9 نمونه از محتوای بسیار قابل اشتراک گذاری


رسانه های اجتماعی ابزار قدرتمندی برای بازاریابان هستند.

برخلاف ا،ر اشکال ارتباط با مشتری و برندسازی، فرصتی برای شروع و حفظ گفتگو با اه، شما ایجاد می کند.

این به ،ه خود به شما امکان می دهد مستقیماً با آنها صحبت کنید، نیازهای آنها را برطرف کنید و توضیح دهید که چرا بهترین راه حل را ارائه می دهید.

اما برای شروع این کار، باید محتوایی داشته باشید که ابتدا توجه آنها را جلب کند و سپس تعامل را تشویق کند.

و برای حدا،ر قرار گرفتن در معرض، شما چیزی را می خواهید که آنها به اشتراک بگذارند.

این تبلیغ نام تجاری به شما امکان می دهد از حلقه مخاطبین و دنبال کنندگان خود خارج شوید و به گروه های جدیدی وارد شوید که در غیر این صورت در معرض آنها قرار نمی گرفتید.

بنابراین، چگونه می‌تو،د محتوای قابل اشتراک‌گذاری ایجاد کنید که دیگران بخواهند آن را بازنشر کنند؟

این دقیقاً همان چیزی است که ما در این راهنما به آن خواهیم پرداخت. ما انواع مختلف محتوای قابل اشتراک‌گذاری را بررسی می‌کنیم، آنچه محتوا را قابل اشتراک‌گذاری می‌کند، و نمونه‌هایی از قالب‌هایی را به شما ارائه می‌کنیم که می‌تو،د از آنها استفاده کنید.

برای شروع آماده اید؟ بیا بریم.

ایجاد محتوای قابل اشتراک گذاری

اگر شما بیانسه هستید، احتمالاً می تو،د از این بخش صرف نظر کنید.

برای هر ، دیگری که ده‌ها هزار طرفدار ستایش‌کننده ندارد و هر چیزی را که به اشتراک می‌گذارید بازنشر می‌کنند، بیایید نگاهی به برخی از ویژگی‌های مش،ی که در محتوای با اشتراک‌گذاری بالا پیدا می‌کنید بیاندازیم:

  • مفید است – افراد محتوایی را که مفید می دانند با دوستان و خانواده خود به اشتراک می گذارند، بنابراین آنها نیز می توانند کمک دریافت کنند.
  • سرگرم کننده یا سرگرم کننده است – همه عاشق خندیدن هستند. اگر بتو،د مخاطبان هدف خود را بخند،د، آنها این مورد را به دیگران منتقل می کنند.
  • داستان قانع کننده ای را روایت می کند – از زم، که اولین غارنشینان دور آتش جمع شدند، انسان ها همیشه عاشق کشف و به اشتراک گذاری داستان بودند.
  • این یک موضع روشن در مورد ارزش های شما می گیرد – هیچ ، چیزی را که می گوید “هر دو طرف نکات معتبری را مطرح می کنند” بازنشر نمی کند. اگر موضعی با ارزش های شما همسو باشد از اتخاذ موضع نترسید. دیگر، که موافق باشند آن را به اشتراک خواهند گذاشت.
  • یک جزء بصری دارد – در حالی که می تواند با یک پست فقط متنی ویروسی شود، بسیار سخت تر از چیزی است که یک جزء بصری دارد.
  • به موقع است – ،بیدن به موضوعات فرهنگی پرطرفدار نسبت به یک مرجع یا میم کهنه و منسوخ، در معرض دید بیشتری قرار می‌دهد. این شامل «آرام باش و (به م،ای واقعی کلمه) هر چیزی)»، شوخی‌هایی درباره هارامبه، و هرگونه اشاره‌ای به «همه احساسات» است.
  • اورجینال است – اگر فقط محتوایی را بازیافت می کنید که به راحتی در دسترس است، تا حد زیادی نادیده گرفته می شود. به دنبال زوایای منحصر به فرد باشید و چیز جدیدی بسازید.

اکنون که در مورد اینکه چه چیزی محتوا را قابل اشتراک‌گذاری می‌کند، بحث کردیم، بیایید به انواع مختلف محتوایی که می‌تو،د برای ایجاد اشتراک‌گذاری استفاده کنید، بپردازیم.

انواع محتوای قابل اشتراک گذاری

1. اینفوگرافیک

32.5٪ بازاریابان می گویند که از اینفوگرافیک بیشتر از هر نوع تصویری دیگری در تلاش های بازاریابی محتوای بصری خود استفاده می کنند.

چرا؟ زیرا آنها اطلاعات را در قالبی به راحتی قابل درک و هضم ارائه می دهند.

اینفوگرافیک تایید سبزتصویر از نویسنده، دسامبر 2022

اینفوگرافیک یک رسانه همه کاره که می تواند برای اه، مختلف مورد استفاده قرار گیرد، ابزار داستان سرایی بصری است. برخی از کاربردهای رایج آنها عبارتند از:

  • ج، زم، – برای نشان دادن مراحل برنامه ریزی شده، بیان تاریخچه یک سازمان یا بحث در مورد پیش بینی های آینده استفاده می شود.
  • آماری – اعداد یک نکته مهم را نشان می دهند. ایجاد اینفوگرافیک با آمار به بینندگان شما راهی آسان برای درک و حفظ داده های خاص می دهد.
  • فلوچارت ها – تفکیک اجزا به مراحل، اینفوگرافیک فلوچارت می تواند راهی عالی برای ساده ، کارهای پیچیده باشد.
  • مقایسه – اینفوگرافیک ها می توانند بهترین راه برای فهرست ، مزایا و معایب یا تفاوت های گزینه های مختلف در قالب سر به سر باشند.
  • نقشه ها – هیچ چیز سریعتر از نقشه اطلاعات جغرافیایی را منتقل نمی کند، که آنها را به ،وان اینفوگرافیک عالی می کند.

2. راهنماهای چگونه

زندگی پر از مشکلات و دردسرها است – و بیشتر مردم برای هر نکته ای که می تواند به آنها در صرفه جویی در وقت یا انرژی کمک کند به طرز باورن،ی سپاسگزار هستند.

آنها از یادگیری یک روش جدید یا بهتر برای انجام کارها قدرد، می کنند و می خواهند این دانش جدید را با حلقه های اجتماعی یا تجاری خود به اشتراک بگذارند.

به همین دلیل است که راهنماهای چگونه به طور باورن،ی در رسانه های اجتماعی قابل اشتراک گذاری هستند. آنها می توانند ویدیو، پست های وبلاگ یا حتی اینفوگرافیک باشند. در اینجا یک مثال است:

کنجکاو … چگونه می تو،د یک فریلنسر SEO شوید؟ یک فریلنسر سئو چه کاری انجام می دهد؟ مهمتر از همه، یک فریلنسر سئو چگونه مشتری جذب می کند؟

و برای فریلنسرهای ما که در آنجا کار می کنند، منبع شماره یک شما برای ،ب و کار جدید چیست؟ pic.twitter.com/YJEdkVAAoh

— SearchEngineJournal® (@sejournal) 8 دسامبر 2022

چه بخواهید ساده ترین راه را برای استفاده از محصول خود به مشتریان فعلی نشان دهید، چه به آنها کمک کنید کیفیت زندگی بهتری را تصور کنند یا یک فرآیند مک،کی را طی کنند، راهنماهای گام به گام پاسخ این سوال هستند.

و این باعث می شود آنها سهام محبوبی داشته باشند.

3. فهرست ها/فهرست ها

نه اینکه زیاد متای شما را دریافت کنم، اما این قطعه نمونه عالی از نوع بعدی محتوای قابل اشتراک گذاری ما است.

پست‌هایی مانند این که به ،وان فهرست (فیلم فهرست و مقاله) شناخته می‌شوند، راهی قابل اعتماد برای ایجاد کشش اجتماعی هستند.

دو دلیل اصلی برای این وجود داردs:

  • آنها انتظارات را از قبل تعیین می کنند – ،و، از «5 غذایی که با چربی شکم مبارزه می‌کنند»، بلافاصله به شما می‌گوید که مقاله در مورد چیست و خوانندگان از خواندن آن چه چیزی دریافت خواهند کرد.
  • آنها قابل اسکن هستند – یک مطالعه در سال 2008 نشان داد که کاربران وب فقط مطالعه می کنند 28% از کلمات در یک صفحه ا،ر مردم به دنبال نکات برجسته و اصلی هستند، که پست های فهرست آن را روشن می کند.

بیایید نگاهی به 17 نوع محتوای بازاریابی بیندازیم و بیاموزیم که چگونه می تو،د از آنها برای ایجاد سر و صدای بیشتری در بازاریابی خود استفاده کنید. از طريق @BrianFr07823616: #بازار یابی #بازاریابی محتوا #استراتژی محتوا #سئو

— SearchEngineJournal® (@sejournal) 7 دسامبر 2022

شما همچنین می تو،د تصاویر را با نمایش گرافیکی لیست ها به اشتراک بگذارید.

4. فیلم ها

این که آیا یک نمای اول شخص از آنچه که یک اسکی باز در سراشیبی می بیند یا ویدیوهایی از افرادی که از محصول شما استفاده می کنند، ویدیوها شکلی مؤثر و من، برای اشتراک گذاری محتوا هستند.

مصرف بسیار آسان، ویدئو در قالبی آشنا مخاطب را درگیر می کند، سرگرم می کند و اطلاع رس، می کند.

حال در نظر بگیرید که آمریکایی ها به طور متوسط ​​هزینه می کنند 6 ساعت و 23 دقیقه در روز تماشای محتوای ویدیویی در دستگاه های تلفن همراه خود.

با تبار خانوادگی فرمانروای آن، پلنگ سیاه، در تاریخ غنی کتاب های مصور واکاندا شیرجه بزنید. زنده باد شاه 👑 pic.twitter.com/NN4ktZ1VqO

— مارول اینترتینمنت (@Marvel) 25 نوامبر 2022

اینها طیف وسیعی از موزیک ویدیوها تا ویدیوهای تأثیرگذار و کلیپ های ورزشی را اجرا می کنند. و همه آنها یک چیز مش، دارند (بدیهی است جدا از ویدیو بودن) – اشتراک گذاری های زیادی ایجاد می کنند.

5. میم

از زمان ظهور عصر اینترنت، میم ها بخش بزرگی از فرهنگ آنلاین بوده اند. میم‌ها «جوک‌های درونی» فرهنگی قابل اشتراک‌گذاری هستند و معمولاً خنده‌دار و قابل ارتباط هستند.

آنها همچنین بین جوانان بسیار محبوب هستند. 55% از کاربران اینترنت بین 13 تا 35 سال هر هفته میم ها را به اشتراک می گذارند، در حالی که 30 درصد آنها را هر روز به اشتراک می گذارند.

اگر بتو،د آنها را به اشتراک گذاری وادار کنید، این میزان قرار گرفتن در معرض نام تجاری بسیار زیاد است چیزی از حساب های اجتماعی شما

فقط مطمئن شوید که محتوای میم شما مطابق با زمان است.

هیچ چیز نمی دهد “چطوری بچه ها” حالت هایی مانند قالب میم دارد که از سال 2015 استفاده نشده است.

6. رویدادهای جاری/تبلیغات زمان محدود

اخبار فوری باعث ایجاد محتوای اجتماعی بسیار قابل اشتراک گذاری می شود.

رسانه های اجتماعی به پلت فرم خبری غالب تبدیل شده اند، با 71% آمریکایی ها اخبار خود را از طریق فیس بوک، توییتر و سایت های مشابه دریافت می کنند.

اما اگر در ،ب و کار خبری نیستید – و احتمالاً ا،ر شما اینگونه نیستید – پرش به این داستان‌های «داغ» می‌تواند دشوار باشد. و اگر در تجارت خبری نیستید، احتمالاً به هر حال نمی خواهید.

بنابراین، چه کار می کنید؟

پاسخ این است که از پیشنهادات با زمان محدود استفاده کنید. پست‌هایی ایجاد کنید که با تخفیف 30 درصدی در ،ب‌وکارتان تبلیغ می‌کنند، و دنبال‌کنندگان شما آن را با دوستان خود که نیازهای مشابهی برای محصول یا خدمات شما دارند به اشتراک می‌گذارند.

یا از رویدادهای جاری به ،وان راهی برای ایجاد قرار گرفتن در معرض بیشتر استفاده کنید. این می تواند چیزی مرتبط با رشته شما یا چیزی کاملاً تصادفی باشد که می تو،د به روشی هوشمندانه به برند خود پیوند دهید.

برای مثال، چه ،ی می‌تواند حماسی آربی در توییتر را با فارل ویلیامز فراموش کند؟

مثال ذکر نام تجاری برای توییتراسکرین شات از توییتر، ژانویه 2014

و مراقب هشتگ های پرطرفدار باشید تا ببینید آیا هشتگ هایی وجود دارد که بتو،د از آنها به نفع خود استفاده کنید.

7. داستان های دل انگیز

مردم عاشق داستان های حس خوب هستند. و به همان اندازه مهم، آنها دوست دارند آنها را به دیگران منتقل کنند تا دیگران نیز احساس خوبی داشته باشند.

محتوایی که می‌تواند احساسات مثبت قوی را برانگیزد، معمولاً منتشر می‌شود.

این می‌تواند مواردی مانند پست‌هایی در مورد کارهای خیریه‌ای که ،ب‌وکار شما انجام داده است یا حتی محتوایی باشد که دیگران را تشویق می‌کند در مورد چیز خوبی رویاپردازی کنند، به ،وان مثال، “چگونه روز عروسی خود را به بهترین شکل تبدیل کنیم.”

بی،ه زیر در رابطه با بازگشت بریتنی گرینر به خانه منتشر شد: pic.twitter.com/p0D0nhaNDW

— WNBA (@WNBA) 8 دسامبر 2022

8. محتوای تعاملی

به لطف پیشرفت تکنولوژی، مردم انتظار دارند که بتوانند با محتوا درگیر شوند. این بدان م،است که آنها نمی خواهند بازاریابی با آنها صحبت کند. آنها چیزی می خواهند که بتوانند با آن تعامل داشته باشند.

از جانب آزمون های BuzzFeed به تبلیغات قابل پخش طبق نظرسنجی ها، عصر اینترنت به مخاطبی منجر شده است که می خواهد بخشی از داستان باشد، نه اینکه فقط به آن گوش دهد.

نمونه نظرسنجی تعامل فیس بوکاسکرین شات از فیس بوک، دسامبر 2022

به مخاطب خود بیش از چیزی برای خواندن بدهید. در عوض، به آنها تجربه بدهید. اگر خوب باشد، آن را به فالوورهای رسانه های اجتماعی خود منتقل می کنند.

9. نظرات بحث برانگیز

گفته اند همه تبلیغات، تبلیغات خوب است.

با در نظر گرفتن این موضوع، اگر برای برند شما من، است، از برانگیختن اندکی هول نترسید. مردم دوست دارند خون خود را بالا ببرند – رادیو گفتگوی اصلی در اطراف آن ساخته شده است.

و الف تحصیل در مدرسه وارتون در دانشگاه پنسیلو،ا دریافتند که هر چیزی که برانگیختن احساسات شدید مانند خشم یا اضطراب باشد، اغلب شروع کننده گفتگو در میان مخاطبان است.

اگر چیزی است که با تصویر برند شما مطابقت دارد، حمله استراتژیک به یک موضع عمومی می تواند منجر به سیل سهام شود، هم از طرف افرادی که با موضع شما موافق هستند و هم از طرف مخالفان.

بله، آنها انجام می دهند، و آنها تفاوت را ایجاد ،د! دموکراسی ما فقط زم، کار می کند که برای همه کار کند. با تشکر از @BlackVotersMtr برای تمام کاری که 365 روز در سال انجام می دهید تا اطمینان حاصل کنید که صدای هر رأی دهنده ای شنیده می شود.

– بن و جری (@benandjerrys) 7 دسامبر 2022

این نوع محتوا علاوه بر توجهی که به خود جلب می کند، به شما امکان می دهد مکالمه را نیز رهبری کنید. برحذر بودن؛ عبور از مرز بحث برانگیز به توهین آمیز بودن آسان است.

به طور کلی، اگر قصد دارید از تضاد به نفع برند خود استفاده کنید، باید تمام کارهای زیر را انجام دهید:

  • در مورد یک موضوع رایج موضع گیری کنید.
  • توضیح دهید که چرا موضع شما درست است و دیگری اشتباه است.
  • استدلال خود را با آمار و منابع منابع معتبر پشتیبان بگیرید.
  • با اطمینان بر اعتقادات خود بایستید.

همچنین باید درک کنید که اشتباه در این نوع محتوا می تواند نتایج فاجعه باری داشته باشد، بنابراین با احتیاط از آن استفاده کنید.

محتوای قابل اشتراک گذاری خود را بهینه کنید

انواع بی‌شماری از محتوا وجود دارد که می‌تو،د از آنها برای تشویق به اشتراک‌گذاری رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید، و همانطور که می‌بینید، ممکن است بین این نوع محتوا همپوش، وجود داشته باشد.

می‌تو،د ویدیویی داشته باشید که راهنمای نحوه انجام آن باشد یا یک اینفوگرافیک که همچنین یک لیست است.

با این حال، با برنامه ریزی و تدبیر (و کمی شانس)، می تو،د محتوای اجتماعی را ایجاد کنید که منجر به اشتراک گذاری بیشتر شود و در معرض دید شما قرار بگیرد.

و هنگامی که چیزی را پیدا کردید که کار می کند، از استفاده بیش از یک بار آن نترسید.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: Merkushev Vasiliy/Shutterstock




منبع: https://www.searchenginejournal.com/sharable-content-examples/473592/

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است