چگونه بک لینک ها برای سئو کار می کنند؟ (روند توضیح داده شد)


این راهنمای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) به این سوال پاسخ می دهد که “بک لینک ها چگونه برای سئو کار می کنند؟”

در زیر، یک نمای کلی از فرآیند بک لینک، از جمله توضیح دقیق عوامل موثر در سئو که بر رتبه بندی موتورهای جستجوی وب سایت تأثیر می گذارد، دریافت خواهید کرد.

همچنین بخشی با منابع بازاریابی دیجیتال اضافی وجود دارد که در مورد اصول بک لینک بیشتر توضیح می دهد تا به شما کمک کند موثرترین استراتژی بهینه سازی موتور جستجو را ایجاد کنید.

چگونه بک لینک ها برای سئو کار می کنند؟

ارائه بهترین نکات سئو …

لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید

چگونه بک لینک ها برای سئو کار می کنند؟

بک لینک ها با ارسال لینک (یا رای) از وب سایت های دیگر به یک سایت هدف، برای سئو کار می کنند. فرآیند بک لینک به موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحات وب را بر اساس محبوبیت و اعتماد برای عبارات جستجوی مرتبط پیدا، فهرست بندی و رتبه بندی کنند.

فرآیند بک لینک توضیح داده شده است

فرآیند بک لینک شامل این است که صاحبان وب سایت با استفاده از انکر ت،ت، هایپرلینک ها را به سایت های دیگر اضافه می کنند. این را می توان از طریق پست های وبلاگ، مقالات، منوهای ناوبری و حتی پست های رسانه های اجتماعی انجام داد.

موتورهای جستجو از فرآیندی به نام ،یدن برای یافتن بک لینک های جدید و موجود در وب استفاده می کنند. پس از ،یدن لینک ها، صفحات مورد نظر تجزیه و تحلیل و ایند، می شوند. ،نده های موتورهای جستجو (که ،کبوت نیز نامیده می شود) مانند Googlebot و Bingbot از بک لینک ها به ،وان سیگنال رتبه بندی برای محتوا در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) استفاده می کنند.

از لنگر متن بک لینک ها نیز برای تعیین ارتباط یک وب سایت برای کلمات کلیدی خاص استفاده می شود. Anc،r text متن قابل مشاهده و قابل کلیک در یک هایپرلینک است که نشان می دهد پیوند به کجا اشاره می کند. با نگاه ، به متن لنگر، موتورهای جستجو می‌توانند تعیین کنند که یک وب‌سایت در مورد چیست و چقدر برای جستجوهای خاص مرتبط است.

بک لینک ها برای بهبود رتبه وب سایت مهم هستند زیرا یکی از مهم ترین سیگنال های SEO خارج از صفحه برای الگوریتم های موتورهای جستجو هستند. هرچه بک لینک های با کیفیت بیشتری به وب سایت خود اشاره کنید، برای بهینه سازی موتور جستجو بهتر عمل می کند.

عوامل بک لینک در سئو

مقدار پیج رنک

اولین راهی که بک لینک ها برای سئو کار می کنند این است که مقدار PageRank را از وب سایت اصلی به سایت هدف منتقل می کند. PageRank الگوریتمی است که توسط گوگل برای سنجش محبوبیت و اهمیت محتوا برای موتور جستجوی خود توسعه یافته است.

PageRank تعداد و کیفیت پیوندهایی را که به یک صفحه وب اشاره می‌کنند می‌شمارد تا اعتماد، اعتبار و محبوبیت آن را برای کاربران اینترنت تعیین کند. هرچه امتیاز PageRank بالاتر باشد، یک صفحه وب معتبرتر در بین آن عوامل رتبه بندی در نظر گرفته می شود.

برگه جستجوی کلمات کلیدی جستجوگرها را دانلود کنیدبرگه جستجوی کلمات کلیدی جستجوگرها را دانلود کنید

از آنجایی که بک لینک ها از یک وب سایت به وب سایت دیگر ایجاد می شوند، مقداری از آن مقدار PageRank از طریق آن لینک ها منتقل می شود. این فرآیند به افزایش رتبه بندی و دیده شدن در SERP برای URL های خاص کمک می کند.

کیفیت بک لینک

کیفیت بک لینک بخش مهم دیگری از فرآیند بک لینک است. همه پیوندهای ورودی (یا رای ها) برای یک صفحه وب ی،ان ایجاد نمی شوند.

پیوندهای وب‌سایت‌های با کیفیت پایین یا صفحات یتیم بدون پیوندهای ورودی خودشان، تأثیر کمی بر موقعیت رتبه‌بندی سایت شما خواهند داشت، زیرا آنها اعتبار صفحه زیادی برای ارسال به URL هدف ندارند.

بهترین بک لینک ها از وب سایت های معتبری می آیند که دارای Domain Aut،rity بالا و صفحات وب با امتیاز Page Aut،rity خوب هستند. لینک‌های ورودی از منابعی مانند این، بیشترین ارزش لینک را به محتوای شما منتقل می‌کنند تا به رتبه بالاتر در SERP کمک کنند.

مقدار بک لینک

برای اینکه بک لینک ها به خوبی کار کنند و به رتبه بندی صفحه وب برای کلمات کلیدی رقابتی کمک کنند، تعداد لینک های ورودی نیز مهم است. دریافت یک بک لینک صفحه با رتبه بالا معمولا برای رقابت با سایر صفحات وب در SERP ها که دارای بک لینک های 5، 10 یا حتی بیشتر هستند کافی نیست.

بنابراین، تعداد بک لینک هایی که صفحات وب شما دریافت می کنند نیز بخشی از فرآیند بک لینک است. بنابراین شما باید فعالانه برای افزایش تعداد بک لینک های با کیفیتی که وارد سایت خود می شوند تلاش کنید تا برای عبارات جستجوی محبوب رقابت کنید.

سرعت بک لینک

یکی دیگر از عوامل مهم فرآیند بک لینک برای سئو، سرعت لینک های ورودی است. این به سرعت ایجاد بک لینک در طول زمان اشاره دارد

اگر یک وب سایت به طور ناگه، صدها یا هزاران بک لینک در یک بازه زم، کوتاه دریافت کند، ممکن است برای الگوریتم های موتورهای جستجو مشکوک یا غیر طبیعی به نظر برسد. این امر به ویژه در صورتی صادق است که آن لینک ها از سایت های با کیفیت پایین آمده باشند.

علاوه بر این، اگر یک وب‌سایت جریان ثابتی از بک‌لینک‌ها را دریافت می‌کند، اما سرعت لینک‌های دریافتی بلافاصله متوقف می‌شود، این می‌تواند به الگوریتم‌های رتبه‌بندی نشان دهد که دستکاری پیوند ممکن است رخ داده باشد (ی،ی یک کمپین طرح پیوند متوقف شده است).

بهترین راه برای ایجاد لینک برای سئوی خارج از سایت، با سرعت آهسته و پیوسته است، زیرا این امر طبیعی تر به نظر می رسد و به نظر نمی رسد تاکتیک ایجاد لینک هر،مه باشد. همچنین، بهتر است به طور همزمان برای صفحات مختلف سایت، بک لینک ایجاد کنید. نه فقط یک صفحه وب

ایجاد پیوندهایی با سرعت بالا به یک صفحه در حالی که بقیه سایت اصلاً دریافت نمی کند، نشانه واضحی است که لینک سازی دستکاری شده در حال وقوع است و ممکن است توسط موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو یا بینگ جریمه شود.

ارتباط بک لینک

بک لینک ها همچنین زم، که از یک صفحه وب مرتبط با موضوع می آیند بهترین عملکرد را دارند. دلیل آن این است که الگوریتم گوگل متن اطراف (که به ،وان متن حاشیه نویسی نامیده می شود) را به ،وان سیگنالی برای ارتباط پیوند برای جستجوهای خاص در نظر می گیرد.

داشتن متن لنگر بهینه شده برای کلمات کلیدی تنها بخشی از فرآیند بک لینک است. احاطه آن هایپرلینک با سایر کلمات کلیدی مرتبط و کلمات مرتبط م،ایی نیز برای الگوریتم های رتبه بندی مهم است.

درباره بک لینک ها بیشتر بد،د

لینک های زیر بیشتر در مورد بک لینک ها و نحوه استفاده صحیح از آنها برای بهینه سازی بهتر موتورهای جستجو توضیح می دهند. از این منابع برای گسترش دانش خود در مورد موضوع استفاده کنید.

خلاصه بک لینک ها برای سئو کار می کنند

امیدوارم از این راهنما در پاسخ به این سوال در مورد نحوه عملکرد بک لینک ها برای سئو لذت برده باشید.

همانطور که متوجه شدید، فرآیند بک لینک به موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحات وب را بر اساس محبوبیت و اعتماد برای عبارات جستجوی مرتبط پیدا، فهرست بندی و رتبه بندی کنند. و ،اصر آن مانند کیفیت، کمیت، سرعت و ارتباط آن پیوندهای ورودی که الگوریتم های موتورهای جستجو در نظر می گیرند. به همین دلیل درک فاکتورهای بک لینک خاص در سئو برای ،ب بهترین نتایج رتبه بندی برای وب سایت خود بسیار مهم است.

استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 شیفته سئو شده است. هدف استفان این است که بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو را به اشتراک بگذارد تا بتو،د ترافیک بیشتری را برای وب سایت خود به دست آورید.




منبع: https://seochatter.com/،w-do-backlinks-work-for-seo/

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است