25.6 درصد از جستجوهای گوگل با کلیک صفر است


یک مطالعه جدید Semrush نشان می‌دهد که جستجوهای گوگل با کلیک صفر آنقدر که در سال‌های اخیر در محافل سئو ساخته شده بودند، نیستند.

جایی که کلیک ها رفتند. در اینجا تصویری است که یافته‌های جستجوهای دسکتاپ Google را خلاصه می‌کند:

جستجوی گوگل دسکتاپ CTRS
اعتبار تصویر: Semrush
  • کلیک های ارگ،ک: 45.1٪
  • صفر کلیک: 25.6%
  • تغییر کلمه کلیدی (صفر کلیک، اصلاح پرس و جو): 17.9%
  • کلیک بر روی سایر ویژگی های Google (به ،وان مثال، تصاویر، اخبار، ،ید) 9.7٪
  • کلیک های پرداختی: 1.8%

و در اینجا تصویری است که یافته‌های جستجوهای Google تلفن همراه را خلاصه می‌کند:

CTRهای جستجوی گوگل، موبایل
اعتبار تصویر: Semrush
  • کلیک های ارگ،ک: 43.1٪
  • تغییر کلمه کلیدی (صفر کلیک، اصلاح پرس و جو): 29.3%
  • صفر کلیک: 17.3%
  • کلیک بر روی سایر ویژگی های Google (به ،وان مثال، تصاویر، اخبار، ،ید) 10.3٪
  • کلیک های پرداختی: 0.02%

به گفته Semrush، یکی دیگر از یافته های جالب (گرچه شاید کاملاً تعجب آور نباشد) این است که جستجوگران زمان زیادی را صرف تجزیه و تحلیل نتایج جستجو نکرده اند. ا،ر جستجوگران در عرض 15 ث،ه تصمیم می گیرند روی چه چیزی کلیک کنند.

پس چرا کلیک ها صفر است؟ هیچ پاسخی برای این سوال وجود ندارد ما می د،م که مصرف کنندگان پاسخ می خواهند – معمولاً در سریع ترین زمان ممکن. گوگل اکنون بیش از هر زمان دیگری از این پاسخ ها را در قالب ویژگی های جستجوی مختلف (به ،وان مثال، زمان، آب و هوا، زمان نمایش فیلم، حتی پاسخ های مستقیم) ارائه می دهد.

روش شناسی. این مطالعه توسط Semrush در ماه مه بر اساس یک نمونه ناشناس از 20000 کاربر دسکتاپ و موبایل در ایالات متحده انجام شد. Semrush در مجموع 609809 عبارت جستجو (308978 در دسکتاپ، 146390 در تلفن همراه) را تجزیه و تحلیل کرد.

سمروش در مقابل مطالعات گذشته. SparkToro یک جفت مطالعه (در سال‌های 2019 و 2020) انجام داد. در اینجا پوشش موتورهای جستجو از آن گزارش ها آمده است:

هر دو مطالعه، فرض کنید، مسائلی داشتند. بری شوارتز برخی از این مسائل را در این مورد تشریح کرد میزگرد موتورهای جستجو.

اگر تحلیل دیگری در سال جاری یا گذشته توسط SparkToro انجام شده بود، تصور می‌کردم جستجوی صفر کلیک گوگل چیزی حدود 85 درصد باشد. (ببخشید، نتوانستم مقاومت کنم.)

مطالعه را بخو،د. قطعا خواندن جالبی است که خواندن آن را به شدت توصیه می کنم. دیدن مطالعه صفر کلیک سمروش.

چرا ما اهمیت می دهیم. از سال 2019، سروصدای زیادی در مورد اینکه گوگل چگونه کلیک‌ها را برای خودش می‌دزدد، به راه افتاده است. دنی سالیوان گوگل با اشاره به اینکه گوگل هر سال ترافیک بیشتری را به وب‌سایت‌ها ارسال می‌کند، زمینه بیشتری را ارائه می‌کند و دلایل منطقی برای اینکه چرا برخی از پرس‌و‌جوها با کلیک روی یک وب‌سایت خاتمه نمی‌یابند، ارائه می‌کند.

مسلماً، دو چیز می‌تواند درست باشد – گوگل می‌تواند ترافیک بیشتری را به وب‌سایت‌ها از همیشه ارسال کند و تعداد جستجوهایی را که در غیر این صورت به وب‌سایت‌ها می‌رفتند، اگر محصولات یا ویژگی‌های جستجوی خود را معرفی نمی‌کرد که مستقیماً در جستجوی ارگ،ک رقابت می‌کنند را کاهش دهد.

به نظر من (و همچنین نظرات بسیاری دیگر از متخصصان سئو باهوش که می شناسم): آن «مطالعات» صفر کلیک گذشته در بهترین حالت گمراه کننده و در بدترین حالت مز،ف بودند. و آنها بسیار بیشتر از آنچه که سزاوار آن بودند، مورد توجه قرار گرفتند، زیرا ریاضیات هرگز واقعاً جمع نمی شدند. من تلاش های سمروش را در ارائه زمینه بیشتر و تحلیلی بیشتر و ظریف تر (بخو،د: کم سوگیری) تحسین می کنم.


جدید در زمین موتورهای جستجو

درباره نویسنده

دنی گودوین سردبیر موتور جستجو Land & SMX است. گودوین علاوه بر نوشتن روزانه در مورد SEO، PPC و موارد دیگر برای Search Engine Land، فهرستی از کارشناسان موضوعی Search Engine Land را نیز مدیریت می کند. او همچنین به برنامه‌ریزی مجموعه کنفرانس ما، SMX – Search Marketing Expo کمک می‌کند. قبل از پیوستن به Search Engine Land، گودوین سردبیر اجرایی در Search Engine Journal بود، جایی که او ابتکارات سرمقاله را برای این برند رهبری می کرد. او همچنین یک ویرایشگر در Search Engine Watch بود. او در بسیاری از کنفرانس‌های جستجوی اصلی و رویدادهای مجازی سخنر، کرده است، و برای تخصصش توسط طیف گسترده‌ای از نشریات و پاد،ت‌ها منبع داده شده است.


منبع: https://searchengineland.com/zero-click-study-semrush-389067

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است