چگونه ChatGPT جستجو را تغییر می دهد


بنیانگذاران گوگل، ،ی پیج و سرگئی برین گزارش شده است که بازگشتی غیرمنتظره برای تایید برنامه هایی برای افزودن ویژگی های چت بات به موتور جستجو داشته اند.

را نیویورک تایمز بیان می‌کند که پیج و برین توسط ساندار پیچای، مدیر عامل فعلی شرکت، پس از اینکه ChatGPT OpenAI یک کد قرمز را اعلام کرد، به گوگل بازگردانده شدند.

اگرچه ChatGPT تنها دو ماه است که منتشر شده است، اما با توانایی خود در ساده سازی مفاهیم پیچیده و تولید مفاهیم جدید، به سرعت تأثیر قابل توجهی گذاشته است.

Google در حالت آماده باش است زیرا ChatGPT ممکن است راه جایگزینی برای جستجوی اطلاعات ارائه دهد.

تایمز خاطرنشان می‌کند که دیدن بنیانگذاران Google در بخش موتورهای جستجوی ،ب‌وکار غیرعادی است، که بر فوریت احساس شده در گوگل در مورد هوش مصنوعی و ChatGPT تأکید می‌کند.

دو نفر از آشنایان به این موضوع گفتند: «از زم، که آقای پیج و آقای برین از وظایف روزمره عقب نشینی ،د، رویکردی غیرقابل قبول برای گوگل اتخاذ ،د…

تا همین اوا،، آنها خیلی با موتور جستجو درگیر نبودند. اما آنها مدتهاست که مشتاق به آوردن هوش مصنوعی در محصولات گوگل هستند.

گزارش نیویورک تایمز ادامه می دهد که پیچای در حال تغییر برنامه های موجود و سرعت بخشیدن به توسعه هوش مصنوعی است.

اکنون، گوگل قصد دارد امسال بیش از 20 محصول جدید هوش مصنوعی را راه اندازی کند و نسخه ای از موتور جستجوی خود را با قابلیت های چت بات به نمایش بگذارد.

این خبر در حالی منتشر می شود که آلفابت، شرکت مادر گوگل، در حال کاهش نیروی کار خود است. روز جمعه، این شرکت اعلام کرد که حدود 12000 شغل را به دلیل رونق استخدام در طول همه‌گیری و نگر،‌ها در مورد کندی اقتصادی کاهش می‌دهد.

استارت‌آپ‌های مختلفی مانند You.com و Neeva قبلاً با ارائه توانایی پاسخگویی به سؤالات از طریق یک ربات چت مشابه ChatGPT از گوگل پیشی گرفته‌اند.

علاوه بر این، مایکروسافت در حال توسعه نسخه‌ای از Bing است که از فناوری چت بات استفاده می‌کند و انتظار می‌رود طبق گزارشی در ماه مارس منتشر شود.

ChatGPT OpenAI باعث تغییر در صنعت هوش مصنوعی و استراتژی توسعه موتورهای جستجو شده است.

نگر، بیان شده توسط بنیانگذاران گوگل باید متخصصان صنعت را در مورد اهمیت به روز ماندن با پیشرفت های شرکت در این زمینه و استفاده از آنها برای حفظ مزیت رقابتی آگاه کند.


تصویر ویژه: salarko/Shutterstock




منبع: https://www.searchenginejournal.com/googles-founders-return-،w-chatgpt-is-changing-search/477041/

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است