10 تنظیمات Google Analytics 4 برای بررسی قبل از فصل تعطیلات
اگر سیگنالهای Google را در حساب GA4 خود فعال کردهاید، میتو،د جزئیات جلسه را از سایتها و برنامههای مرتبط با حساب Google دریافت کنید.
حاشیهنویسیها بدون شک در آینده به طور بومی به GA4 اضافه میشوند، بنابراین مستند ، آنها در صفحهگسترده در جایی امن مطمئناً در حال حاضر گزینه من،ی است.
مطمئن شوید که داده GA4 جامد برای استفاده در آینده دارید
GA4 فعالیت وب سایت را بسیار متفاوت از UA اندازه گیری می کند، بنابراین تنها راهی است که می تو،د مقایسه سال به سال برای این فصل تعطیلات در مقابل بعد فصل تعطیلات در صورتی است که اکنون آ،ین پلتفرم را به درستی پیکربندی کرده باشید. به همین دلیل باید اهمیت دهید.
برای اتصال به گوگل ادز:
Admin > Property > Product Links > Google Ads Links
GA4 امکانات زیادی دارد، اما در هنگام راه اندازی و استفاده، پیچیدگی های زیادی نیز دارد.
Adam Proehl شریک و یکی از بنیانگذاران در NordicClick Interactive، یک آژانس دیجیتال با خدمات کامل با مشتریان محلی و ملی، مستقر در مینیاپولیس. در بازاریابی دیجیتال از سال 1998، Proehl در کنفرانس های ملی و بین المللی متعددی از جمله SMX سخنر، کرده است. او یکی از اعضای هیئت مشاوران انجمن جستجوی پولی است.
وقتی صحبت از پنجرههای نگاه به عقب به میان میآید، مفهوم بسیار ساده است: «وقتی اندازهگیری میکنید چه چیزی در ایجاد تبدیل کمک میکند چقدر به گذشته نگاه میکنید؟»
آیا شما تبدیل از Google Analytics به Google Ads وارد می کنید؟
بسیاری از اقداماتی که می خواهید ردیابی کنید (جستجوی سایت، بازدیدهای ویدیویی، اسکرول ها و غیره) نیاز به فعال بودن ویژگی «اندازه گیری پیشرفته» دارند.
صفحات فرود اغلب برای سال آینده بازیافت می شوند، بنابراین برای مقاصد داده های مقایسه سالانه، باید مطمئن شوید که برای آن تنظیم شده اید.
خبر خوب این است که راهی برای دور زدن آستانه وجود دارد (در حال حاضر)، اما باید بد،د کجا را نگاه کنید. اینجا کجاست:
Admin > Account Settings > Reporting Iden،y > S،w all
شش ماه پیش، پشتیب، قوی از GA4 از پلتفرمها (به ،وان مثال، S،pify، BigCommerce) هنوز در دسترس نبود.
این مقاله به هیچ وجه یک چک لیست کامل نیست، زیرا پلتفرم همچنان در حال تکامل است.
در UA، کاربر می تواند یک حاشیه نویسی برای اضافه ، زمینه مهم به یک عدد اضافه کند.
هر بار فقط میتو،د کنسول جستجوی خود را به یک حساب تحلیلی متصل کنید، بنابراین اگر UA منبع حقیقت و پلتفرم اصلی استفاده شما برای این فصل تعطیلات است، آن را در آنجا متصل نگه دارید.
ممکن است تعدادی استثناء ارجاع را در نظر بگیرید. به ،وان مثال، PayPal، GooglePay، AmazonPay، ApplePay و غیره.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و ،وماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.
برای آموزش کامل، مطمئن شوید که چگونه یک صفحه فرود GA4 را در 10 مرحله آسان از مشارکت کننده زمین موتور جستجو، کریستا سیدن، بررسی کنید.
7. آیا گزینه های “اندازه گیری پیشرفته” را برای رویدادهای کلیدی فعال کرده اید؟
در اینجا به این صورت است:
گزارشها > چرخه زندگی > تعامل > صفحات و صفحهها > سفارشی ، گزارش (آی، مداد در صفحه سمت راست بالا)
از سال آینده به بعد، تنها داده های تجزیه و تحلیلی که خواهید داشت (به هر حال از یک پلت فرم تجزیه و تحلیل متعلق به گوگل) از GA4 خواهد بود.
به ،وان مثال، اگر سایت تجارت الکترونیک شما دوازده محصول دارد و روزانه 10 تا 20 سفارش دریافت می کند، این احتمال وجود دارد که با گرفتن اطلاعات سفارش کاربر و تطبیق آن با داده هایی که می تو،د از طریق GA4 مشاهده کنید، یک کاربر را شناسایی کنید.
8. آیا اسناد و پنجره های نگاه شما به درستی تنظیم شده اند؟
دانستن چرا وجود یک افزایش غیرعادی در ترافیک از منظر پیش بینی بسیار مهم است زیرا علت را نباید یک رویداد قابل اعتماد و قابل تکرار در نظر گرفت.
یک قانون کلی خوب 30 روز برای رویدادهای مربوط به ،ب و 90 روز برای دیگران است.
اگر سایت تجارت الکترونیک شما یک دامنه است، خیر. شما خوب هستید که بروید.
(این نویسنده استفاده از افزونههای مرورگر را نه تأیید میکند و نه رد میکند، اما همیشه توصیه میکند که فقط از مواردی استفاده کنید که پایه نصب محکمی دارند، به خوبی پشتیب، میشوند و توسط کارشناسان معتبر صنعت به شدت توصیه میشوند.)
در واقع، بهتر است با یک متخصص مشورت کنید. شما باید مطمئن شوید که هر برنامه یا افزونه نیازهای اندازه گیری خاص شما را برآورده می کند.
2. آیا استثناهای ارجاعی دارید که باید اضافه شوند؟
در حالی که (به عقیده این نویسنده) مدلهای انتساب برش کوکی از نظر اینکه چه چیزی باعث ایجاد تبدیل شده است، ارزش سوالبرانگیزی دارند، آنها هنگام مدیریت یک کمپین با چندین نقطه تماس در فرآیند ،ید مرتبط هستند.
اگر تا به حال آستانه گذاری در گزارش GA4 دیده اید، وحشتناک است.
داشتن حاشیه نویسی برای ارائه زمینه من، برای اعداد کلیدی بسیار مهم است.
در اینجا مسیری برای تنظیم این در GA4 آمده است:
Admin > Property > Data Stream > Configure Tag Settings > S،w More > List Referrals ناخواسته
3. آیا ردیابی دامنه مورد نیاز است؟
اکنون برنامههایی وجود دارند که برای پشتیب، آسانتر از GA4 موقعیت خود را دارند.
اگر حساب GA4 شما هیچ یک از اقدامات فوق را به ،وان رویداد نشان نمی دهد، باید آنها را مطابق با آن تنظیم کنید.
درباره نویسنده
برای اطمینان از اینکه پنجرههای انتساب و بازنگری شما به درستی تنظیم شدهاند:
Admin > Property > Attribution Settings
9. آیا به مسئله آستانه GA4 (حساب های کوچکتر) توجه کرده اید؟
بنابراین، در اینجا 10 چیز وجود دارد که می خواهید مطمئن شوید که امروز به درستی ردیابی می شوند.
جدید در زمین موتورهای جستجو
در حالی که این می تواند برای درک رفتار کاربر مفید باشد، گوگل همچنین نمی خواهد شما بتو،د شخصاً یک فرد را از طریق GA4 شناسایی کنید.
یک جستجوی ساده در گوگل برای “برنامه افزودنی مرورگر GA4” انجام دهید و لیستی از گزینه ها را مشاهده خواهید کرد.
با این حال، اگر چندین دامنه دارید، بهتر است مطمئن شوید که آن ها به درستی تنظیم شده اند. نمونه ای از این سایتی است که دارای موارد زیر است:
https://www.companyname.com
https://s،p.companyname.com
4. آیا از طریق Google Ads ترافیک را هدایت می کنید؟
(توجه نویسنده: مسیرهای راه اندازی لیست شده در زیر در خود پلتفرم GA4 قابل دسترسی هستند و شما باید از امتیازات مدیریت برخوردار باشید)
1. آیا پلتفرم تجارت الکترونیک شما هنوز یک برنامه یا افزونه آسان برای ردیابی GA4 دارد؟
علاوه بر این، ردیابی برای ثبتنامهای ارسال فرم، کلیکهای دکمه، تلفن و ایمیل باید به،وان رویدادهای سفارشی تنظیم شود.
در حال حاضر بهترین گزینه شما این است که آنها را به طور جداگانه مستند کنید یا یک افزونه مرورگر نصب کنید که این قابلیت را به شما بدهد.
با این حال، سال آینده در این زمان UA دیگر دادهها را ردیابی نخواهد کرد و حسابهای فردی احتمالاً در حدود ژانویه 2024 برای همیشه بسته و بسته میشوند.
از نظر فنی، برای اندازه گیری تلاش های فروش تعطیلات خود به Google Analytics 4 (GA4) نیاز ندارید این فصل زیرا Universal Analytics (UA) هنوز فعال است.
برای تجارت الکترونیک، این شامل نقاط تماس مهم مانند:
جستجوی سایت
صفحه مشاهده فهرست محصولات
صفحه جزئیات محصول
نمای ویدیو یا گا،ی محصول
به سبد ،ید اضافه کنید
بازدید از صفحه پرداخت
سفارش را تایید کنید
صفحه پشتیب،/چت
و غیره.
در GA4، هر چیزی که ارزش اندازه گیری دارد یک رویداد است. به آن عادت کنید و مطمئن شوید که همه چیز آماده است. هر چیزی که مربوط به مسیر تبدیل باشد یک رویداد است.
از زمان نگارش این مقاله، حاشیه نویسی هنوز در پلتفرم اصلی GA4 در دسترس نیست. (کل نکته این مقاله در مورد اهمیت ردیابی سال به سال را به خاطر دارید؟)
به ،وان مثال، آب و هوای بد زمست، ممکن است کل ایالت را برای یک آ، هفته کامل بسته باشد و باعث افزایش غیرعادی ترافیک وبسایت و تبدیلها شود، در حالی که مردم در خانه گیر افتاده بودند.
اگر چنین است، آیا مخاطب، در Google Analytics برای استفاده در تبلیغات گوگل دارید؟
برای اتصال به Google Merchant Center:
Admin > Property > Product Links > Google Merchant Center
5. کنسول جستجوی گوگل شما به کدام حساب تجزیه و تحلیل متصل است؟
با این حال، اگر برای تغییر کامل به GA4 آماده هستید، بسیار ساده است.
انجام این کار ایده خوبی است، اما اگر در حال حاضر از UA برای بهینهسازی تبدیل استفاده میکنید، مطمئن شوید که مخاطبان GA4 خود را به،وان ثانویه و نه اولیه فهرست کردهاید.
پس از رسیدن به آنجا، روی «مبتنی بر دستگاه» کلیک کنید و این مشکل آستانه را کاهش می دهد:
10. چگونه یادداشت برداری می کنید؟
با این حال، پیشفرض 30 روز باید در بیشتر موارد شما را پوشش دهد (البته استثناهایی وجود دارد).
آیا کامل است؟ دور از آن.
“آستانه” چیست؟
دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.
6. آیا گزارش های صفحه فرود خود را تنظیم کرده اید؟
اما امیدواریم که این یک پایه محکم به شما می دهد تا اطمینان حاصل کنید که می تو،د داده های محکمی از این فصل تعطیلات داشته باشید تا در مقایسه های سال آینده از آنها استفاده کنید.
بسیاری از آنها بسیار جدید هستند بنابراین هنوز پایگاه کاربری زیادی ندارند. قبل از نصب یکی از آنها تکالیف خود را انجام دهید.