چگونه SERP های گوگل را تجزیه و تحلیل کنیم


سئو دارای یک مقدار زیادی از قطعات متحرک

شما باید نگران استراتژی محتوای خود، انتخاب کلمات کلیدی، سیگنال های رتبه بندی گوگل، بک لینک ها و رقابت باشید.

هنگامی که مشتریان از من می پرسند که آیا می توانند سایت خود را برای یک کلمه کلیدی خاص رتبه بندی کنند، من بلافاصله یک تجزیه و تحلیل SERP انجام می دهم.

من نمی دانم که رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی خاص بدون آنالیز ابتدا SERP های گوگل چقدر دشوار است.

اگر تجزیه و تحلیل پایه انجام نمی دهید، ممکن است سایت خود را با قیف ، تمام منابع خود به یک کلمه کلیدی اصلی که خیلی دور از دسترس است، برای ش،ت تنظیم کنید.

تعریف تحلیل SERP

بنابراین، تجزیه و تحلیل SERP چیست؟

تجزیه و تحلیل صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) تمرین تجزیه و تحلیل صفحات با رتبه برتر برای کلمه کلیدی مورد نظر شما، یافتن فرصت هایی برای رتبه بندی برای این کلمه کلیدی و تلاش برای مشخص ، مشکلات در رسیدن به بالای نتایج جستجو است.

تجزیه و تحلیل SERP از شما می خواهد:

  • کلمه کلیدی مورد نظر را جستجو کنید.
  • سایت های برتر را ارزیابی کنید
  • تعیین کنید که آیا کلمه کلیدی مربوط به سایت شما است یا خیر.
  • تعیین کنید که چگونه می تو،د برای این کلمه کلیدی رتبه بندی کنید.

با این حال، آ،ین مورد در این لیست یک علامت سوال بزرگ دارد در کنار آن

باید بروی فراتر برای ،ب رتبه امروز چه کاری باید انجام دهید زیرا رقبای شما در بیشتر موارد برای حفظ این رتبه ها سخت تلاش می کنند.

چگونه یک SERP گوگل را تجزیه و تحلیل کنیم

یادگیری نحوه تجزیه و تحلیل SERP های گوگل، بینش هایی را در مورد یک کلمه کلیدی و توانایی شما برای رتبه بندی برای این اصطلاح ارائه می دهد. با این حال، شما همچنین کشف خواهید کرد:

  • کلمات کلیدی اضافی که ممکن است سعی کنید آنها را در موتورهای جستجو رتبه بندی کنید.
  • فرصت هایی که رقبای شما از دست داده اند.
  • ایده های محتوا
  • و بیشتر.

شما می تو،د SERP ها را به صورت دستی بررسی کنید، اما وقتی صحبت از کلمات کلیدی رقابتی به میان می آید، ابزاری می خواهید که به شما در بررسی پروفایل لینک صفحه، تعداد بک لینک های خارجی و سایر عوامل کمک کند.

چند ابزار برای این منظور بسیار خوب کار می کنند، مانند:

کلمه کلیدی خود را به این ابزارها وصل کنید و اطلاعات زیادی را در صفحات با رتبه برتر پیدا خواهید کرد. به ،وان مثال، در Ahrefs، من فقط جستجوی “SEO” را انجام دادم و با موارد زیر بیرون آمدم:

Ahrefs - مروری بر سئو

SEO Land’s Search Engine Land در رتبه 2 قرار دارد و آمار زیر را نشان می دهد:

سایت موتور جستجو SEO چیست - آمار

رتبه بندی برای این کلمه کلیدی بدون بودجه هنگفت، یک وب سایت بسیار معتبر و یک کمپین بک لینک بسیار دشوار خواهد بود.

با این حال، مهم است که به عوامل دیگری در تجزیه و تحلیل SERP نگاه کنید، مانند:

  • هدف جستجو
  • نوع رتبه بندی محتوا
  • رقابت.

هدف جستجو

هنگام جستجوی درخواست خود، هدف جستجو را می توان با طرح بندی و انواع صفحات مختلف تعیین کرد. می تو،د هدف را بگویید زیرا یکی از موارد زیر خواهد بود:

  • تجاری: کاربر، که قبل از تصمیم گیری برای ،ید در حال تحقیق هستند.
  • اطلاعاتی: کاربر، که به دنبال راه حلی برای مشکل خود هستند و در حال آموزش خود هستند.
  • ناوبری: کاربر، که به دنبال برند یا وب سایتی هستند که قبلاً درباره آن می شناسند.
  • معامله ای: کاربر، که قصد ،ید محصول یا خدمات را دارند.

با در نظر گرفتن این چهار دسته از هدف، متوجه خواهید شد که کلمه کلیدی “SEO” دارای هدف اطلاعاتی است، زیرا تمام نتایج برتر با هدف آموزش خوانندگان خود هستند. هدف شما برای پیشی گرفتن از این رقبا، آموزش کاربر است.

سایت ها ممکن است چیزی شبیه به این باشند:

راهنمای شروع SEO گوگل - اطلاعاتی
راهنمای شروع SEO گوگل
راهنمای جستجوگرها چیست؟
راهنمای جستجوگرها چیست؟

اگر کلمه کلیدی را به “کتاب های سئو” تغییر دهید، آمازون را به ،وان یک کلمه کلیدی با هدف تراکنش پیدا خواهید کرد زیرا سایت برای محصولات طراحی شده است.

با این حال، اگر کلمه کلیدی را به “کتاب های SEO در آمازون” تغییر دهید، این به ،وان یک کلمه کلیدی ناوبری در نظر گرفته می شود زیرا کاربر به طور خاص به دنبال این کتاب ها در آمازون است.

هدف جستجو مهم است زیرا به سایت شما دیکته می کند:

  • چیدمان.
  • جهت یابی.
  • شخصی سازی.
  • دستگاه های رایجی که برای دسترسی به سایت استفاده می شوند.

هنگامی که قصد جستجو را انجام دادید، می تو،د روی جنبه های فنی سایت، طراحی UI/UX و محتوا تمرکز کنید.

نوع رتبه بندی محتوا

اغلب، شما مجموعه ای از رتبه بندی محتوا را برای یک کلمه کلیدی خاص پیدا خواهید کرد. با بازگشت به کلمه کلیدی “کتاب های سئو”، انواع محتواهای زیادی وجود دارد که رتبه بندی می شوند:

  • فروشگاه های تجارت الکترونیک
  • فهرست ها
  • راهنماها.
  • نقد کتاب

رتبه بندی این کلمه کلیدی بسیار ساده تر از “SEO” است و شما می تو،د انواع محتوای فوق را برای رفع نیازهای افرادی که این کلمه کلیدی را جستجو می کنند ایجاد کنید.

هنگامی که تجزیه و تحلیل SERP را انجام می دهید، این فرصت را دارید که بد،د چه محتوایی در حال حاضر برای رقبای شما کار می کند و نیازی به اختراع مجدد چرخ ندارید. شاید بتو،د یک راهنمای ویدیویی در مورد کتاب‌های برتر برای همراهی با فهرست یا مقاله مروری خود ایجاد کنید.

اکنون، می تو،د اطلاعات زیادی را از تنها چند دقیقه تجزیه و تحلیل SERP یاد بگیرید:

  • دشواری کلمه کلیدی
  • پروفایل بک لینک.
  • هدف جستجو
  • ایده ها یا انواع محتوا برای استفاده.

حتی ممکن است ویدیوها را برای یک کلمه کلیدی خاص رتبه بندی کنید و به شما امکان می دهد ترافیک را از طریق YouTube هدف قرار دهید. ممکن است نشان دادن در بالای نتایج در یک قطعه یا ویدیو آسان تر از محتوای اطلاعاتی باشد.

ویژگی های SERP را در صفحه یادداشت کنید که ممکن است بتو،د در تولید محتوای خود از آنها استفاده کنید، مانند:

  • رتبه بندی ها
  • نتایج ،ید
  • مردم هم می پرسند.
  • قطعه ویژه.
  • تصاویر.

شما می تو،د کلمه کلیدی را از همه زوایا هدف قرار دهید و سعی کنید از همه منابع ترافیک ایجاد کنید.

رقابت

شما قبلاً یک تجزیه و تحلیل اولیه از سایت های با رتبه برتر انجام داده اید، اما اکنون زمان آن است که بیشتر به این سایت ها نگاه کنید. می تو،د به مواردی مانند:

  • دشواری کلمه کلیدی
  • بک لینک های خارجی به کل دامنه.
  • بک لینک های خارجی به صفحه.
  • اقتدار دامنه / اقتدار صفحه (یا مشابه).
  • حضور دامنه برتر
  • سیگنال های اجتماعی

ارزش این را دارد که از طریق صفحه رقیب نگاهی بیندازید و در مورد نوع محتوای ایجاد شده، طول، بهینه سازی من، در صفحه، قالب بندی، تصاویر و استفاده از ویدئو اطلاعات ،ب کنید.

هنگامی که سایت های رقیب را تجزیه و تحلیل می کنید، می تو،د ایده ای در مورد اینکه چه چیزی کار می کند و چگونه سایت کلمه کلیدی را هدف قرار داده است، به دست آورید.

ممکن است فرصت هایی برای ایجاد محتوای بهتر یا استفاده از سئوی داخلی و فنی برای بهبود شانس رتبه بندی خود برای کلمه کلیدی پیدا کنید.

علاوه بر این، می‌تو،د شکاف‌های محتوا را در استراتژی محتوای رقیب شناسایی کنید که ممکن است شانس شما را برای رتبه‌بندی برای کلمه کلیدی بهبود بخشد.

با این حال، اگر کل صفحه بالا پر از رقبای واقعاً سرسخت باشد، ممکن است ارزش یافتن یک کلمه کلیدی جدید را داشته باشد.

به ،وان مثال، اگر نتایج برتر شامل سایت های خود گوگل، مایکروسافت، اپل و ویکی پدیا باشد، غلبه بر آنها بسیار دشوار خواهد بود.


دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


از تحلیل SERP خود در استراتژی سئو و محتوا استفاده کنید

آیا می تو،د برای کلمه کلیدی خاص در بودجه و به موقع رتبه بندی کنید؟ اگر چنین است، می‌تو،د به کاوش عمیق‌تر با موارد زیر شروع کنید:

  • ایجاد محتوایی که عمیق تر و بهتر از رقبای شما باشد.
  • تمرکز شدید بر شکاف های محتوایی که رقابت نادیده می گیرد.
  • بهبود سئو داخلی و فنی شما.
  • به نمایه بک لینک سایت های با رتبه برتر نگاه کنید و ببینید آیا فرصتی برای تکرار بک لینک ها وجود دارد یا خیر.

اگر نتایج جستجو شامل قطعه‌های غنی برای پرس و جو باشد، باید داده‌های ساختاریافته را نیز در سایت خود بگنج،د.

چیزی به سادگی تصویر یکی از کتاب های با رتبه برتر در سئو می تواند نرخ کلیک شما را به طرز چشمگیری افزایش دهد، حتی اگر به اندازه برخی از رقبای خود رتبه نداشته باشید.

وقتی صفحات یا سایت‌های قدیمی‌تر در 10 نتیجه برتر رتبه‌بندی می‌شوند، اغلب داده‌های ساختاریافته را پیاده‌سازی نکرده‌اند و فرصت طلایی برای شما فراهم می‌کند تا از آن‌ها در صفحه خود استفاده کنید.

اکنون می تو،د شروع به تهیه پیش نویس ایده های محتوایی خود و جستجوی ایرادات در رقابت کنید:

  • شاید تمام کتاب های لیست شده در سایت رقیب بالای 5 سال قدمت داشته باشند. می‌تو،د فهرست جدیدی از کتاب‌های مرتبط با بهترین شیوه‌های امروزی ایجاد کنید.
  • شما می تو،د اشکال مختلفی از محتوا، مانند پست های وبلاگ، ویدئوها و تصاویر ایجاد کنید تا شانس خود را برای رتبه بالاتر در نتایج افزایش دهید.

محتوای شما باید پیشنهاد فروش منحصر به فرد خود را داشته باشد. هنگام ایجاد محتوا، مهم است که یک قدم به عقب بردارید و بپرسید:

  • چرا مردم محتوای من را بهتر از آنچه در حال حاضر وجود دارد دوست دارند؟
  • آیا بینش یا داده منحصر به فردی ارائه می کنم؟
  • آیا می توانم خوانایی را بهبود بخشم یا تصاویر سفارشی اضافه کنم؟

اگر روی ایجاد محتوای عمومی بدون اطلاعات یا بینش اصلی متمرکز هستید، ممکن است به نتایجی که امیدوار بودید نرسید. متوجه خواهید شد که افزودن چیزی «ویژه» یک نقطه فروش برای خوانندگان و موتورهای جستجو است.

شما باید زم، را صرف کنید تا محتوا یا صفحات خود را “بهترین” کنید.

با این حال، زم، که هدف جستجو تراکنشی یا ناوبری باشد، ممکن است ساختن محتوا به بهترین شکل ممکن دشوار باشد. در موارد دیگر، مطمئناً می تو،د از یک استراتژی محتوای قوی برای رتبه بندی یک کلمه کلیدی استفاده کنید.

هنگامی که همه چیز را آماده کردید و شروع به ارسال محتوای خود و کار بر روی سئوی خارج از صفحه کردید، مهم است که رتبه بندی کلمات کلیدی خود را پیگیری کنید.

بسیاری از ابزارهای فهرست شده قبلاً ردیابی رتبه کلمات کلیدی را ارائه می دهند و به شما این امکان را می دهند:

  • کلمه کلیدی را در طول زمان کنترل کنید
  • ببینید چه زم، شروع به بهبود رتبه خود برای یک کلمه خاص می کنید
  • کشف کنید که چه زم، رتبه شما کاهش می یابد

نظارت بر عملکرد به شما کمک می کند تا بفهمید چه چیزی برای سایت شما یا یک کلمه کلیدی خاص کار می کند و چیست.

ممکن است متوجه شوید که باید در عرض چند ماه تجزیه و تحلیل SERP دیگری انجام دهید تا ببینید چه تغییراتی رخ داده است و چگونه باید استراتژی بهینه سازی خود را برای دیدن نتایج تنظیم کنید.

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و ،وماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.


منبع: https://searchengineland.com/google-serp-،ysis-393043

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است