8 تکنیک برای دریافت نظرات بیشتر مشتریان برای کسب و کار محلی شما


در عصر اینترنت، چیزهای کمی به اندازه بررسی های آنلاین، تصمیمات ،ید را شکل می دهند. چرا که نه؟

آنها بینش معتبر و صادقانه ای را ارائه می دهند که هیچ کمپین بازاریابی هرگز نمی تواند آن را تکرار کند.

معادل مدرن تبلیغات شفاهی بسیار مهم، نظرات مشتریان می تواند اعتبار یک ،ب و کار محلی را ایجاد کند یا آن را از بین ببرد – و تأثیر زیادی بر تعداد فروش بگذارد.

از اهمیت بررسی برای مشاغل کوچک متقاعد نشده اید؟ در اینجا چند آمار کلیدی بررسی آنلاین وجود دارد که باید بد،د:

  • هنگام ،ید آنلاین، بیش از 99.9٪ از مردم حداقل گاهی اوقات نظرات را می خوانند.
  • 91 درصد از مصرف کنندگان اذعان ،د که نظرات مثبت آنها را بیشتر به حمایت از یک تجارت کمک می کند.
  • 79٪ از مردم به اندازه توصیه های شخصی به نظرات آنلاین اعتماد دارند.
  • تنها 13 درصد از مردم به فکر استفاده از یک ،ب و کار با رتبه دو ستاره یا کمتر هستند.

بررسی‌های آنلاین اثبات اجتماعی کیفیت پیشنهاد شما را ارائه می‌کند، تخصص شما را ایجاد می‌کند و اعتماد ایجاد می‌کند – که این امر برای ،ب‌وکارهای محلی بسیار مهم است که تا حد ممکن موارد مثبت داشته باشند.

در اینجا هشت تکنیک وجود دارد که می تو،د از آنها برای تشویق بازبینی برای ،ب و کار محلی خود استفاده کنید.

1. جمع آوری آدرس ایمیل در طول صورتحساب

درخواست آدرس ایمیل و شماره تلفن مشتری در زمان ،ید گام بزرگی در جهت دریافت نظر آنهاست.

معمولاً، اگر ،ی مایل باشد این اطلاعات تماس را با یک ،ب‌وکار به اشتراک بگذارد، احتمالاً تجربه رضایت‌بخشی داشته است و در نتیجه، به احتمال زیاد تجربه خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارد.

هنگامی که آدرس ایمیل آنها را دریافت کردید، پس از یک هفته یک پیگیری دوستانه ارسال کنید و از آنها بخواهید که یک بررسی صادقانه در مورد تجربه خود از ،ب و کار شما بنویسند.

مهم: همیشه آ،ین دستورالعمل‌های رسمی پلتفرم بررسی در مورد درخواست نظرات را بررسی و دنبال کنید:

2. از پلاکاردهای داخل فروشگاه برای تشویق نظرات استفاده کنید

از آنجایی که یک ،ب و کار محلی با فروشگاه آجر و ملات است، می تو،د از تابلوهای علامت گذاری در فروشگاه برای تشویق نظرات استفاده کنید. این می تواند به صورت بنر، بروشور، بروشور و ،ب پنجره باشد.

همچنین می تو،د درخواست بازبینی را در پایین رسیدهای صورتحساب قرار دهید.

علاوه بر این، می‌تو،د یک کیوسک با یک برنامه در فروشگاه داشته باشید که می‌تواند مشتریان را به صفحه‌ای در وب‌سایت تجاری هدایت کند تا در محل بررسی کنند.

یا حتی می‌تو،د یک کد QR داشته باشید که وقتی اسکن می‌شود، به لیستی از پیوندهای نمایه بررسی اشاره می‌کند که به آنها امکان می‌دهد پلتفرم مورد نظر خود را برای نوشتن نظر انتخاب کنند.

اینها نشانه های واضحی برای مشتریان در مورد تمایل و قدرد، شما از بازخورد آنلاین هستند و ثابت می کنند که به نظرات آنها و بهبود مستمر خدمات خود اهمیت می دهید.

3. به صورت شفاهی ذکر کنید که چقدر از بازخورد صادقانه قدرد، می کنید

به کارمندان خود آموزش دهید تا ذکر کنند که چقدر از یک بررسی صادقانه قدرد، می شود، به خصوص اگر مشتری به نظر راضی باشد.

این تاکتیک مؤثر نخواهد بود اگر یک صف از مشتریان وجود داشته باشد و شخص در پیشخوان مدام همان پیام «لطفاً ما را بررسی کنید» را برای همه تکرار کند.

اما وقتی زمان (و ارتباط) من، باشد، یک کارمند مهربان باید اجازه داشته باشد که از قضاوت خود استفاده کند و بگوید: «اگر نظری در مورد <نام ،ب و کار> بگذارید عالی خواهد بود.»

در این صورت، درخواست بازبینی به جای اجبار، صمیمانه به نظر می رسد.

به خاطر داشته باشید که این مورد هم برای کارکنان فروشگاه و هم برای پشتیب، آنلاین/تلفنی اعمال می شود.

4. برای ،یدهای آتی مشوق ارائه دهید

در حالی که امیدواریم وفادارترین مشتریان شما قبلاً در مورد نام تجاری شما به دوستان و خانواده خود بشارت می دهند، برخی دیگر ممکن است نیاز به تلنگری دوستانه داشته باشند تا آنها را وادار به ارائه نظرات خود کنند.

یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار، ارائه تخفیف، کوپن یا سایر مشوق‌ها در ازای بررسی است.

فقط حواستان باشد که گوگل به بررسی های جعلی نگاه می کند و انواع دیگر تعامل که آن را واقعی می داند.

این بدان م،ا نیست که نمی‌تو،د مشوق‌هایی ارائه دهید – فقط نمی‌تو،د انگیزه‌هایی برای بررسی‌های مثبت ارائه دهید.

تا زم، که به منتقد دو ستاره همان کوپن نویسنده پنج ستاره را می دهید، در دستورالعمل ها باقی می مانند.

5. یادآوری های مرور را در وب سایت خود قرار دهید

هرچه نظر مشتریان خود را آسان تر کنید، شانس بیشتری برای دریافت نظرات بیشتر خواهید داشت. واضح به نظر می رسد، با این حال بسیاری از ،ب و کارها هیچ ت، برای ساده ، فرآیند نوشتن نقد برای مشتریان خود انجام نمی دهند.

می بینید، ا،ر مردم نظری را ، نمی کنند زیرا نمی خواهند زمان خود را صرف «یادگیری» نحوه انجام این کار کنند.

حتی اگر آنها بدانند که چگونه این کار را انجام دهند، فقط به ،وان یک فرآیند خسته کننده غیر ضروری تلقی می شود که نمی توان آنها را اذیت کرد.

بنابراین، تا جایی که می تو،د ساده ترین کار را برای مشتریان خود در نظر بگیرید که بازخورد ارزشمند خود را ارائه دهند.

از دکمه‌های فراخوان و پنجره‌های بازشو (نه به روش آزاردهنده) در وب‌سایت خود استفاده کنید تا آنها را به صفحه بررسی Yelp یا نمایه ،ب‌وکار Google خود هدایت کنید.

استفاده از ابزار تولید لینک مستقیم را در نظر بگیرید انعطاف پذیر برای ایجاد یک لینک بررسی منحصر به فرد گوگل برای ،ب و کار خود و ارسال آن به مشتریان خود از طریق ایمیل.

با کلیک بر روی این پیوند، مشتریان مستقیماً به URL در نمایه ،ب و کار Google شما می‌آیند، جایی که تنها کاری که باید انجام دهند این است که نظر را بنویسند و آن را پست کنند.

از مشتریان خود انتظار نداشته باشید که مسیر مفصلی را برای نوشتن نظرات دنبال کنند، زیرا بسیار بعید است که این کار را انجام دهند.

6. از رسانه های اجتماعی استفاده کنید

شما می تو،د از پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر یا اینستاگرام برای ارسال سوالات خاص در مورد عملکرد ،ب و کار خود استفاده کنید.

می توان به دنبال کنندگان علاقه مند دستور داد تا در مورد پلتفرم بررسی انتخابی خود نظر بدهند.

به ،وان مثال، اگر یک ،ب و کار رستوران دارید، ممکن است به طور غیررسمی بپرسید که آیا یک آیتم منوی قدیمی‌تر وجود دارد که متوقف شده است که دنبال‌کنندگان شما واقعاً آن را از دست داده‌اند. سپس، می‌تو،د مشتریان را تشویق کنید که در بررسی خود به ،وان «رای» برای بازگرداندن آن اشاره کنند.

این تکنیک مشتریان را قادر می‌سازد تا داستان‌های سرگرم‌کننده را در قالب نقد به اشتراک بگذارند و در عین حال تعامل رسانه‌های اجتماعی برند شما را افزایش دهند.

7. متفکرانه به همه نظرات پاسخ دهید

مهم نیست چقدر مشغله دارید، این وظیفه شماست که اگر ،ی برای بررسی ،ب و کار شما وقت گذاشت، پاسخ دهید.

و در حالی که همیشه توصیه می‌شود از به نظر رسیدن روباتیک به‌،وان یک برند اجتناب کنید، حتی یک «تشکر» ساده و به‌موقع نیز می‌تواند مشتریان را تشویق کند که به ،ب و کار شما ادامه دهند.

به عبارت دیگر، پاسخ شما باید در حالت ایده آل شخصی و منحصر به فرد باشد.

وقتی مردم می‌بینند که شما به هر نقدی پاسخ می‌دهید – خوب یا بد – این تصور را ایجاد می‌کند که ،ب‌وکار واقعاً به احساسات مصرف‌کننده اهمیت می‌دهد، بنابراین انگیزه‌ای برای مشتریان جدید فراهم می‌کند تا لحظاتی را برای به اشتراک گذاشتن تجربیات خود اختصاص دهند.

همچنین، از نظرات منفی احساس ناراحتی نکنید – آنها به معتبرتر شدن برند شما کمک می کنند.

اگر همه بررسی ها آفتابی و رنگین کمان باشد، تقریباً همیشه چیزی ماهیگیر وجود دارد. مردم شروع به شک در صحت این بررسی ها می کنند.

در اینجا چند دستورالعمل وجود دارد که هنگام پاسخ دادن به نظرات منفی باید رعایت کنید:

  • هر چه سریعتر پاسخ دهید.
  • اشتباه خود را بپذیرید.
  • دیدگاه خود را مودبانه توضیح دهید.
  • یک عذرخواهی م،ادار و شخصی بنویسید (حتی اگر فکر می کنید تقصیر شما نیست).
  • ارائه یک راه حل فوری یا جبران خسارت (مانند بازپرداخت، کوپن، و غیره).
  • اگر به نظر می رسد اوضاع از کنترل خارج می شود، درخواست کنید موضوع را آفلاین کنید.

از نظرات بد به ،وان فرصتی برای بهبود ،ب و کار خود استفاده کنید و نشان دهید که به رضایت مشتریان خود اهمیت می دهید.

به تابلوی طراحی برگردید و علت اصلی مشکل را برطرف کنید.

به طور خلاصه، قانون طلایی پاسخ دادن به نظرات را دنبال کنید: همیشه پاسخ دهید و هرگز تند پاسخ ندهید.

8. مشتریان خود را با یک تجربه عالی خوشحال کنید

تجربه مشتریان شما در فروشگاه برای میزان و کیفیت نظراتی که دریافت خواهید کرد بسیار مهم است.

اگر مشتری از محصول، خدمات یا تجربه ای که داشته است شگفت زده شود، احساس می کند که موظف است نظر خود را بنویسد.

خوشحال ، مشتریان و فراتر رفتن از انتظارات آنها کلیدی برای ایجاد نظرات بیشتر و بهتر است.

بنابراین، اگر برای ارائه بهترین تجربه ممکن به مشتری تلاش می کنید، مطمئن باشید که نتیجه خواهد داد.

نظرات را برای ،ب و کار خود بیابید

اگر قبلاً در حال درخواست، نظارت و پاسخ به نظرات خود بوده اید، به شما تبریک می گوییم! شما از بازی جلوتر هستید. اگر این کار را نکرده اید، زم، بهتر از همین الان برای شروع وجود ندارد.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که بفهمید مشتریان شما قبلاً در مورد شما چه می گویند. این بدان م،ی است که پلتفرم های برتر بررسی را بررسی کنید.

تقریباً برای هر ،ب‌وکاری، نمایه ،ب‌وکار Google، Yelp و فیس‌بوک در شهرت آنلاین شما نقش دارند.

بسته به رشته خود، ممکن است سایت های بررسی خاص صنعت را نیز برای مدیریت داشته باشید.

برای مثال، Capterra به ،وان یک سایت بررسی نرم افزار شناخته شده است، در حالی که تریپ ادوایزر تجربیات هتل ها را بررسی می کند.

برای توضیح دقیق نحوه یافتن نظرات برای ،ب و کار محلی خود، حتما مقاله مت ساترن را در اینجا بخو،د.

بررسی های آنلاین می تواند مسیر ،ب و کار شما را تغییر دهد

بررسی‌های آنلاین روشی عالی برای نگه داشتن انگشت شما از آنچه در ،ب‌وکارتان اتفاق می‌افتد، جمع‌آوری بازخورد و گسترش پایگاه مشتریانتان است.

و این در مورد خوب و بد صادق است.

نظرات خوب به مشتریان بالقوه می گوید که چقدر عالی هستید و چرا باید با شما تجارت کنند.

بررسی های بد به شما فرصتی می دهد تا مسئولیت پذیر باشید، کاستی ها را شناسایی کنید و تجربیات منفی را به تجربیات مثبت تبدیل کنید.

بررسی های آنلاین برای موفقیت هر ،ب و کاری، به ویژه در سطح محلی، حیاتی است.

با توصیف تعاملات واقعی با ،ب و کار شما، به مشتریان بالقوه و فعلی بینشی از عملکرد شما می‌دهند و اعتباری را ارائه می‌دهند که در هیچ جای دیگری نمی‌تو،د پیدا کنید.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: ماهی قزل آلا سیاه/Shutterstock




منبع: https://www.searchenginejournal.com/techniques-customer-reviews-local-business/465037/

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است