چگونه اهداف را از KPI ها متمایز می کنید؟


سوال امروزی Ask An SEO از شارون (پس از یک وبینار اخیر در دسامبر 2022) می آید، که می پرسد:

چگونه اه، را از KPI ها متمایز می کنید؟

نامگذاری بازاریابی دیجیتال می تواند گیج کننده باشد.

حتی بازاریاب‌های باتجربه نیز ممکن است با جدیدترین واژه‌های کلیدی یا تعریف فنی گیج شوند.

و من را شروع نکنید که چگونه موتورهای جستجوی اصلی دوست دارند نام محصولات شاخص خود را به طور مرتب تغییر دهند.

برای من همیشه ابزار وبمستر خواهد بود.

کنسول جستجوی گوگل همان حلقه را ندارد.

قبل از اینکه به تفاوت بین اه، و KPIها نگاه کنیم، باید بد،م هدف چیست و KPI چیست.

مشکل اینجاست که هر دوی این اصطلاحات بر اساس زمینه بحث می توانند مع، متفاوتی داشته باشند.

بیایید تعاریف و سناریوهای مختلفی را که در آن از اه، و KPI استفاده می شود، بررسی کنیم.

اه، چیست؟

بسیاری از مردم تعریفی از “اه،” از قبل در ذهن خود دارند.

و این تعریف معمولاً مربوط به انجام یک کار از پیش تعیین شده برای دستیابی به یک نتیجه دلخواه است.

این تعریف هنگام درک اه، از نظر وب سایت شما مفید است.

یک هدف با در نظر گرفتن پایان شروع می شود.

هدف، تکمیل یک اقدام مورد نظر توسط بازدیدکننده وب سایت است.

ما می خواهیم اه،ی ایجاد کنیم که سوزن را حرکت دهند.

اه، باید مواردی باشند که تاثیر قابل اندازه گیری بر ،ب و کار شما داشته باشند.

هدفی که بیشتر مردم در ابتدا به آن فکر می کنند، فروش ساده است.

این یک هدف کامل است – و یک هدف بسیار واضح.

اما وقتی سطحی را فراتر از فروش ،اش دهید، اه، ممکن است مشکل ساز شوند.

من دیده ام که افراد وقتی به هر صفحه ای در وب سایت نگاه می کنند، اه، را تکمیل می کنند.

این هدف خوبی نیست.

اگر چنین هدفی دارید، معیارهای شما را کاهش می دهد و داشبورد تجزیه و تحلیل شما را به هم می ریزد.

و صادقانه بگویم، دانستن اینکه مردم از وب سایت شما بازدید کرده اند هدفی نیست که سوزن را حرکت دهد.

یک هدف من، تر زم، است که یک بازدیدکننده یک کاغذ سفید دانلود کند، یک فرم را پر کند یا یک قرار ملاقات رزرو کند.

اه، باید قابل اندازه گیری باشند.

اه، باید اقداماتی باشند که تأثیر واقعی بر نتیجه داشته باشند.

اه، می توانند پیچیده باشند و می توانند ساده باشند.

اما در نهایت، آن‌ها باید تصویری از نحوه انجام تلاش‌های کلی بازاریابی دیجیتال به شما بدهند.

اگر نمی د،د که آیا برنامه شما کار می کند یا خیر، اولین جایی که باید بررسی کنید اه، شماست.

اگر اه، درستی داشته باشید و آنها را به درستی در برنامه تحلیلی خود تنظیم کنید، متوجه خواهید شد که آیا بازاریابی دیجیتال شما کار می کند یا خیر.

KPI چیست؟

KPI مخفف Key Performance Indicator است.

مخلوط ، KPIها با اه، آسان است.

KPI ها می توانند اه، باشند و اه، می توانند KPI باشند.

اما تفاوت های کلیدی بین KPI و اه، وجود دارد.

اه،، همانطور که قبلاً گفته شد، اقدامات تکمیل شده بازدیدکنندگان وب سایت هستند که از یک مسیر از پیش تعیین شده برای تکمیل آن اقدام پیروی می کنند.

از سوی دیگر، KPI ها مواردی هستند که عملکرد (خوب یا بد) برنامه های بازاریابی دیجیتال شما را نشان می دهند.

شاخص‌های کلیدی عملکرد معمولاً گسترده‌تر از اه، هستند و نیازی به انجام یک عمل تکمیل‌شده مرتبط با آنها ندارند.

به ،وان مثال، KPI می تواند رتبه بالایی برای یک کلمه کلیدی خاص در SERPs (صفحات نتایج موتور جستجو) باشد.

این KPI خاص است نه یک هدف زیرا هیچ اقدام تکمیل شده توسط کاربر نهایی وجود ندارد.

اما رتبه بندی بالا برای یک کلمه کلیدی مورد نظر قطعاً نشان دهنده این است که سئوی شما در مسیر درستی قرار دارد.

اما یک KPI که یک هدف نیست نیاز به ارزیابی مکرر دارد.

بیایید به مثال یک کلمه کلیدی با رتبه بالا به ،وان KPI نگاه کنیم.

اگر کلمه کلیدی من،ی باشد، ا،ر سایت ها شاهد افزایش فروش یا سرنخ خود خواهند بود.

اما اگر این اتفاق نمی افتد، کلمه ای که برای آن رتبه بندی می کنید ممکن است KPI صحیح نباشد.

از آنجایی که KPI ها ،وماً اقدامات تکمیل شده نیستند، برای قضاوت در مورد خط نهایی برنامه شما من، نیستند.

البته، مگر اینکه KPI های شما فروش واقعی باشند، که به خوبی می تواند یک KPI باشد.

ببینید، KPIها می توانند گسترده تر از اه، باشند.

آنها صرفاً نشانه هایی هستند که مسئولین نتایج یک کمپین دیجیتال مارکتینگ موافق هستند که به ،وان نقشه ای برای جایی که بازاریابی دیجیتال شما باید برود عمل می کند.

و به همین دلیل مهم است که KPI ها اغلب مورد بازبینی قرار گیرند.

همه چیز در ،ب و کار ما به سرعت تغییر می کند و KPI که سال گذشته استفاده کردید ممکن است دیگر من، نباشد.

در نتیجه

کلمات به م،ای چیزهایی هستند.

این مهم است که بد،م کلمات در تجارت ما چه م،ایی دارند.

اما گاهی اوقات، ما از پس‌زمینه‌های مختلفی می‌آییم که ممکن است کلمات برای افراد مختلف م،ای متفاوتی داشته باشند.

کلید موفقیت این است که مطمئن شوید همه اعضای تیم شما به یک زبان صحبت می‌کنند و می‌دانند وقتی شما آن را بیان می‌کنید KPI یا هدف چیست.

اگر فردی خارج از سازمان شما به زبان شما صحبت نمی کند، اشکالی ندارد.

فقط مطمئن شوید که وقتی مردم را دور هم جمع می کنید، آنها می دانند که یکدیگر چه می گویند.

در مورد سئو سوالی دارید؟ از طریق این فرم ارسال کنید.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: Bennian/Shutterstock




منبع: https://www.searchenginejournal.com/goals-vs-kpis/476039/

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است