چگونه یک معماری وب سایت بهتر بسازیم

در این مقاله، من به شما نشان خواهم داد که چگونه یک پایه برای ساخت معماری بهتر وب سایت ایجاد کنید:

  • چگونه به معماری سایت خود نزدیک شوید
  • ابزارهایی که باید برای ارزیابی فرصت های خود استفاده کنید.
  • چگونه با پیشرفت سایت در طول زمان خود را صادق نگه دارید.

اغلب، طرف‌هایی با اه، و مجموعه مهارت‌های بسیار متفاوت (به ،وان مثال، بازاریابان برند، سئوکاران و توسعه‌دهندگان وب) باید با هم کار کنند تا مطمئن شوند که موفقیت یکدیگر را به خطر نمی‌اندازند.

البته ابزار دیگری برای مطالعه، گوگل آنالیتی، است که اطلاعات ارزشمندی در مورد نحوه جریان افراد در سایت ارائه می دهد:

  • جایی که آنها در سایت فرود می آیند.
  • جایی که وقت می گذرانند
  • کاری که آنها پس از بازدید از آن صفحات انجام می دهند.
  • جایی که دارند می روند
  • و بیشتر.

ارزیابی های روی صفحه

هنگامی که آن جزئیات را دریافت کردم، یک نقشه سایت و نقشه بصری می سازم تا بفهمم:

  • رابطه بین صفحات و داستان ساختاری.
  • زمینه (ی،ی سایت دارای چند سطح است، صفحات فرعی، منابع/محتوای وبلاگ و غیره در آن وجود دارد).

تا آنجا که موتورهای جستجو و نحوه آنها سایت خود را بخو،د، به ویژه گوگل در درک منطق در سطح دایرکتوری بسیار خوب است.

یا

معماری و سلسله مراتب ساختار صفحه شما باید با داست، که به کاربران خود می گویید مطابقت داشته باشد: پیام مهم و ،اصر پشتیب،.

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و ،وماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.


منبع: https://searchengineland.com/،w-to-build-a-better-website-architecture-392766

سوال بعدی، هنگامی که سلسله مراتب خود را تعیین کردید، این است که آیا معماری سایت شما واقعاً آن را به روشی منطقی منع، می کند؟

اما دو راه برای فعال ، اضافه ، محتوای جدید وجود دارد که معماری شما را مخدوش نکند.

از ساختار Hub-and-Spoke استفاده کنید

مقیاس پذیری

بیا شروع کنیم.

چگونه به معماری سایت خود نزدیک شوید

وقتی از مردم سوالاتی در مورد ساختار و جریان وب سایت خود می پرسم، ا،ر آنها (حتی برخی که به تازگی وب سایت های جدیدی راه اندازی کرده اند) می گویند که سایت آنها کاملاً بهینه نشده است و مایلند آن را بهبود بخشند. (اگرچه همه آنها آن را اولویت اصلی نمی دانند.)

دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


ارزیابی های ساختاری

در حین حرکت، همه را با اولویت ها و اه، سایت هماهنگ نگه دارید تا مطمئن شوید که در همان جهت حرکت می کنید.

یکی از راه‌های ساده و آسان برای قرار دادن محتوای عالی که به زیبایی با معماری شما مطابقت ندارد، ساختن بخشی از سایت است که می‌تو،د از آن برای محتوای تکراری استفاده کنید.

اولین کاری که انجام می دهم این است که از Screaming Frog یا Ahrefs برای اجرای کرال استفاده می کنم. این به شما یک نقطه مرجع خوب از URL ها و ساختار URL بدون هیچ گونه ذهنیتی می دهد. آنها همچنین جزئیات اضافی و ارزشمندی مانند صفحات قابل مشاهده/پنهان، نقشه های سایت، فایل های CSS، اسکریپت ها و فایل های متنی را به شما می دهند.

پس از کجا شروع کنیم؟ در اصل، توصیه می کنم به آنچه وجود دارد نگاه کنید.

از دیدگاه کاربران به آن فکر کنید و ربات ها (که هر دوی آنها برای بهینه سازی ضروری هستند) و احساس کنید که کجا کار نمی کند. این به سه دسته اصلی ت،یم می شود.

سلسله مراتب اطلاعات

ا،ر مردم این کار را انجام می دهند، اما بسیاری این کار را به قصد آزمایش و اضافه ، تم های جدید انجام نمی دهند که معماری سایت را به خطر نیندازد.

ایجاد یک معماری سایت قوی با تراز شروع می شود

رویکرد کلی من در راه‌اندازی سایت‌ها به مقیاس، مدل Hub-and-Spoke است.

به طور کلی، اگر یک صفحه برای یک کمپین فوق‌العاده خاص باشد (مثلاً تبلیغ یک وبینار) و به خودی خود ارزش یا اطلاعاتی را ارائه نکند، به معماری سایت تعلق ندارد.

سوم، مطمئن شوید که معماری با مخاطبان و شخصیت‌های شما هماهنگ است.

من از تعداد انگشت شماری از ابزارهای مورد علاقه برای بررسی پروژه های بهینه سازی معماری جدید استفاده می کنم.

آ،ین دسته ابزاری که به آن اشاره می کنم، پلتفرم های نقشه برداری حرارتی مانند Hotjar است که داده های بسیار خوبی در مورد نحوه تعامل کاربران با صفحات جداگانه ارائه می دهد (ی،ی جایی که آنها نگاه می کنند اما کلیک نمی کنند، جایی که آنها به دنبال آن نیستند که ممکن است شما آنها را بخواهید. نگاه كردن).

نمونه نقشه حرارتی

آن صفحه هاب می تواند یک وسیله بازاریابی باشد و هر اسپیکر می تواند یک ویژگی دم بلند باشد.

شما می‌تو،د محتوای معتبر و مفیدی داشته باشید، با امتیازات سرعت صفحه فوق‌العاده سریع و مرتبط بودن کلمات کلیدی و UX بی‌عیب و نقص در همه دستگاه‌ها، و همچنان ممکن است خود را در معرض دید رقبای، قرار دهید که شما را به دنبال ترافیک می‌برند.

شما همچنین می تو،د انجام دهید /feature/industry یا /feature/usecase که به شما یک ساختار و رابطه واضح می دهد، و به شما امکان می دهد بدون ایجاد مشکل، ویژگی ها را اضافه کنید.

خانه ای برای محتوای تکراری خود بسازید

همه ما نمونه‌های زیادی از سایت‌های قدیمی فرانکشتاین را دیده‌ایم که فراتر از هر منطق و الگوی شکل گرفته‌اند. واقعیت این است که حتی سایت‌های کاملاً جدید اغلب بر اساس معماری ساخته می‌شوند که پتانسیل ارگ،ک را محدود می‌کند.

هر چیزی در معماری باید بتواند هم به تنهایی و هم به ،وان جزئی از سایت زندگی کند.

در عوض، ساختار URL خود را به گونه ای بسازید که به گوگل سیگنال واضحی از سلسله مراتب بدهد، مانند:

دوم، به یاد داشته باشید که ماهیت سئو و محتوا، و همچنین هرگونه تغییر استراتژیک برای ،ب و کار شما، به این م،ی است که وب‌سایت‌ها ضرورتاً «موجودات زنده و نفس‌گیر» هستند.

به همین دلیل، از ایجاد URL های مسطح یا تک سطحی مانند این اجتناب کنید:

به ،وان مثال، ممکن است متوجه شوید که یک فراخوان ثانویه برای اقدام (CTA) نسبت به یک CTA در یک مکان برتر، کلیک‌های بیشتری را جذب می‌کند – که می‌تواند بینش قابل توجهی برای بازنگری معماری باشد.

چگونه معماری سایت خود را بکر نگه دارید

آن را یک وبلاگ یا یک صفحه منبع بنامید، هدف آن باید این باشد که محتوایی که اغلب اضافه می شود را در خود جای دهد که ارزشی برای کاربران شما فراهم کند.

به ،وان مثال، یک نام تجاری B2B با یک ابزار فنی احتمالاً مخاطب، را خواهد داشت که مشتاق بررسی ویژگی های دقیق هستند. در این مورد، داشتن آن لیست ویژگی ها در جلو و مرکز، استراتژیک است.

فراتر از چارچوب وب سایت خود، می تو،د از مطالعه عملکرد صفحات خاص، بینش زیادی به دست آورید.

در هر بخش از سایت، یک صفحه هاب (ریشه)، و سپس خارج از صفحه هاب، پره ها وجود دارد (/feature1، /feature2، و غیره.).

اگر ،ی به صفحه ای در ناوبری شما نمی رود، ارزش آن چیست؟ ممکن است نیاز به جابجایی یا تعویض داشته باشد.

ابتدا سلسله مراتب اطلاعات خود را در نظر بگیرید. مهم ترین اطلاعاتی که باید به آنها منتقل شود چیست؟

چگونه؟ خوب، آیا اخیراً به معماری وب سایت فکر کرده اید؟

Google Analytics در شناسایی صفحات با بهترین و بدترین عملکرد به شما کمک می کند:

رایج‌ترین اشتباهی که من در تکامل وب‌سایت می‌بینم این است که افراد فقط صفحاتی (یتیمان، فرانکشتاین، و سایر نام‌های مستعار که ممکن است شنیده باشید) را بدون فکر ، به جریان و روایت اضافه می‌کنند.

یک مکمل طبیعی برای GA، کنسول جستجوی گوگل است، که می تواند به شما بگوید آیا صفحاتی با رتبه خوب (یا نزدیک به رتبه خوب) هستند که توسط معماری شما تبلیغ نمی شوند.

از طرف دیگر، اگر شما یک برند B2C با مخاطب، هستید که به دنبال اثبات اجتماعی هستند، آن را در موقعیتی برجسته قرار دهید و ،اصر دیگر را پیرامون آن کار کنید.

برای ا،ر وب‌سایت‌ها، این با یک پیام یا موضوع برندسازی اولیه شروع می‌شود، سپس به نحوه صحبت شما در مورد برند، محصولات یا خدمات خود (که اغلب به این م،ی است که چگونه ویژگی‌ها و مزایای فردی را تجزیه می‌کنید) می‌شود.

با گذشت زمان، تقریباً مطمئناً صفحاتی را اضافه و اصلاح خواهید کرد، به این م،ی که باید ساختاری بسازید که بتواند مقیاس‌پذیر باشد (ما در آینده به این موضوع بیشتر خواهیم پرداخت.)

همسویی مخاطب

برای مثال، ممکن است افراد به دنبال یک موضوع وبلاگ باشند که می تواند به یک صفحه ویژگی، یک بخش صفحه اصلی یا یک مطالعه موردی ،بنده ترجمه شود.

می‌تو،د به صورت پایه‌ای بروید و این اطلاعات را در صفحه‌گسترده ا،ل قرار دهید، یا می‌تو،د از ابزارهای تجسم‌سازی مانند GlooMaps یا Lucidchart برای ساختن چیزی شبیه به این استفاده کنید:

معماری سایت - تجسم

اگر یک ،یدار سازم، است که به دنبال مطالعات موردی سازم، دیگر است، مطمئن شوید آن ها جلو و مرکز هستند. به عبارت دیگر، سایت خود را بر اساس اولویت های ارزشمندترین کاربران خود بسازید.


توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است