راس استیونز، مشاور مستقل سئو، توضیح داد که چرا فکر می کند Fat،m یک جایگزین عالی برای GA4 است:
- من این احساس را دارم که سئوکاران به GA4 مهاجرت می کنند فقط به این دلیل که راحت است و نام گوگل پشت آن است. نه به این دلیل که در واقع خوب است!
- «آنها ت، برای صرف زمان برای در نظر گرفتن گزینههای جایگزین و متقاعد ، مشتریان که گزینههای بهتری وجود دارد، صرف نمیکنند.
- من شخصاً GA4 را به ،وان پشتیبان تنظیم می کنم و از Fat،m به ،وان ابزار اصلی تجزیه و تحلیل/گزارش استفاده می کنم.
- اگر می خواهید از GA4 به ،وان ابزار اصلی خود استفاده کنید، باید چند صفحه نمایش را در استودیو Looker راه اندازی کنید، اما حتی در آن زمان، معیارهای خاصی هنوز در حال حاضر وجود ندارد.
تجزیه و تحلیل ساده خود را به ،وان “اولین جایگزین Google Analytics برای حفظ حریم خصوصی” توصیف می کند، و آن را به یک انتخاب محبوب برای بازاریابان در اتحادیه اروپا تبدیل می کند. بیش از 600 ،ب و کار و سازمان، از جمله میشلین، هیوندای و ،ت بریت،ا، همگی مشتری هستند. این یک انتخاب محبوب برای بازاریابان است که می خواهند به داده های مخاطبان دسترسی داشته باشند اما همچنین می خواهند از حریم خصوصی کاربران وب سایت خود محافظت کنند.
اما بازاریابان واقعاً به کدام گزینه های جایگزین GA4 روی می آورند؟
فهام ثابت شده است که یک ابزار تحلیلی محبوب است زیرا استفاده از آن آسان است و بر حریم خصوصی متمرکز است. متأسفانه، این برنامه داده های پیچیده تری را که GA4 ارائه می دهد ارائه نمی دهد، اما این پلتفرم گزینه خوبی برای بازاریاب، است که می خواهند یک ابزار تحلیل وب سایت سبک وزن داشته باشند.
5. کلیکی
مهندس فناوری مارک فیلیپس توضیح داد که چرا اکنون از Plausible به جای GA4 استفاده می کند:
- “من اشتراک خود را در Plausible چند ماه پیش بدون هیچ دلیلی به جز اینکه دیگر به آمار نیاز نداشتم پایان داده بودم.
- «سپس این هفته شروع به انجام برخی کارها برای یک مشتری کردم، و از اینکه GA4 چقدر وحشتناک است، خیلی ناراحت شدم، دوباره اشتراک کردم.
- “UX of Plausible بسیار لذت بخش است!”
هزینه: اگر روی سرورهای شما میزب، شود رایگان است.
هزینه: برنامه ها از 14 دلار شروع می شود.
ما بسیاری از بازاریاب ها را دیده ایم که دوش می گیرند کلیکی با ستایش به ،وان جایگزینی فوق العاده برای GA4. به نظر می رسد افرادی که تا به حال تغییر داده اند، به نظر طرفداران زیادی از آسان بودن استفاده از پلتفرم بلادرنگ، و همچنین ویژگی هایی مانند نقشه برداری حرارتی، تجزیه و تحلیل بک لینک و سازگاری با موبایل می رسد.
6. تجزیه و تحلیل ساده
در زیر، ما نگاهی به پلتفرمهای تحلیلی رو به رشدی میاندازیم که در میان طرفداران سابق Google Analytics محبوبیت بیشتری پیدا کردهاند.
1. قابل قبول
ال، باس، دانشمند داده در Dynata، توضیح داد که چرا از این کار جدا شد GA4 به Simple Analytics:
- «گوگل آنالیتی، تغییر کرده و پیچیدهتر شده است که باعث ناراحتی بسیاری از مردم شده است (که اکنون Google Analytics 4 نامیده میشود).
- اخیراً، ممنوعیت های ،تی به دلیل نگر، های مربوط به حفظ حریم خصوصی از Google Analytics وجود داشته است. من در مورد همه چیز درباره حریم خصوصی داده ها اطلاعات زیادی ندارم، اما واقعاً یک پلتفرم تحلیلی دیگر می خواستم که ساده باشد و آنچه را که برای ردیابی ترافیک اخلاقی در این وب سایتی که اکنون در آن هستید ارائه دهد، ارائه دهد.
- «Simple Analytics به راحتی تنظیم میشد و دقیقاً همان چیزی را که میخواستم در داشبورد تمیزی که خارج از جعبه کار میکرد، ارائه میداد.
- گزینه هایی برای سفارشی ، اه، یا رویدادهای خاص وجود دارد. همچنین، آنها این امکان را دارند که خلاصه ای از ایمیل هفتگی از آمار بازدید ارسال کنند.
یکی از بازاریاب ها که می خواست ناشناس بماند، به Search Engine Land گفت:
- GA4 یک محصول ناتمام است که با عجله به بازار عرضه شد.
- ما احتمالاً به Semrush می رویم و از داده های شخص اول جمع آوری شده از مشتریان به جای مزاحمت با GA4 استفاده می کنیم.
محتمل یک جایگزین محبوب GA4 است زیرا استفاده از آن آسان است، با مقررات عمومی حفاظت از داده های اتحادیه اروپا (GDPR) مطابقت دارد و هزینه نسبتاً پایینی دارد. همچنین داده های پایه با ارزش مانند بازدید از صفحه، مدت زمان جلسه و اطلاعات ارجاع دهنده را ردیابی می کند. نقطه ضعف آن این است که عملکرد آن کاملاً اساسی است.
2. سمروش
چرا ما اهمیت می دهیم. اگر برای دستیابی به GA4 مشکل دارید، ممکن است به جای آن به فکر پلتفرم های جایگزین باشید. گزینه های زیادی وجود دارد – اما چگونه می د،د کدام یک را انتخاب کنید؟ البته با خواندن نظرات همتایان خود که قبلاً جایگزین های GA4 را امتحان و آزمایش کرده اند.