کدام یک برای شما بهتر است؟


بازاریابان محتوا بیش از هر زمان دیگری از محتوای ویدیویی استفاده می کنند.

در سال 2022، 86% ،ب و کارها از ویدئو به ،وان یک ابزار بازاریابی استفاده می کنند.

جدای از ظهور TikTok، به ویژه در طول همه گیری، بازاریابان بیشتری در حال ایجاد ویدیو هستند و 46% بازاریابان گفتند که به این دلیل است که ساخت ویدیوها در داخل آسانتر شده است.

به ،وان یک بازاریاب محتوا، آیا باید از این کار استفاده کنید؟

و یوتیوب “سنتی” تر چیست؟

در سراسر جهان، یوتیوب بخشی از 3 شبکه رسانه اجتماعی برتر است. TikTok هنوز تازه نشده است، اگرچه به طور پیوسته در حال صعود به رتبه پنجم است.

فقط به این دلیل که TikTok جدیدترین بچه در بلوک است به این م،ی نیست که باید تمام بودجه های ویدیویی خود را به آن اختصاص دهید.

انتخاب بین این دو نیاز به تفکر و بررسی دقیق دارد. شما باید نوع محتوا، مخاطبان هدف، نرخ تعامل و هزینه های بازاریابی تأثیرگذار را در نظر بگیرید.

بنابراین، کدام یک از این دو پلتفرم ویدیوی ویروسی برای تجارت شما منطقی تر است؟

بیایید شیرجه بزنیم

TikTok چیست؟

پس از اینکه شرکت فناوری چینی ByteDance در سال 2017 Musical.ly را ،یداری کرد، فناوری آن منتقل شد. بنابراین، TikTok متولد شد.

TikTok (به‌طور محلی Douyin نامیده می‌شود) یک پلتفرم رسانه اجتماعی کاربرپسند است که به کاربران اجازه می‌دهد ویدیوهایی با فرم کوتاه بسازند.

با یک ویرایشگر ویدیوی رایگان درون برنامه‌ای، هر ،ی می‌تواند فیلترها، بر،ب‌ها و تبدیل متن به گفتار را برای یک ویدیوی ۱۵ ث،ه‌ای اضافه کند.

TikTok بیش از یک میلیارد کاربر ماهانه، آن را به پربارگیری ترین برنامه در سراسر جهان در سال 2021 تبدیل می کند.

یوتیوب چیست؟

با بیش از 2.1 میلیارد کاربران فعال ماهانه، پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدیو بسیار طول،‌تر بوده است. یوتیوب که در سال 2005 راه اندازی شد، تکیه گاه اصلی برای اشتراک گذاری محتوای ویدیویی بوده است.

سه کارمند سابق PayPal یوتیوب را به ،وان راهی برای سرگرمی مردم با اشتراک‌گذاری ویدیوهای خانگی خود تأسیس ،د. (اولین چند ویدیوی ویروسی YouTube را به خاطر دارید؟)

در مقایسه با TikTok، ویدیوهای YouTube بسیار طول، تر هستند.

عواملی که باید هنگام انتخاب بین TikTok و YouTube در نظر گرفت

TikTok یوتیوب
مخاطب (ایالات متحده) 50% بین سنین 18 تا 24 سال، 17.7 درصد بین سنین 12 تا 17 سال 95% بین 18 تا 29 سال
میانگین طول محتوا 15 تا 60 ث،ه 11.7 دقیقه
میانگین زمان صرف شده در روز 45.8 دقیقه یک روز 45.6 دقیقه یک روز
ترافیک (ارگ،ک) 318.2 میلیون 646 میلیارد
ترافیک (پرداخت شده) 643600 65.1 میلیون
سوله های موفق
  • رقص
  • کمدی
  • سازندگان کوچکتر/متخصص
  • محصولات ضروری
  • تفکیک اخبار
  • هک های آرایش و مد با کلیپ های صوتی مد روز
  • Storytime (POV اول شخص)
  • محتوای همیشه سبز
  • ویدیوهای Lifehack و DIY
  • چگونه
  • بازی، مردم و وبلاگ ها
  • موسیقی و سرگرمی
  • رویدادهای ورزشی
هزینه برای حساب های تجاری $o – حساب رایگان $o – حساب رایگان

مخاطبان برای TikTok در مقابل YouTube

TikTok مخاطبان آمریکایی جوان تری دارد

اگر در حال بازاریابی برای نوجوانان، با نام مستعار، Gen Z (و در نتیجه، نسل آلفا که سال آینده نوجوان خواهند شد)، TikTok یک شرط قوی است.

از آوریل 2022:

تقریبا نیمی از کاربران TikTok در ایالات متحده بین 18 تا 34 سال بودند که بزرگترین گروه جمعیتی را برای این پلتفرم تشکیل می دادند.

کاربران TikTok بین 12 تا 17 سال تقریباً 17.7٪ از پایگاه کاربران محبوب برنامه های ویدئویی اجتماعی در ایالات متحده را تشکیل می دهند، در حالی که 2.5٪ از کاربران TikTok در این کشور 11 سال یا کمتر هستند.

این بدان م،ی است که TikTok به ویژه در Gen Z محبوب است در حالی که بیشتر و بیشتر بزرگسالان به طور پیوسته به کاربران برنامه تبدیل می شوند.

توجه داشته باشید که کودکان کوچک‌تر از ۱۲ سال به بالا می‌توانند به TikTok دسترسی داشته باشند (این برنامه برای دریافت نمایه به حداقل ۱۲ سال سن نیاز دارد).

ژنرال Z و هزاره ها بیشتر به یوتیوبرها اعتماد دارند

اگر می‌خواهید به Millennials دسترسی پیدا کنید (در حالی که نسل Z قدیمی‌تر را در نظر دارید) و معتبرتر دیده شوید، YouTube می‌تواند شرط امن‌تری باشد.

طبق تحقیقات پیو:

«در سال 2021، 95% از بزرگسالان ایالات متحده بین 18 تا 29 سال گفتند که از YouTube استفاده می کنند (دموگرافیک سنی با بالاترین درصد) در حالی که تنها 49٪ از بزرگسالان ایالات متحده که بالای 65 سال دارند از YouTube استفاده می کنند.

طبق گزارش فرهنگ و روند YouTube در سال 2022، 83% ژنرال Z محتوای آرامش‌بخش را در YouTube تماشا می‌کند تا به آرامش آنها کمک کند.

در نهایت، در یک نظرسنجی توسط Ypulse، یوتیوبرها مورد اعتمادترین چهره های عمومی بودند (31%) در میان افرادی که مورد بررسی قرار گرفتند، 12٪ از TikTokers پیشی گرفت.

TikTok در مقابل YouTube: قالب و طول محتوا

در TikTok آن را کوتاه و شیرین نگه دارید

TikTok حدا،ر سه دقیقه طول دارد. TikTok یک بهینه 21 تا 34 ث،ه برای علاقه مند نگه داشتن بینندگان، اما ویدیوهای متوسط ​​دوام دارند 15 تا 60 ث،ه.

در حالی که فضای کمی برای ویدیوهای توضیح دهنده همه جانبه باقی می گذارد، همچنان می تو،د محتوای باکیفیت در حال حرکت ایجاد کنید و آن را به یک مجموعه غیر زمان بندی تبدیل کنید.

TikTok از ویدیوهای کوتاه با نسبت تصویر 9:16 استفاده می کند. به صورت عمودی برای دستگاه های تلفن همراه بهینه شده است.

این پلتفرم همچنین دارای TikTok LIVE است، یک ویژگی برای سازندگان برای برقراری ارتباط همزمان با مخاطبانشان (به پرسش و پاسخ یا تجربیات کنسرت).

ویدیوهای طول، تر را به YouTube بسپارید

حساب‌های تأیید شده در YouTube می‌توانند تا دو ساعت ویدیو اجرا کنند، در حالی که حساب‌های تأیید نشده فقط 15 دقیقه می‌توانند آپلود کنند. طول متوسط ​​برای ویدیوها است 11.7 دقیقه.

در حالی که ویدیوهای YouTube در دستگاه های تلفن همراه محبوب هستند (49.3٪ در حال تماشای YouTube تلفن همراه)، انتظار می‌رود که با ادامه دسترسی YouTube بر روی دسکتاپ و دستگاه‌های تلویزیون، این تعداد کاهش یابد.

نسبت تصویر 16:9 را در نظر داشته باشید زیرا برنامه‌های YouTube با تلویزیون‌های هوشمند، کنسول‌های بازی و سایر ابزارها محبوب‌تر می‌شوند.

یوتیوب ویژگی پخش زنده خود را در سال 2011 برای سازندگان راه اندازی کرد.

این پلتفرم به خاطر پخش زنده بازی، Superbowl، المپیک و موارد دیگر مشهور است.

علاوه بر این، یوتیوب‌برها می‌توانند فهرست‌های پخش محتوا را تنظیم کنند و به بینندگان این امکان را می‌دهند تا ساعت‌ها با گزینه پخش خودکار از پخش موسیقی و محتوای مرتبط لذت ببرند.

توجه داشته باشید: میانگین زمان در روز برای هر دو کانال حدود 45 دقیقه است که TikTok با یک مو برنده است 45.8 دقیقه در مقایسه با یوتیوب 45.6 دقیقه.

مقایسه الگوریتم TikTok با YouTube

محتوایی وجود دارد که در هر دو پلتفرم به خوبی کار می کند (بررسی محصول و ویدیوهای واکنش را در نظر بگیرید).

با این وجود، در اینجا انواع محتوایی که هر کانال برای آنها بیشتر شناخته شده است آورده شده است.

برای بررسی عمیق‌تر الگوریتم جستجوی قدرتمند TikTok یا چگونگی تغییرات اخیر نتایج جستجوی YouTube، توصیه می‌کنیم در پیوندهای ارائه شده بیشتر در مورد آنها مطالعه کنید.

TikTok: طاقچه هایی که موفق می شوند

نمونه ای از محتوای محبوب tiktok: اکتشافات مرتبط با لایف هکاسکرین شات از TikTok، سپتامبر 2022

محتوای کوچک هرگز به این اندازه قابل هضم نبوده است، زیرا سازندگان از TikTok برای پخش محتوای ساده در میم‌ها، محتوای آموزشی، همگام‌سازی لب و ویدیوهای رقص استفاده می‌کنند.

اینها اغلب شامل مجموعه های محتوای تخصصی مانند آمازون تصادفی می یابد که فقط سیلی می زند، چیزهایی که من تازه در 30 سالگی کشف کردم، یا متخصص، که به یک هشتگ خاص متصل هستند و محتوای آن معمولاً به یک تخصص اختصاص دارد. (توجه: این می تواند فرصتی برای صنعت یا جایگاه ،ب و کار شما باشد.)

برندهای کوچک و بزرگ می توانند با اینفلوئنسرها برای ایجاد محتوای ساده، جذاب و بالقوه ویروسی کار کنند. دیدن چگونه رژ لب عسلی مشکی کلینیک به فروش رفت به دلیل ویدیوهای TikTok که آگاهی را گسترش می دهند.

محتوای TikTok Creator تمایل دارد که مرتبط و معتبر باشد. می تو،د از ابزار TikTok Insights استفاده کنید تا ببینید چه چیزی برای هر نسل در چه صنعتی کار می کند.

سوله هایی که در یوتیوب کار می کنند

محتوای پرطرفدار در یوتیوب شامل ویدیوهای آموزشی، بررسی محصول، موزیک ویدیو، طرح‌های کمدی و موارد دیگر است.

نام تجاری شما می تواند از همکاری با YouTubers (مطمئن ترین چهره ها، طبق نظرسنجی بالا) بهره مند شود. به ،وان مثال، NordVPN غالباً با بازبینان ابزارهای فناوری، مانند Techmoan.

YouTube می تواند برای محصولاتی که به راحتی در قالب های کوتاه نمایش داده نمی شوند بهتر باشد. علاوه بر این، آموزش های یوتیوب لحن جدی تری دارند.

قالب‌های تبلیغاتی TikTok

برای قالب های تبلیغاتی TikTok، گزینه های زیر را دارید (برای یادگیری نحوه استفاده از آنها به تبلیغات TikTok برای مبتدیان مراجعه کنید: راهنمای کامل و مراحل موفقیت).

  • TopView: یک فرمت ویدیویی 60 ث،ه ای و جذاب، بدون حواس پرتی.
  • تبلیغات درون فید: یک نوع تبلیغ با الهام از بومی که به طور یکپارچه در صفحه “برای شما” بیننده ادغام می شود.
  • چالش هشتگ برند: UGC (محتوای تولید شده توسط کاربر) با استفاده از کمپین هشتگ برند شما.
  • جلوه های مارک: بر،ب ها، فیلترها یا جلوه های ویژه مارک دار.

فرمت های تبلیغات YouTube

برای ویدیوهایی که دارای ویژگی های ،ب درآمد از تبلیغات هستند، اینها قالب‌های تبلیغات ویدیویی زیر هستند برای حساب های تجاری YouTube در دسترس است.

راهنمای کامل مبتدیان برای تبلیغات ویدیویی YouTube را بخو،د تا راهنمای جامعی در مورد نحوه استفاده از آنها داشته باشید.

  • تبلیغات ویدیویی قابل رد شدن: یک تبلیغ ویدیویی با گزینه ای برای بینندگان که پس از پنج ث،ه از آن رد شوند.
  • تبلیغات ویدیویی غیر قابل رد شدن: این تبلیغات به بینندگان اجازه نمی‌دهد از این ویدیوی معمولاً 15 تا 20 ث،ه‌ای بگذرند.
  • تبلیغات باپر: حدا،ر شش ث،ه طول می کشد، این تبلیغات باید قبل از مشاهده ویدیو مشاهده شوند.
  • تبلیغات همپوش،: این تبلیغات فقط در دسکتاپ دیده می شوند، 20٪ صفحه نمایش پایین یک ویدیو را اشغال می کنند.

ویدیوهای یوتیوب می توانند درآمدزایی داشته باشند و می توانند درآمد تبلیغاتی مش، ،ب کنند.

راه اندازی حساب های تجاری در هر دو پلتفرم رایگان است. به خاطر داشته باشید که TikTok حداقل 50 دلار برای هزینه تبلیغات دارد، در حالی که YouTube Ads ارائه می دهد 100 دلار اعتبار رایگان وقتی 50 دلار برای تبلیغات ویدیویی ،ج می کنید.

نتیجه

آیا باید یکی را بر دیگری ترجیح دهید؟

در ظاهر، TikTok.com دارد 318.2 میلیون ترافیک ارگ،ک و YouTube.com دارد 646 میلیارد.

برای پولی، ترافیک TikTok 643600 است، در حالی که YouTube به 65.1 میلیون می رسد.

YouTube و TikTok اینجا هستند تا بمانند، و در حالی که ترافیک YouTube بیشتر به نظر می رسد، صعود سریع TikTok به اوج یکی از مواردی است که باید مراقب آن بود.

به طور معمول، هر دو برای بازاریاب هایی که در بازاریابی ویدئویی سرمایه گذاری می کنند ایده آل هستند. 87% بازاریابان می گویند که ویدیو به آنها کمک کرده است تا ترافیک خود را افزایش دهند و 82٪ در زمان ماندگاری.

بهترین پلتفرم به برند شما و نوع محتوایی که برای آن منابع دارید، چرخه ،ید مشتری، اه، رسانه های اجتماعی و بودجه شما بستگی دارد.

هنگامی که عاقلانه استفاده می شود، هر کدام از این دو را انتخاب کنید به سود ،ب و کار شما در بلندمدت کمک می کند.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: Daxiao Productions/Shutterstock




منبع: https://www.searchenginejournal.com/tiktok-vs-youtube/466185/

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است