Google به‌روزرسانی محتوای مفید را برای تنوع بخشیدن به نتایج جستجو راه‌اندازی می‌کند • Yoast

گوگل اعلام کرد که به‌روزرس، محتوای مفید از هفته آینده برای دنیای ،یسی‌زبان منتشر خواهد شد. Google ما را در جریان ارسال به‌روزرس، جدید ما به‌روز نگه می‌دارد.

ادوین تونن

نکته مهمی که در این به روز رس، محتوای مفید باید به آن توجه کرد این است که این به روز رس، است عرض جانبی. این بدان م،ی است که، حتی اگر شما یک مقاله سنگ بنای کامل برای موضوع اصلی خود داشته باشید، محتوای با کیفیت پایین در سایر بخش‌های سایت شما ممکن است از رتبه‌بندی بالا جلوگیری کند. این ممکن است بهبود بقیه سایت خود را با افزایش کیفیت محتوای خود یا حذف موارد بی کیفیت ضروری کند. البته مسیر شما بستگی به آنچه می خواهید به دست آورید دارد.

که بستگی دارد! اگر محتوای با کیفیت پایین را نیز برای ،ب رتبه های بالا تولید کرده باشید، ممکن است دچار مشکل شوید. توصیه ما همیشه این بوده است که محتوایی با کیفیت بالا و منحصر به فرد بنویسید که برای جستجوگران تفاوت ایجاد کند نه موتورهای جستجو. با این حال، اگر آنچه را که دیگران نوشته اند، بنویسید، به اندازه کافی خوب نخواهد بود.

اکنون، زمان آن رسیده است که Google بینش خود را ،یب کند و با به‌روزرس، محتوای مفید، افزودنی جدیدی به الگوریتم‌های خود راه‌اندازی کند. همراه با به‌روزرس،‌های اخیر بررسی محصول، هدف این است که محتوای متخصص را در خط مقدم قرار دهد. این به‌روزرس، این پتانسیل را دارد که واقعاً همه چیز را متز،ل کند.

به روز رس، محتوای مفید چیست؟

منحصر به فرد بودن و نوشتن مطالب با کیفیت بسیار مهم تر خواهد بود. برای برخی از موضوعات، EAT به طور فزاینده ای در مورد م،ای تخصص و قابل اعتماد بودن و نحوه مشاهده آن صحبت خواهد کرد.

گوگل همچنین برای درک زبان و استفاده از هوش مصنوعی سرمایه گذاری زیادی کرده است. با مدل‌های زب، MUM و BERT، Google ابزارهای عالی برای کشف و درک محتوایی دارد که در غیر این صورت در کنار جاده باقی می‌ماند. بهتر است بین محتوای نوشته شده برای دستکاری نتایج جستجو و محتوای با کیفیت بالا و منحصر به فرد که برای جلب رضایت جستجوگران نوشته شده است تمایز قائل شود.

شرکت‌های سئو و آژانس‌های بازاریابی سال‌ها محتوای سئوی بیش از حد بهینه‌سازی شده را منتشر کرده‌اند، نتایج جستجو را با موارد متوسط ​​تا بد اسپم می‌کنند، موارد مشابه را بارها و بارها توصیف می‌کنند تا موتور جستجو را خشنود کند – نه جستجوگران.

برای بهبود محتوای خود یا تصمیم گیری متعادل در مورد حذف موارد چه کاری می تو،د انجام دهید؟ گوگل فهرست مفیدی از سوالاتی را به اشتراک گذاشت که باید هنگام مشاهده محتوای خود از خود بپرسید. پاسخ مثبت به هر یک از این سوالات باید یک پرچم قرمز باشد. می‌تو،د آن را در پست Google در به‌روزرس، محتوای مفید پیدا کنید، اما ما آن را در زیر برای آیندگان به اشتراک خواهیم گذاشت:

  • آیا محتوا در درجه اول برای جذب افراد از موتورهای جستجو است نه ساخته شده برای انسان؟
  • آیا محتوای زیادی در مورد موضوعات مختلف تولید می کنید به این امید که برخی از آنها در نتایج جستجو عملکرد خوبی داشته باشند؟
  • آیا از اتوماسیون گسترده برای تولید محتوا در بسیاری از موضوعات استفاده می کنید؟
  • آیا شما عمدتاً آنچه را که دیگران می‌گویند بدون افزودن ارزش زیادی خلاصه می‌کنید؟
  • آیا صرفاً به این دلیل که به نظر می رسد در مورد چیزها روندی دارند می نویسید و نه به این دلیل که در غیر این صورت برای مخاطبان فعلی خود در مورد آنها می نویسید؟
  • آیا محتوای شما به خوانندگان این احساس را القا می کند که برای دریافت اطلاعات بهتر از منابع دیگر نیاز به جستجوی مجدد دارند؟
  • آیا برای تعداد کلمات خاصی می نویسید زیرا شنیده اید یا خوانده اید که Google تعداد کلمات ترجیحی دارد؟ (نه، ما نداریم).
  • آیا تصمیم گرفتید بدون تخصص واقعی وارد برخی از حوزه های موضوعی خاص شوید، اما در عوض عمدتاً به این دلیل که فکر می کردید ترافیک جستجو دریافت می کنید؟
  • آیا محتوای شما به سؤالی پاسخ می‌دهد که در واقع هیچ پاسخی ندارد، مثلاً زم، که یک محصول، فیلم یا برنامه تلویزیونی تاریخ انتشار آن تأیید نشده باشد؟

به‌روزرس، محتوای مفید به زودی منتشر می‌شود

هدف گوگل پاداش دادن به محتوایی است که به خوانندگان تجربه رضایت‌بخشی می‌دهد و محتوایی را که فقط برای جلب رضایت موتورهای جستجو نوشته شده است، کاهش می‌دهد. برای این کار، گوگل نه تنها به کیفیت یک محتوای خاص در سایت شما برای تعیین ارزش آن، بلکه به آنچه که شما در بقیه سایت خود انجام می دهید نیز نگاه می کند.

این به‌روزرس، سیگنال جدیدی را در سراسر سایت معرفی می‌کند که ما آن را در میان بسیاری از سیگنال‌های دیگر برای رتبه‌بندی صفحات وب در نظر می‌گیریم. سیستم‌های ما به‌طور خودکار محتوایی را شناسایی می‌کنند که به نظر می‌رسد ارزش کمی دارد، ارزش افزوده کمی دارد یا به‌طور خاص برای ،، که جستجو می‌کنند مفید نیست.» گوگل می گوید.

علاوه بر این، «هر محتوایی – نه فقط محتوای غیر مفید – در سایت‌هایی که به طور کلی دارای مقادیر نسبتاً بالایی از محتوای غیر مفید هستند، با فرض اینکه محتوای دیگری در جای دیگری از وب وجود داشته باشد که بهتر است نمایش داده شود، احتمال کمتری دارد که در جستجو عملکرد خوبی داشته باشد. به همین دلیل، حذف محتوای غیر مفید می تواند به رتبه بندی محتوای دیگر شما کمک کند.

این برای شما چه م،ایی دارد؟

ادوین یک متخصص محتوای استراتژیک است. او قبل از پیوستن به Yoast، سال‌ها مهارت خود را در مجله طراحی وب پیشرو هلند گذراند.

آواتار ادوین تونن


منبع: https://yoast.com/google-helpful-content-update/

البته بهینه سازی محتوای شما چیز بدی نیست. ما سال ها به شما می گوییم که محتوای خود را بهبود ببخشید. اما بین بهینه سازی و بیش از حد بهینه سازی شده تفاوت وجود دارد. افرادی هستند که مقادیر زیادی پول ،ج می کنند تا محتوای متوسطی را در مقیاس تولید کنند و فقط سعی کنند سیستم را بازی کنند. اکنون، با ظهور ابزارهای نوشتن هوش مصنوعی، انجام این کار حتی ساده تر می شود.

سرمایه گذاری در آینده

احتمالاً بر ،ی پوشیده نیست که نتایج جستجو برای بسیاری از موضوعات در گوگل بهترین نتایج را به شما ارائه نمی دهد. بسیاری از موضوعات توسط ،یداران تبلیغاتی پردرآمد و شرکت‌هایی با بودجه‌های کلان برای نوشتن محتوای سئوی بیش از حد بهینه‌سازی شده به قیمت خوانایی و تجربه کاربر مورد استفاده قرار می‌گیرند. نتیجه یک ،دگی برای جستجوگر است. گوگل از این موضوع آگاه است و در تلاش است تا با به‌روزرس، محتوای مفید جدید، نتایج جستجو را متنوع کند.

چه خبره؟

به روز رس، محتوای مفید بخشی از یک پروژه مهم تر در گوگل است که هدف آن به دست آوردن تنوع بیشتر در نتایج جستجو است. گوگل آن را به‌،وان کشف محتوای اصلی‌تر و مفیدتر برای مردم، که توسط افراد نوشته شده است، توصیف می‌کند. دنی سالیوان از گوگل گفت، “تست ما نشان داد که به ویژه نتایج مربوط به آموزش آنلاین و همچنین هنر و سرگرمی، ،ید و محتوای مرتبط با فناوری را بهبود می بخشد.”

گوگل در حال بررسی روش هایی برای بهتر ، نتایج جستجو و استقبال بیشتر برای صداهای جدید – و بهتر – بوده است. آنها پتنت هایی را برای بهبودهای پیشنهادی در الگوریتم های خود، مانند ثبت اختراع ،ب اطلاعات که به بررسی وجه اشتراک اسناد می پردازد تا چیزی را پیدا کند که از معمول متمایز باشد.

گوگل لیست مفیدی از سوالاتی را که می تو،د برای تایید استراتژی خود از خود بپرسید به اشتراک گذاشته است:

  • آیا مخاطبان موجود یا مورد نظری برای ،ب و کار یا سایت خود دارید که اگر محتوای آن مستقیماً به شما برسد، برایشان مفید باشد؟
  • آیا محتوای شما به وضوح تخصص دست اول و عمق دانش را نشان می دهد (به ،وان مثال، تخصص ناشی از استفاده واقعی از یک محصول یا خدمات، یا بازدید از یک مکان)؟
  • آیا سایت شما هدف یا تمرکز اصلی دارد؟
  • آیا پس از خواندن محتوای شما، آیا ،ی احساس می کند که به اندازه کافی در مورد یک موضوع یاد گرفته است تا به هدف خود کمک کند؟
  • آیا ،ی که محتوای شما را می خواند احساس می کند تجربه رضایت بخشی داشته است؟
  • آیا راهنمایی ما را در نظر دارید به روز رس، های اصلی و برای بررسی محصول?

چگونه می تو،د محتوای خود را برای این به روز رس، بررسی و بهبود دهید؟

اگر مدتی است که صنعت ما را دنبال کرده اید، متوجه شده اید که در چند سال گذشته مقالات زیادی در مورد مرگ جستجوی گوگل ظاهر شده اند. اگر ندارید، بخو،د راز باز جستجوی گوگل در اقیانوس اطلس، یا جستجوی گوگل در حال مرگ است پستی که اوایل امسال در فضای مجازی منتشر شد. شما به سرعت متوجه خواهید شد که نتایج جستجوی برخی موضوعات غیرقابل استفاده و غیر مفید هستند. این نگاه خوبی برای گوگل نیست.

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است