و برای واضح بودن، تجربه صفحه خوب شرط لازم برای داشتن محتوای مفید یا رتبه بندی در جستجوی Google نیست، این فقط یکی از سیگنال های بسیاری است که Google استفاده می کند.
“تجربه ای عالی برای صفحه ارائه دهید: سیستم های رتبه بندی اصلی گوگل به محتوایی که تجربه صفحه خوبی ارائه می دهد پاداش می دهند. صاحبان سایت هایی که به دنبال موفقیت با سیستم های ما هستند نباید تنها بر یک یا دو جنبه از تجربه صفحه تمرکز کنند. در عوض، بررسی کنید که آیا شما” یک تجربه کلی عالی از صفحه را در بسیاری از جنبه ها ارائه می دهد. برای مشاوره بیشتر، صفحه ما را ببینید، درک تجربه صفحه در نتایج جستجوی گوگل“
دیروز گوگل اعلام کرد برخی از تغییرات را در راهنمای خود در مورد آنچه که محتوا را مفید میداند، ایجاد کرد، از جمله افزودن تجربه صفحه خوب به معا،. گوگل همچنین تغییرات دیگری را در این سند ایجاد کرد که در ادامه به جزئیات آن ها خواهم پرداخت.
بحث انجمن در توییتر.
منبع: https://www.seroundtable.com/google-helpful-content-guidance-pages-experience-changes-35258.html
چیزهای زیادی برای مرور وجود دارد، و توجه به این نکته مهم است که Google به تعدادی از اسناد، از جمله سوالات اصلی پاندا، سند تجربه صفحه آن، و “آنچه صاحبان سایت باید در مورد به روز رس، های اصلی بدانند”، ارائه و تولید، پیوند می دهد. سوالات وجود دارد: https://t.co/f4q6tgY038
– گلن گیب (@glenngabe) 19 آوریل 2023
گوگل راهنمای ایجاد محتوای مفید یک بخش جدید برای تجربه صفحه و نوشت:
Google همچنین موارد بیشتری را در مورد EEAT به محتوای مفید به آن صفحه اضافه کرده است، آنها عبارتند از:
آیا یک “سیگنال تجربه صفحه” وجود دارد که جستجوی گوگل برای رتبه بندی استفاده می کند؟ هیچ سیگنال واحدی وجود ندارد. سیستمهای رتبهبندی اصلی ما به سیگنالهای مختلفی نگاه میکنند که با تجربه کلی صفحه مطابقت دارند.
در همین حال، درک تجربه صفحه در نتایج جستجوی گوگل بسیار به روز شد، بهترین راه برای دیدن تغییرات، قرار دادن آن است صفحه زنده در کنار صفحه آرشیو شده. در اینجا برخی از سؤالات متداول از صفحه ای که می خواستم آن را فراخو، کنم و همچنین در اینجا بایگ، کنم آورده شده است:
تجربه صفحه چقدر برای موفقیت در رتبه بندی مهم است؟ جستجوی Google همیشه به دنبال نشان دادن مرتبطترین محتوا است، حتی اگر تجربه صفحه پایینتر از سطح باشد. اما برای بسیاری از سوالات، محتوای مفید زیادی در دسترس است. در چنین مواردی داشتن یک تجربه عالی در صفحه می تواند به موفقیت در جستجو کمک کند.
آیا Core Web Vital مهم است؟ ما شدیداً به صاحبان سایت توصیه می کنیم برای موفقیت با جستجو و اطمینان از تجربه کاربری عالی به طور کلی، به Core Web Vitals خوب دست یابند. با این حال، تجربه صفحه عالی بیش از Core Web Vitals را شامل می شود. آمار خوب در گزارش Core Web Vitals در Search Console یا گزارشهای Core Web Vitals شخص ثالث رتبهبندی خوب را تضمین نمیکند.
راهنمای ما به دلیل آ،ین بهروزرس، اصلی بهروزرس، نشد. مدتی است که برای بهروزرس، راهنماییهایمان کار میکنیم، زیرا فکر میکنیم این به مردم کمک میکند تا به جای یک یا دو جنبه، چندین جنبه از تجربه صفحه را بهتر در نظر بگیرند و تجربه صفحه را به طور کلی به ،وان بخشی در نظر بگیرند…
— Google SearchLiaison (@searchliaison) 19 آوریل 2023
گلن گیب از دنی سالیوان، رابط جستجوی گوگل خواست تا در مورد زمان این اعلامیه توضیحاتی ارائه کند. نه، این بهروزرس، محتوای کمکی هیچ ارتباطی با انتشار بهروزرس، محتوای مفید جدید یا هر بهروزرس، در حال انتشار ندارد.
آیا تجربه صفحه بر اساس کل سایت یا صفحه خاص ارزیابی می شود؟ سیستمهای رتبهبندی اصلی ما معمولاً محتوا را بر اساس صفحه خاص ارزیابی میکنند، از جمله زم، که جنبههای مربوط به تجربه صفحه را درک میکنند. با این حال، ما ارزیابیهایی در سطح سایت داریم.
چه جنبه هایی از تجربه صفحه در رتبه بندی استفاده می شود؟ جنبه های زیادی برای تجربه صفحه وجود دارد، از جمله برخی از آنها که در این صفحه فهرست شده اند. در حالی که ممکن است از همه جنبه ها مستقیماً برای اطلاع از رتبه بندی استفاده نشود، آنها به طور کلی با موفقیت در رتبه بندی جستجو هماهنگ هستند و ارزش توجه دارند.
این تغییر بزرگ و در آن است درک تجربه صفحه در نتایج جستجوی گوگل گوگل به محتوای مفید اشاره کرد.
“در حالی که EEAT خود یک عامل رتبه بندی خاص نیست، استفاده از ،یبی از عواملی که می تواند محتوا را با EEAT خوب شناسایی کند مفید است. به ،وان مثال، سیستم های ما وزن بیشتری به محتوایی می دهند که با EEAT قوی برای موضوعاتی که می تواند تأثیر قابل توجهی بر روی آن داشته باشد، وزن بیشتری می دهد. سلامتی، ثبات مالی، یا ایمنی مردم، یا رفاه یا رفاه جامعه. ما به این موضوعات «پول یا زندگی شما» یا به اختصار YMYL می گوییم.
سپس، همانطور که در داستان قبلی من مشاهده کردید، گوگل گزارش تجربه صفحه را در کنسول جستجوی گوگل حذف میکند، گزارش قابلیت استفاده از تلفن همراه را حذف میکند و تست سازگاری با موبایل را منسوخ میکند، اما موارد حیاتی وب و گزارش HTTPS را حفظ میکند. نمی دانم آیا این تغییرات به دلیل ا،اج ها و نداشتن منابع لازم برای مدیریت آن گزارش ها است؟