پلتفرم سئوی سازم، BrightEdge به طور فعال میلیونها نتیجه جستجوی کلمات کلیدی را زیر نظر دارد، روندهای بیدرنگ در نمای کلی هوش مصنوعی Google و جستجوی ارگ،ک مرتبط با بهروزرس، در حال انجام الگوریتم Core در نوامبر 2024 را شناسایی میکند. داده ها شش مشاهدات اولیه را در مورد جهت الگوریتم گوگل و آنچه ناشران و سئوکاران باید در حال حاضر بدانند، نشان می دهد.
AI Overviews یک ویژگی جستجو است، بنابراین هرگونه تغییر در الگوریتم رتبهبندی اصلی Google در AIO منع، میشود، بهویژه به این دلیل که راههای مختلفی وجود دارد که AIO و نتایج جستجوی ارگ،ک همپوش، دارند.
1. همپوش، بین ارگ،ک و استناد AIO
یکی از روندهای جالب تر که در این ماه ادامه دارد، همپوش، بین وب سایت های ذکر شده در AIO و نتایج جستجوی ارگ،ک است. این تغییر، که برای اولین بار در سپتامبر مشاهده شد، بسیار قابل توجه بود، به خصوص در ده نتیجه جستجوی ارگ،ک برتر. محتوای ارگ،ک با رتبه بالا شانس بالایی برای تبدیل شدن به یک استناد در AIO دارد. این روند نشان می دهد که گوگل به طور فزاینده ای استنادات AIO را با الگوریتم جستجوی ارگ،ک همسو می کند.
اینکه گوگل چگونه SERP های ارگ،ک را با AIO همسو می کند تنها می توان حدس زد زیرا گوگل در مورد این روند اظهار نظر نکرده است. ممکن است AIO خود را در نتایج جستجوی ارگ،کی قرار دهد که خود به طور فزایندهای دقیقتر با موضوعیت جستجوی جستجو هماهنگ میشوند.
حق امتیاز ،ب اطلاعات گوگل روشی را برای رتبهبندی وبسایتها توصیف میکند که رتبهبندی جستجوی ارگ،ک Google را با یک رابط جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی پیوند نزدیک میدهد. این روندهایی که BrightEdge متوجه شد با آن نوع تقارن بین جستجوی هوش مصنوعی و پاسخ های رتبه بندی شده ارگ،ک مطابقت دارد.
2. پرس و جوهای ،ید با رتبه های متفاوت
روند همپوش، بین SERPهای ارگ،ک و AIO در جستجوهای مربوط به ،ید آشکار نمی شود.
اما این روند برای درخواست های ،ید برقرار نیست. SERPهای ،ید ارگ،ک و نتایج AIO به طور فزاینده ای از هم جدا شده و در جهت های مختلف حرکت می کنند. BrightEdge داده ها را به این م،ا تفسیر کرد که نتایج پشتیب، اضافی در AIO دلیل عدم تطابق فزاینده ارگ،ک و AIO برای جستجوهای ،ید است.
به روز رس، الگوریتم گوگل تا حدود دو هفته دیگر به پایان نخواهد رسید. با این حال، فناوری تجزیهکننده مولد BrightEdge نشان میدهد که نتایج جستجو چگونه روندی را طی میکنند که به آنچه در زیر سطح نتایج جستجو میگذرد اشاره میکند.
3. روندهای نزولی در همپوش،
BrightEdge به اشتراک گذاشت که همپوش، رتبهبندی بین ارگ،ک و AIO در ابتدا افزایش جزئی در نوسانات (+2.3%) را تجربه کرد که به 8 نوامبر منتهی شد، اما متعاقباً روند نزولی (-3.7%) در دو روز بعد شروع شد و روند نزولی با بهروزرس، ادامه یافت. اعلام شد.
4. افزایش نوسانات در همپوش،
پس از انتشار به روز رس،، نوسانات بین نتایج جستجوی ارگ،ک و AIO شروع به افزایش جدی کرد. BrightEdge تغییرات را به گونه ای تفسیر می کند که الگویی از توزیع مجدد وجود دارد. به نظر من این ممکن است منع، کننده تغییراتی در رتبه بندی AIO و ارگ،ک باشد که در برخی موارد باید تثبیت شود. مقیاس تغییرات در پایین ترین سطوح رتبه بندی (موقعیت های 21-30) نشان دهنده سطح بالای نوسان است.
چگونه SERP ها در حال حاضر از زمان اعلام به روز رس، روند دارند:
- 10 موقعیت برتر: 10.6% افزایش در نوسانات
- موقعیت های 11-20: -5.9٪ کاهش در نوسان
- موقعیت های 21-30: افزایش 23.3% در نوسانات
5. تغییرات خاص صنعت
باید تاکید کرد که آنچه که تجزیه کننده مولد BrightEdge گزارش می کند، تغییرات بلادرنگ را در میلیون ها نتیجه جستجو نشان می دهد که نشان دهنده مقیاس تغییرات در نتایج جستجو است. BrightEdge در ادامه به صنایع خاص نگاه می کند و در این زمان شاهد تغییرات قابل توجهی در پرس و جوهای تجارت الکترونیک و تغییرات قابل توجه در جستجوهای مربوط به آموزش است.
در اینجا تغییرات بر اساس صنعت آورده شده است:
- تجارت الکترونیکی – 22.1٪ تغییر در نقل قول های برتر را نشان می دهد
- آموزش با رعایت تعدیل 7.3 درصد متوسط
- حفظ ثبات مراقبت های بهداشتی در -1.5٪ تغییر
- ضبط B2B Tech -0.4٪ تغییر
6. ال،ایی در نحوه استناد AIO به محتوا
ال،ای نوسانات یک نشانه آزمایشی اولیه را نشان می دهد که Google چه نوع جستارهایی را در این به روز رس، اولویت می دهد. باز هم، این نتایج بیدرنگ هستند که با انتشار بخشهای جدید بهروزرس، ممکن است تغییر کنند.
بینش BrightEdge از نرخ نوسانات:
- «محتوای آموزشی پایداری قویتری را حفظ میکند
- محتوای متمرکز بر محصول که نوسانات بیشتری را نشان می دهد
- سایت های پژوهش محور که انعطاف پذیری را نشان می دهند
- به نظر می رسد تخصص صنعت در حال ،ب شهرت است»
دور از نوسانات در زمان واقعی
BrightEdge تفسیر خود را از آنچه که داده های بلادرنگ ممکن است برای استنادهای AIO در آینده پیشنهاد کند، ارائه کرد:
- ارزش واقعی کاربر را در تولید محتوا بر بهینه سازی کلمات کلیدی اولویت دهید
- اهمیت محتوای خود را که ممکن است در صفحه 1 برای کلمات کلیدی هدف شما نباشد نادیده نگیرید
- استنادهای AIO خود را به دقت زیر نظر داشته باشید زیرا داده ها نشان می دهد ممکن است نوساناتی وجود داشته باشد.
دلیل خوش بینی؟
احساسات منفی زیادی در مورد این به روز رس، وجود دارد که به راحتی قابل درک است زیرا سال 2024 برای بسیاری از ناشران سال بدی بوده است. به ،وان مثال، یک شکایت رایج در X (توئیتر سابق) این است که گوگل محتوای Reddit را بیش از حد نشان می دهد.
مرورهای هوش مصنوعی گوگل توسط ناشران در هیچ سطح یا در هیچ صنعتی مورد استقبال قرار نگرفته است زیرا دیدن محتوای شما که توسط هوش مصنوعی گوگل بازنویسی شده است و سپس به خلاصه ای اضافه می شود که شامل محتوای بازنویسی شده از رقبا است و فقط یک پیوند ناچیز برای استناد به سختی قابل مشاهده است، وحشیانه است. .
فرانک پاین، سردبیر اجرایی Media News Group و Tribune Publi،ng (شبکه ای متشکل از 68 رو،مه) در اوایل سال جاری به نقل از نیویورک تایمز اظهار داشت که مرورهای هوش مصنوعی گوگل محتوا را “آدم خوار” می کند و به ناشران آسیب می رساند.
تایمز نقل شده است او:
آقای پاین گفت: “این به طور بالقوه باعث خفه شدن سازندگان اصلی محتوا می شود.” ویژگی، مروری بر هوش مصنوعی، گام دیگری به سوی هوش مصنوعی مولد است که جایگزین «نشریاتی که آنها آدمخواری کردهاند…» است.
در این برهه از زمان، نشستن و غر زدن برای هیچ ، فایده ای ندارد. برای نظارت بر تغییرات با انتشار این بهروزرس،، مراقب نتایج جستجو باشید و دادهها را دنبال کنید.
درباره بهروزرس، الگوریتم هسته Google در نوامبر 2024 بیشتر بخو،د و درباره مرورهای هوش مصنوعی بیشتر بد،د اینجا.
تصویر ویژه توسط Shutterstock/Inkley Studio
منبع: https://www.searchenginejournal.com/google-november-core-update-6-insights-from-millions-of-queries/532458/