10 موردی که در مورد Google Analytics 4 متنفریم

اما چه چیزی در GA4 وجود دارد که دنیای دیجیتال مارکتینگ را تا این حد آشفته کرده است؟

رابط کاربری به‌،وان «آهسته»، «خنداننده» و چند صفت دیگر توصیف شد که ما ترجیح می‌دهیم منتشر نکنیم.

بازاریابان مهاجرت اجباری از Universal Analytics به GA4 را سخت می‌دانند، بنابراین دانستن این چالش در سراسر صنعت می‌تواند اطمینان‌بخش باشد.

دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


8. مشکل در ایجاد مجدد گزارش ها

یکی دیگر از نگر، های عمده برای بازاریابان تأخیر داده های همان روز در GA4 است.

مشاور سئو و بازاریابی جیسون مک‌دونالد به Search Engine Land گفت:

5. کمبود منابع

در واقع، این بسیار ناخوشایند می شود – برخی از تبلیغ کنندگان آنقدر از برنامه جدید ناامید شده اند که حتی برای برنامه قبلی آن، یونیورسال آنالیتی،، مراسم تشییع جنازه برگزار می کنند.

ران وبر، پدر مدیر Actian، توضیح داد:

3. اختلاف داده ها

الیزابت رول، مدیر حساب و تحلیلگر سئوی محلی Sterling Sky، به ما گفت:


ما تصمیم گرفتیم در نظرسنجی آمادگی GA4 از خوانندگان خود بپرسیم تا بد،م. در زیر لیستی از رایج ترین شکایات را گردآوری کرده ایم. اگر شما و تیمتان می تو،د ارتباط برقرار کنید، به ما اطلاع دهید…

1. رابط کاربری

متأسفانه، برای بسیاری به نظر می رسد که این کار بسیار دشوارتر از آن چیزی است که باید باشد.

تیم بازاریابی در Storis به ما گفت:

  • «بیشتر پاسخ‌هایی را که از گذراندن دوره‌های خصوصی از طریق SMX یا در نهایت رسیدن به یکی از اعضای تیم آگاه Google درگیر بودم، پیدا کردم.
  • «مستندات آن‌ها به‌خصوص در جاهایی که تغییرات یا شکاف‌های عملکردی عمده وجود داشت، واقعاً کم بود. من مدام سعی می‌کردم بفهمم چگونه چیزهایی را که ارائه نشده‌اند تکرار کنم.
  • همچنین، بسیاری از افراد در تیم خود گوگل توانایی ایجاد گیج کننده تماس های پشتیب، را ندارند.

6. گزینه اساسی وجود ندارد

بازاریابان در سراسر هیئت مدیره گزارش داده اند که استفاده از GA4 فوق العاده دشوار است.

بازاریابان همچنین شکایت داشتند که برای ایجاد گزارش‌ها در GA4 مشکل دارند – مشکلی که هنگام کار با UA بر آنها تأثیری نداشت.

با توجه به اینکه بسیاری از بازاریابان در تلاش برای کشف GA4 با مشکل مواجه هستند، بسیاری این سوال را مطرح می کنند که چرا گوگل منابع آموزشی بیشتری برای توضیح نحوه عملکرد ابزار جدید ارائه نکرده است.

سابین والتون، مدیر ارشد SEO در بازار Handlerbund، به ما گفت:

  • «آنچه که من مشکل‌ساز می‌دانم، اختلاف بین API GA4 و رابط Looker Studio مربوطه است. ابعادی که در API وجود دارند و حتی به صورت پیش‌فرض در رابط گزارش GA4 وجود دارند، ظاهراً در رابط Looker Studio وجود ندارند، مثلاً بعد صفحه فرود.
  • «به نظر می رسد تیم Google روی آن کار می کند، زیرا حداقل بعد صفحه فرود اکنون وجود دارد. اما این بدان م،است که من باید دو روز قبل از پایان جمع‌آوری داده‌های UA کم کنم – سپس گزارش‌های متعدد خود را بارها و بارها تنظیم و بررسی کنم.
  • من به اندازه ابزار آماده هستم، اما مطمئناً مشتاق کار ، با GA4 نیستم. من همچنین به دنبال ابزارهای جایگزین برای GA4 هستم.”

4. استفاده از آن سخت است

متناوبا، برای اطلاعات و منابع رایگان در مورد نحوه استفاده از GA4، این را بخو،د راهنمای آموزش و پشتیب، حساب کاربری Google Analytics 4 راهنما

منبع: https://searchengineland.com/google-،ytics-4-we-hate-428942

چندین بازاریاب با Search Engine Land تماس گرفتند تا اشکالات موجود در GA4 را گزارش کنند و ادعا ،د که بسیاری از ویژگی ها آنطور که در نظر گرفته شده کار نمی کنند. مشکلاتی که پرچم‌گذاری می‌شد شامل مشکلات همگام‌سازی با داشبورد Looker Studio و کار ن، اسکریپت جدید AMP بود.

Google Analytics 4 دقیقاً با بازاریابان بهترین شروع را نداشته است.

بازاریابان در مورد اختلافات در GA4 نیز نگر، هایی را مطرح ،د.

تبلیغ‌کنندگان تاکید کرده‌اند که به توانایی نظارت دائمی بر عملکرد نیاز دارند و در مورد اینکه چرا به نظر نمی‌رسد پلتفرم جدید تجزیه و تحلیل این عملکرد را ندارد، سردرگم هستند.

حتی تبلیغ‌کنندگان باتجربه نیز تلاش برای پیمایش در پلتفرم جدید را چالش برانگیز می‌دانند.

مشتریان و بازاریابان به طور ناامیدانه در تلاش بوده اند تا گزارش هایی را در GA4 ایجاد کنند که قبلاً هنگام استفاده از Universal Analytics به آن اعتماد می ،د.

اریک بوشاو، مدیر بهینه سازی موتور جستجو در G5، به ما گفت:

  • “به مرور زمان، من فکر می کنم GA4 بینش های بیشتری را نسبت به UA فراهم می کند.”
  • با این اوصاف، برخی از تغییرات ظاهراً خودسرانه در نحوه گزارش دهی ناامید کننده است.
  • حذف نماها، محدودیت‌ها در مورد نحوه استفاده از بخش‌های سفارشی، و سایر تغییرات به ظاهر غیرضروری، زم، که UA واقعاً از بین رفت، زندگی را برای ما دشوار می‌کند.

10. اشکالات

تفاوت در اطلاعات منجر به نگر، هایی شده بود که داده های ارائه شده احتمالاً نمی توانند دقیق باشند و در نتیجه افراد در مورد اینکه آیا می توانند به GA4 اعتماد کنند سؤال می ،د.

در حالی که برخی از تنظیمات پیچیده‌تر ممکن است برای برخی من، باشد، سایر حرفه‌ای‌ها، مانند وبلاگ نویسان، فقط مایلند به ابزارهای اساسی در GA4 دسترسی داشته باشند و زمان و هزینه خود را برای درک ویژگی‌هایی که نیازی به استفاده از آنها ندارند تلف می‌کنند.

برخی از تبلیغ‌کنندگان توضیح دادند که بازاریابی کلاه یک‌سایزی به سر نمی‌برد.

تام دمرز، یکی از بنیانگذاران و شریک مدیریت SEO و آژانس PPC Measured SEM، به ما گفت:

  • “مشتریان از ایجاد مجدد گزارش های موجود خود در GA4، به ویژه برای موارد لبه خاص، ایجاد مجدد داشبورد در ابزارهای گزارش شخص ثالث – از جمله Looker Studio، ناامید هستند.”
  • همچنین کار زیادی در مورد بازآفرینی رویدادها / اه، در GA4 وجود دارد (و سردرگمی در مورد عدم مشاهده آن رویدادها در گزارش های خاص).

9. گزارش

اما صرف نظر از اینکه این تنظیم چقدر دشوار بوده است، کارشناس بازاریابی جستجو و سخنران SMX Advanced، Kayle Larkin به Search Engine Land گفت این مهم است که بازاریابان با آ،ین برنامه تحلیلی گوگل همراهی کنند، زیرا احتمالا برای مدت طول، در دسترس خواهد بود. او گفت:

  • یک ضرب‌المثل قدیمی وجود دارد که می‌گوید علف‌های آن طرف همیشه سبزتر نیستند.»
  • “مردم از اینترنت به روش‌های کاملاً متفاوتی نسبت به سال 2012 استفاده می‌کنند، و من GA4 را به ،وان پاسخ گوگل برای تجزیه و تحلیل وب‌سایت‌های آینده می‌دانم. صنعت به یک گزینه رایگان نیاز دارد.”
  • “بازاریابان باید لحظه ای م، کنند و به این فکر کنند که چه اطلاعاتی واقعا مفید و مفید است – آنچه که آنها باید بدانند.”
  • هیمانشو شارما در لینکدین به خوبی گفت: «به یاد داشته باشید که ما در ،ب و کار بازیابی اطلاعات نیستیم. ما در تجارت تجزیه و تحلیل داده ها برای بهبود ROI هستیم.”
  • در هر صورت، شما باید اطلاعات خود را درک کنید و اینکه چگونه از ابتکارات بازاریابی شما پشتیب، می کند.”

پیمانکار مستقل فروش و بازاریابی، جان اری،ون، به ما گفت:

  • وقتی در حال انتخاب بخش‌ها/ابعادها در GA4 هستید، به‌جای توانایی در Universal برای انتخاب/لغو انتخاب یک یا چند بخش در یک لیست و کلیک بر روی «اعمال»، باید سفارشی‌سازی را باز کنید یا مقایسه اضافه کنید، روی افزودن فیلتر کلیک کنید، یک بعد را انتخاب کنید. از یک کشویی طول،، سپس مقدار ابعاد را از یک کشویی دیگر انتخاب کنید، سپس اعمال کنید (و فقط می تو،د یکی را انتخاب کنید).
  • مسلماً تنها چند ث،ه تفاوت است، اما وقتی هر روز به ال،ای مختلف نگاه می‌کنید، تکرار این حرکت‌های اضافی UI زم، که قبلاً آن را سریع‌تر انجام می‌دادید، مأیوس‌کننده می‌شود.»
  • همان ساختار کشویی در ایجاد/ویرایش گزارش‌های GA4 استفاده می‌شود. لیست‌های کشویی طول، هستند و پیدا ، چیزی که به دنبال آن هستید دشوار است. می‌تو،د نام‌های جزئی را تایپ کنید و پس از شناختن آنها سریع‌تر آنها را پیدا کنید، اما در ابتدا بسیار سخت است که در همه آنها پیمایش کنید و آنچه را که می‌خواهید پیدا کنید.
  • همچنین، شما فقط می‌تو،د یکی را انتخاب کنید، بنابراین نگاه ، به ابعاد/مقدارهای متعدد دشوار است. من پاسخی برای رفع این مشکل نمی‌دانم، اما استفاده از آن را ناشیانه می‌دانم.»

2. لایه داده

یکی دیگر از شکایات رایج بازاریاب، که به نظرسنجی ما پاسخ دادند، کمبود ویژگی هایی بود که GA4 در مقایسه با Universal Analytics ارائه می دهد.

مشاور SEO جان مک آلپین به ما گفت:

  • این پلتفرم هنوز اشکالات زیادی دارد، و ما زمان بیشتری را صرف این می‌کنیم که بفهمیم چرا اسناد به درستی بر،ب‌گذاری نشده است و چرا داده‌ها ناسازگار هستند.»

وحشت نکنیم

Eb Gargano از Productive Blogging به ما گفت:

  • یکی از چیزهایی که من مشاهده کرده‌ام این است که بسیاری از وبلاگ‌نویس‌ها و ،ب‌وکارهای آنلاین کاملاً ذهن خود را نسبت به GA4 از دست داده‌اند – روزها (و در برخی موارد هفته‌ها) را با استرس بر این موضوع تلف می‌کنند، در حالی که زمان آنها می‌توانست خیلی بهتر در جای دیگری صرف شود.»
  • «حقیقت این است که ا،ر وبلاگ نویسان و مشاغل آنلاین فقط به یک راه اندازی ساده و درک گزارش های اساسی نیاز دارند. اما هیچ‌، این را نمی‌گوید، و صاحبان ،ب‌وکارهای آنلاین از این باور می‌ترسند که باید پول زیادی را برای دوره‌های گران قیمت و زمان زیادی برای ایجاد گزارش‌های سفارشی متعدد ،ج کنند.»
  • “من فکر می کنم واقعاً مایه شرمساری است که “GA4 Lite” برای کاربر، که فقط به داده های اولیه نیاز دارند وجود ندارد.”

7. کمبود امکانات

به گفته بسیاری از بازاریابان که در نظرسنجی ما شرکت ،د، گوگل تغییرات غیرضروری بسیاری را در مورد ساخت گزارش ایجاد کرده است و حجم کاری آنها را دشوارتر کرده است.

لارکین در ادامه توضیح داد که تغییر در هر پلتفرم و هر صنعتی می تواند باعث وحشت مردم شود. اما با گذشت زمان، اعتماد به نفس و آشنایی بیشتر می شود و باعث تغییر نگرش می شود. او نتیجه گرفت:

  • وقتی فیس بوک رابط کاربری خود را به روز کرد، همه دیوانه شدند و چیزی پیدا ن،د. این “وحشتناک” و “پایان فیس بوک” بود.”
  • از آنجایی که ما روزانه از فیس بوک استفاده می کنیم، این به سرعت فراموش شد و هیچ ، حتی به یاد نمی آورد که رابط کاربری قدیمی چه شکلی بود.
  • “واکنش به رابط GA4 – هنگامی که هر پلتفرمی رابط کاربری خود را تغییر می دهد، همان واکنش را مشاهده می کنید. مردم تغییر را دوست ندارند.”
  • “اما GA4 بسیار قابل تنظیم است و با LookerStudio – گزینه های زیادی برای دریافت گزارش ها برای تجسم اطلاعات و بینش ها به روشی م،ی دار وجود دارد.”

عمیق تر انجام داد

به نظر می رسید که بازاریابان به ویژه از حذف ویژگی های انتساب آزاردهنده باشند.

رابط کاربری GA4 بزرگترین مشکلی بود که خوانندگان ما گزارش ،د.

اگر برای پیمایش GA4 مشکل دارید، چرا برای یک دوره آموزشی GA4 ثبت نام نمی کنید؟