7 نکته استراتژی محتوای مبتنی بر داده برای بهبود تبدیل


یک اصل قدیمی در دنیای بازاریابی وجود دارد، “محتوا پادشاه است”. تا زم، که بهینه سازی موتورهای جستجو وجود داشته است، این موضوع صادق بوده است و احتمالاً قدمت آن حتی به دنیای بازاریابی عمومی باز می گردد.

اما به همان اندازه که این ضرب المثل ساده است، جای زیادی برای تفسیر باقی می گذارد، ی،ی چه نوع محتوایی؟

در آن روزهای اولیه سئو، به این م،ی بود که کلمات کلیدی خود را شناسایی کنید و آنها را در صفحاتی در هر جایی که من، هستند، پاراز کنید.

اما بازاریاب‌های دیجیتال مدرن باهوش‌تر هستند (ناگفته نماند که استراتژی دیگر جواب نمی‌دهد).

این روزها، محتوای موفق با برنامه‌ای شروع می‌شود که با اعداد پشتیبان‌گیری می‌شود، اگر بخواهید، یک استراتژی محتوای مبتنی بر داده‌ها.

اما دقیقا به چه م،ی است؟

به عبارت ساده، به م،ای توسعه محتوا با استفاده از رویکردی است که بر اساس اطلاعات کاربر ساخته شده است. این می تواند شامل اطلاعاتی مانند جمعیت شناسی، پاسخ های نظرسنجی، ترجیحات مصرف کننده و غیره باشد.

احتمالاً نیازی نیست به شما گفته شود که چرا این مهم است، اما فقط برای اطمینان از اینکه شکی وجود ندارد، اجازه دهید واضح بگوییم: استفاده از استراتژی محتوای مبتنی بر داده به شما کمک می کند زمان، تلاش و پول خود را در کجا ،ج کنید.

به عبارت دیگر، شما منابع محدودی دارید. شما نمی خواهید آنها را برای افرادی که به احتمال زیاد تغییر نمی دهند هدر دهید.

استراتژی محتوای مبتنی بر داده به شما این امکان را می دهد که کمپین های بازاریابی خود را برای ایجاد بهترین بازگشت سرمایه تنظیم کنید.

برای اه، موتورهای جستجو و متخصصان PPC، می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که کدام کلمات کلیدی را دنبال کنید و اطمینان حاصل کنید که مخاطب من، را هدف قرار می دهید.

به اندازه کافی ساده به نظر می رسد، درست است؟ تنها کاری که باید انجام دهید این است که ابزار تحقیق محتوای خود را باز کنید و به دنبال مش،ات باشید، درست است؟ متاسفم که حباب شما را ،اند، اما چیزی بیشتر از آن وجود دارد.

اما هرگز نترسید، به همین دلیل است که اینجا هستید.

در این راهنمای مفید، ما یک رویکرد گام به گام برای توسعه، پیاده‌سازی، و بهینه‌سازی استراتژی محتوای مبتنی بر داده خود را به شما ارائه می‌دهیم.

برای شروع آماده اید؟

1. اه، محتوای خود را تعیین کنید

اولین چیزی که باید تصمیم بگیرید این است که چه چیزی را می خواهید انجام دهید. شما نمی تو،د برای همه مردم همه چیز باشید، بنابراین باید چند انتخاب داشته باشید.

آیا می خواهید ترافیک را افزایش دهید؟ آیا به دنبال فروش هستید؟ آیا سرنخ های بیشتری می خواهید؟

اه، محتوایی خود را مشخص کنید و کانال‌هایی را که برای رسیدن به آنها من،‌تر هستند را شناسایی کنید. هنگامی که این کار را انجام دادید، می تو،د شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) خود را تعیین کنید.

هنگام تولید محتوا حتما این را در نظر داشته باشید.

هر چیزی که به وب سایت یا کمپین خود اضافه می کنید باید هدفی را دنبال کند. اگر مطمئن نیستید که چه کاری انجام می دهد، مخاطبان شما نیز نمی دانند.

2. مخاطب هدف خود را تعریف کنید

اکنون که می د،د برای رسیدن به چه چیزی تلاش می کنید، وقت آن است که بفهمید برای تحقق آن چه ،ی را دنبال کنید.

داده های جمعیتی و سایر اطلاعاتی را که به آنها دسترسی دارید بررسی کنید. نقاط مش،ی را که در بسیاری یا برخی از اه، شما رخ می دهد، مشاهده کنید.

بسیاری از بازاریابان ایجاد پرسونای مشتری را مفید می دانند. با استفاده از داده های خود، یک فرد معمولی را برای هر یک از نقش های مختلفی که هدف قرار داده اید تصور کنید.

به ،وان مثال، شما ممکن است یک شخصیت بالقوه، یک شخصیت اصلی، یک شخصیت ،یدار و یک شخصیت تکراری داشته باشید.

خودتان را جای این آدم های خیالی بگذارید.

چه نوع زب، با آنها طنین انداز می شود؟ بالاترین سطح تحصیلات آنها چقدر است؟ آیا آنها حرفه ای می خواهند یا شخصیت؟ چرا آنها در وب سایت شما هستند؟ آنها امیدوارند با کمک شما چه کاری انجام دهند؟ تا جایی که می تو،د دقیق باشید.

بسیاری از بازاریابان حتی به آنها یک نام می دهند. به ،وان مثال، اگر برای شرکت تامین کننده لوله کشی خود پرسونا ایجاد می کردید، ممکن است داشته باشید:

لید ،ی – 45 ساله

لید ،ی که یک لوله کش در اواسط کار است، صاحب ،ب و کار تک نفره خود است. او 75000 دلار در سال درآمد دارد. او به یک هنرستان رفت و وانت کارش 6 ساله است. او به دنبال راهی برای کاهش سربار و یافتن قطعات ارزان‌تر از شرکت تامین کننده محلی خود است. او برای سخت کوشی، صداقت و حرفه ای بودن ارزش قائل است.

هر چقدر که دوست دارید خلاق و با جزئیات باشید، فقط به یاد داشته باشید که این یک تمرین داستان نویسی نیست. شما در حال ایجاد پرسونا بر اساس هدف معمولی خود هستید، بنابراین پرسونای خود را با آنچه که در واقع هستند حفظ کنید.

3. محتوای رقیب خود را مرور کنید و تحقیقات موضعی انجام دهید

اکنون وقت آن است که نگاهی به آنچه که رقابت انجام می دهد بیندازیم. شاید آنها فقط در کنار صندلی شلوار خود پرواز می کنند، اما احتمالاً در کمپین های خود نیز تلاش می کنند.

کارهایی که آنها انجام می دهند را مرور کنید و به دنبال آنچه به نظر می رسد کار می کند بگردید.

به ،وان مثال، اگر آنها در حال وبلاگ نویسی هستند، ممکن است یک نمایش شمار در صفحه داشته باشند. اگر چنین است، چه نوع وبلاگ هایی بهترین نتایج را می گیرند؟

به دنبال روندهای صنعت خود باشید. همه در مورد چه چیزی صحبت می کنند؟ آیا نمایشگاه بزرگی در راه است؟ یا یک فناوری جدید در شرف انتشار است؟

بفهمید که با چه ،، برای کلیک رقابت می کنید، نه فقط برای اینکه ببینید چه چیزی برای آنها کار می کند، بلکه همچنین برای به دست آوردن ایده برای محتوای خودتان. شروع به تهیه لیستی از چیزهایی کنید که می خواهید پوشش دهید.

اگر اینفلوئنسرها در جایگاه شما هستند، این زمان خوبی است تا بررسی کنید و ببینید در مورد چه چیزی پست می‌کنند.

4. تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید

هنگامی که در مورد محتوای خود تصمیم گرفتید، زمان آن رسیده است که آن اصلی قدیمی سئو را انجام دهید: تحقیق کلمات کلیدی.

با استفاده از ابزاری مانند Google Analytics، Semrush، یا چیزی خاص برای پلتفرم مانند جستجوی یوتیوب، نوع زب، را که محتوای شما باید استفاده کند، مشخص کنید.

این به شما در بیشتر از جنبه سئو کمک می کند.

استفاده از کلمات کلیدی در محتوای خود به مخاطب نشان می دهد که شما به همان زب، که آنها صحبت می کنند صحبت می کنید. و این به م،ای ،یسی نیست، بلکه به م،ای استفاده از نامگذاری است که همه افراد در طاقچه آن را درک خواهند کرد.

اگر به مثال تامین لوله‌کشی خود برگردیم، این بدان م،است که به یک محصول به‌،وان «شیر توپی رزوه‌دار با پورت کامل سه چهارم» به جای «چیز اتصال ف،ی» اشاره می‌کنیم.

خوب، این یک مثال مضحک است، اما شما متوجه موضوع شدید.

نکته خوب این است که احتمالاً در حال حاضر دانش کاری، اگر نه متخصص در این مورد دارید.

5. محتوایی ایجاد کنید که با اه، شما همسو باشد

اگر به خاطر داشته باشید، اولین قدم برای ایجاد یک برنامه محتوای مبتنی بر داده، تعیین اه، شما بود.

اکنون، با تمام کارهایی که از آن زمان تاکنون انجام داده اید، مجهز شده اید، زمان آن رسیده است که محتوایی را ایجاد کنید که آنها را مورد خطاب قرار دهد.

نترسید. برای نوشتن محتوایی که مخاطبان شما می خواهند، لازم نیست F. Scott Fitzgerald باشید. و شما قبلاً بسیاری از کارهای اساسی را انجام داده اید – اکنون وقت آن است که همه چیز را کنار هم بگذارید.

محتوای شما می‌تواند تقریباً به هر شکل، ویدیو، پست‌های وبلاگ، اینفوگرافیک، مطالعات موردی یا کاغذهای سفید باشد.

اگر انجام این کارها به تنهایی راحت نیستید، پیدا ، یک نویسنده یا فیلمبردار در منطقه یا شبکه گسترده خود بسیار آسان است. فقط از ارتباطات خود برای توصیه بخواهید.

اگر هنوز به توانایی خود برای ارائه اطمینان ندارید یا نمی تو،د ،ی را استخدام کنید، نگران نباشید. ما یک قطعه عالی داریم که شما را با همه چیزهایی که باید در مورد تولید محتوا بد،د آشنا می کند.

6. محتوای خود را در کانال های من، تبلیغ کنید

شما شاهکار محتوای مرتبط خود را ایجاد کرده اید. اکنون زمان به اشتراک گذاشتن آن با جهان است. اما چگونه این کار را انجام می دهید؟ آیا فقط آن را در وبلاگ شرکت خود ارسال می کنید و منتظر می م،د تا گوگل آن را فهرست کند؟

شما می تو،د چنین رویکرد منفعلانه ای داشته باشید، اما این چیزهای عالی است که شما به تازگی ساخته اید. همه افراد در جایگاه شما مایل به مصرف آن هستند. و برای اینکه اطمینان حاصل کنید که نگاهی که می خواهید به آن دارید، وقت آن است که آن را تبلیغ کنید.

اما قبل از اینکه در فیسبوک، دیگ، لینکدین و هر پلتفرم رسانه اجتماعی و سایت جمع‌آوری دیگری که فکرش را بکنید به آن پیوند دهید، یک دقیقه م، کنید.

هنگامی که شما در حال توسعه پرسونای کاربری خود بودید، امیدواریم اطلاعاتی در مورد محل زندگی آنلاین اه، خود دریافت کرده باشید.

آیا آنها کاربران عادی توییتر هستند؟ آیا آنها به انجمن های خاص صنعت دامن می زنند؟ آیا از طریق Slack یا سایر برنامه های پیام رسان فوری به آنها متصل هستید؟

پیدا ، جایی که آنها پاتوق و پست دور. در بیشتر موارد، اگر مطمئن نیستید که آیا اه، شما از یک پلتفرم استفاده می کنند یا خیر، باید ادامه دهید و به هر حال پست ارسال کنید.

برخی از سایت‌ها وجود دارند که می‌تو،د در آن‌ها به دنبال محتوای غیرمحبوب باشید (مثلاً Reddit)، اما در بیشتر مواقع هیچ ضرری وجود ندارد.

این زم، است که باید به این فکر کنید که چگونه می تو،د محتوای جدید خود را تغییر دهید.

آیا فرصتی برای پست وبلاگ مهمان در سایت دیگری دارید؟ یا آیا اینفوگرافیک جدید شما کاملاً در گزارش سرمایه گذار بعدی شما قرار می گیرد؟

اگر محتوای مبتنی بر داده شما بر اساس اصول محکمی که در مورد آن بحث کردیم ساخته شده باشد، تعامل خواهد داشت.

7. از تجزیه و تحلیل برای اندازه گیری نتایج استفاده کنید

پس از انتشار محتوای شما، می تو،د اندازه گیری بازگشت سرمایه خود را شروع کنید تا ببینید چه کاری را به خوبی انجام داده اید، کجا علامت را از دست داده اید، و چه چیزی می تواند برای عملکرد بهتر بهینه شود.

اینجاست که شاخص های کلیدی عملکرد مورد بحث در مرحله اول دوباره به کار می آیند.

ردیابی برخی از این موارد آسان تر از سایرین است.

اگر هدف شما افزایش فروش یا تبدیل بوده است، باید داده هایی داشته باشید که از عملکرد پشتیب، می کند. به همین ترتیب، اگر قصد دارید ترافیک وب سایت خود را بهبود ببخشید، باید تجزیه و تحلیلی برای ردیابی آن داشته باشید.

مواردی مانند دیده شدن برند می تواند کمی پیچیده تر باشد.

صرف نظر از اینکه از چه چیزی برای تعیین موفقیت استفاده می کنید، باید داده هایی را که برای ردیابی عملکرد نیاز دارید در Google Analytics پیدا کنید.

برای بررسی دقیق این فرآیند، اطلاعاتی در مورد اینکه دقیقا چگونه می تو،د موفقیت بازاریابی محتوا را اندازه گیری کنید، ارائه کرده ایم.

یک استراتژی محتوای مبتنی بر داده یک استراتژی برنده است

داده بهترین دوست یک بازاریاب است. دقیقاً به شما می‌گوید چه چیزی کار می‌کند، چه چیزی جواب نمی‌دهد، و اغلب، چرا اینطور است.

و یک استراتژی محتوای مبتنی بر داده برای موفقیت در تجارت فوق رقابتی امروزی و محیط SEO حیاتی است.

از ابزارهای موجود برای جمع‌آوری داده‌ها استفاده کنید – به همین دلیل است که آنها آنجا هستند.

یاد بگیرید که اعداد به شما چه می‌گویند را شناسایی کنید و از آن‌ها برای کمک به تولید محتوایی استفاده کنید که نه تنها بازدیدها را جذب می‌کند، بلکه اشتراک‌گذاری می‌کند و به اه، شما دست می‌یابد.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: metamorworks/Shutterstock




منبع: https://www.searchenginejournal.com/data-driven-content-strategy-tips-increase-conversions/300693/

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است