یک سفر مشتری که به خوبی ترسیم شده باشد می تواند به نفع سئو باشد.
در مرحله آگاهی اولیه، اصطلاحاتی را که مید،د به احتمال زیاد تبدیل نمیشوند، اما مهم هستند، استفاده کنید. سپس، محتوا و بهینه سازی خود را به طور استراتژیک برنامه ریزی کنید تا بتو،د در این مرحله از سفر مشتری پیدا شوید.
به ،وان مثال، بهترین زمان برای آموزش مشتریان بالقوه زم، است که هنوز در مرحله تحقیق و اکتشاف هستند.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و ،وماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.
زم، که شخصی به تازگی از برند شما آگاهی پیدا می کند، باید هدف خود را برای تبدیل شدن به منبع قابل اعتماد او داشته باشید. به آنها کمک کنید تا مشکل خود را درک کنند و راه حل های ممکن را شناسایی کنند. از تمایل به فروش دوری کنید.
راه های جدیدی برای مشاهده و اندازه گیری سفر مشتری پیدا کنید. همچنین، اندازه گیری عوامل سئو و عملکرد خود را با آن سفر هماهنگ کنید.
ایجاد آگاهی و تمایل به برند در اوایل سفر به مشتریان کمک می کند تا زم، که برای ،ید آماده شوند با شما ارتباط برقرار کنند.
عمیق تر حفاری کنید. ببینید برای چه کلمات کلیدی دیگری می تو،د بهینه سازی کنید.
آیا کلمات کلیدی که در هر مرحله روی آنها تمرکز می کنید، ترافیک را به صفحات مورد نظر شما هدایت می کنند؟
جدید در سرزمین موتورهای جستجو
من میتوانستم این را ابتدا فهرست کنم، زیرا از طریق نگاه من به نحوه همگرایی سفر مشتری و SEO نشان داده میشود.
از طریق استفاده از یک سفر مشتری ترسیم شده، می تو،د نیازها، استراتژی ها، تاکتیک ها و اه، را برای محتوا تعریف کنید. در عین حال می تو،د انتظارات و سرمایه گذاری ها را مدیریت کنید.
درباره نویسنده
دعوت به اقدام را دفن نکنید. از ضربه زدن به آنها با رهبری فکری یا محتوای آگاهی عمومی خودداری کنید.
به داده های تاریخی و داده های پیش بینی شده خود برگردید.
- چند درصد از کاربران معمولاً چه کاری انجام می دهند؟
- از آنها انتظار دارید چه کار کنند؟
- آیا آنها سه روز بعد در صفحه خاصی به سایت باز می گردند؟
- آیا معمولاً از صفحات خاصی بازدید می کنند یا اقدامات خاصی انجام می دهند؟
اینجاست که بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) وارد می شود.
از آنجا که سئو یک رشته گسترده است، به راحتی می توان تلاش های خود را پراکنده کرد. برخی افراد بیش از حد در تکمیل یک جنبه غرق می شوند – چه فنی، چه درون صفحه یا خارجی.
دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.
3. اندازه گیری و انتساب
در موارد دیگر، بازدیدها و بازدیدهایی را که می خواهید دریافت خواهید کرد، اما نمی بینید که کاربر به مرحله بعدی که در سفر انتظار دارید حرکت می کند.
آیا با فهرست گسترده کلمات کلیدی مشکل دارید؟ آیا می خواهید برای همه اصطلاحاتی که می د،د مرتبط هستند اما چالش برانگیز هستند، بهینه سازی کنید؟
امیدواریم با دستهبندی کلمات کلیدی خود به این روش و نگاه ، به نیازهای محتوا از طریق این لنز، بتو،د تمرکز و وضوحی تازه برای برنامههای محتوایی و سرمایهگذاری خود به دست آورید.
2. اه، و اه، بهینه سازی نرخ تبدیل
انجام این کار به شما کمک می کند تا به ،وان یک منبع عالی پیدا کنید – حتی قبل از اینکه متوجه شوند که به هدایای خاص داماد نیاز دارند.
چه به سفر مشتری به ،وان یک مسیر خطی یا چند لمسی، قیف چهار سطحی یا چرخ طیار نگاه کنید، باید یک استراتژی کلی را اجرا کنید.
در اینجا چند زمینه وجود دارد که سفر مشتری می تواند تلاش های سئوی شما را راهنمایی کند.
1. نگاشت کلمات کلیدی و موضوعات به سفر
تمرکز و راهنمایی هدف برای سئو ضروری است. هر گونه اولویت بندی و همسویی با وب و استراتژی های گسترده تر می تواند به شما کمک کند، چه منابع گسترده ای برای سرمایه گذاری داشته باشید و چه فقط می تو،د یک رویکرد ناب را اتخاذ کنید.
در برخی موارد، ممکن است چیزهای جدیدی در مورد چگونگی سفر مشتری پیدا کنید.
با رسیدن به این عمق، می تو،د ببینید چه چیزی را روی میز می گذارید. شاید شما به شدت بر روی کلمات کلیدی آگاهی تمرکز کرده اید (و تبدیل به تبدیل نمی شوید). یا ممکن است روی شرایط فقط اقدام/«تبدیل کن» بدون تشویق کاربران «ناآگاه» در طول سفر متمرکز شوید.
نتیجه
درک نحوه تعامل کاربران شما با برند شما برای ارائه یک تجربه عالی به مشتری حیاتی است.
به همین دلیل است که نباید سفر مشتری را نادیده بگیرید. این به شما امکان میدهد تا تجربه کاربری (UX) و استراتژیهای محتوای وبسایت خود را بر اساس افرادی که مهم هستند – مشتریانتان – شکل دهید.
سئو نباید در جزیره انجام شود. بهتر است به ،وان بخشی از کل اجرا شود. تفکر سفر مشتری شما را به برنامه و استراتژی بازاریابی کلی نزدیک می کند. از آن به ،وان یک فرصت استفاده کنید.
من فرض می کنم شما یک سفر به خوبی تعریف شده دارید. با این حال، همانطور که در بالا اشاره کردم، با استفاده از CRO و سایر روشها برای بهینهسازی سفر و وبسایت به طور کلی، باید آنچه را که اتفاق میافتد اندازهگیری کنید تا تصمیمات آگاهانه را به طور کامل بگیرید.
صرف نظر از اینکه چقدر هدفمند و خاص هستید، همیشه چیزی برای آزمایش، بهینه سازی و ساختن وجود خواهد داشت.
کوری موریس یک متخصص بازاریابی ماهر با بیش از 15 سال تجربه در توسعه استراتژیهای دیجیتالی برنده جوایز و تولید ROI برای برندهای محلی و ملی است. او اخیراً به ،وان دریافت کننده جایزه KCDMA 2019 بازاریاب سال تجلیل شد. کوری به ،وان افسر ارشد استراتژی در ولتاژ – یک شرکت بازاریابی مستقر در کانزاس سیتی، MO. پیش از این، او کنفرانس بازاریابی جستجوی KC را برای کمک به ایجاد یک جامعه محلی برای بازاریابان جستجو برای رشد شغلی تأسیس کرد. او به دلیل مشارکتش در کنفرانس شناخته شد و برای پیوستن به هیئت جه، SEMPO (اکنون بخشی از DAA) به ،وان معاون شهرها دعوت شد.