چگونه رضایت مشتری و کارمند را جلب کنیم

مح،ه پروموتر خالص مست،م جمع ، پاسخ های نظرسنجی و کم ، درصد مخالفان از درصد مروج است. دلتا امتیاز خالص تبلیغ کننده شماست.

ما می‌تو،م بفهمیم که آیا مشتریان از دانش فنی، ارتباطات یا یک عامل متفاوت خوشحال هستند. به همین ترتیب، می‌تو،م دلایل نارضایتی را درک کنیم.

اگر چه شما احتمالاً طرفداران پرخاشگر دارید، eNPS امتیازهای «منفعل» یا خنثی‌تری نسبت به امتیاز NPS سنتی برای ارائه خدمات شما دارد. کارمندان احتمالاً از دادن نمره 8 به شما احساس بدی نخواهند کرد، امتیازی که در نهایت کنار گذاشته می شود زیرا یک احساس خنثی در نظر گرفته می شود.

به سرعت با مشتری، تماس بگیرید که به شما چیزی خارج از 9 یا 10 می دهند، و حتی آنهایی که از 10 به 9 افت می کنند. از آنها بخواهید که بازخوردی صریح در مورد اینکه چه کاری می تو،د انجام دهید تا آنها را به مروج تبدیل کنید و روابط تجاری را بهبود بخشید.

با این حال، چندین ارائه دهنده راه حل در گرفتن بازخورد رضایت از جمله Delighted، AskNicely، Survey Sparrow و Retently تخصص دارند. این شرکت‌های SaaS می‌توانند به شما در است،اج جزئیات بیشتر از یک فرم ساده کمک کنند.

علاوه بر ردیابی خود امتیاز eNPS، من همچنین توصیه می‌کنم که شرکت‌های کوچکتر به میانگین نمرات توجه کنند. به ،وان مثال، شاید آژانس شما تعداد زیادی 9 و 10 داشته باشد، اما فقط چند نفر وجود دارند که به شما مخالفت می کنند، رضایت کلی شما ممکن است قوی باشد.

در این حالت NPS شما 65-25=40 خواهد بود.

درباره نویسنده

آنتونلا پیس،

نمره NPS بالای 70 در سطح جه، است و معیار آژانس های بازاریابی دیجیتال 68.

آژانس ها اغلب می توانند در دام این فکر بیفتند که اگر مشتریان سرمایه گذاری بازاریابی خود را افزایش دهند خوشحال می شوند.

،، که به شما نمره 9 یا 10 می دهند “مبلغ” محسوب می شوند و بزرگترین حامیان شما هستند. آنها نه تنها تمایل دارند به شما ب،بند، بلکه احتمالاً در داخل و خارج برای شما بشارت می دهند.

نمرات خالص پروموتر می تواند به شما کمک کند تا متوجه شوید که سلامت کلی آژانس شما چگونه ممکن است روند داشته باشد و ممکن است به شما در پیش بینی (یا توقف) ریزش مشتری آینده کمک کند.

آنتونلا پیس، مدیرعامل و موسس شرکت است رسانه چشمی، جایی که او تیمی از بازاریابان پرشور و با استعداد را رهبری می کند. در طول دوران حرفه‌ای خود، او سمت‌های رهبری ارشد دیجیتال مارکتینگ و تجارت الکترونیک را با Fossil، JCPenney، Guitar Center، و Proflowers برعهده داشت اما کار خود را به ،وان یک طراح وب در سال 1996 آغاز کرد. یک توله سگ نجات که به ،وان افسر ارشد امنیتی شرکت نیز خدمت می کند)، اغلب در کنار میز خود می خوابد. او به 37 کشور سفر کرده است و دوست دارد هر فرصتی که پیدا کند سفر کند.


منبع: https://searchengineland.com/nps-for-agencies-389690

دلیل بالا بودن معیار برای آژانس های دیجیتال مارکتینگ این است که مشتریان ناراضی اگر راضی نباشند تمایل دارند ،ب و کار خود را به جای دیگری ببرند.

مشابه NPS، به دلایل مختلف، روند این امتیاز به صورت فصلی یا نیمه سالانه مهم است:

مثلاً بگوییم:

ما از ابزاری به نام AskNicely استفاده می‌کنیم که به ما امکان می‌دهد پس از دریافت امتیاز سؤالات بعدی را بپرسیم، و همچنین به ما امکان می‌دهد بر اساس پاسخ‌ها، گردش‌های کاری مختلفی را راه‌اندازی کنیم.

من توصیه می کنم امتیاز را به صورت سه ماهه یا شش ماهه به دست آورید زیرا ادراکات می توانند تغییر کنند – نه تنها بر اساس نتایج، بلکه بر اساس عوامل و احساسات خارجی.

هر،ی که به شما نمره 6 یا کمتر بدهد، بدخواه است. این بدان م،است که آنها نه تنها از طرفداران شما نیستند، بلکه عموماً حاضر نیستند از رابطه خود با شما یا شرکت شما نیز دفاع کنند. امتیازهای 7 یا 8 غیرفعال در نظر گرفته می شوند و در NPS شما به حساب نمی آیند.

ریزش مشتری و کارمند بخشی از اداره یک آژانس است، اما با گرفتن این دو معیار هدف، می تو،د سعی کنید از آن پیشی بگیرید.

اما آیا این چیزها واقعا درست است؟

برای تجزیه و تحلیل پیشرفته تر، باید راه حلی بیابید که به سایر منابع داده شما (مانند CRM شما) متصل شود، اما در نهایت باید قیمت و ویژگی های مورد نیاز برای یک تجارت در اندازه شما را برآورده کند.

این سوال به شرکت‌ها کمک می‌کند رضایت مشتری را اندازه‌گیری کنند و می‌تواند به آژانس شما کمک کند تا بفهمد آیا مشتریان خوشحال هستند یا به سادگی راحت هستند.

اندازه نمونه می تواند تأثیر زیادی بر شرکت های کوچکتر داشته باشد، به خصوص اگر نرخ پاسخ 100٪ را دریافت نکنید.

چرا آژانس شما باید اهمیت دهد؟

سوال eNPS بسیار شبیه به سوال NPS است، “در مقیاس 0 تا 10، چقدر احتمال دارد که سازمان ما را به ،وان مک، برای کار به دیگران توصیه کنید؟”

جدید در زمین موتورهای جستجو

همین امروز شروع کنید و متوجه شوید که آیا آژانس شما در مسیر درستی قرار دارد یا خیر.


نمره eNPS 40 یا بیشتر عالی در نظر گرفته می شود. کارکنان تمایل دارند شرکت ها را با استانداردهای بسیار بالا نگه دارند – اغلب بالاتر از مشتریان.

علاوه بر این، ما می‌تو،م داده‌ها را بر اساس شخصی که با مشتری کار می‌کند برش دهیم تا بفهمیم که آیا خطری بر اساس یکی از کارمندان ما وجود دارد یا بر اساس خط خدمات (مانند SEO، PPC، استراتژی).

دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


حتی اگر تا به حال نام NPS را نشنیده باشید، احتمالاً ایمیل یا متنی دریافت کرده اید که یک سوال ساده را می پرسد: “آیا ما را به یک دوست، عضو خانواده یا همکار توصیه می کنید؟”

به طور مشابه، ما فرض می کنیم که اگر روی فرهنگ تمرکز کنیم و کار درست را انجام دهیم، کارمندان خوشحال می شوند.

از آنجایی که NPS و eNPS بر اساس یک سوال هستند، شروع آن آسان است. برای یک راه حل رایگان، می تو،د SurveyMonkey یا Typeform را امتحان کنید.

با این حال، اگر نمره کمتر از حد مطلوب دریافت کردید، می‌تو،د eNPS را با نظرسنجی ناشناس دیگری دنبال کنید و از کارمندان بپرسید که ،مت‌های مورد علاقه و کم‌مورد علاقه‌شان در کار برای آژانس شما چیست.

شروع شدن

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و ،وماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.


سرزمین موتور جستجو را به فید Google News خود اضافه کنید. اخبار گوگل


آژانس ما از دو معیار ساده برای جمع آوری داده های عینی استفاده می کند: امتیاز خالص تبلیغ کننده (NPS) و امتیاز خالص پروموتر کارمند (eNPS).

بازخورد اضافی خود امتیاز را تکمیل می کند و به ما اجازه می دهد تا به “چرا” پشت رتبه بندی بپردازیم و هر جایی که لازم است اصلاح کنیم.


همانطور که همه رهبران آژانس می‌دانند، بازار استعدادهای بازاریابی دیجیتال بسیار داغ است، به‌ویژه با تعداد زیادی نقش از راه دور. این تغییر از راه دور باعث شده است که مانع تغییر شغل بسیار کم شود، بنابراین مدیران باید نبض رضایت کارکنان را داشته باشند.

برای دریافت دقیق ترین بازخورد از کارمندان، باید داده ها را به صورت ناشناس جمع آوری کنید. این امر جمع آوری بینش های عملی را کمی دشوارتر می کند.

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است