در کنفرانس سالانه Search On گوگل، این شرکت هفت ویژگی جدید و به روز رس، برای جستجوی محلی را اعلام کرد.
این بهروزرس،ها نحوه کاوش افراد در محلهها، ،بوکارها و رستورانها را در جستجوی Google بهطور قابلتوجهی بهبود میبخشد.
تغییرات جستجوی محلی که به زودی منتشر می شوند عبارتند از:
- رستوران ها را بر اساس ظرف غذا جستجو کنید
- غذاهای تخصصی رستوران را کشف کنید
- پشتیب، بیشتر از منوهای دیجیتال
- پیشرفتهایی در نمای زنده Google Maps
- نماهای هوایی از مکان های دیدنی معروف
- نمای فراگیر
- حال و هوای محله را بررسی می کند
تمام جزئیات مربوط به این به روز رس، ها را در بخش های زیر بخو،د.
1. رستوران ها را بر اساس غذا جستجو کنید
گوگل قابلیت های جستجوی رستوران خود را با قابلیت یافتن مکان های محلی که غذای خاصی سرو می کنند ارتقا می دهد.
تجربه جستجوی جدید به شما این امکان را میدهد که درخواستی مانند «کوفتههای سوپ در نزدیکی من» را وارد کنید و Google فهرستی از رستورانهایی را که آن را ارائه میدهند برمیگرداند.
میتو،د با فیلترهای مخصوص غذاهای گیاهی، غذاهای تند، و موارد دیگر، ویژگیهای بیشتری پیدا کنید.
2. غذاهای تخصصی رستوران را کشف کنید
رستوران های محلی معمولاً کیفیت منحصر به فردی دارند که در جامعه به آن شهرت دارند.
شناسایی کیفیت در جستجوی گوگل می تواند دشوار باشد زیرا رتبه بندی ستاره ها کل داستان را بیان نمی کند.
به زودی، گوگل به جستجوگران کمک می کند تا رستوران ها را پیش نمایش و ارزیابی کنند تا بهتر بفهمند چه چیزی آنها را منحصر به فرد می کند.
در اینجا نمونهای از فهرست یک رستوران محلی با نکات برجسته «مردم میگویند» در بالای صفحه آورده شده است.
گوگل از یادگیری ماشینی برای تجزیه و تحلیل تصاویر و نظرات استفاده می کند تا مشخص کند یک مکان چه چیزی را متمایز می کند.
3. پشتیب، بیشتر از منوهای دیجیتال
گوگل پوشش خود را از منوهای دیجیتال گسترش می دهد و در عین حال آنها را با تصاویری غنی تقویت می کند و آنها را به طور قابل اعتماد به روز نگه می دارد.
در یک پست وبلاگ، گوگل توضیح می دهد که چگونه می تواند منوهای دیجیتالی بیشتری را بدون نیاز به کار اضافی از صاحبان رستوران اضافه کند:
«ما اطلاعات منوی ارائه شده توسط مردم و بازرگانان را که در وبسایتهای رستورانهایی که از استانداردهای باز برای اشتراکگذاری دادهها استفاده میکنند، یافت میکنیم. برای انجام این کار، ما از پیشرفتهترین فناوریهای درک زبان و تصویر، از جمله مدل یکپارچه چند وظیفهای خود استفاده میکنیم.»
گوگل می گوید که محبوب ترین غذاها را به نمایش می گذارد و گزینه های مختلف رژیم غذایی از جمله گیاهخواری و گیاهخواری را معرفی خواهد کرد.
4. بهبودهایی برای مشاهده زنده در نقشه های گوگل
گوگل در حال ارتقای قابلیتی است که سه سال پیش معرفی کرده بود به نام Live View که به شما امکان می دهد هنگام مشاهده از منظره یاب دوربین گوشی خود، مسیرها را پیمایش کنید.
علاوه بر پیمایش از یک مکان به مکان دیگر، به زودی می تو،د چیزهایی را که در مجاورت خود هستند جستجو کنید.
Google مثالی از استفاده از Live View برای یافتن دستگاه خودپرداز در فاصله چند قدمی جایی که فرد ایستاده است را به اشتراک می گذارد:
«بگویید که به یک بازار در فضای باز میروید و باید پول نقد بگیرید. با جستجو با نمای زنده، به سادگی تلفن خود را برای جستجو و مشاهده فورا دستگاه های خودپرداز در یک منطقه بلند کنید. همچنین می تو،د مکان های مختلفی را مشاهده کنید – از جمله کافی شاپ ها، خواربار فروشی ها و ایستگاه های حمل و نقل. ما ساعات کاری و میزان شلوغی یک مکان را به شما نشان میدهیم، و میتو،د برای مشاهده جزئیات بیشتر روی هر مک، ضربه بزنید، مانند خدماتی که آرایشگاه پایین خیابان ارائه میدهد.»
جستجو با نمای زنده در ماههای آینده در لندن، لس آنجلس، نیویورک، سانفرانسیسکو، پاریس و توکیو آغاز میشود.
5. نماهای هوایی از نقاط دیدنی
گوگل بیش از 250 منظره هوایی واقعی از مکان های دیدنی جه، دارد.
گوگل همه مکانهای دیدنی را با مناظر هوایی فهرست نمیکند، به جز اینکه میگوید «از برج توکیو تا آکروپولیس را در بر میگیرند».
6. نمای همه جانبه
نمای غوطهور به شما این امکان را میدهد تا با تجربهای که شما را به داخل ساختمانها و سایر موسسات میبرد فراتر از نمای خیابان بروید.
علاوه بر این، نمای همه جانبه به شما نشان می دهد که یک مکان چقدر شلوغ خواهد بود و آب و هوا در یک تاریخ و زمان معین چگونه خواهد بود.
نمای همه جانبه در ماههای آینده در لسآنجلس، لندن، نیویورک، سانفرانسیسکو و توکیو در اندروید و iOS منتشر خواهد شد.
7. Vibe Check The Neighbor،od
ویژگی جدید «حالت محله» در Google Maps به شما حس یک محله را قبل از بازدید می دهد.
Google آنچه جدید است، سنگهای قیمتی محلی و آنچه ارزش کاوش دارد را برجسته می کند.
ع،ها و اطلاعات مفید از انجمن نقشههای Google هنگام مرور محله روی نقشه ظاهر میشوند.
گوگل میگوید از ،یبی از هوش مصنوعی و اطلاعات ارسالی توسط کاربر برای تقویت ویژگی فضای محله استفاده میکند، که در ماههای آینده در سطح جه، در اندروید و iOS عرضه خواهد شد.
تصویر ویژه: Lissa M/Shutterstock
منبع: https://www.searchenginejournal.com/google-announces-7-local-search-updates/466500/