میتو،د از Ahrefs یا Semrush برای انجام همین کار استفاده کنید، اما من GSC را ترجیح میدهم (اگرچه رابط کاربری آنقدرها هم جذاب نیست) زیرا تمام دادهها مستقیماً از Google میآیند.
یکی از امیدوارکنندهترین ویژگیهای GA4، که اخیراً با آن بازی کردهام، این است که وقتی رویدادها/تبدیلها را تنظیم کردید، یک مدل ارجاع وجود دارد که انتساب چند لمسی را نشان میدهد، بنابراین میتو،د اندازهگیری مستقیم نقاط لمسی را دریافت کنید. یک کانال تبدیل
به ،وان مثال، اگر به یک آژانس سئو با خدمات کامل، ماهانه 10000 دلار برای اجرای سئو و نوشتن محتوا بپردازید، و کانال سئو در آن ماه 200 ثبت نام آ،ین کلیک را ارائه کرد، می تو،د 50 دلار CAC ساده شده برای سئو گزارش دهید.
دلیل دیگر این است که در صنایع خاصی (به ویژه SaaS)، بخش من،ی از ترافیک برند از سوی مشتری، که از Google برای یافتن سایت شما استفاده میکنند، میآید تا بتوانند دوباره وارد شوند. این کاملاً بر ارزش کل جستجوهای برند تأثیر میگذارد.
چرا این ت،یم بندی مهم است؟ یکی دو دلیل
تعیین دقیق و تعیین کمیت عملکرد و ارزش کلمه کلیدی بسیار دشوارتر است، اما میتو،د چند قطعه را برای نزدیکتر شدن کنار هم قرار دهید.
در حالی که سئو آشکارا میتواند مستقیماً به تبدیلها منجر شود (همانطور که در یک دقیقه بیشتر در مورد آن صحبت خواهم کرد)، بسیاری از ارزش آن از تعاملات قیف بالا میآید.
ممکن است داشته باشند تبدیل شود از طریق جستجوهای قبلی سئو از نام تجاری خود آگاه باشید، اما شانسی برای اتصال این نقاط بدون ت،یم بندی داده ها نخواهید داشت.
در مرحله بعد، به هزینه های SEO خود در ماه نگاه کنید. اینها عموماً به هزینه های آژانس و/یا منابع داخلی، به علاوه هر گونه هزینه پشته فناوری خلاصه می شوند.
با قدرت هایی که در مورد نحوه دریافت اعداد خود و اینکه آنها جهت دار هستند، 100٪ دقیق نیستند، واضح باشید.
برای کامل ، تصویر با دادههای کمتر علمی و قابل سنجش بیشتر، مطمئن شوید که نمایندگان فروش شما از سرنخها میپرسند که کجا یا چگونه درباره شما شنیدهاند.
در نهایت، شما به دنبال این هستید که تعداد خامی از رویدادها با ارزش نسبت داده شده را به کمپین های SEO خود نسبت دهید.
میتو،د به نحوه تبدیل افراد در آن صفحه نگاه کنید (GA4، Looker، Mixpanel) و نحوه عملکرد آن کلمه کلیدی را مثلث کنید.
دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.