71 درصد از بازاریابان برای برآورده کردن انتظارات مشتری در تلاش هستند


ا،ر بازاریابان می گویند که برای برآورده ، انتظارات مشتری با مشکل مواجه هستند و یک گزارش جدید در مورد چشم انداز فعلی بازاریابی نشان می دهد که چرا.

هشتمین ویرایش گزارش وضعیت بازاریابی Salesforce به چالش ها و پیروزی های سال 2022 با نزدیک شدن به پایان سال می پردازد.

علاوه بر این، این گزارش به نحوه برنامه ریزی بازاریابان برای سازگاری با چالش های آینده، مانند از بین رفتن کوکی های شخص ثالث، نگاه می کند.

داده های این گزارش از نظرسنجی از 6000 بازاریاب در 35 کشور و تجزیه و تحلیل تریلیون ها پیام بازاریابی خارجی ارسال شده با استفاده از پلت فرم Salesforce جمع آوری شده است.

در اینجا نکات مهم گزارش وضعیت بازاریابی 2022 Salesforce آمده است.

چالش های کلیدی برای بازاریابان در سال 2022 چه بود؟

نزدیک به سه چهارم (71%) از پاسخ دهندگان می گویند برآورده ، انتظارات مشتری پیچیده تر از یک سال پیش است.

این به دلیل عدم تلاش نیست، زیرا 83% از بازاریابان می گویند که سازمان های آنها مشتریان را در زمان واقعی در یک یا چند کانال بازاریابی جذب می کنند.

علاوه بر این، بازاریابان بیش از هر زمان دیگری منابع داده ای برای تطبیق دارند: 10 منبع در سال 2021، 15 در سال 2022و انتظار 18 منبع در سال 2023 را دارید.

پس چه چیزی بازاریابان را از برآورده ، انتظارات مشتری باز می دارد؟

با توجه به پاسخ های نظرسنجی، اینها چالش های اصلی بازاریابان هستند:

  • استفاده ناکارآمد از ابزارها و فناوری ها
  • اندازه گیری بازگشت سرمایه / اسناد بازاریابی
  • ایجاد تعادل بین شخصی سازی با سطوح راحتی مشتری

یک سوم (33%) از بازاریابان می گویند که محدودیت های بودجه ای یک چالش است، به ویژه ،، که در بخش های علوم زیستی، تولید و فناوری هستند، این مشکل را احساس می کنند.

این گزارش نشان می‌دهد که شکاف‌های موجود در منابع کارکنان تا حدودی عامل چالش‌برانگیز چشم‌انداز بازاریابی است. روندهایی مانند «استعفای بزرگ»، «، بی‌صدا» و ا،اج‌ها موج‌هایی را در بین استعدادهای شرکت ایجاد می‌کنند و تیم‌های بازاریابی تأثیر آن را احساس می‌کنند.

با وجود کمبود بودجه و استعداد، 87% از بازاریابان می گویند که کار آنها در حال حاضر ارزش بیشتری نسبت به یک سال قبل دارد.

اولویت های بازاریابان در سال 2023 چیست؟

طبق پاسخ های نظرسنجی، اینها اولویت های اصلی بازاریابان هستند:

  • بهبود استفاده ما از ابزارها و فناوری ها
  • آزمایش با استراتژی ها/تاکتیک های جدید بازاریابی
  • نوسازی ابزارها و فناوری ها

بازاریابان پیش بینی می کنند که در سال 2023 تقریباً دو برابر بیشتر از سال 2021 از منابع داده استفاده کنند.

سه چهارم بازاریابان هنوز از داده های شخص ثالث مانند شناسه های دستگاه و کوکی های جمع آوری کننده ها یا کارگزاران داده استفاده می کنند.

ا،ر (68%) بازاریابان یک استراتژی کاملاً تعریف شده برای تغییر به سمت داده های شخص اول و شخص صفر دارند.

برای ساخت پایگاه داده خود، 58% بازاریابان مشوق هایی را برای به اشتراک گذاری اطلاعات مشتری ارائه می دهند.

تعداد بازاریاب، که ابزارهای هوش مصنوعی (AI) را به استراتژی خود اضافه می کنند به طور پیوسته در حال افزایش است.

در سال 2022، 68% بازاریابان می گویند که یک استراتژی هوش مصنوعی کاملاً تعریف شده دارند، از 60 درصد در سال 2021 و 57 درصد در سال 2020.

سه مورد از برترین موارد استفاده از هوش مصنوعی حول محور اتوماسیون وظایف هستند:

  • خودکارسازی تعامل با مشتری
  • ادغام خودکار داده ها
  • شخصی ، سفر مشتری در کانال ها

تعداد فزاینده ای از بازاریابان برای ماندن در مقابل مخاطبان خود به سمت کانال های جدید می روند. کانال‌هایی مانند TV/OTT، محتوای دیجیتال و ویدیو بیشترین رشد را در پذیرش بازاریابی تجربه ،د و کانال‌های صوتی مانند پاد،ت‌ها دومین جهش بزرگ در پذیرش را داشتند.

انتظارات مشتریان در سال 2022 و پس از آن چیست؟

وقتی صحبت از بازاریابی به میان می آید مشتریان توقع زیادی برای شخصی سازی دارند – 56% مشتریان اکنون انتظار دارند که پیشنهادات همیشه شخصی باشد.

در پاسخ، برندها روی ،یبی از کانال‌ها و فن‌آوری‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند تا دسترسی من، و ایجاد روابط پایدار را در جایی که مخاطبانشان وقت می‌گذرانند، ایجاد کنند.

مشتریان همچنین از شرکت هایی که از آنها ،ید می کنند انتظار شفافیت دارند. برطبق بررسی ها، 88% مشتریان از شرکت ها انتظار دارند که ارزش های خود را به وضوح بیان کنند.

تنظیم این تغییر در انتظارات مشتری موثر است، زیرا 93% بازاریابان با عملکرد بالا می گویند که پیام های خارجی آن ها ارزش های شرکتی آنها را در مقایسه با 70% رقابت ضعیف آنها

برای اطلاعات بیشتر در مورد وضعیت بازاریابی در سال 2022، به گزارش کامل Salesforce مراجعه کنید.


منبع: نیروی فروش




منبع: https://www.searchenginejournal.com/marketers-struggling-to-meet-customer-expectations/469824/

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است