یادگیری اعتماد به عدم شفافیت از پلتفرم های تبلیغاتی

مگر اینکه به مشکل ایمنی برند برخورده باشید (ما در یک لحظه به آن خواهیم پرداخت) اما می تو،د کیفیت و کمیت را همزمان تولید کنید، گاهی اوقات ممکن است مجبور شوید هدف خود را بپذیرید (مثلاً ،ن 25 تا 44 ساله، زندگی می کنند. در 06117، فارغ‌التحصیل *دانشگاه من* دانشگاه هوفسترا، که از طرفداران جت‌های نیویورک هستند و از خواندن مطالب مربوط به تعطیلات به مکزیک لذت می‌برند، ممکن است در واقع فردی متفاوت از ،ی باشد که شما برای آن می‌روید (مثلاً ،ن 25 تا 44 ساله، زندگی در 06117، که بچه‌هایش در هافسترا شرکت می‌کنند، اما در واقع از طرفداران NY Jet هستند و سفرهای یک روزه را به تماشای برگ‌ها در پو،وس ترجیح می‌دهند.

اما حدس بزنید، تعداد سیناپس های ذهنی برای درک هر سناریو، برای هر مصرف کننده، می تواند:

  • مغز آدم را منفجر کن
  • مگر اینکه تیمی متشکل از 1000 ربات به صورت شبانه روزی کار کنند، زمان زیادی برای اجرا صرف می شود.

و سپس در اولین روز کاری پس از ا،اج انبوه Google در دفتر، رابط کاربری Google Ads به مدت 3 ساعت از کار می‌افتد – طول،‌ترین زم، که در 18 سال انجام این کار به یاد می‌آورم.

اما گوگل احساس کرد که تبلیغات شما باید برای آنها نیز نمایش داده شود، زیرا وقتی آنها به تمام نکات رفتاری نگاه می کنند (بسیاری از آنها را نمی تو،م ببینیم یا حتی درک کنیم)، متوجه می شوند که گروه دیگری نزدیک به مخاطب ایده آل شما وجود دارد که اگر یک جیمیل تصادفی نشان داده شود مکان تبلیغاتی، بیشتر از هدف ایده آل شما تبدیل می شود.

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و ،وماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.


منبع: https://searchengineland.com/trust-lack-of-transparency-ad-platforms-392670

اما مهمترین چیز این است که اجرا را تماشا کنید. اگر در حال حرکت نیست، آن را متوقف کنید. آن را م، کنید، دوباره گروه بندی کنید، دوباره برنامه ریزی کنید، و فهرست چک خود را برای طرح بازی جستجوی پولی بعدی خود پایین بیاورید.

بنابراین با مواجهه با این واقعیت که سطح شفافیت و بینش مورد علاقه ما یک هفته بعد از هرگز بازمی گردد، زمان آن فرا رسیده است که یاد بگیریم به حالت عادی جدید اعتماد کنیم.

پلتفرم ها فقط امروز پول شما را نمی خواهند

علیرغم آنچه که ما در مورد آنها فکر می کنیم، ناتو، در تشخیص تعداد نمایش حدا،ر عملکرد از محل قرارگیری GDN یک دردسر است، اما نه بد آنها قصد ندارند ما را در یک ماه با عملکرد ، رها کنند و فرار کنند.

هر مدیر خلاق یا رشته‌ای از طراحی گرافیک می‌خواهد در مورد طرح‌بندی خلاقانه، همکاری و قرار دادن آگهی خود حرف آ، را بزند.

آنها این کار را نه به این دلیل انجام می دهند که پول نقد شما را می گیرند و اداره می کنند، بلکه به این دلیل که به رشد ،ب و کار شما اعتقاد دارند.


آیا کشیدن ، دردناک خواهد بود؟ کاملا.

ما به ،وان تبلیغ کننده این توانایی را داریم که یک واحد تبلیغاتی را خاموش کنیم. اما تنها در صورتی باید این کار را انجام داد که ابتدا موارد زیر را ارزیابی کرده باشند:

  • آیا می دانم واحد تبلیغات چه می کند؟
  • آیا می دانم چگونه واحد تبلیغات نتایج خود را ارائه می دهد؟
  • آیا نتایج حاصل از آن در جهت من، برای اه، من حرکت می کند؟

یک بار دیگر، شما تبلیغ کننده، کنترل جهت و مهمتر از آن، سوئیچ کشتن را دارید. اما برای تنظیم دقیق آن باید به پلتفرم اعتماد کنید.

شما هنوز هم می تو،د جزئیات را بدست آورید، اما برای به دست آوردن آن باید بیشتر تلاش کنید

آن لحظه، زم، که نمی‌تو،د به مدیر مدیر عامل توضیح دهید که تبلیغات شما کجا هستند، برای چه چیزی نشان داده می‌شوند و نه کاملاً به چه ،ی نشان می‌دهند، ولی که 1000% بسیار خوب به نظر می رسد.

اما این اکنون تاکید مجددی بر تست A/B کرده است. آنچه را که نمی‌تو،د کنترل کنید بپذیرید (جایگاه، مخاطبان، وفاداری که به یک امتیاز خاص Real Housewives دارید)، و روی چیزهایی تمرکز کنید که هنوز می‌تو،د کنترل کنید:

  • خلاق.
  • صفحات فرود.
  • بخش های مخاطب
  • هدف گذاری.
  • و بیشتر.

دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


علیرغم آنچه باور دارید، هنوز هم کنترل را در دست دارید

آیا مق، با شر ضروری لازم است؟ همچنین بله.

با در نظر گرفتن این موضوع، فقط به این دلیل که نمی تو،د همه چیز را قبل یا بعد از راه اندازی ببینید، به این م،ی نیست که اشتباه است. این بدان م،ی است که آنها با کمی جعبه سیاه کار می کنند.

یک پلتفرم با همه الگوریتم‌های پیچیده‌اش، در بهترین حالت مطلق (ی،ی حجم ایده‌آل، تبدیل‌ها، فصلی بودن، بودجه، بر،ب‌گذاری، پیوند دادن، و غیره) و تحت سناریوهای غیر «برای من منحصربه‌فرد»، احتمالاً به طور ذاتی تولید خواهد کرد. عملکرد بهتر در جعبه سیاه خود، نسبت به هر ،ی که در حالت دستی است.

همه ما در یک مقطع زم، این رویکرد را در پیش گرفته ایم.

شما فقیر نیستید که هیچ تصوری از جایی که تبلیغ شما راه اندازی می شود نداشته باشید. (سلب مسئولیت: من می دانم که شما به چه فکر می کنید – و من موافقم. GA4 واقعاً همه چیز را به یک کابوس زنده برای جمع آوری داده ها تبدیل می کند، با حسن نیت از آستانه های نمونه برداری.)

اما اسکریپت‌ها و پارامترهای ساده، اگر می‌خواهید چیزی را رها کنید، می‌توانند به شما اجازه دهند داده‌ها و مکان‌های اضافی را در URL‌هایی که می‌توانند به سیستم تجزیه و تحلیل یا CRM خود بازگردانند، ردیابی کنید.

همانقدر که من از عدم شفافیت پلتفرم ها گلایه دارم، واقعیت این است که ما به ،وان تبلیغ کننده در این زمینه انتخابی نداریم. در یک دوره وسواس حفظ حریم خصوصی، پلتفرم‌های تبلیغاتی به چنین خواسته‌هایی و برخی ارگان‌های ،تی خارجی و داخلی خم می‌شوند.

موضوع اینجاست:

با حسن نیت فدرال، 3 پلتفرم بزرگ برای سرگرمی مخفی نیستند (امیدوارم)، بلکه به این دلیل که بسیاری از داده ها باید کور شوند. فقط باید مایل باشید که برای شکار همه چیز وقت بگذارید.

غذای آماده

در همین حال، توانایی کمی ، برخی از این داده‌ها به آرامی در بخش تجزیه و تحلیل (سلام، GA4)، به همان اندازه موفقیت‌آمیز و قابل دوام شده است که یک کوارتربک اصلی نیویورک جتس برای بیش از دو فصل است.

بنابراین این باید این باور را در یک تبلیغ‌کننده القا کند که فقط به این دلیل که پلتفرم پول شما را می‌خواهد، به این م،ی نیست که نمی‌خواهد شما را به طور سودآوری رشد دهد. به یاد داشته باشید که پلتفرم های تبلیغاتی به جای صرفاً سه ماهه، به ارزش مادام العمر یک تبلیغ کننده نگاه می کنند.

هنگامی که روی آن ها تمرکز کردید، هر آزمایش ممکنی را انجام دهید، جایی که می تو،د یک ،صر کنترل واقعی داشته باشید:

  • مخاطبان / بخش ها
  • هدف گذاری جغرافیایی
  • کپی/تصاویر آگهی
  • صفحات فرود.
  • و غیره.

اما اگر آنها در یک قابلیت تبلیغاتی بدون شفافیت و عملکرد ضعیف بفروشند، آنگاه تبلیغ‌کنندگان از آن خارج می‌شوند و درآمدی ،ب نمی‌کنند (یادآوری سرگرم‌کننده یاهو جمینی).

بنابراین، اینجاست که همه چیز می ،بد. شما ممکن است هر سه مورد را ارزیابی کنید، اما اگر نتو،د به دو سوال اول پاسخ دهید و سوال آ، “بله” باشد، ممکن است از همه چیز بیشتر باشد. یا همانطور که من اغلب این مفهوم را می نامم، “اگر ،اب نیست، آن را تعمیر نکنید.”

بله، شما شفافیت زیادی را در مورد جزئیات از دست داده اید. شما اکنون بیش از هر زمان دیگری در دام روش جعبه سیاه هستید.

می تو،د بگویید: «مواظب من باش، جون! من از گوگل یا فیسبوک کنار می‌روم و خوب می‌شوم.»

هر پلتفرم تبلیغاتی زیر آفتاب می داند که هدف شماره یک آن ،ب درآمد برای خود است.

هنگامی که در نهایت خنده ام تمام شد و بعد از اینکه به مدیر ارشد اجرایی خود توضیح دادید که یکی از بزرگترین منابع ترافیک وب سایت خود را متوقف کرده اید، زیرا شرکت های بزرگ بد جزئیات بیشتری به شما ارائه نمی دهند، می تو،م یک گفتگوی جدی در مورد واقعیت داشته باشیم.

علیرغم آنچه شما فکر می کنید، نمی د،د که چه درصدی از ترافیک جستجوی Bing شما از Ya،o.com می آید، ارزش وقت گذاشتن برای فهمیدن آن را ندارد.

این به کاهش فقدان شفافیت کمک می‌کند و در عین حال عدم شفافیت را می‌پذیرد و به شما کمک می‌کند تا به آینده جواهر پنهان بعدی بروید تا ماه خود را به ،وان یک تبلیغ‌کننده ،اب کنید.

و حتی خود را به خود زحمت ندهید که از Yelp برای گزارش دقیق بخواهید (در دفاع از آنها، آنها همیشه ثابت مانده اند).

وقتی این مقاله را می نویسم، کنایه را در تیتر می بینم…

با یک سری تغییرات در سمت پلتفرم (Performance Max، Facebook Advantage+ یا تغییر Bing به شبکه‌ها برای گنجاندن “ترافیک انتخابی” در آن)، وضعیت فعلی شفافیت در مورد مکان، زمان و نحوه نمایش تبلیغات ما مبهم‌تر از همیشه است.

یادگیری اعتماد به سه پلتفرم اصلی – گوگل، بینگ (من از نامیدن آن به ،وان تبلیغات مایکروسافت خودداری می کنم) و فیس بوک (هنوز هم از اینکه آن را متا نامم بدم می آید) – که فقط در یک ماه گذشته ده ها هزار کارمند را ا،اج کرده اند.

بیایید وانمود کنیم که آن فیل در اتاق را نادیده می گیریم و در مورد اینکه چگونه می تو،م یاد بگیریم به چیزی که (دیگر) نمی تو،م روی سکوها ببینیم اعتماد کنیم، بحث کنیم.

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است