یکی از بهترین مزایای تگ های هدر این است که محتوای شما را خواناتر و در دسترس کاربر می کند. وقتی بازدیدکنندگان می توانند به راحتی محتوا را اسکن کنند تا آنچه را که می خواهند بیابند، به احتمال زیاد زمان بیشتری را در وب سایت شما برای جمع آوری اطلاعات بیشتر صرف می کنند.
تگهای هدر برای سئو مهم هستند زیرا تگهای سربرگ به ،ندههای موتورهای جستجو کمک میکنند تا موضوعات اصلی محتوا را برای فهرستبندی و رتبهبندی در SERPS درک کنند و همچنین صفحات وب را کاربرپسندتر، خواناتر و قابل دسترستر کنند.
1. بر،ب های سرصفحه یک عامل رتبه بندی هستند
یکی دیگر از اهمیتهای تگهای هدر، تأثیر آنها بر نمایش محتوای شما در یک قطعه ویژه در جستجوی Google است. صفحات وب با ساختار سرفصل من، و پاسخ های صحیح برای پرس و جوهای جستجو شانس بهتری برای رتبه بندی در این موقعیت برتر در SERP ها دارند.
برای لیست ها، باید بین 5 تا 10 تگ H3 با موضوعات فرعی که از ،وان H2 بالای آن پشتیب، می کنند، اضافه کنید. به نحوه طراحی این بخش از راهنما (مزایای بر،ب های سرصفحه در سئو) نگاه کنید تا نمونه ای از این عمل را در عمل ببینید.
درباره تگ های هدر بیشتر بد،د
امیدوارم از این راهنما در پاسخ به این سوال که چرا تگهای هدر برای سئو مهم هستند، لذت برده باشید.
هنگامی که کلمات کلیدی در تگ های هدر سطح بالایی (H1 و H2) قرار می گیرند، احتمال اینکه محتوا برای جستجوهای مرتبط در بالای SERP ظاهر شود، بیشتر می شود.
2. تگ های هدر قابلیت ،یدن را بهبود می بخشد
گوگل اغلب از تگ های H2 و H3 در یک صفحه وب استفاده می کند تا تصمیم بگیرد که چه اطلاعاتی ممکن است برای جستجوی کاربر من، یک قطعه ویژه باشد. با سازماندهی اطلاعات خود به روشی خاص با استفاده از تگهای هدر، میتو،د انتخاب شدن برای قطعههای ویژه را آسانتر کنید.
خوانایی بهبود یافته همچنین نرخ پرش را کاهش می دهد که عامل مهمی برای سئو است. موتورهای جستجو مانند گوگل داده هایی را در مورد نرخ پرش برای لیست های صفحات وب در SERP جمع آوری می کنند و نرخ پرش بالا معمولاً نشان می دهد که کاربران از محتوا راضی نیستند.
با پیروی از این نوع استراتژی سئو برای تگهای هدر، به موتورهای جستجو کمک میکنید بدون بهینهسازی بیش از حد، موضوعات کلیدی و زیرمجموعههای صفحه را بهتر درک کنند تا محتوا بتواند رتبه بهتری برای کلمات کلیدی مرتبط در SERP داشته باشد.
4. تگ های سربرگ خوانایی SEO را بهبود می بخشد
به ،وان مثال، تگ H1 بیشترین وزن سئو را برای سرفصل ها (H1 تا H6) دارد زیرا موضوع اصلی محتوا را مشخص می کند. سرفصلهای HTML مانند تگهای H2 و H3 نیز به بهبود ارتباط محتوا برای جستجوی کاربر کمک میکنند، در حالی که سرفصلهای سطح H4 تا H6 برای SEO مهم نیستند.
این فرآیند بازگشت به SERP برای یافتن وبسایتهای دیگر برای کلیک ،، pogo-sticking نامیده میشود و میتواند بر رتبهبندی صفحه وب برای کلمات کلیدی هدف تأثیر منفی بگذارد. بنابراین، تگهای هدر، محتوای شما را خواناتر و قابل دسترستر برای کاربران میکنند، نرخ پرش را کاهش میدهند و بیشتر صفحات وب شما را در رتبهبندی موتورهای جستجو بالا میبرند.
5. تگ های هدر در قطعه های ویژه استفاده می شود
در زیر، متوجه خواهید شد که چرا تگ های هدر برای رتبه بندی موتورهای جستجوی وب سایت اهمیت دارند و لیستی از مزایای برتر سرفصل های HTML در سئو را دریافت خواهید کرد.
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 شیفته سئو شده است. هدف استفان این است که بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو را به اشتراک بگذارد تا بتو،د ترافیک بیشتری را برای وب سایت خود به دست آورید.