Google Ads API نسخه 12.0 Now Out


گوگل نسخه 12.0 Google Ads API را منتشر کرده است. نسخه 11.0 Google Ads API در ژوئن منتشر شد و نسخه 11.1 در ماه آگوست منتشر شد. نسخه 12.0 یک به روز رس، بزرگ است.

همچنین نسخه 10.1 در 27 آوریل 2022 و نسخه 10.0 در 9 فوریه 2022 منتشر شد. و Google API AdWords را در 27 آوریل غروب کرده است که در پایان جولای به طور کامل کار نمی کند.

گوگل منتشر شده ویدیویی از تغییرات ماهور در 12.0:

در اینجا همه چیز در نسخه 12.0 اعلام شده است:

مدیریت حساب

  • یک نوع پیوند حساب جدید اضافه شد، ADVERTISING_PARTNER برای پیوند دادن یک حساب مشتری به حساب دیگری. این آماده سازی برای یک ویژگی آینده در نسخه بعدی است.
  • AccountLinkError.PERMISSION_DENIED برای موردی که یک کاربر غیر سرپرست تلاش می کند پیوند حساب ایجاد کند اضافه شد.

تبلیغات

  • پشتیب، برای ایجاد یک تبلیغ جدید جیمیل حذف شد. به جای آن از کمپین های Discovery استفاده کنید.

دارایی های

  • پشتیب، اضافه شده برای بازیابی CustomLeadFormSubmissionField از طریق LeadFormSubmissionData با استفاده از GoogleAdsService.SearchStream یا GoogleAdsService.Search.
  • پشتیب، برای افزودن، به‌روزرس، و حذف CampaignAsset و AdGroupAsset با field_type به‌،وان AD_IMAGE (فقط برای مشتریان مجاز).
  • با استفاده از گزارش ،et_field_type_view، می‌تو،د آمار دارایی‌های Image (،et_field_type_view.field_type = AD_IMAGE) را بازیابی کنید.
  • گزارش ،et_set_،et اکنون از معیارها و بخش‌ها پشتیب، می‌کند.
  • ad_group_ad_،et_view.pinned_field اضافه شد تا امکان فیلتر ، توسط دارایی پین شده وجود داشته باشد.
  • پشتیب، از segment.conversion_action به گزارش ad_group_ad_،et_view اضافه شد.
  • پشتیب، برای پیوند دادن مشتریان و گروه‌های تبلیغاتی با مجموعه‌های دارایی فقط برای حساب‌های آزمایشی اضافه شده است.
  • CustomerAssetSetService برای افزودن/به روز رس،/حذف CustomerAssetSet، که نشان دهنده پیوندی بین یک مشتری و یک مجموعه دارایی است.
  • AdGroupAssetSetService برای افزودن/به روز رس،/حذف AdGroupAssetSet که نشان دهنده پیوندی بین AdGroup و AssetSet است.
  • پشتیب، برای جهش و واکشی دارایی های مکان فقط برای حساب های آزمایشی اضافه شده است.

  • زمینه های:
  • Asset.location_،et اضافه شد که نوع آن LocationAsset است.
  • فیلدهای زیر را به AssetSet اضافه کرد:
  • location_group_parent_،et_set_id
  • ،et_set_source (یکی از فیلدها)
  • location_set (استفاده با CustomerAssetSet)
  • business_profile_location_group (استفاده با CampaignAssetSet و AdGroupAssetSet)
  • chain_location_group (استفاده با CampaignAssetSet و AdGroupAssetSet)
  • excluded_parent_،et_set_types به Campaign و AdGroup اضافه شد.
  • فهرست ها:
  • AssetType.LOCATION اضافه شد.
  • مقادیر زیر را به AssetSetType اضافه کرد:
  • LOCATION_SYNC
  • BUSINESS_PROFILE_DYNAMIC_LOCATION_GROUP
  • CHAIN_DYNAMIC_LOCATION_GROUP
  • STATIC_LOCATION_GROUP
  • گزارش ها (در دسترس برای همه حساب ها):
  • per_store_view آمار را در سطح شناسه مکان برمی گرداند.
  • ،et_set_type_view آماری را در سطح AssetSetType برمی‌گرداند که در حال حاضر فقط مجموعه دارایی موقعیت مک، را پشتیب، می‌کند.

مخاطبان

  • مقادیر زیر را به OfflineUserDataJobFailureReason اضافه کرد: HIGH_AVERAGE_TRANSACTION_VALUE، LOW_AVERAGE_TRANSACTION_VALUE، NEWLY_OBSERVED_CURRENCY_CODE

مناقصه

  • پشتیب، از استراتژی‌های مناقصه پورتفولیوی مرتبط و بودجه کمپین اضافه شده است. استراتژی‌های مناقصه و بودجه کمپین می‌توانند این پیوندها را با استفاده از جهش‌های انبوه تغییر دهند:
  • BiddingStrategy.aligned_campaign_budget_id
  • CampaignBudget.aligned_bidding_strategy_id

صورتحساب

  • AccountSummary به ،وان Invoice.account_summaries اضافه شد[] برای گزارش تطبیق (فقط برای مشتریان لیست مجاز).
  • BillingSetupError اضافه شد.TOO_MANY_BILLING_SETUPS_FOR_PAYMENTS_ACCOUNT.
  • AccountBudgetProposalError اضافه شد.INVALID_MASTER_SERVICE_AGREEMENT.

کمپین ها

  • تغییرات در کمپین های هوشمند:
  • SmartCampaignSuggestService.SuggestKeywordThemes را به‌روزرس، کرد تا پیشنهادات تم کلیدواژه بیشتری را برای کمپین‌های هوشمند ایجاد کند و در برخی موارد می‌تواند مضامین کلیدواژه‌های رایگان را پیشنهاد کند.
  • مدیریت خطا بهبود یافته و کدهای خطای بیشتری برای SmartCampaignSuggestService.SuggestKeywordThemes اضافه شده است.
  • پشتیب، از ایجاد کمپین‌های نمایش هوشمند جدید حذف شد. کمپین‌های نمایش هوشمند موجود همچنان مانند همیشه کار می‌کنند.
  • OperationAccessDeniedError.CREATE_OPERATION_NOT_PERMITTED اگر بخواهید یک کمپین نمایش هوشمند جدید ایجاد کنید پرتاب می شود.
  • فیلدهای زیر را به کمپین اضافه کرد:
  • primar_status برای ارائه بینشی در مورد اینکه چرا یک کمپین به طور مطلوب ارائه نمی شود یا ارائه نمی شود.
  • Primary_status_reasons برای ارائه دلایلی در مورد اینکه چرا یک کمپین به طور مطلوب ارائه نمی شود یا ارائه نمی شود. این دلایل برای تعیین status_primary جمع آوری می شوند.
  • افزودن و حذف مکان‌یابی به کمپین‌های خدمات محلی به جز هدف‌یابی نزدیکی فعال شد.
  • خطاهای زیر را برای کمپین های خدمات محلی به CampaignCriterionError اضافه کرد:
  • AT_LEAST_ONE_POSITIVE_LOCATION_REQUIRED_FOR_LOCAL_SERVICES_CAMPAIGN
  • CANNOT_ADD_OR_REMOVE_LOCATION_FOR_LOCAL_SERVICES_CAMPAIGN
  • CANNOT_TARGET_COUNTRY_FOR_LOCAL_SERVICES_CAMPAIGN
  • LOCATION_INVALID_FOR_LOCAL_SERVICES_CAMPAIGN
  • LOCATION_NOT_IN_HOME_COUNTRY_FOR_LOCAL_SERVICES_CAMPAIGN
  • LOCATION_NOT_LAUNCHED_FOR_LOCAL_SERVICES_CAMPAIGN

تبدیل ها

  • conversion_tracking_id همیشه برای همه مشتریان > 0 خواهد بود. قبلاً، این فیلد برای مشتری، که قبلاً هیچ اقدام تبدیلی ایجاد نکرده بودند، می‌توانست 0 باشد.
  • debug_enabled برای انجام همه بررسی‌ها و بازگرداندن خطاها در صورت مشاهده در هنگام آپلود تبدیل‌های پیشرفته اضافه شد.

شاخص

  • فیلدهای مجموعه دارایی زیر را برای حساب‌های آزمایشی به LocationGroupInfo اضافه کرد:
  • enable_customer_level_location_،et_set
  • location_group_،et_sets
  • مقادیر زیر را به CriterionError اضافه کرد:
  • CANNOT_SET_ASSET_SET_FIELD_FOR_CUSTOMER
  • CANNOT_SET_ASSET_SETS_WITH_FEED_ITEM_SETS
  • CANNOT_SET_BOTH_ASSET_SET_AND_FEED
  • CANNOT_SET_FEED_OR_FEED_ITEM_SETS_FOR_CUSTOMER
  • CANNOT_SET_GEO_TARGET_CONSTANTS_WITH_ASSET_SETS
  • INVALID_LOCATION_GROUP_ASSET_SETS

خطاها

  • کدهای خطای بازگردانده شده برای برخی از عملیات نامعتبر برای فیلدهای زیر تغییر کرده است.
  • BiddingStrategy.currency_code
  • BiddingStrategy.scheme
  • BiddingStrategy.type
  • TargetCpa.target_cpa_micros
  • TargetImpressionShare.cpc_bid_ceiling_micros
  • TargetSpend.target_spend_micros (منسوخ شده)

آزمایش

  • CampaignExperimentService را به نفع آزمایش‌های جدید اضافه شده قبلی حذف کرد. ExperimentArm.trial به ExperimentArm.experiment تغییر نام داد.
  • وقتی یک بازوی آزمایشی جدید با استفاده از MutateExperimentArms ایجاد می‌کنید و answer_content_type درخواست جهش خود را روی MUTABLE_RESOURCE تنظیم می‌کنید، اکنون مقادیری را در ExperimentArm.in_design_campaigns نیز پر می‌کند.

تغذیه می کند

  • LEGACY_FEED_TYPE_READ_ONLY به فهرست‌های زیر اضافه شد: CampaignFeedError، FeedItemError، FeedMappingError

برنامه ریزی

  • AudienceInsightsService.ListAudienceInsightsAttributes اکنون AudienceInsightsDimension.GEO_TARGET_COUNTRY و AudienceInsightsDimension.SUB_COUNTRY_LOCATION را می پذیرد، و به مشتریان امکان می دهد معیارهای مکان مورد استفاده در AudienceInsightsService را کشف کنند.
  • AudienceInsightsService.ListInsightsEligibleDates اضافه شد (فقط برای حساب‌های مجاز در دسترس است)، که به مشتریان امکان می‌دهد مجموعه‌ای از محدوده‌های تاریخی را که می‌توان در AudienceInsightsService استفاده کرد، کشف کنند.
  • GenerateProductMixIdeas را از ReachPlanService حذف کرد.
  • Targeting.plannable_location_ids اضافه شد که از هدف قرار دادن چندین مکان جغرافیایی در یک مکان والد در یک پیش‌بینی دسترسی واحد پشتیب، می‌کند.

توصیه ها

  • RaiseTargetCpaBidTooLowRecommendation اضافه شد که تنظیمات CPA هدف را برای کمک به کمپین‌ها برای شروع ارائه شناسایی می‌کند.
  • ForecastingSetTargetRoasRecommendation اضافه شد که تنظیمات ROAS هدف را برای گرفتن ارزش تبدیل اضافی از افزایش ترافیک مورد انتظار شناسایی می کند.

گزارش نویسی

  • پشتیب، برای برگرداندن تعداد کلیک‌های پیوندهای سایت (زم، که segments.click_type = SITELINKS) در گزارش landing_page_view اضافه شد.
  • معیارهای ترافیک ،یداری شده زیر را اضافه کرد: metrics.publisher_purchased_clicks, metrics.publisher_،ic_clicks, metrics.publisher_unknown_clicks

بحث انجمن در توییتر.




منبع: https://www.seroundtable.com/google-ads-api-version-12-34314.html

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است