جدید در زمین موتورهای جستجو
ابتدا یک تنظیم (GA4، Looker، Mixpanel، و غیره) را انتخاب کنید که به شما امکان می دهد تعاملات را ردیابی کنید.
اما مقدار دقیق ممکن است با آوردن کاربران جدید خالص به سیستم شما متفاوت باشد، به خصوص اگر از انتساب اولین لمس استفاده می کنید.
اول، ترافیک برند نشان دهنده سطحی از آگاهی و قصد است که به این م،ی است که این کاربران تازه وارد نیستند.
اگرچه این فقط یک نمونه داده است، من ادعا می کنم که از ابزارهای شخص ثالث دقیق تر است و بهترین اندازه گیری ارگ،ک سعی می کند تا حد امکان ابهام را کاهش دهد.
چگونه تاثیر سئو را بر معیارهای پایین دستی اندازه گیری کنیم؟
یک مدل انتساب انتخاب کنید و یک گزارش کانال ایجاد کنید تا ثبتنامها، سرنخها، درخواستهای نمایشی و غیره را ردیابی کنید (یا بازدیدهای محصول، اضافه ، به سبد ،ید، تبدیلها، و غیره اگر در تجارت الکترونیک هستید).
میتو،د از Ahrefs یا Semrush برای انجام همین کار استفاده کنید، اما من GSC را ترجیح میدهم (اگرچه رابط کاربری آنقدرها هم جذاب نیست) زیرا تمام دادهها مستقیماً از Google میآیند.
حتی اگر قادر به دسترسی به داده های جستجوی پولی نباشید، سناریوهایی وجود دارد که می تو،د ارزش قائل شوید.
افرادی که سابقه سئو دارند روزهای قبل از سال 2011 را با علاقه به یاد خواهند آورد، زم، که گوگل شروع به جایگزینی داده های ارزشمند در سطح کلمه کلیدی با کلمه کلیدی ارائه نشده کرد.
برای کمپینهای سئوی خوب بسیار معمول است که کاربران را با مارکها و محصولات/خدمات آشنا میکنند – و به آنها آموزش میدهند، فقط برای اینکه کاربران در کانالهای دیگر تراکنشمحورتر تبدیل شوند.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و ،وماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.
گذشته از پیشرفتهای GA4، اندازهگیری SEO تمرینی برای نقص است.
اگر تعامل سئو بسیار در حال رشد است و بازاریابی عملکرد کارآمدتر می شود، این سیگنالی است که باید در ،یب ترافیک خود جستجو کنید و ،یب فروش/فروش را دقیقا ببینید:
چرا این ت،یم بندی مهم است؟ یکی دو دلیل
شما نیازی به اختراع مجدد گزارش برای سئو ندارید، اما اگر طرفین از داده های عملکرد به ،وان مقایسه استفاده می کنند، سیب ها را با سیب مقایسه کنید.
در سطح کلان، یکی از چیزهایی که در طول زمان به آن نگاه میکنم این است که آیا ارتباطی بین افزایش ترافیک SEO و کاهش هزینه جذب مشتری (CAC) در کانالهای دیگر وجود دارد یا خیر.
به همین دلیل است که بینش واقعی ،ب و کار SEO برای کمک به مدیران اجرایی و تصمیمگیرندگان برای سنجش جایگاه آن در آمیخته بازاریابی بسیار ارزشمند است.
برای کامل ، تصویر با دادههای کمتر علمی و قابل سنجش بیشتر، مطمئن شوید که نمایندگان فروش شما از سرنخها میپرسند که کجا یا چگونه درباره شما شنیدهاند.
در حالی که برخی از این موارد بیشتر از سایرین جهتدار هستند، من هر کدام را روشی بسیار مؤثر برای تعیین کمیت تأثیر تلاشهای SEO تیم من برای مشتریانمان یافتهام. (اگر در داخل خانه هستید، آنها با مدیر، که به دنبال سنجش ارزش تیم شما هستند، خوب بازی می کنند.)
تعیین دقیق و تعیین کمیت عملکرد و ارزش کلمه کلیدی بسیار دشوارتر است، اما میتو،د چند قطعه را برای نزدیکتر شدن کنار هم قرار دهید.
در اینجا به نظر می رسد:
البته، چون فقط به شما یک نمونه می دهد، GSC کامل نیست، و من با مشتریانم در مورد آن واضح هستم.
علاوه بر این، می تو،د این عدد CAC را با یک نقطه داده LTV مقایسه کنید تا واقعا مقدار را ببینید.
در 4 روش هوشمندانهتر برای اندازهگیری اثربخشی سئو، من چهار معیار سئو نسبتاً کامل (ترافیک، رتبهبندی، تبدیلها، پیوندها) و روشهای دقیق برای اعمال یک لایه دقت اضافی برای هر یک برای بهبود بینش تحلیلی شما را تجزیه و تحلیل کردم.
بدیهی است که ترافیک برند دارای ارزش است، به خصوص زم، که شما شروع به دریافت ترافیک در جستجوهای {،nd + ،uct} یا {،nd + service} می کنید.
اگر LTV مشتری شما بیشتر از SEO CAC باشد، برای نشان دادن سئو به ،وان یک کانال بازاریابی سودآور در مسیر درستی حرکت می کنید.
آیا آنها از نظر جهت مفید هستند؟ آره.
فرض کنید یک صفحه «ویژگیهای برنامه» برای یک محصول SaaS ایجاد میکنید که در صفحه اول برای یک مدت طول، غیر نام تجاری رتبهبندی میشود.
این یک تقویت بزرگ برای اندازه گیری دقیق تر ارزش SEO است، اگر تعاملات را به تبدیل ها محدود کنید. گزارش به این شکل است:
در حالی که سئو آشکارا میتواند مستقیماً به تبدیلها منجر شود (همانطور که در یک دقیقه بیشتر در مورد آن صحبت خواهم کرد)، بسیاری از ارزش آن از تعاملات قیف بالا میآید.
پس ارزش آن تعاملات چیست؟
من در طول سالها بهطور مکرر شنیدهام که هزینههای سئو با،ت – به خصوص در مواقع اختلال. اما اگر بتو،د بازگشت سرمایه سئو را در مقابل افرادی که بودجه را در اختیار دارند قرار دهید، احتمالا وضعیت خوبی خواهید داشت.
درک بازی بین SEO و جستجوی پولی واقعاً حیاتی است و به این سؤال کمک می کند که چگونه ثبت نام ها را به کلمات کلیدی خاصی نسبت دهیم، اگر تنها کاری که می تو،د انجام دهید یافتن ترافیک در GSC است.
یکی از معیارهای مورد علاقه من برای مح،ه، هزینه جذب مشتری سئو (CAC) است.
تمام آنچه گفته شد، من از کنسول جستجوی گوگل برای دریافت بینش در مورد جستجوهای نام تجاری در مقابل جستجوهای غیر مارک استفاده می کنم.
اندازه گیری تاثیر سئو فراتر از ترافیک اولیه و رتبه بندی کلمات کلیدی دشوار است.
این هزینهها را اعمال کنید تا متوجه شوید چقدر برای جذب این کاربران (و رویدادها) پرداخت میکنید.
هنگامی که چندین ماه از این داده ها را در اختیار داشته باشید، لایه خوبی از دید دقیق ترندهای غیر برند و برند را دریافت می کنید.
ممکن است داشته باشند تبدیل شود از طریق جستجوهای قبلی سئو از نام تجاری خود آگاه باشید، اما شانسی برای اتصال این نقاط بدون ت،یم بندی داده ها نخواهید داشت.
با قدرت هایی که در مورد نحوه دریافت اعداد خود و اینکه آنها جهت دار هستند، 100٪ دقیق نیستند، واضح باشید.
میتو،د به نحوه تبدیل افراد در آن صفحه نگاه کنید (GA4، Looker، Mixpanel) و نحوه عملکرد آن کلمه کلیدی را مثلث کنید.
با چنین معیارهایی، شانس این را دارید که بتو،د بازدهی بسیار خوبی از هزینه نشان دهید که میتو،د در مقابل CPC کانالهای پولی قرار بگیرید.
ماهیچه های تحلیلی خود را خم کنید تا کمی عمیق تر بگردید تا بفهمید که چگونه تلاش های شما منجر به نتایج واقعی ،ب و کار می شود.
جستجوی پولی دادههای دقیق و دقیق کلمه کلیدی را فراهم میکند.
وقتی همه ما در مورد اینکه بهترین گزینه برای اندازه گیری ترافیک نام تجاری در برابر ترافیک غیر مارک است، در یک صفحه هستیم، من:
شما می تو،د اطلاعات و بینش خوبی در مورد نحوه ارتباط SEO با کانال های دیگر به دست آورید – چه در یک شرکت سازم، با مقیاسی باشید که روندهای کلان را به شما نشان می دهد یا در یک SMB باشید که یک تبدیل مرتبط با SEO واقعاً می تواند تصویر عملکرد را تغییر دهد. .
Adam Tanguay رئیس سئو و محتوا در بازاریابی دیجیتال جردنآدام که در فوریه 2019 به آن ملحق شد. آدام که قبلاً رئیس بازاریابی در Webflow و رئیس رشد ارگ،ک در Weebly بود، برنامه های رشد موفقی را با ،یبی از استراتژی محتوا، کپی رایتینگ، دانش فنی و زیرکی تجزیه و تحلیل در طیف وسیعی از موارد توسعه داده است. کانال های ارگ،ک
منبع: https://searchengineland.com/measure-seo-effectiveness-advanced-388666
به ،وان مثال، اگر به یک آژانس سئو با خدمات کامل، ماهانه 10000 دلار برای اجرای سئو و نوشتن محتوا بپردازید، و کانال سئو در آن ماه 200 ثبت نام آ،ین کلیک را ارائه کرد، می تو،د 50 دلار CAC ساده شده برای سئو گزارش دهید.
درباره نویسنده
دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.
این بدان م،ا نیست که باید به واحدهای اندازه گیری اولیه ای که می تو،د از گوگل یا پلتفرم های شخص ثالث دریافت کنید بسنده کنید.
در این مقاله، من قصد دارم آن را برای معرفی چهار مورد بالا بیاورم جدید روش های سنجش ارزش کمپین های سئوی شما آن ها هستند:
آیا این روش ها دقیق هستند؟ خیر
بنابراین اگر 80٪ از آن ترافیک در صفحه از کلمه کلیدی دم بلند (که می تو،د در GSC پیدا کنید) باشد، می تو،د بگویید که احتمال زیادی وجود دارد که آنها در حال تبدیل هستند. از جانب آن کلمه کلیدی
در مرحله بعد، به هزینه های SEO خود در ماه نگاه کنید. اینها عموماً به هزینه های آژانس و/یا منابع داخلی، به علاوه هر گونه هزینه پشته فناوری خلاصه می شوند.
در نهایت، شما به دنبال این هستید که تعداد خامی از رویدادها با ارزش نسبت داده شده را به کمپین های SEO خود نسبت دهید.
دلیل دیگر این است که در صنایع خاصی (به ویژه SaaS)، بخش من،ی از ترافیک برند از سوی مشتری، که از Google برای یافتن سایت شما استفاده میکنند، میآید تا بتوانند دوباره وارد شوند. این کاملاً بر ارزش کل جستجوهای برند تأثیر میگذارد.
اگر کلمات کلیدی ی،، را هم در جستجوی پولی و هم در جستجوی ارگ،ک هدف قرار میدهید، میتو،د درصد تبدیل تقریبی را از جستجوی پولی بگیرید و ارزش تعامل ارگ،ک را تعمیم دهید.
یکی از امیدوارکنندهترین ویژگیهای GA4، که اخیراً با آن بازی کردهام، این است که وقتی رویدادها/تبدیلها را تنظیم کردید، یک مدل ارجاع وجود دارد که انتساب چند لمسی را نشان میدهد، بنابراین میتو،د اندازهگیری مستقیم نقاط لمسی را دریافت کنید. یک کانال تبدیل