گوگل درآمد جستجوی Chrome iOS را با اپل به اشتراک می گذارد

گوگل میلیاردها دلار به اپل پرداخت و موافقت کرد که سود خود را با اپل ت،یم کند تا تهدید و ترس اپل را به ،وان یک رقیب از بین ببرد.

چرا ما اهمیت می دهیم. تقریبا هر سال شایعاتی در مورد اینکه اپل بالا،ه از موتور جستجوی خود برای رقابت با گوگل رونمایی می کند، می شنویم. با این حال هرگز اتفاق نیفتاده است. ممکن است این یک – یا باشد را – به این دلیل؟ آیا گوگل اساساً به اپل پول می دهد تا به یک رقیب جستجو تبدیل نشود و بنابراین، هر دو وضعیت موجود خود را حفظ می کنند؟

چیزی که جدید نیست گوگل در طول سال ها میلیاردها دلار به اپل پرداخت کرده است تا گزینه جستجوی پیش فرض در دستگاه های اپل باقی بماند. چیزی که به ،وان یک معامله 1 میلیارد دلاری شروع شد، به ارزش تبدیل شد سالانه 15 میلیارد دلار ،ن زده می شود (در سال 2021) به اپل.

فاش شدن سهم درآمد در یک گزارش 356 صفحه ای که در 10 ژوئن 2022 منتشر شد، یک ویرایش کلیدی وجود داشت:

اگر اپل به یک رقیب در تجارت جستجو تبدیل می شد، گوگل نیمی از تجارت خود را از دست می داد.

گوگل جنبه اپل را به ،وان یک رقیب بالقوه برای «Code Red» می‌دانست.

طبق گزارش The Register، این کلمه ویرایش شده “Chrome” است. و از بخش دیگری از گزارش CMA حذف شد:

ما تکامل معامله جستجوی Google-Apple را در سال های قبل پوشش داده ایم:

بیش از نیمی (50%) از تجارت جستجوی گوگل از طریق استفاده از دستگاه های اپل انجام شده است.

حفظ سلطه؟ غیرممکن است که گوگل و اپل را انکار کنیم که دارای یک رابطه سودمند متقابل هستند. و نظریه دیگری در مورد اهمیت این رابطه در درون وجود دارد این دعوای ضد تراست، که ادعا می کند:

از آنجا که بیش از نیمی از ،ب و کار جستجوی گوگل از طریق دستگاه های اپل انجام می شد، اپل یک تهدید بالقوه بزرگ برای گوگل بود و این تهدید توسط گوگل به ،وان “کد قرمز” تعیین شد.

بر اساس گزارش جدید The Register، گوگل سهمی از درآمد حاصل از ترافیک جستجوی کروم را به اپل پرداخت می کند.

طبق این قراردادها، اپل سهم قابل توجهی از درآمد را از ترافیک جستجوی گوگل در سافاری و [redacted] در دستگاه های iOS پرداخت‌های ،نی Google به اپل برای وضعیت پیش‌فرض جستجو در Safari (£[1-1.5] مجموعاً در سال 2021 برای ،ستان) به طور قابل توجهی بیشتر از آنهایی بود که برای بزرگترین شریک بعدی آن، سامسونگ، ساخته شد. این سطح بالای پرداخت احتمالاً منع، کننده موقعیت قوی اپل در مرورگرها (و سایر نقاط دسترسی جستجو) و موتورهای مرورگر (از طریق محدودیت WebKit) است.

داستان را بخو،د. جزئیات بیشتر در آنچه که سازمان دیده بان بریت،ا ویرایش کرد: گوگل به اپل درآمد جستجوی کروم iOS را کاهش می دهد توسط توماس کلابرن


منبع: https://searchengineland.com/report-google-sharing-chrome-ios-search-revenue-with-apple-393296

Google در شرایط زیر سهمی از درآمد جستجویی که از ترافیک مرورگر در iOS به دست می‌آورد به اپل می‌پردازد: در ازای این که ارائه‌دهنده جستجوی پیش‌فرض در Safari است، Google سهمی از درآمد حاصل از ترافیک جستجوی Safari را به اپل می‌پردازد. و بر اساس ترتیبات تجاری مختلف، گوگل سهمی از درآمد حاصل از آن را به اپل می پردازد [redacted] ترافیک جستجو

– CMA، ا،یستم های موبایل، گزارش نهایی مطالعه بازار

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است