3 گزارش ارزشمند GA4 برای سئوکاران

در رابط کاربری گزارش، این گزارش را در زیر پیدا خواهید کرد چرخه زندگی > تحصیل > ،ب ترافیک.

گزارش اکتساب ترافیک Google Analytics 4.

جدید در زمین موتورهای جستجو

در نهایت، اگر می‌خواهید فقط این گزارش را فیلتر کنید، می‌تو،د از کادر فیلتر بالای ج، استفاده کنید جستجوی ارگ،ک به ،وان یک کانال

چند کار سریع دیگر که دوست دارم با گزارش های سفارشی انجام دهم، تغییر تصاویر است. من ترجیح می دهم نمودار پراکندگی را پنهان کنم و نمودار میله ای را به نمودار خطی تغییر دهم. شما می تو،د این کار را در نمودار بخش ویرایشگر

اکنون، می‌خواهم به شما نشان دهم که چگونه گزارش صفحه فرود خود را طوری تنظیم کنید که فقط ترافیک ارگ،ک را نشان دهد.

همچنین می‌تو،د این گزارش را بر اساس ابعاد اضافی، از جمله ابعاد سفارشی، ت،یم کنید.

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و ،وماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.


به ،وان یک تحلیلگر، بازاریاب یا سئو، احتمالاً گزارش‌هایی دارید که عادت دارید در Google Analytics به آنها نگاه کنید. ممکن است آنها را بوکمارک کنید یا سه یا چهار کلیکی را که برای دریافت گزارش من، از یونیورسال آنالیتی، نیاز دارید، حفظ کرده باشید.

گزارش پرس‌و‌جوها/کلمه کلیدی معیارهای مشابهی را در برابر عبارت جستجوی واقعی نشان می‌دهد (برخلاف صفحه فرود در گزارش قبلی).

معیارهای گزارش پرس و جوهای GSC/کلمه کلیدی در GA4.

به ،وان مثال، الگوی Traffic Acquisition یک کپی از گزارش جذب ترافیک خواهد بود. برای این سناریو، با الگوی Pages and screens شروع می کنیم.

مراحل ایجاد گزارش صفحه فرود SEO در GA4.

در مقاله قبلی، یک فرآیند 10 مرحله‌ای سریع برای ایجاد گزارش صفحه فرود در GA4 را پوشش دادم. بعد صفحه فرود خارج از جعبه در دسترس است، اما (هنوز) گزارشی خارج از جعبه به طور خاص برای صفحات فرود وجود ندارد، بنابراین باید خودتان آن را ایجاد کنید.

مرحله 1: از طریق بخش کتابخانه، یک گزارش جزئیات جدید ایجاد کنید.

مراحل ایجاد گزارش صفحه فرود SEO در GA4.

پس از اتمام کار، گزارش را ذخیره کنید و نامی برای آن قائل شوید. من این مورد را “گزارش صفحات فرود سئو” خود می نامم.

درباره نویسنده

مرحله 4: هنگامی که بعد صفحه فرود را اضافه کردید، باید آن را به بعد اصلی در گزارش تبدیل کنید.

این گزارش ها تقریباً آنچه را که انتظار دارید نشان می دهد. گزارش صفحه فرود معیارهای خاص سئو مانند:

  • کلیک های جستجوی ارگ،ک گوگل
  • نتایج جستجوی ارگ،ک گوگل
  • CTR
  • موقعیت متوسط
معیارهای گزارش صفحه فرود GSC در GA4.

امیدواریم این مثال‌های سریع از گزارش‌های رایج سئو راهی مفید برای آشنایی بیشتر و راحتی شما با GA4 باشد.


اینجا جایی است که می‌تو،د کانال‌های مختلفی که ترافیک را به سایت شما وارد می‌کنند را به سرعت تجزیه و تحلیل کنید.

کریستا سیدن مشاور اصلی تجزیه و تحلیل دیجیتال و مربی ارشد KS Di،al است، یک شرکت مشاوره تحلیلی که او در سال 2019 تأسیس کرد و به ،ب و کارها کمک می کند تا از سرمایه گذاری های خود در بازاریابی دیجیتال و تجزیه و تحلیل استفاده کنند. کریستا پیش از این معاون، بازاریابی و رشد محصول در Quantcast بود. قبل از آن، او نزدیک به 7 سال در Google بود، جایی که او تلاش‌های مدیریت محصول را در سراسر پلتفرم بازاریابی Google رهبری کرد و به ،وان مبشر خارجی مجموعه محصولات Google Analytics خدمت کرد. کریستا یک سخنران اصلی، پزشک، نویسنده در تجزیه و تحلیل و بهینه سازی، و حامی پرشور #WomenInAnalytics است. می‌تو،د در مورد Krista و KS Di،al بیشتر بد،د KS دیجیتال.


منبع: https://searchengineland.com/3-valuable-google-،ytics-4-reports-for-seos-387368

اصابت خوب و اعمال کنید.

مراحل ایجاد گزارش صفحه فرود SEO در GA4.

مرحله 6: وقتی روی افزودن فیلتر دکمه، یک شرط ساز برای تنظیمات فیلتر خود پیدا خواهید کرد. برای این فیلتر خاص، ما می خواهیم:

  • انتخاب کنید عبارتند از، که به ،وان یک اپراتور شامل فقط عمل می کند.
  • بعد را که می خواهیم روی آن فیلتر کنیم انتخاب کنید. در این مورد، گروه بندی کانال پیش فرض جلسه. سپس از یک لیست کشویی انتخاب کنید که کدام کانال ها را شامل شود. ما فقط انتخاب می کنیم جستجوی ارگ،ک.

مطمئناً، شما فقط می تو،د گروه بندی کانال پیش فرض یا منبع / رسانه را به گزارش صفحه فرود فعلی خود اضافه کنید. اما صرف چند لحظه برای سفارشی‌سازی بیشتر، این کلیک را ذخیره می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که گزارش صفحه فرود SEO خود را با یک بعد اضافی در رابط کاربری گزارش تجزیه کنید.

مرحله 3: هنگامی که در قالب گزارش قرار گرفتید، روی آن کلیک کنید ابعاد کاشی در گوشه سمت راست بالا برای انتخاب ابعاد اضافی برای افزودن به ستون بعد اصلی.

مراحل ایجاد گزارش صفحه فرود SEO در GA4.

اکنون گزارش صفحه فرود را فیلتر می کند تا فقط ترافیکی را که از جستجوی ارگ،ک آمده است نشان دهد.

من بهترین را برای آ،ین بار ذخیره کردم – ساختن یک گزارش صفحه فرود سئو سفارشی.

این یکی سریع و ساده است – تنها با یک کلیک در رابط GA4، گزارش جذب ترافیک، با نام مستعار گزارش اکتساب جلسه (در GA4 هم توسط کاربر و هم از جلسه اکتساب وجود دارد) به شما می دهد.

از لیست کشویی، را انتخاب کنید صفحه فرود.

مراحل ایجاد گزارش صفحه فرود SEO در GA4.

فرض کنید ابعاد سفارشی را در وبلاگ خود برای مواردی مانند ،وان مقاله، بر،ب مقاله، تاریخ مقاله و غیره جمع آوری می کنید. سپس این توانایی به من می دهد تا عملکرد مقاله را بر اساس کانال تجزیه و تحلیل کنم.

افزودن بعد ثانویه در گزارش اکتساب ترافیک Google Analytics 4.

سپس کلیک کنید بعد اضافه کنید.

مراحل ایجاد گزارش صفحه فرود SEO در GA4.

در حالی که این گزارش‌ها جایگزین داده‌های GSC شما نمی‌شوند، اما افزودنی خوبی برای GA4 هستند، به‌ویژه زم، که ابعاد ثانویه ترافیک وب را هنگام تجزیه و تحلیل داده‌های جستجوی ارگ،ک اضافه می‌کنید.

برای انجام این کار، روی منوی سه نقطه کلیک کرده و انتخاب کنید تنظیم به ،وان پیشفرض. سپس کلیک کنید درخواست دادن برای ذخیره تغییرات

مراحل ایجاد گزارش صفحه فرود SEO در GA4.

همچنین می د،د که این یک گزارش فیلتر شده است زیرا نماد فیلتر کوچکی را در گوشه سمت چپ بالای گزارش نشان می دهد.

مراحل ایجاد گزارش صفحه فرود SEO در GA4.

اکنون که به زودی به ابزار پیش فرض تجزیه و تحلیل گوگل تبدیل خواهد شد، بیایید به نحوه ایجاد سه گزارش رایج و مفید برای سئو در گوگل آنالیتی، 4 نگاه کنیم.

1. گزارش ،ب ترافیک

فراموش نکنید که این گزارش جدید را به یکی از مجموعه های گزارش خود در کتابخانه اضافه کنید تا در نوار پیمایش سمت چپ شما ظاهر شود.

اگر از ادغام کنسول جستجوی Google استفاده می‌کنید (و باید هم باشید!)، مجموعه جدیدی از گزارش‌ها را برای انتشار در منوی پیمایش گزارش خود در دسترس خواهید داشت.

ما قصد داریم از یک ویژگی کاملاً جدید در GA4 به نام استفاده کنیم فیلتر گزارش این گزارش صفحه فرود را فیلتر کنید تا فقط داده هایی را که از ترافیک ارگ،ک به دست آمده است به ما نشان دهد.

مراحل ایجاد گزارش صفحه فرود SEO در GA4.

برای مثال می تو،د انتخاب کنید منبع جلسه / رسانه که یک گزارش پیش فرض در ناوبری UA بود.

تغییر بعد اصلی در گزارش اکتساب ترافیک Google Analytics 4.

توجه داشته باشید که در اسکرین شات زیر، نام این گزارش‌ها را (از طریق ویژگی سفارشی‌سازی) تغییر داده‌ام تا برای من کمی م،ی‌دار باشد، بنابراین آنها را «SC: Organic Keywords» و «SC: Landing Page» می‌نامند.

گزارش‌های کنسول جستجوی گوگل در Google Analytics 4.

توجه داشته باشید که این گزارش در ابتدا به صورت پیش فرض از گروه بندی کانال پیش فرض جلسه به ،وان بعد اولیه با این حال، در صورت تمایل، می‌تو،د این را به دیدگاه دیگری از جذب ترافیک تغییر دهید.

برای مثال، می‌توانم عبارت‌های جستجوی خود را بر اساس دسته دستگاه ت،یم کنم.

جستارهای GSC/گزارش کلمه کلیدی با بعد دسته دستگاه در GA4.

3. گزارش صفحه فرود سئو

دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


2. گزارش های کنسول جستجوی گوگل

گام 2: در مرحله بعد، باید یک الگو را برای شروع انتخاب کنید. می تو،د یک الگوی خالی یا یکی از ال،ای از پیش پر شده را انتخاب کنید. همه اینها به ،وان یک کپی از گزارش اولیه برای حوزه موضوعی شروع می شود.

توجه داشته باشید که جعبه فیلتر در حال حاضر به هر دو بعد اولیه و ثانویه اشاره دارد. برخلاف UA، (هنوز) قابلیت فیلتر ، یک بعد واحد در ج، وجود ندارد.

فیلترهای ج، در گزارش اکتساب ترافیک Google Analytics 4.

هنگامی که این تنظیمات را انجام دادید، دو گزارش خواهید دید:

  • گزارش ترافیک جستجوی ارگ،ک گوگل.
  • گزارش Query.

مرحله 5: اکنون بخش سرگرم کننده فرا می رسد (همه چیز تا به حال فقط یک مرحله برای تهیه گزارش صفحه فرود از ابتدا بود!).

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است