همانطور که بسیاری از ما از قبل مید،م، Google Analytics 4 (GA4) یک بهروزرس، تحلیلی نیست. این یک کاملا جدید محصول تجزیه و تحلیل به طور کلی. و همراه با پیادهسازی محصول جدید Analytics، منحنی یادگیری اجتنابناپذیری نیز وجود دارد که نه تنها نحوه تنظیم آن را مشخص میکند، بلکه با رابط کاربری جدید آشنا میشود، گزارشها را پیدا میکند و میکشد، و مهمترین دادهها را تحلیل میکند.
اگرچه یونیورسال آنالیتی، (UA) تا ژوئیه 2023 غروب نمیکند، اما تبلیغکنندگان همچنان باید از منحنیها جلوتر باشند و GA4 را در اسرع وقت راهاندازی کنند. هرچه زودتر گلوله را گاز بگیرید و به GA4 تغییر دهید، برای آینده بهتر آماده خواهید شد و زودتر می تو،د در مورد بینش مشتری مرتبط اقدام کنید.
با پیروی از توصیه های راسل کچام، مدیر تجزیه و تحلیل گوگل، و استیو گانم، مدیر محصول گروه در گوگل آنالیتی،، پیاده سازی GA4 به درستی، در حالی که زمان بر است، می تواند به چند مرحله ت،یم شود.
ساختار حساب
،بوکارها باید با ساختاربندی ویژگیها و حسابهای GA4 خود برای رفع نیازهای تجاری خود شروع کنند.
“آشنایی با مفاهیم کلیدی حساب، دارایی و جریان داده به اطلاع رس، ساختار من، برای ،ب و کار کمک خواهد کرد. ضروری است که مشتریان وقت خود را با این قطعه صرف کنند تا مطمئن شوند که کل سازمان آنها بیشترین بهره را از محصول می برد.» گانم می گوید.
دستیار راه اندازی
در مرحله بعد، ،بوکارها باید با «دستیار راهاندازی» تعامل داشته باشند، که از طریق آن میتوانند در زمان تنظیم یک ویژگی GA4 برای اندازهگیری سایت یا برنامهای که قبلاً از Universal Analytics با دستیار راهاندازی استفاده میکند، صرفهجویی کنند.
بازاریاب هایی که به دنبال یک تجربه راه اندازی راهنما در Google Analytics 4 هستند، باید از آن استفاده کنند دستیار راه اندازی. این شامل ابزارهایی برای خودکار ، برخی از مراحل مورد نیاز و کمک به شما در پیگیری پیشرفت است. به ،وان مثال، این ابزارها به شما امکان میدهند اه،ی را که میخواهید به GA4 وارد کنید، انتخاب کنید، پیوندهای Google Ads را که در حال حاضر استفاده میشود کپی کنید و کاربر، را که به دارایی فعلی شما دسترسی دارند اضافه کنید. – گانم
بر،ب تجزیه و تحلیل
،ب و کارها و تبلیغ کنندگان باید بر،ب گوگل را به سایت های خود اضافه کنند تا شروع به جمع آوری داده ها کنند. ما ،بوکارها را تشویق میکنیم تا بررسی کنند که چگونه میتوانند از بر،ب Google برای شروع مشاهده دادهها در داراییهای GA4 خود استفاده کنند. توجه به این نکته ضروری است که اگر ،ب و کارها از تگ سایت جه، استفاده می ،د، اکنون از تگ گوگل استفاده می کنند و نیازی به انجام هیچ کاری نیست.
“جمع آوری داده های ساختاریافته پایه و اساس یک استراتژی اندازه گیری است که به ،ب و کارها امکان می دهد اثربخشی کمپین ها و تلاش های بازاریابی خود را درک کنند. با استفاده از تگ گوگل، پیاده سازی این بخش مهم از پازل را آسان تر کرده ایم.” – گانم
پیوند به تبلیغات گوگل
وارد ، تبلیغات گوگل پیوندها از Universal Analytics موجود به ویژگی جدید GA4 برای شروع دیدن دادههای Google Ads در گزارشهای GA4 شما بسیار مهم است. پس از تکمیل، ،بوکارها باید در حساب Google Ads خود برای شروع استفاده از دادههای GA4 در کمپینهای خود اقدام کنند.
«اطلاعات آماری فقط به اندازه اقداماتی هستند که یک تجارت یا تبلیغ کننده می تواند از آنها انجام دهد. به همین دلیل است که Google Analytics 4 اجازه میدهد بینشها به سرعت در کمپینهایی با ادغام Google Ads اعمال شوند.» – Ganem
رویدادهای سفارشی
رویدادهای سفارشی به ،بوکارها اجازه میدهد تا اندازهگیری خود را با نگاشت رویدادهای سفارشی Universal Analytics به GA4 تکمیل کنند.
Google Analytics 4 بر اساس یک مدل داده مبتنی بر رویداد کاملاً جدید و قویتر ساخته شده است. در یونیورسال آنالیتی،، بازدیدهای صفحه و جلسات بسیار مهم بودند، زیرا این در واقع تمام چیزی بود که وجود داشت. در Google Analytics 4 اینها فقط دو مورد از ده ها رویدادی هستند که می توانند به طور خودکار جمع آوری شوند – و این حتی تعداد بی شماری از رویدادهایی را که مشتریان می توانند برای خودشان ابزار می کنند در نظر نگیرد. به این م،ی که نحوه تعامل یک کاربر با یک سایت را می توان به صورت بومی اندازه گیری کرد – اندازه گیری مواردی مانند ،یدها، اسکرول ها، کلیک روی دکمه ها، پیوندهای خارجی، ارسال فرم ها، پخش ویدیو، و غیره. استنباط در مورد آنچه “باید اتفاق بیفتد” در یک جلسه طول،. این مدل رویداد، همراه با مدیریت هوشمندانهتر کاربران در سراسر محصول، برخی از راههای کلیدی است که ما مشتریان خود را برای موفقیت در دنیای آینده تج، میکنیم.» – کچوم
اه، و تبدیل
برای درک بهتر نحوه عملکرد وب سایت ها و برنامه ها، ،ب و کارها باید اه، Universal Analytics را به GA4 وارد کنند.
“بیشتر وب سایت ها و برنامه ها با هدف ترغیب کاربران به انجام برخی اقدامات مهم طراحی شده اند. برای برخی، این می تواند ایجاد یک حساب کاربری جدید باشد، برای برخی دیگر ممکن است ،ید یا ارسال فرم علاقه باشد. هر اقدامی که می خواهید مشتریان در وب سایت یا برنامه شما انجام دهند، باید به ،وان یک رویداد تبدیل در GA4 نشان داده شود. انجام این کار ویژگی های کلیدی بازاریابی را باز می کند، مانند توانایی درک اینکه کدام کمپین ها بهترین نتایج را برای ،ب و کار شما ارائه می دهند. – گانم
مناقصه
برای افزایش بهینه سازی پیشنهاد، اعتبار سنجی و مناقصه تبدیل GA4 در تبلیغات گوگل.
رویدادهای تبدیلی که یک ،ب و کار از وب سایت یا برنامه خود جمع آوری می کند در واقع می تواند عملکرد کمپین های تبلیغاتی آنها را بهبود بخشد. با پیوند دادن به Google Ads و وارد ، تبدیلهای شما، میتواند بازخورد مهمی را به کمپینهای آنها ارائه دهد که به طور خودکار عملکرد آنها را بهبود میبخشد. مناقصه خودکار فعال شده است.” – گانم
مخاطبان
برای استفاده بیشتر از GA4، تبلیغکنندگان و بازاریابان باید مخاطبان مرتبط را در Google Analytics 4 بسازند و آنها را در هر کجا که بیشترین استفاده را دارند فعال کنند. در مورد بیاموزید مخاطبان پیشگو موجود در GA4.
«Audience Builder GA4 قدرتمندترین سیستم مخاطبی است که ما تا به حال در Google Analytics ساختهایم، زیرا به ،بوکارها اجازه میدهد تقریباً هر معیاری را که فکر میکنند در یک رابط کاربری ساده و بصری بیان کنند. مخاطب، که آنها تعریف میکنند براساس دادههای 30 روز گذشته از قبل جمعآوری شدهاند و بهطور مداوم ارزیابی میشوند و میتوان از آنها برای اه، مختلفی از جمله ایجاد بینش گزارش، تبلیغات آنلاین و ارسال اعلانهای فشار م،ادارتر استفاده کرد. – گانم
تجارت الکترونیک
برای ،ب و کارهایی که محصولات را به صورت آنلاین می فروشند، باید تجارت الکترونیک را در ویژگی های GA4 راه اندازی کنند تا مطمئن شوند که از نام ها و پارامترهایی استفاده می کنند که مفیدترین گزارش تجارت الکترونیک را ارائه می دهند.
«با پیروی از بهترین شیوههای جمعآوری دادههای تجارت الکترونیک توصیهشده ما، ،بوکارها بینشهای کاملی در مورد فعالیت سبد ،ید دریافت میکنند و میتوانند از ویژگیهای قدرتمند مبتنی بر ML مانند احتمال ،ید و درآمد پیش بینی شده” – گانام
کاربران
در نهایت ویژگی Universal Analytics را کپی کنید کاربران به ویژگی GA4 به صورت دستی یا از طریق ابزار خودکار.
برای بسیاری از مشاغل، کنترل دقیق دسترسی به اطلاعات مالی حساس مهم است. به همین دلیل اضافه کردیم تنظیمات در GA4 به مشتریان اجازه می دهد تا دسترسی به داده های هزینه و درآمد را بر اساس کاربر به کاربر کنترل کنند. – گانم
گزارش و تحلیل
اکنون که GA4 راهاندازی شده است، زمان آن رسیده است که با ناوبری، گزارشهای استاندارد موجود آشنا شوید و یاد بگیرید که چگونه گزارشها را به روشهای کاملاً جدید بر اساس آنچه برای تجارت مهم است سفارشی کنید.
«در حالی که ما یک تجربه گزارشدهی پیشفرض غنی در GA4 به مشتریان ارائه کردهایم، محصول را کاملاً قابل تنظیم طراحی کردهایم تا ،بوکارها در هر شکل و اندازه بتوانند آن را مطابق با نیازهای خاص خود تنظیم کنند. آنها می توانند از ما استفاده کنند گزارش ساز برای ایجاد گزارشهایی که تقریباً هر ،یبی از ابعاد و معیارهای موجود در محصول را تجسم میکنند و حتی فیلترهایی را به آنها اختصاص میدهند تا تیمها در مناطق مختلف یا واحدهای تجاری مختلف بتوانند با حداقل تلاش بیشترین بینش را به دست آورند.» – گانم
برای ،ب و کارهایی که به دنبال راه های بیشتری برای درک بهتر GA4 و برخی از مفاهیم کلیدی ذکر شده در بالا هستند، آکادمی GA4 و S،s،p یک منبع مفید است
وقتی صحبت از انتقال به میان میآید، دورههای طول، تداخل دادهها و یک حالت طول، در حالت UA/GA4 دوگانه، مشتریان را برای موفقیت آماده میکند. این به آنها این امکان را میدهد که نه تنها دادههای رو به جلو را مقایسه کنند، بلکه با پلتفرم جدید راحت شوند و تفاوتهای آن را درک کنند. به همین دلیل است که ما همچنان بر اهمیت شروع در اسرع وقت تاکید می کنیم. – کچوم
این مقالات در مورد ایجاد گزارش GA4 را بررسی کنید:
افکار نهایی
در بی،های به Search Engine Land، Ketchum میگوید: «ما تصدیق میکنیم که تغییر سخت است و انجام این حرکت مست،م تلاش و زمان است، اما برای ایجاد پلتفرمی که هم در برابر چشمانداز حریم خصوصی در حال تحول انعطافپذیر باشد و هم به مشتریان کمک کند در عین احترام به کاربران، بهطور مؤثر اندازهگیری کنند. حریم خصوصی، بیش از یک به روز رس، مورد نیاز بود. GA4 به دلایلی راه حل تحلیلی آینده است – به همین ترتیب ساخته شده است. امیدواریم این مراحل و نکات به تسهیل فرآیند کمک کند و به ،بوکارها در درک ضروریترین بخشهای شروع با GA4 کمک کند.»
جدید در زمین موتورهای جستجو
درباره نویسنده
نیکول فارلی ویرایشگر زمین موتور جستجو است که همه چیزهای PPC را پوشش می دهد. او علاوه بر کهنه سرباز تفنگداران دریایی، پیشینه گسترده ای در بازاریابی دیجیتال، MBA و تمایل به جنایات واقعی، پاد،ت ها، سفر و تنقلات دارد.
منبع: https://searchengineland.com/11-steps-to-setting-up-a-successful-ga4-property-388458