یکی از بنیانگذاران DeepMind می گوید که جستجوی امروز گوگل تا 10 سال دیگر وجود نخواهد داشت

از «گوگل صحبت ،» تا «صحبت ، با هوش مصنوعی». سلیمان معتقد است که به نقطه‌ای نزدیک می‌شویم که جستجوگران دیگر مجبور نخواهند بود فکر کنند “چگونه درخواست خود را تغییر دهم و این را بنویسم؟”

  • ما یاد گرفته ایم که با گوگل صحبت کنیم. این یک محیط دیوانه است. ما گوگل ، را یاد گرفته ایم، درست است؟ این فقط یک واژگان عجیب و غریب است که ما در طول 20 سال با گوگل توسعه داده ایم. نه، حالا این باید متوقف شود. تمام شد. آن لحظه تمام شده است و ما اکنون می‌تو،م با رایانه‌ها به زبان طبیعی روان صحبت کنیم، و این رابط جدید است.

گوگل به تعامل پاداش می دهد، نه پاسخ. سلیمان گفت که گوگل تولید محتوا را به گونه ای شکل داده است که به نفع بهینه سازی برای تبلیغات است و به سازندگان محتوا برای نگه داشتن افراد طول، تر در صفحات پاداش می دهد.

  • «شما وارد یک صفحه وب می‌شوید و تمام متن به گلوله‌های فرعی و سرصفحه‌های فرعی ت،یم شده است که با تبلیغات از هم جدا شده‌اند. شما پنج تا هفت یا 10 ث،ه را صرف پیمایش در صفحه می کنید تا تکه ای از پاسخی را که واقعاً می خواهید پیدا کنید. اما بیشتر اوقات شما فقط به دنبال یک قطعه سریع هستید. … که برای گوگل محتوای باکیفیت به نظر می رسد و “درگیر کننده” است.”

مدیر عامل گوگل در جستجو در 10 سال. در مصاحبه اخیر، از ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل پرسیده شد که آیا به پایان جستجوی مبتنی بر پیوند و 10 پیوند آبی نزدیک شده ایم یا خیر. پیچای گفت که جستجو در مقایسه با امروز “به روش های کاملاً متفاوت در دسترس کاربران بیشتر خواهد بود” و افزود:

  • “من فکر می کنم این تجربه در دهه آینده به طور اساسی تکامل خواهد یافت. ما باید با کاربران از نظر آنچه به دنبال آن هستند ملاقات کنیم.”

گوگل در سال 2033 بسیار متفاوت به نظر می رسد – جایی که مکالمه به جای جعبه جستجو، رابط است.

چرا ما اهمیت می دهیم. ChatGPT، بینگ جدید و تجربه مولد جستجوی جدید گوگل، همگی سیگنال های بزرگی از تغییر عمده در جستجو هستند. واضح است که هیچ چیز بلافاصله تغییر نخواهد کرد. اما در سال‌های آتی، این تغییرات می‌تواند به طور بالقوه روشی را که گوگل – به ،وان موتور جستجوی غالب – به وب و به ،وان محصول جانبی، SEO و PPC شکل داده است، تغییر دهد.

گوگل از نتایجی که افراد روی آن کلیک می‌کنند، مدت زم، که در وب‌سایت‌ها صرف می‌کنند و اینکه آیا برای اصلاح جستجوی خود به کادر جستجو بازمی‌گردند یا روی نتایج دیگر کلیک می‌کنند، می‌آموزد. او اضافه کرد:

  • “مشکل این است که [Google’s] استفاده از صفحات زرد دهه 1980 برای انجام آن مکالمه. و در واقع اکنون می‌تو،م آن مکالمه را به زبان طبیعی روان انجام دهیم.»

مصاحبه را تماشا کنید. ویدئو در زیر تعبیه شده است. یا اگر ترجیح می دهید می تو،د متن را بخو،د.


منبع: https://searchengineland.com/google-search-of-today-wont-exist-in-10-years-says-deepmind-co-founder-427647

که با توجه به مصطفی سلیمان، یکی از بنیانگذاران DeepMind (که گوگل در سال 2014 ،ید) در مصاحبه ای در پاد،ت No Priors.

خط پایین. سلیمان معتقد است که گوگل باید “بسیار نگران” باشد که جستجوی گوگل که امروز می د،م تا 10 سال آینده ی،ان نخواهد بود.

  • “این یک شبه اتفاق نمی افتد. یک انتقال وجود دارد. اما این نوع لحظات موجز، پویا، شخصی شده و تعاملی به نظر من به وضوح آینده است.»

گفتگوی جستجو گوگل در حال حاضر یک مکالمه “به طرز وحشتناکی دردناک” است، که در آن پاسخ به شکل 10 پیوند آبی است (اگرچه سلیمان به همه ویژگی های جستجو و تبلیغاتی که همچنین به ،وان “پاسخ” در SERP های امروزی عمل می کنند، اشاره نکرد).

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است