گوگل اعلام کرد که اولین کلیک، خطی، زوال زم، و مدلهای اسناد مبتنی بر موقعیت در Google Ads در اواسط جولای حذف میشوند.
گوگل ایالت ها در یک به روز رس، به اطلاعیه قبلی:
“در ادامه اعلام ما مبنی بر اینکه مدلهای انتساب کلیک اول، خطی، زوال زم، و موقعیتمحور از بین خواهند رفت، از اواسط ژوئیه قابلیت انتخاب این مدلها را برای همه تبدیلهای Google Ads حذف خواهیم کرد.”
گوگل در ابتدا قصد داشت این مدلهای انتساب را در ماه ژوئن حذف کند و دلیل آن عدم انعطافپذیری آنها برای هماهنگی با سفرهای پیچیده مشتری امروزی بود.
قبلی اعلامیه خواندن:
«مدلهای اسناد مبتنی بر قو،ن بر اساس قو،ن از پیش تعریفشده، ارزشی را به هر نقطه تماس تبلیغاتی اختصاص میدهند. این مدلها انعطافپذیری لازم برای انطباق با سفرهای مصرفکننده در حال تکامل را فراهم نمیکنند.»
مدل اسناد مبتنی بر داده گوگل، که از هوش مصنوعی برای تعیین میزان تأثیر هر تعامل تبلیغاتی بر یک تبدیل استفاده می کند، به محبوب ترین مدل برای مناقصه خودکار تبدیل شده است.
گوگل گزارش داد: «امروزه کمتر از 3 درصد از تبدیلهای وب Google Ads با استفاده از اولین کلیک، خطی، تحلیل زم، یا مدلهای مبتنی بر موقعیت نسبت داده میشود.
Google در سپتامبر 2023 هر تبدیل موجود را با استفاده از این مدلها به اسناد مبتنی بر داده تغییر خواهد داد.
در آن مرحله، مدلهای کلیک اول، خطی، زوال زم، و موقعیتمحور از همه گزارشهای Google Ads حذف میشوند.
در صورت تمایل، تبلیغکنندگان این گزینه را خواهند داشت که مدل آ،ین کلیک را تغییر دهند.
مزایای اسناد مبتنی بر داده
مدل اسناد مبتنی بر داده Google نسبت به مدلهای قدیمیتر مبتنی بر قو،ن مزایای متعددی دارد:
- دقت: هوش مصنوعی تمام تعاملات و نقاط تماسی را که منجر به تبدیل می شود تجزیه و تحلیل می کند و تعیین می کند که هر تعامل چقدر کمک کرده است. این یک دید دقیقتر از تأثیر تبلیغات در مقایسه با مدلی یکاندازه مانند اسناد با کلیک اول ارائه میدهد.
- تطبیق پذیری: از آنجایی که مدل مبتنی بر داده است، با تکامل مسیرهای تبدیل به طور خودکار به روز می شود. مدلهای مبتنی بر قواعد استاتیک نمیتوانند با این روش سازگار شوند.
- اتوماسیون: با درک تأثیر واقعی هر تعامل، این مدل میتواند به مناقصه خودکار کمک کند تا برای تبلیغاتی که بالاترین ارزش را دارند هزینه بیشتری بپردازد. این باعث بهبود عملکرد در طول زمان می شود.
- سازگاری متقابل: هوش مصنوعی سفر کامل بین دستگاهی و بین کانالی را بررسی می کند تا تعاملات اعتباری من، در تلفن همراه، دسکتاپ، نمایشگر، جستجو، اجتماعی، ترافیک ارجاع و غیره را بررسی کند.
شروع به کار با اسناد مبتنی بر داده
در اینجا مراحل شروع به کار با اسناد مبتنی بر داده در Google Ads آمده است:
- مطمئن شوید که ردیابی تبدیل را تنظیم کرده اید.
- به تب Attribution در منوی Tools بروید.
- انتساب داده محور را در برگه Attribution فعال کنید.
- انتساب مبتنی بر داده را برای اقدامات تبدیل خود اعمال کنید.
- در بخش «مدلها»، روی «اعمال یا ویرایش مدلها» کلیک کنید.
- برای هر تبدیلی که میخواهید از این مدل استفاده کنید، «اسناد مبتنی بر داده» را تغییر دهید.
- بقیه را به ،وان «آ،ین کلیک اسناد» یا «نصب اول کلیک» بگذارید.
حالا بگذارید هوش مصنوعی مدل شما را بسازد.
حداقل هفت روز داده برای ساخت یک مدل اولیه و چهار هفته طول می کشد تا آن را برای مناقصه خودکار بهینه کنید.
مراحل اضافی
به طور مرتب اطلاعات آماری خود را در برگه Attribution بررسی کنید و تبلیغات، کلمات کلیدی و بودجه خود را برای بهبود عملکرد تنظیم کنید.
مسیرهای مشتریان برای تبدیل و تأثیر هر کانال و دستگاه را خواهید دید.
میتو،د از یک استراتژی مناقصه خودکار مانند مناقصه CPA هدف یا به حدا،ر رساندن تبدیلها استفاده کنید تا از مزایای کامل اسناد مبتنی بر داده بهره ببرید.
مناقصه خودکار از مدل اسناد مبتنی بر داده شما برای بهینه سازی هزینه تبلیغات و به حدا،ر رساندن ارزش تبدیل استفاده می کند.
به طور خلاصه
از اواسط ژوئیه 2023، گوگل فقط از مدل اسناد مبتنی بر داده خود پشتیب، می کند، که از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل دقیق تر و سازگارتر تأثیرات تبلیغات استفاده می کند.
،ن زده میشود که این حرکت بر کمتر از 3 درصد از تبدیلهای وب که در حال حاضر از مدلهای قدیمی استفاده میکنند، تأثیر بگذارد.
تبلیغکنندگ، که به این مدل مبتنی بر هوش مصنوعی انتقال مییابند باید از ردیابی صحیح تبدیل اطمینان حاصل کنند، اسناد مبتنی بر داده را در تنظیمات Google Ads خود فعال کنند و برای به حدا،ر رساندن مزایا، استراتژیهای مناقصه خودکار را در نظر بگیرند.
تصویر ویژه: rafastockbr/Shutterstock
منبع: https://www.searchenginejournal.com/google-ads-postpones-data-driven-attribution-switch-to-mid-july/489860/