاعات تشخیصی آپلودها و تنظیمات تبدیل آفلاین مشتری را خلاصه می کند.
  • job_id به پاسخ‌های ارسال‌شده توسط ConversionAdjustmentUploadService.UploadConversionAdjustments و ConversionUploadService.UploadClickConversions برای مرتبط ، پاسخ به OfflineConversionUploadSummary.job_id اضافه شد.

محل پرورش

  • پشتیب، اضافه شده برای بازیابی، ایجاد و به روز رس، کلمات کلیدی منفی در سطح حساب. فیلدها، شماره ها و خطاها
  • CriterionError اضافه شد.CANNOT_TARGET_SIMILAR_USER_LIST

تبلیغات هتل

  • تغییر نام SuggestTravelAssetsRequest.place_id به SuggestTravelAssetsRequest.place_ids

برنامه ریزی

  • روش‌های زیر را از KeywordPlanService حذف کرد: GenerateForecastCurve، GenerateForecastMetrics، GenerateForecastTimeSeries و GenerateHistoricalMetrics
  • KeywordPlanIdeaService.GenerateKeywordForecastMetrics برای پشتیب، از تولید معیارهای پیش‌بینی کمپین کلمات کلیدی بدون نیاز به ایجاد طرح کلیدواژه در ابتدا اضافه شد.
  • پشتیب، برای بازیابی گزارش campaign_criterion_simulation حذف شد
  • پشتیب، از YOUTUBE_DYNAMIC_LINEUP به ،وان یک بعد در AudienceInsightsService.ListAudienceInsightsAttributes اضافه شد.
  • DynamicLineupAttributeMetadata.sample_channels اضافه شد که در پاسخ‌های GenerateAudienceCompositionInsights برای ارائه کانال‌های نمونه در لاین‌آپ‌ها استفاده می‌شود.

توصیه ها

  • LowerTargetRoasRecommendation اضافه شد که کاهش ROAS هدف را توصیه می کند
  • RaiseTargetCpaRecommendation اضافه شد که افزایش CPA هدف را توصیه می کند
  • ResponsiveSearchAdAssetRecommendation.current_ad اضافه شد

گزارش نویسی

  • مقادیر زیر را به ServedAssetFieldType اضافه کرد که از ad_group_ad_،et_view.pinned_field در دسترس هستند: SITELINK، CALL، MOBILE_APP، CALLOUT، STRUCTURED_SNIPPET، PRICE، PROMOTION، AD_IMAGELO، LEAD_FORM، BUSIN

Google نسخه 14 API خود را منتشر کرده است. نسخه 14 انواع توصیه های جدید، کلمات کلیدی منفی در سطح حساب، تبدیل آفلاین، داده های GA4 و موارد دیگر را ارائه می کند. گوگل گفت کتابخانه های مشتری به روز شده و نمونه های کد هفته آینده منتشر خواهد شد.

Google Ads Api Pipes

در اینجا یک نمای کلی از تغییرات است:

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است